Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 wrz 2025, o 20:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lip 2009, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17572
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Tytułowy Komitet, to wielki jest i kochany.
Dzięki Komitetowi, który uznał unijną normę, będziemy wypadać za burtę elegancko i zgodnie z wytycznymi a nie tak bezładnie jak dotychczas.
W Biuletynie Informacji Publicznej PKN ukazało się:

47.080 Małe jednostki pływające

Small craft - Man-overboard prevention and recovery - Amendment 1 (ISO 15085:2003/Amd 1:2009);
PN-EN ISO 15085:2005/A1:2009 (U) Małe statki -- Zapobieganie wypadnięciu człowieka za burtę i umożliwienie powrotu;
Data ogłoszenia: 2009-06-05


Więc pamiętajcie! Jeżeli komuś będziecie chcieli pomóc, to najpierw zapoznajcie się z normą ISO-15085 :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2009, o 07:00 

Dołączył(a): 22 kwi 2007, o 18:38
Posty: 16
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: jsm+msm, sternik jachtowy p.u.
A nie, nie, nie...
Ta norma jest z 2005r w 2009 zmieniono tylko treść dwóch rozdziałów.

Nr normy
PN-EN ISO 15085:2005
Tytuł
Małe statki -- Zapobieganie wypadnięciu człowieka za burtę i umożliwienie powrotu
Abstrakt
Określono konstrukcję jak i również budowę oraz wymagania wytrzymałości dla urządzeń bezpieczeństwa i planowanych zamierzeń zminimalizowania ryzyka przy wychyleniu za burtę oraz urządzenia ułatwiające powrót na statek. Podano definicje 18 terminów
Nazwa NKP
KT 230 ds. Małych Statków
Data ustanowienia
2005-10-27
Autor dokumentu
-
Normalizator
Krysztopik R.
Klasyfikacja ICS
Małe jednostki pływające
Nr ICS
47.080
Nazwa dekryptora
KADŁUBY STATKóW
Oficjalne języki
pl
Ilość stron
30
Cena normy
83,50


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2009, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2640
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
ryszard555 napisał(a):
Cena normy
83,50

No i wszystko jasne :roll:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2009, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ja mam własną bardzo skuteczną normę
Wypadanie za burtę jest zabronione pod karą śmierci
Działa
A jak ktoś kombinuje, to
dodaję - po trupy nie wracamy :cool:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2009, o 12:55 

Dołączył(a): 30 maja 2005, o 20:52
Posty: 714
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy, MIŻ
Norma dotyczy nie tyle armatora jachtu, co producenta jednostki.

_________________
Nexo Yachts - moja praca, moja pasja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2009, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17572
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wiem, ale przyznasz, że "normowanie" recovery'owania MOBa brzmi śmiesznie.
BTW dlatego info o tym ISO znalazło się w Hyde Parku.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lip 2009, o 13:09 

Dołączył(a): 30 maja 2005, o 20:52
Posty: 714
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy, MIŻ
W normie nie ma informacji o tym, jak podebrać człowieka, oraz jak postępować podczas alarmu "MOB".

Tam jest opisane, że drabinki powinny być odpowiednie, że nie za wysoka wolna burta i takie tam, że relingi nie za niskie itp ;)

pozdrawiam :)

_________________
Nexo Yachts - moja praca, moja pasja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL