Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2025, o 09:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sie 2013, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wąski napisał(a):
Już wiem!
Te nowe reguły zabierające 10% prędkości, zrobili na pohybel podglądaczom! Przy okazji spartolili wszystko inne, ale cóż - damy radę!


Czemu zaraz podglądaczom ?

Wykminiłeś jak dokładnie działa to spowolnienie - czy to jest jedna kara za wszystkie "wykroczenia" w ramach jednej iteracji? Czy za każda zmianę (żagiel + kurs + korekta) i jest kumulacja?

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 08:46 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
He, he... diouck56 rkn strzelił focha... i od 0804 poszedł na NW... :rotfl:


Zaspał i pojechał na auto twa -40 :) Już się obudził.

Wojtek64 napisał(a):
Wąski napisał(a):
Już wiem!
Te nowe reguły zabierające 10% prędkości, zrobili na pohybel podglądaczom! Przy okazji spartolili wszystko inne, ale cóż - damy radę!


Czemu zaraz podglądaczom ?

Wykminiłeś jak dokładnie działa to spowolnienie - czy to jest jedna kara za wszystkie "wykroczenia" w ramach jednej iteracji? Czy za każda zmianę (żagiel + kurs + korekta) i jest kumulacja?


Chyba trzeba by Zbyszka poprosić coby poczytał na żabim forumie ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Nie kminiłem aż tak szczegółowo, ale na Wierciulu widzę ile się traci - cirka 10%.

Zbyszek! Wciągaj gienię!!!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 08:52 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Jur!!! Wstajemy i skrącamy na Sjuuuuud!

_________________
Zbig A. Gintowt

Tak skutkuje automat gdy zbyt dobrze sie spi.
Jest juz dobrze, bedzie lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Wojtek64 napisał(a):
Czemu zaraz podglądaczom ?
A no bo... :roll: Ja jako były doświadczony podglądacz, przy zmianach wiatrów ustawiam mniej więcej kurs, a potem podglądam rywali i koryguję... :rotfl:

Tera muszę ruszać w traskę do Sandomierza. Do zobaczyska wieczorem!

PS
Zbieraju, w trasie będę 3mał rękę na pulsie.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Właśnie wróciłem do domu dlatego nie odzywałem się. Poczytałem wczoraj francuskie forum dość pobieżnie, bo tam jest ponad 200 postów dotyczących tylko kar. Odpowiadając na pytanie Wojtka powiem, że jeśli jednocześnie zmienia siem kurs i żagiel to kara jest pojedyncza. Nie jest tak, że jak ktoś szydełkuje co 1 min. to ma 1 karę, bo ramach jednej iteracji. Ma tyle kar, ile zmian kursu... :lol: Wszelkie inne zmiany czy to ręczne, czy z automata są karane, tak więc dotykają SO i AO. Chodziło o to żeby up....s(ć) wszelkie szydełkowania i stosowanie wymyślnych programów i "pójść na naturę", a że można świadczy u nas przykład Jura. Francuskie mody jako koronny argument wyciągnęli to, że kary jednakowo dotyczą wszystkich, a tych którzy "kuńbinują" w szczególności. Na tym francuskim forum gotuje się jak cholera. Niektórzy żądają zwrotu szmalu, bo zmiany zostały ogłoszone w ostatniej chwili... Faktem jest, że w wielu przypadkach, co wielu z was zauważyło, zaczęły żeglować pięknie zaprogramowane boty a nie ludzie i VR musiała coś z tym zrobić. Kary w przypadku kosmetycznej zmiany kursu nie są proporcjonalne i nieporównywalne do strat w realu ale to tylko gra... :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 11:01 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
zbigandrew napisał(a):
Właśnie wróciłem do domu dlatego nie odzywałem się. Poczytałem wczoraj francuskie forum dość pobieżnie, bo tam jest ponad 200 postów dotyczących tylko kar. Odpowiadając na pytanie Wojtka powiem, że jeśli jednocześnie zmienia siem kurs i żagiel to kara jest pojedyncza. Nie jest tak, że jak ktoś szydełkuje co 1 min. to ma 1 karę, bo ramach jednej iteracji. Ma tyle kar, ile zmian kursu... :lol: Wszelkie inne zmiany czy to ręczne, czy z automata są karane, tak więc dotykają SO i AO. Chodziło o to żeby up....s(ć) wszelkie szydełkowania i stosowanie wymyślnych programów i "pójść na naturę", a że można świadczy u nas przykład Jura. Francuskie mody jako koronny argument wyciągnęli to, że kary jednakowo dotyczą wszystkich, a tych którzy "kuńbinują" w szczególności. Na tym francuskim forum gotuje się jak cholera. Niektórzy żądają zwrotu szmalu, bo zmiany zostały ogłoszone w ostatniej chwili... Faktem jest, że w wielu przypadkach, co wielu z was zauważyło, zaczęły żeglować pięknie zaprogramowane boty a nie ludzie i VR musiała coś z tym zrobić. Kary w przypadku kosmetycznej zmiany kursu nie są proporcjonalne i nieporównywalne do strat w realu ale to tylko gra... :mrgreen:


Dodam, ze w realu nie da sie sciubic 2stp w lewo, 2stp w prawo aby zyskac 0,5knt, nie da sie.
Chyba /moze/ gdy ma sie taka maszyne jak Europa 2, ktora pojdzie w Fastnet Race.
Na zaglu ma uwaga - Gazprom, pod niemieckim skiperem. Wspolpraca panow P i S ?
Taka maszyna ma maszt, zagle /kilkanascie/, regulowany kil, skorupe i KOMPUTERY. No i jeszcze paru facetow, ktorzy zap...ja na pokladzie. Skorupa w srodku jest pusta /min. masy/.
W Fastnet pojda jednak takze normalni, w tym wiekowy kuter, no ale on Rolexa napewno nie dostanie, moze buzki od dziewczyny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
zbigandrew dzięki za informacje.
Tak to mi wyglądało, ale nie miałem pewności. Wyliczenia z pomiarów przebytych odcinków w ramach jednej iteracji nie są na tyle dokładne by rozwiać wątpliwości.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Chyba nie dodałem jeszcze jednego, bo po tekście francuskim ślizgałem się wieczorem, ale tam była uwaga, że kara wymierzana jest nie w tej iteracji w której była popełniona, ale w następnej. To chyba jest logiczne.

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na Marinetraffic --> http://www.marinetraffic.com/ais/pl/# Zawias stoi , czyżbym coś zepsuł za kołem sterowym , macie jakieś wieści ?

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Dar_bob_63 napisał(a):
Na Marinetraffic --> http://www.marinetraffic.com/ais/pl/# Zawias stoi , czyżbym coś zepsuł za kołem sterowym , macie jakieś wieści ?


Chyba jednak nie z Twojego powodu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Janusz tu na forum pisał, że popsowały się obydwa radary. I robią.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

O, dokładnie to tu: http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=2&t=15278#p244109

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 14:29 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Chyba, że Darek majdrował również przy radarach :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Piorun napisał(a):
Chyba, że Darek majdrował również przy radarach :mrgreen:

Dopóki nie polazł do nawigacyjnej lub, co gorsza, nie właził na masz to chiba nie on... :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A w temacie - Ty się tak nie śpiesz na to południe, tam jest jeszcze cieplej niż u nasz... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2013, o 15:36 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Piorun napisał(a):
Chyba, że Darek majdrował również przy radarach :mrgreen:


Darek musial przeciez wszystko posprawdzac i wylapal braki.
Wie, ze teraz inaczej sie zegluje.
Jeszcze w latach szescdziesiatych na naszych jachtach radarow nie bylo.
Silnikow tez nie bylo, albo nie nadawaly sie do uzytku. Do portow czesto wchodzilo sie na zaglach czasem budzac panike, ale czesciej uznanie i respekt.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2013, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Dobrzeżewieczór!
Pasaty tuż... Wyłazić z koj, złazić z hamaków i zeznawać co w planach! :evil:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wąski napisał(a):
Pasaty tuż... Wyłazić z koj, złazić z hamaków i zeznawać co w planach!


he, he chyba widać plany - wszyscy na SSE i tak ca 12 godzin

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No może nie wszyscy.
Niejaki La Yole już z rana postanowił iść dość mocno na zachód i teraz znalazł się w potrzasku. I co teraz. Tak ja wszyscy? W pyte nadłożyć musiałby wracając. Więc idzie na zachód w sam środek Azory High. Tak też można.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2013, o 22:11 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wąski napisał(a):
Dobrzeżewieczór!
Pasaty tuż... Wyłazić z koj, złazić z hamaków i zeznawać co w planach! :evil:


Slawek chce zeznan, wiec prosze : do rana znakiem Zorro po czerwonej 3-4 zwroty /tyczki/, od rana bede sie opalal w baksztagu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2013, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Wojtek64 napisał(a):
Niejaki La Yole już z rana postanowił iść dość mocno na zachód i teraz znalazł się w potrzasku.
No... faktycznie wje... znaczy, wpie..., tj. siedzi po same uszy! Cóż, to jest czynnik losowy tej gry i pewnie jeszcze brak poprawnie skalibrowanego PPZ... :-P

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2013, o 22:35 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wojtek64 napisał(a):
Wąski napisał(a):
Pasaty tuż... Wyłazić z koj, złazić z hamaków i zeznawać co w planach!


he, he chyba widać plany - wszyscy na SSE i tak ca 12 godzin

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No może nie wszyscy.
Niejaki La Yole już z rana postanowił iść dość mocno na zachód i teraz znalazł się w potrzasku. I co teraz. Tak ja wszyscy? W pyte nadłożyć musiałby wracając. Więc idzie na zachód w sam środek Azory High. Tak też można.


Nasz Kevin tez tam wlazl.
Jednak bardziej jestem zaskoczony zapatrzeniem na wschod Woli i jeszcze bardziej piwowa.
Dobra pozycje ma Piorun, Marski jutro bedzie wolniejszy. Jesli sie nie myle.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wąski napisał(a):
Wojtek64 napisał(a):
Niejaki La Yole już z rana postanowił iść dość mocno na zachód i teraz znalazł się w potrzasku.
No... faktycznie wje... znaczy, wpie..., tj. siedzi po same uszy! Cóż, to jest czynnik losowy tej gry i pewnie jeszcze brak poprawnie skalibrowanego PPZ... :-P


Ej, ej, Slawku nie za duzo uprzejmosci ?
To nie czynnik losowy, tylko powazny blad w planowaniu, lub gapiostwo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 14:55 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wczoraj Slawek chcial wiedziec jak bedziemy jechac /nie doczekal sie informacji/.
Dzis ja uprzejmie pytam jakie plany ma szanowne towarzystwo.
Gdybysmy byli dwie doby dalej myslalbym, ze racje maja ci na wscodzie, bo pojda miedzy wyspami a Senegalem. Ci na zachodzie szliby w martwa dziure.
Jednak odnosze wrazenie, ze ta dziura przesuwa sie na E, dalej tymczasem prognoz nie ma.
Ja ide wiec na S przez dobe co najmniej.
A Waszmosciowie ?
Odkryjecie karty, czy to sa tajne informacje i sluzby trzeba zaangazowac zeby je poznac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jur napisał(a):
Ja ide wiec na S przez dobe co najmniej.
A Waszmosciowie ?


Generalnie to mi wychodzi doba albo i dwie na południe z drobnymi korektami na granicy sektorów. I raczej taka taktyka do równika. Ale wiatry to zweryfikują.

Apropos, gonisz mnie!

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 15:21 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wojtek64 napisał(a):
Jur napisał(a):
Ja ide wiec na S przez dobe co najmniej.
A Waszmosciowie ?


Generalnie to mi wychodzi doba albo i dwie na południe z drobnymi korektami na granicy sektorów. I raczej taka taktyka do równika. Ale wiatry to zweryfikują.

Apropos, gonisz mnie!


Wojtku, staram sie aby Cie wyprzedzic, ale nie bedzie to latwe.
Wlasnie przed rownikiem jest dziura, ktora bedzie powazna przeszkoda, tylko dla kogo bardziej - dla Ciebie, czy dla Pioruna, jak sie przesunie ?
Za 2 doby bedziemy wiedziec.
Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jur napisał(a):
Wojtku, staram sie aby Cie wyprzedzic, ale nie bedzie to latwe.


Wbrew pozorom chyba nie takie trudne. Masz z definicji przewagę w szybkości 0,5 kn jako profi.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Miast rano, przy kawce, spokojnie przeanalizować prognozy to jak baran poszedłem za MacWszystkiem na wschód, sporo straciłem i teraz idąc na S z niewielkim zboczeniem na W próbuję naprawiać to, co popsułem. W każdym wyścigu coś psuję i to ma dobrą stronę: przynajmniej tutaj na wirtualnym morzu nie potrzeba mnie nienawidzić... :lol:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A ja mam ochote sie wzmocnic profi. :mrgreen: Urlop mnie siem konczy , jutro zjeżdzam na Mazury, a żegluga prosta , wiec nic nie strace przez cały dzien . :)

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Darek, jeśli nie będziesz wykonywał nerwowych ruchów robaczkowych to i tak nie stracisz wiele..., no tyle co w polarach różnicy między klasycznymi a pro...

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Własnie się zastanawiam czy 6-8 zwrotów o 1-2 stopnie na granicy sektorów opłacają się przy minięciu 3 sektorów w pionie, w skali 24 h przy różnicy wiatrów 0,5 kn. W starej wersji to się robiło niejako automatycznie , a teraz te kary ech ....

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Dar_bob_63 napisał(a):
Własnie się zastanawiam czy 6-8 zwrotów o 1-2 stopnie na granicy sektorów opłacają się przy minięciu 3 sektorów w pionie, w skali 24 h przy różnicy wiatrów 0,5 kn. W starej wersji to się robiło niejako automatycznie , a teraz te kary ech ....

Owszem korek na jeden sektor to może i nie, do przejście na drugą stronę to 2 zwroty przy tych szybkościach to ok. 4 kabli, ale jeżli przez 12 godzin mam mieć więcej o 0,5 kn więcej to warto. Zdecydowanie warto.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2013, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
DzińDybry!

Zbyszku, dlaczego Asan uciekasz z lepszego kwadratu? Nie pojmuję Waszeci! Pójedziesz Aść na SW dłużej?

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2013, o 08:13 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wojtek64 napisał(a):
Jur napisał(a):
Wojtku, staram sie aby Cie wyprzedzic, ale nie bedzie to latwe.


Wbrew pozorom chyba nie takie trudne. Masz z definicji przewagę w szybkości 0,5 kn jako profi.


Jacht slabiej wyposazony, ale przeciwnik godny !
Juz od dzisiejszej nocy w naszej grupie wiatr zajdzie, Ty przy slabszym wietrze bedziesz mial lepsze katy, wiec GO, GO.
Wąski napisał(a):
DzińDybry!

Zbyszku, dlaczego Asan uciekasz z lepszego kwadratu? Nie pojmuję Waszeci! Pójedziesz Aść na SW dłużej?


A jaki kurs Asan wybierzesz od dzisiejszej nocy, przy wiatrach z 30-35stp. ?
Czy lepiej jest teraz grzmocic na S, czy moze zdobyc troche korzystniejsza pozycje odchodzac nieco ku W, aby moc isc ostrzej od nocy ?
Takie warunki beda do wysp, a wyspy leza w dziurze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL