Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 cze 2025, o 08:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lip 2013, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Kto ma tego wiercącego ciula to mu nie nudno... Ja gapię się w tv i tyle tych lekram, że zastanawiam siem całkiem serio czy nie mam kwasowej erozji szkliwa... :rotfl:
No to chopy bis zum Morgen... :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2013, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Dżizus Krajst! Syn marnotrawny Liluś wrócił na łono! Jest 7007. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Cmentarna cisza... :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Jeźli mamy ino czterech Bofortów, to musi że cisza... Pawłow zaniemówił... :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 11:54 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Minela druga doba.
Wedlug prognoz sprzed kilku dni mialem teraz odzyskiwac utracone pozycje i wracac do pierwszej setki.
Rzeczywistosc jest bura, tkwie dalej pod koniec drugiej setki. Wiatry dla grupy polnocnej sa korzystniejsze niz byly w prognozach, nie traca wiec ci z wierciulami pozycji wobec mnie, a ja nie moge isc kursem bezposrednio na wyspy, poniewaz ponizej mojej linii weczorem pojawi sie strefa slabszych wiatrow, ktorej nie bylo.
Ot co.
Gdzie jest ten kiper przeslawny, moze bysmy sprawdzili wyzszosc zywieckiego nad tyskim, lub odwrotnie. Albo dwojniaka nad czwartakiem, lub odwrotnie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 12:05 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Pozdrowienia dla Zbiga.
Niech Ci to
zbigandrew napisał(a):
Cmentarna cisza... :mrgreen:

tak brzydko sie nie kojarzy.
Wlej do szklaneczki cos dobrego, wyloz sie w koi /wszak samoster wlaczony/, pomysl o tej dziewczynie sprzed 40 lat i o tych biznesmenach zabiegajacych o Twoje laski.
Zaraz skojarzenia beda inne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Jur napisał(a):
Pozdrowienia dla Zbiga.
Niech Ci to
zbigandrew napisał(a):
Cmentarna cisza... :mrgreen:

tak brzydko sie nie kojarzy.
Wlej do szklaneczki cos dobrego, wyloz sie w koi /wszak samoster wlaczony/, pomysl o tej dziewczynie sprzed 40 lat i o tych biznesmenach zabiegajacych o Twoje laski.
Zaraz skojarzenia beda inne.

Dzięki za pozdrowienia, bo zdrowia nigdy nadto.
Jak Ci ósmy krzyżyk bieży, to miewa się czasem dziwaczne skojarzenia.
Do szklaneczki właśnie wlewam (znowu) heinekena którego sam sobie kupiłem i tylko 5V. Tam gdzie kupowałem ani bosmana ani tyskiego ani nawet zimnego lecha, za to wiele wynalazków o jakich świat nie słyszał.
Dziewczyny sprzed 50 lat odezwały się dwie. Jedna z Dolinki Mokotowskiej, druga z Olsztyna. Jedna wykazuje wyraźne objawy demencji więc dialog jest b. wesoły. :lol: Obydwie wymagają chyba regeneracji :rotfl: (mnie też chyba nie zbywa :mrgreen: ).
Biznes już dawno mi wisi, ale przyznam, że nie lubię, by mnie jak nowoczesny sztaksel rolowano... :mrgreen:
Po tym dictum konstatuję, że wirtualne pływanie w dobrej kompaniji to jest to! :D

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
zbigandrew napisał(a):
pływanie w dobrej kompaniji to jest to! :D
I zawsze było!!! :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 14:53 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Ej, ej, Zbig,
Ty wiekiem nie kokietuj, przeciez wiesz ze miejsca przy stole w refektarzu musialbys mi ustapic.
Z tymi dziewczynami to napewno cos Ci sie pomylilo, te z ktorymi teraz rozmawiales to pewnie matki, lub babki tamtych Twoich.
Co do zeglowania - pelna zgoda.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zrobiłem symulację tracków w podziale na 3 eskadry .
Eskadra północna- MacAll , Nieregatowiec track czerwony
Eskadra środek - Axel29, - track biały
Ja trochę z tyłu track żółty
Eskadra południowa Kerbisou - track szary.


Załącznik:
Track 1_11_07.jpg
Track 1_11_07.jpg [ 158.48 KiB | Przeglądane 5256 razy ]



Jak widać , północny szlak chyba będzie najlepszy w perspektywie 40 h.

Ale w efekcie , po 80 godzinach chyba południowy może być lepszy :

Załącznik:
Track_2_11_07.jpg
Track_2_11_07.jpg [ 127.41 KiB | Przeglądane 5256 razy ]


Nie wiemy jak sie ułożą wiatry w końcówce, ale południe ma szansę dogonić północ... niestety :mrgreen:

Dopasujcie mniej więcej swoje pozycje do powyższych tracków .

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Południe niech sem dogania północ, albo i na odwrót, a środek i tak wygra!
Zbigniew, klocki w zęby! Ja już mam piątkę z przodu... :rotfl:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Zbigniew, klocki w zęby! Ja już mam piątkę z przodu...


No no , dawaj dawaj bo póki co jest nieźle , zwyżkujesz w klasyfikacjo SO - > http://www.gtlog.net/svrso/index.html

93 +37 Waski_zegluj 592

Jurek nie schodź do niższego kwadratu :mrgreen: , cała noc powyżej 13.15 N

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 18:24 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Darku,
przed 12ta bylem na zblizonej pozycji z Kerbisou,
od tej pozycji on poszedl kursem ktory ja planowalem dwie doby wstecz, by wrocic do 100ki,
po kontroli sytuacji po 12tej zobaczylem ze na nocnej wachcie spadnie niespodziewanie sila wiatru o kilka knotow, z tego powodu zrezygnowalem z kursu 252 i ide 10 wyzej,
w tej chwili on do 100ki wrocil, a ja jestem powyzej polowy drugiej setki,
rozumiem ze track ktory wyzej pokazujesz dotyczy optymalnej drogi Kerbisou, ciekaw jestem jakie wystapia miedzy nami roznice po tej wachcie, o ile mu spadnie predkosc w nocy, ile ja odrobie do rana,
naturalnie jego korzysciabedzie polozenie ca 20 mil na S, co sie przyda juz wkrotce.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dar_bob_63 napisał(a):
Wąski napisał(a):
Zbigniew, klocki w zęby! Ja już mam piątkę z przodu...


No no , dawaj dawaj bo póki co jest nieźle , zwyżkujesz w klasyfikacjo SO - > http://www.gtlog.net/svrso/index.html

93 +37 Waski_zegluj 592

Jurek nie schodź do niższego kwadratu :mrgreen: , cała noc powyżej 13.15 N


Wlasnie przed chwila o tym Ci pisalem. Na nocnej wachcie chce isc 270stp, tak dlugo, dopoki nie mine strefy slabszych wiatrow. Kiedy to bedzie musze jeszcze posprawdzac.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Chyba do rana.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Co Ci mowi Twoj wciul na moj temat ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jur napisał(a):
Wlasnie przed chwila o tym Ci pisalem. Na nocnej wachcie chce isc 270stp, tak dlugo, dopoki nie mine strefy slabszych wiatrow. Kiedy to bedzie musze jeszcze posprawdzac.

O 20 stej idziesz 270 , bedziesz na 30.16 N powyżej linii zmiany czyli ok .
Bedzie prędkosc 9,39 knota, potem o 22 - 9,4 , potem o 1 w nocy 8,9 , o 4 - 8,47 o 7 rano 7,64 , a o 8 zdecydujesz, ale 270 da znów 9,11 knota.

(dane wyciągnięte z PACO)

Noc masz spokojną .. :rotfl:

----
Janusz jutro jestem jakby co ...

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Wąski napisał(a):
...
Zbigniew, klocki w zęby! Ja już mam piątkę z przodu... :rotfl:

Ci gratulujem. Ja chiba zostane z temi klockami za rufom Furtifa... :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 19:10 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Darek - dziekuje za info, rano sprawdze sytuacje ale bede chyba szukal drogi ku S,

Zbig - zachowaj spokoj, systematycznie zblizasz sie do 1000ca, bez opcji to niezle,
Slawek idzie nieco wolniej niz Ty, ale konsekwentnie ku S, to bedzie Mu procentowac


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 19:52 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Darek, masz w Wiarciulu w prognozie 60h i 72h normalne kierunki wiatrów?
Bomi z serwera wczytuje w 60h niektóre sektory wiatr 180 st., a w 72h pustawo jest... W ogóle nie ma prognozy.


Załączniki:
72h.jpg
72h.jpg [ 251.42 KiB | Przeglądane 5159 razy ]
60h.jpg
60h.jpg [ 329.81 KiB | Przeglądane 5159 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Odkąd używam "F2", zawsze sprawdzam czy wsztstko się wczytało, przelatując po kolei wszystkie prognozy od 0 do 72. Często miewam puste sektory, szczególnie po zmianie wiatrów. Wtedy wciskam w tym obszarze jeszcze raz "F2", ale wtedy muszę sprawdzić czy w innym czasie nie wcięło... Brak jakiejś prognozy, albo wiatry bez sensu rozwalają całego planowanego tracka. :(

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 20:02 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No właśnie. W tej sytuacji wyznaczanie tracka 80h mija się z sensem:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Piorun napisał(a):
Darek, masz w Wiarciulu w prognozie 60h i 72h normalne kierunki wiatrów?
Bomi z serwera wczytuje w 60h niektóre sektory wiatr 180 st., a w 72h pustawo jest... W ogóle nie ma prognozy.

:D
Ustaw widok na 72 h w miejscu gdzie masz pusto (ja też tak mam ) - >

Załącznik:
pusto 72.jpg
pusto 72.jpg [ 45.26 KiB | Przeglądane 5147 razy ]


A potem F2 w pustym miejscu i .... - >

Załącznik:
pełno 72.jpg
pełno 72.jpg [ 73.34 KiB | Przeglądane 5147 razy ]

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Darku, ale jak wciśniesz "F2" bo w 72 godzinie masz pusto, to trza jeszcze sprawdzić, czy w innych godzinach się nie wyczyściło... już tak miałem! W Wierciulu mam zaznaczone nadpisywanie poprzednich gribów, a po "F2" ciągnie się cała paczka na wszystkie godziny w danym sektorze... :roll:

Po 1800 (0600) często są już nowe wiatry na zmianę. Dziwne, ale wtedy zazwyczaj ściąga kompletne - zazwyczaj nie ma pustych... Niewykluczone, że te puste po 2000 (0800) to efekt nadmiernego obciążenia serwera, z którego setki ludków na raz ściągają nowe prognozy.
Po 2000 (0800), dopóki nie ściągnę kompletnych wiatrów, idę na tracku wyznaczonym wcześniej. I już.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Darku, ale jak wciśniesz "F2" bo w 72 godzinie masz pusto, to trza jeszcze sprawdzić, czy winnych godzinach się nie wyczyściło... już tak miałem!


Tak tak, po wypełnieniu jednego pustego miejsca , przeglądam cały obszar i sprawdzam , zanim zapuszczę znów symulację nowego tracka ... :D

--
Zawalam najczęściej w nocy jak zaśpię, :lol: a w ciągu dnia to mam taką pracę, że komp służbowy przede mną , a notebook privat z VR on -line z boku na biurku .... :mrgreen:
A obok czajnik , kawa, 2 kwiaty , jakiś kalendarz... i trochę papierów .... Generalnie to ogarniam :lol:

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2013, o 20:40 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Slawek - F2 ?
To archaiczny model, wez lepiej F16, skuteczniejszy i serwis jest w Polsce.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2013, o 05:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Dzisiaj, wczesnym rankiem, nawiedziła mnie klasyczna Doopa Blada! Obrazek


Załączniki:
Powrót_Doopy_Bladej.jpg
Powrót_Doopy_Bladej.jpg [ 65.32 KiB | Przeglądane 5045 razy ]

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2013, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Musi za wcześnie siem obudziłeś... mamma ciao, mamma ciao, mamma ciao, ciao, ciao... :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2013, o 19:22 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Jestem na tym forum zaledwie kilka miesiecy,wiec nie wiem jak bylo wczesniej, ale takiej ciszy nigdy dotad nie bylo.
Oto skutki zeglowania w baksztagach.
Wszyscy w kojach, z pucharami, lub kuflami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2013, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Zapowiadała się kicha..., no i jest. Nie ma czym się podniecać. Zbieraja chyba nie ma, to i poezyji uciesznej brak... :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2013, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
DzińDybry!
Właśnie wylazłem z nawigacyjnej. Narada była burzliwa, bo całą noc szedłem ciut za bardzo po gentelmeńsku... trza było zje... znaczy wytłumaczyć, komu siem należało. :mrgreen:
W związku z tym incydentem, drobna kalibracja Wierciula (#of tree branches na 25) i już liczy jak ja chcę!
Pawłowem... Pawłowem... :rotfl:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2013, o 07:58 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
To forum spelnia funkcje rozrywkowe i edukacyjne,
wieckilka refleksji z ostatnich trzech wacht.
Na pozycji 135W15, 30N18 mialem dylemat : kontynuowac jazde ku S, czy isc na W przez jedna wachte ze wzgledu na strefe slabszych wiatrow nizej. Kerbisou byl wowczas przy mnie.
Ja zeglarz z dziesiatkami lat pod zaglami i zero komputerowe, na podstawie analizy mapy, oraz Darek komputerowy mistrz, wykorzystujacy wciule i inne paco, popelnilismy ten sam blad : nie wolno mi zejsc /przez ta wachte/ ponizej linii 30N15, poszedlem wiec 270*.
Kerbisou kontynuowal jazde ku S i stracil wprawdzie na dlugosci, ale zyskal na szerokosci okolo 40 mil.
Dzis po trzech wachtach obaj jestesmy na ca tej samej dlugosci, on ca 20 mil dalej na S i typuje Go na zwyciezce w raju.
Wniosek - nie nalezy obawiac sie slabszych wiatrow, jezeli mozna zyskac na pozycji taktycznej.
Dodatkowo potwierdza to pozycja Waskiego, ktory swoja szerokoscia nie zwaza na maksymalne predkosci i konsekwentnie idzie ku S.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wąski napisał(a):
DzińDybry!
Właśnie wylazłem z nawigacyjnej. Narada była burzliwa, bo całą noc szedłem ciut za bardzo po gentelmeńsku... trza było zje... znaczy wytłumaczyć, komu siem należało. :mrgreen:
W związku z tym incydentem, drobna kalibracja Wierciula (#of tree branches na 25) i już liczy jak ja chcę!
Pawłowem... Pawłowem... :rotfl:


Slawku, wiec w koncu Wciulem, czy Pawlowem, bo nie chwytam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2013, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Kiedyś w jakichś regattach próbowałem, wbrew wszystkiemu, poprowadzić utka jak Wierciul rysował. Wynik był bardziej niż żałosny!
Wierciul jest dobry do wstępnej analizy. Dokładne korekty wykonuję na instynkt swój i moich końkurentów, których namiętnie obserwuję... a jakże! :D

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL