Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 20:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lip 2013, o 20:01 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
RyśM napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Aha , ze względu na małą grubość miecza muszę zrobić fał z linki 3 mm , ale przy tym ciężarze powinien spokojnie wystarczyć.
Drobna uwaga. Jak trwała a niezawodna będzie taka cienka dratewka, fi3, a w wodzie pracująca pod łódką, rozumiem?
Nie kłopot jeśli zmienić łatwo, lecz zdaje się chcesz ją zakuć i zanitować na stałe...
Linka fi 3 mm wytrzymuje obciążenie statyczne ok. 100 kg (wiem , podaje się w N :D ) , więc myślę że wytrzyma . Nie mogę użyć grubszej , bo szczelina w mieczu ma 4 mm , a musi być minimum luzu aby linka mogła się obracać wokół trzpienia . Zamocowanie stałe dotyczy trzpienia . Zamiast kombinować z połączeniem rozbieralnym w postaci śruby , po prostu zaklępię końce trzpienia . Łódka będzie przebywać w wodzie tylko w czasie pływania , więc linka pewnie długo posłuży , zresztą wymiana będzie dość łatwa .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2013, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Luz może być tylko 0,1mm i wystarczy do ruchu.
A łupniecie w kamul i opadnięcie miecza będzie bezpieczniejsze przy 4mm (3,99mm)
Gumy bym dał więcej w dolnym punkcie - jeśli dół wytrzyma to po co góra?

I nie martw sie pionowym kawałkiem przy dnie (on nie gra prawie żadnej roli.) przytnij tą krawędź bardziej - jak w DM :D
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 02:06 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
silver_stas napisał(a):
Na rysunku Mariana bardzo ważna informacja , że jeśli łódka okaże się zbyt nawietrzna , to można to skorygować skosem miecza !


Z tym, że wydaje mi się, odwrotnie bym to zrobił, niż radzi Marian :twisted:
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 11:15 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Luz może być tylko 0,1mm i wystarczy do ruchu.
A łupniecie w kamul i opadnięcie miecza będzie bezpieczniejsze przy 4mm (3,99mm)
Gumy bym dał więcej w dolnym punkcie - jeśli dół wytrzyma to po co góra?

I nie martw sie pionowym kawałkiem przy dnie (on nie gra prawie żadnej roli.) przytnij tą krawędź bardziej - jak w DM :D
MJS
Trzeba słuchać mądrzejszych , więc fał będzie z linki 4 mm , bo faktycznie nigdy nie wiadomo kiedy obciążenie statyczne może się zmienić w dynamiczne :-o . Jak wspomniałem , robiłem próbę z szablonem miecza i guma jest docięta tak , aby cała przednia część miecza do niej dolegała. Szczelina ciut dłuższa aby uwzględnić ugięcie gumy . Dzięki temu , ewentualne uderzenie miecza rozkłada się na większą powierzchnię i mam nadzieją , ,że uchroni mnie przed nagłym wydłużeniem szczeliny w dnie łódki :D .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
przemek napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Na rysunku Mariana bardzo ważna informacja , że jeśli łódka okaże się zbyt nawietrzna , to można to skorygować skosem miecza !


Z tym, że wydaje mi się, odwrotnie bym to zrobił, niż radzi Marian :twisted:
Pozdrawiam
Przemek


Nie gadaj tylko narysuj jak (jakeś taki mondry) :-P
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 22:39 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie gadaj tylko narysuj jak (jakeś taki mondry)


Jak bym był mondry to i bogaty bym był :lol:
Chodziło mi tylko oto że likwidowanie Nawietrzności przesuwaniem miecza w stronę dziobu nie jest chyba dobrym pomysłem. Tak to wyczytałem z Twojego rysunku, a Srebrny Stasiu zwrócił dokładnie na to uwagę. Tylko dla tego napomniałem.
Narysować mogę,tylko po co skoro narysowane było setki razy,nawet w oryginale, protoplaście (jak zwał tak zwał) Stasiowej łódki. Wolęrysować ciekawsze rzeczy :mrgreen:
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 23:42 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemek napisał(a):
Wolęrysować ciekawsze rzeczy
:-( :-( :-( tez Cie kierdys poprosilem z takim samym skutkiem . Pozdrawiam

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 23:45 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
gurool napisał(a):
przemek napisał(a):
Wolęrysować ciekawsze rzeczy
:-( :-( :-( tez Cie kierdys poprosilem z takim samym skutkiem . Pozdrawiam

???? o czym mówisz?? Jakoś tak pamięć mam dobrą, ale krótką.
Pozdrawiam
przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2013, o 00:07 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
przemku ! priwy przegladnij :) Dobranoc

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2013, o 18:36 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mija 3 tydzień przerwy w pracach , więc czas się wziąć do roboty . Muszę zrobić drugą skrzynię mieczową i ster . Pociąłem z jesiona listewki na rumpel i skleiłem


Załączniki:
DSC00403.JPG
DSC00403.JPG [ 260.47 KiB | Przeglądane 3537 razy ]
DSC00402.JPG
DSC00402.JPG [ 325.38 KiB | Przeglądane 3537 razy ]
DSC00400.JPG
DSC00400.JPG [ 231.32 KiB | Przeglądane 3537 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2013, o 17:00 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Rumpel zgrubnie obrobiony , druga skrzynia mieczowa podgoniona , pierwsze prace ze sterem .

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Teraz do prace stolarskich zaczynają dochodzić ślusarskie i niedługo one będą dominować . Jest mnóstwo okuć do zrobienia , a część oczywiście muszę zlecić do wykonania . Moja pierwsza wycinanka :D :


Załączniki:
DSC00414.JPG
DSC00414.JPG [ 212.65 KiB | Przeglądane 3481 razy ]
DSC00411.JPG
DSC00411.JPG [ 251.78 KiB | Przeglądane 3483 razy ]
DSC00413.JPG
DSC00413.JPG [ 252.4 KiB | Przeglądane 3483 razy ]
DSC00412.JPG
DSC00412.JPG [ 238.16 KiB | Przeglądane 3483 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2013, o 20:40 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Rumpel już gotowy . Wycięty otwór na fał i kontrafał , oraz otwór na przedłużkę . Teraz tylko oleum . Jeden bok skrzyni mieczowej zalaminowany ,do drugiego doklejane listwy dystansowe . Wiercenie w nierdzewce , to masakra . Myślałem , że mam dobre wiertła :-o .


Załączniki:
DSC00417.JPG
DSC00417.JPG [ 253.02 KiB | Przeglądane 3392 razy ]
DSC00416.JPG
DSC00416.JPG [ 142.28 KiB | Przeglądane 3392 razy ]
DSC00415.JPG
DSC00415.JPG [ 126.05 KiB | Przeglądane 3392 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2013, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
Wiercenie w nierdzewce , to masakra . Myślałem , że mam dobre wiertła

http://www.awar.pl/index.php/pMenuId/6/pCatId/926

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2013, o 20:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wiertła są najprawdopodobniej stępione , a że nie bardzo wiem gdzie je naostrzyć , nabyłem nowe . No i wiercenie idzie jak z płatka . Tak naprawdę , to potrzebowałem szybko wywiercić otwory w zaczepach fału i kontrfału , bo one wstrzymują sklejenie płetwy mieczowej . Rumpel po nasączeniem olejem robi się ładny :D


Załączniki:
DSC00420.JPG
DSC00420.JPG [ 209.7 KiB | Przeglądane 3294 razy ]
DSC00419.JPG
DSC00419.JPG [ 144.98 KiB | Przeglądane 3294 razy ]
DSC00418.JPG
DSC00418.JPG [ 131.56 KiB | Przeglądane 3294 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2013, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
Tak naprawdę , to potrzebowałem szybko wywiercić otwory

W stali kwasoodpornej szybkie wiercenie nie jest dobrą metodą.
Małe obroty i duża ilość chłodziwa znacznie poprawiają wydajność.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2013, o 19:48 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Tak naprawdę , to potrzebowałem szybko wywiercić otwory

W stali kwasoodpornej szybkie wiercenie nie jest dobrą metodą.
Małe obroty i duża ilość chłodziwa znacznie poprawiają wydajność.
Pisząc szybko , miałem na myśli zrobienie zaczepów fału i kontrafału , bo blokowały mi sklejenie płetwy mieczowej . Jeśli chodzi o wiercenie , to mam wiertarkę stolarską , więc przełożona na najniższe obroty plus butelka z wodą , ale dziękuję za ważną uwagę . No i właśnie po wykonaniu zaczepów , mogłem je wkleić , zanitować i w końcu skleić płetwę mieczową . Teraz tylko czekać na elementy jarzma , Boki skrzynki mieczowej skompletowane i zalaminowane :lol:


Załączniki:
Komentarz: Otwór wypełniony balastem .
DSC00425.JPG
DSC00425.JPG [ 262.42 KiB | Przeglądane 3230 razy ]
Komentarz: Nowy rodzaj prasy :-)
DSC00424.JPG
DSC00424.JPG [ 293.65 KiB | Przeglądane 3230 razy ]
DSC00423.JPG
DSC00423.JPG [ 284.48 KiB | Przeglądane 3230 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 09:15 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Właśnie się zorientowałem , że minął rok od mojego pierwszego posta relacji z budowy. Budowa kadłuba jest już na ukończeniu , mam zrobiony maszt , bom , więc łódka jest "prawie " gotowa do wodowania . Mam oczywiście świadomość , że to "prawie " oznacza wielką różnicę , czyli kolejny rok pracy :rotfl: . Pozwolę sobie na małe podsumowanie . Przede wszystkim dziękuję Wojtkowi Kasprzakowi , że zawsze mogłem liczyć na Jego pomoc w budowie . Dziękuję kolegom z forum , bo zawsze pomagaliście mi w rozwiązywaniu problemów , dając cenne i merytoryczne rady . Jeszcze trochę uwag , spostrzeżeń budowniczego amatora . Moje poprzednie projekty realizowałem pod wpływem impulsu , z biegu . Tutaj na szczęście zrobiłem wcześniejsze przygotowania . Przyznam szczerze , zaczynając budowę , po cichu liczyłem , że popływam w tym sezonie , ale życie weryfikuje plany . Budowa w tej technologii jest dość trudna i polecam ją doświadczonym majsterkowiczom , z dobrym zapleczem narzędziowym . Jest to dla ludzi , którzy czerpią radość z samego faktu budowania i nowych wyzwań , no i wymaga cierpliwości ( z tym u mnie różnie :lol: ) .Potwierdza zasadę , że chcąc pływać szybko , taniej i praktyczniej kupić używaną . Teraz pytanie , po cholerę zadaję sobie tyle trudu , aby prowadzić relację live , oczywiście oprócz wrodzonego exhibicjonalizmu :lol: . Może źle szukałem , ale mało jest relacji oddających trudy budowy . Mam nadzieję , że ta okaże się pomocna kolejnym budowniczym , a co paradoksalne , innych zmusi do zweryfikowania swoich możliwości i wybiorą łatwiejszy projekt i go skończą . To tyle moich subiektywnych uwag , w końcu jubilat ma swoje prawa :lol: . W przyszłym tygodniu wracam do rzeczowej relacji . Staszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dlatego pojawiły się kiedyś systemy maszoperyjne, które bazowały na pożyczonych formach (a te jeździły po całym kraju w "czarterze") lub budowie własnych (i też później pożyczanych). Wydawałoby się, że chociaż skorupa kadłuba przyspiesza robotę, ale tak nie jest. Znam kilku budowniczych Maków 808, którzy latami długimi zabudowywali swoje skorupy kadłuba (pokład drewno) i nie wszyscy dali radę, a Ty po roku masz prawie gotowy jacht. Wodowanie po dwóch latach to wielki sukces.
Tak trzymaj.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 18:24 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
silver_stas napisał(a):
Właśnie się zorientowałem , że minął rok od mojego pierwszego posta relacji z budowy.


Kiedyś z Myszkiem stwierdziliśmy, (na podstawie kilku przykładów) że średni czas amatorskiej budowy łodki podobnej wielkości to dwa lata. Coś w tym jest.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 22:49 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Teraz pytanie , po cholerę zadaję sobie tyle trudu

Staszek - żałujesz że zacząłeś budowę?
Wielu którzy zbudowali pierwszą łódkę ... po krótkim czasie budują następną....
ale jest też wielu którzy pierwszej nie dokończyli...
Pozdrówki
Adam

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2013, o 20:35 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Hobbystyl napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Teraz pytanie , po cholerę zadaję sobie tyle trudu

Staszek - żałujesz że zacząłeś budowę?
Wielu którzy zbudowali pierwszą łódkę ... po krótkim czasie budują następną....
ale jest też wielu którzy pierwszej nie dokończyli...
Pozdrówki
Adam
Adam , to stwierdzenie dotyczyło relacji live z budowy . Mało tego , to u Ciebie też prowadzę relację z kolejnych etapów :lol: . Jeśli chodzi o samą budowę , to mając świadomość , że jest to moja pierwsza i raczej ostatnia łódka , ciągle ją modyfikuję . Nie wiem ile osób zadało sobie trud zaglądnąć do oryginalnej dokumentacji Sztrandusi http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sztrusia/sztrusia.html , to może przypomnę . Jest to łódka otwartopokładowa o długości 4,95 m . Dzięki uprzejmości Wojtka , który pozwolił mi poszaleć :D , buduję kabinówkę o długości 6,50 m . Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć , że mam łódkę idealnie dopasowaną do moich potrzeb . BTW , miałem prawie 3 tygodnie przerwy , więc kolejną część relacji wyślę do Ciebie za jakiś tydzień . Pozdrawiam Staszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 16:46 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
silver_stas napisał(a):
Jeśli chodzi o samą budowę , to mając świadomość , że jest to moja pierwsza i raczej ostatnia łódka , ciągle ją modyfikuję .


To się jeszcze zobaczy.

silver_stas napisał(a):
Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć , że mam łódkę idealnie dopasowaną do moich potrzeb .


Na dzień dzisiejszy może i tak. Zobaczymy co powiesz po pierwszym przepływanym sezonie.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 20:50 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
przemek napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Jeśli chodzi o samą budowę , to mając świadomość , że jest to moja pierwsza i raczej ostatnia łódka , ciągle ją modyfikuję .


To się jeszcze zobaczy.

silver_stas napisał(a):
Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć , że mam łódkę idealnie dopasowaną do moich potrzeb .


Na dzień dzisiejszy może i tak. Zobaczymy co powiesz po pierwszym przepływanym sezonie.
Pozdrawiam
Przemek
Masz rację , jak mówią " nigdy nie mów nigdy " . Z tym 2 letnim czasem budowy trafne spostrzeżenie . Pierwszy rok kadłub , drugi prace wykończeniowe . Ponieważ z pierwszego roku wypadła mi dość długa zima , czyli prawie pół roku , rada dla przyszłych budowniczych , aby prace zacząć wczesną wiosną , lub nawet pod koniec zimy . Heling , wręgi i ich ustawienie można zrobić w niskich temperaturach . Wtedy kadłub skończy się do zimy . Przez zimę okucia , takielunek i część prac wykończeniowych . Reszta wiosną i już . Ale też nie o szybkość w tej zabawie chodzi :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2013, o 16:28 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Druga skrzynia mieczowa wklejona , więc można wodować kadłub :lol: . Płetwa steru sklejona , teraz wyprofilować i wykończyć .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2013, o 08:14 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jeszcze zdjęcia :


Załączniki:
DSC00435.JPG
DSC00435.JPG [ 250.53 KiB | Przeglądane 5037 razy ]
DSC00434.JPG
DSC00434.JPG [ 219.88 KiB | Przeglądane 5037 razy ]
DSC00433.JPG
DSC00433.JPG [ 213.41 KiB | Przeglądane 5037 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2013, o 10:52 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Oto dziś otrzymałem te dwa nagie miecze . Przyjąłem je , jako wróżbę zwycięskiego zakończenia budowy . Cóż , jaki Jagiełło , takie miecze :lol:


Załączniki:
DSC00437.JPG
DSC00437.JPG [ 155.33 KiB | Przeglądane 4946 razy ]
DSC00436.JPG
DSC00436.JPG [ 198.26 KiB | Przeglądane 4946 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2013, o 21:13 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
silver_stas napisał(a):
Cóż , jaki Jagiełło , takie miecze

Po mieczach sądzę, że Jagiełło też całkiem całkiem:-)
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2013, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No to teraz będzie robootyy..
z zaokrąglaniem tych kantów żelaźniastych. :roll:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2013, o 21:06 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Skoro Marian straszy pracą przy zaokrąglaniu mieczy , odkładam to na później :-( . Tak poważnie , to muszę sobie zorganizować miejsce do tej pracy , bo cięcie i szlifowanie stali w pomieszczeniu gdzie jest sporo pyłu i wiórów z drewna , nie jest dobrym pomysłem . Otrzymałem odpowiednio docięty element do mocowania talii grota do podłogi kokpitu . Do dennika mocujemy go poprzez dodatkowy klocek z twardego drewna , a od strony talii przykręcamy ucho cumownicze. Jeszcze przymocować dennik w kabinie i już będzie można przykleić na stałe podłogę kokpitu i ścianki bakist (hundek) . Taki mały detal , a potrafił zablokować dokończenie poszycia kokpitu . Aha , no i ukształtowałem płetwę steru .


Załączniki:
DSC00444.JPG
DSC00444.JPG [ 232.05 KiB | Przeglądane 4748 razy ]
DSC00439.JPG
DSC00439.JPG [ 156.47 KiB | Przeglądane 4748 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 17:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Płetwa steru :


Załączniki:
DSC00441.JPG
DSC00441.JPG [ 200.73 KiB | Przeglądane 4675 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL