Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lis 2024, o 20:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sie 2013, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Poznaję swój rysunek ;)
Jest to część wkręcana w wał wyjściowy. Reszta wału to rura Ø18/Ø14 wciśnięta (!) w widoczny na rysunku otwór i zakołkowana. Całkowita jej długość w wersji nowszej (bez gwintu) to 130cm (taką mam chwilowo pod ręką). Być może na końcu łączącym się z częścią gwintowaną jest wypełniona - nie rozwalałem aż tak głęboko.
Bardzo istotna jest współosiowość i brak bicia wału oraz wyważenie śruby. Pamiętaj, że to się kręci podparte na jednym końcu, a ze śrubą na drugim, prawie 3tyś obr/min.
Mocowanie śruby musisz dopasować do śruby jaką dobierzesz, ale pamiętaj o zabezpieczeniu przekładni (kołek ścinalny) i śruby (coś, żeby nie spadła jak się kołek zetnie).
Szczerze mówiąc, na Twoim miejscu bym poszukał na różnych stronach z ogłoszeniami wału w Twojej wersji wraz ze śrubą. Trafiają się, sam tak kilka kupiłem.
Piesek jest utrzymywany w pozycji neutralnej przez "wąsatą" sprężynę, widać ją trochę na podanym przez Ciebie zdjęciu.
Przy okazji, jeśli kupiłeś silnik bez wału, to sprawdź czy masz podstawę do mocowania na łódce - często te silniki sprzedawane są również bez niej.



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: ciumpa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2013, o 20:48 

Dołączył(a): 9 sie 2013, o 15:36
Posty: 5
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dzięki za odp. kupiłem dzisiaj śrubę fi 14 i nie pasuje do gwintu w silniku wkręca się tylko 1-2 mm i klops. oddam do tokarza niech zrobi mocowanie pod rurę - będzie to stały element , a jak się rura powigina to tylko ten element się będzie zmieniać.mocowanie śruby też zrobię wymienne


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2013, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Widocznie niezbyt jasno napisałem :roll:
Pomiędzy przekładnią a rurą jest ta część której mój stary rysunek znalazłeś i przytoczyłeś.
Jest ona związana na stałe z rurą, a wkręcana w silnik (i zabezpieczana nakrętką na rozciętym końcu wału) przy montażu na łódce.
Konstrukcja tego typu silników nie jest na tyle "pancerna", żeby w ogóle dopuszczać myśl o wyginaniu wału śruby ("rury").
Bez obrazy, ale mam wrażenie że bierzesz się za to trochę "na wariata". Naprawdę nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Poszukaj wału ze śrubą a zaoszczędzisz, prawdopodobnie zarówno nerwy jak i pieniądze ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 21:05 

Dołączył(a): 9 sie 2013, o 15:36
Posty: 5
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
wał i śruba wraz z mocowaniem już jest koszt całości 200 zł nie mało ale nowe i proste. Testów jeszcze nie było bo mam problem ze zbiornikiem , sporo rdzy i zapycha mi kranik ,jak wyczyścić zbiornik i czym go zabezpieczyć przed rdzewieniem ?


Załączniki:
20130815_155422.jpg
20130815_155422.jpg [ 188.01 KiB | Przeglądane 21555 razy ]
20130815_155408.jpg
20130815_155408.jpg [ 95.49 KiB | Przeglądane 21555 razy ]
20130815_155349.jpg
20130815_155349.jpg [ 118.04 KiB | Przeglądane 21555 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 15:33 

Dołączył(a): 9 sie 2013, o 15:36
Posty: 5
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierwsze testy :
wał,śruba,mocowanie wszystko ok zero bicia - śruba szybka i zarazem mocna (dobry kompromis) rozmiar 6- 1/2'' , problemem jest mocowanie na pontonie -silnik jest zbyt wysunięty do tyłu , ale sam pomysł ze skręcaniem rewelka -ponton zakręca prawie w miejscu .przerobienie trochę potrwa ale nie jest trudne .Foty po modernizacjach zamieszczę (silnik porusza się we wszystkich płaszczyznach)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 18:35 

Dołączył(a): 22 sty 2013, o 22:44
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
może jak jest temat o starych silnikach to mozę ktoś by był chętny na jakieś ;)?
http://tablica.pl/oferta/silnik-do-lodz ... 3CZah.html
http://tablica.pl/oferta/silnik-nixe-tu ... 3CZ0H.html
http://tablica.pl/oferta/silnik-do-lodz ... 3fEcF.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2013, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
.

Silnik Warta S 08 1956r. Pierwszy test na wodzie.

=> Film:
http://youtu.be/CHupaEz1hOA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Załączniki:
Warta na Wodzie 3.jpg
Warta na Wodzie 3.jpg [ 166.28 KiB | Przeglądane 20966 razy ]
Warta na wodzie 2.jpg
Warta na wodzie 2.jpg [ 128.81 KiB | Przeglądane 20966 razy ]
Warta na wodzie 1.jpg
Warta na wodzie 1.jpg [ 148.88 KiB | Przeglądane 20966 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2013, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Załącznik:
DSC00575.JPG
DSC00575.JPG [ 341.71 KiB | Przeglądane 20923 razy ]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silniki elektryczne nie tylko do kajaków
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

=> Klepper-Faltboot mit Torcedo-Außenbordmotor
http://www.youtube.com/watch?v=3GAZUyXNfLo

=> Kajak z doładowaniem Ultralight 403
http://www.hellozdrowie.pl/blogi/dobre- ... dowaniem-2

=> Kajak do wędkowania z wbudowanym silnikiem elektrycznym
http://www.sonarsklep.pl/kajak-do-wedko ... -1110.html

=> Silniki elektryczne m.in. Sevylor
http://kajakiipontony.pl/pl/c/Silniki-elektryczne/21

=> Silnik elektryczny RHINO COBOLD 18
http://www.sorba.pl/Katalog-lato/Silnik ... LD-18.html

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2013, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
'
Jeszcze kilka informacji o silniku Maw Pfeil
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

=> MAW - Seitenbordmotoren "PFEIL" 1,5 PS 14 km/h
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... ml#1959maw

=> Maw Anbaumotor
http://www.b-pahl.de/bastel/maff/maff.html#p7
Tu m.in. Maw Pfeil A5.3 Baujahr 1960 - Seitenbordmotor (Bootsmotor) "Pfeil"
http://www.b-pahl.de/bastel/maff/Sammlung_1960.jpg

=> Konserwacja i drobne naprawy silnika Maw cz.1
http://www.jacomoto.pl/prasa_konserwacja_maw1.html

=> Konserwacja i drobne naprawy silnika Maw cz.2
http://www.jacomoto.pl/prasa_konserwacja_maw2.html

=> Dźwięk (wersja do roweru)
http://www.youtube.com/watch?v=-0tiPF068mM

=> Kilka zdjęć i relacje z wypraw ( j. niem)
http://www.huehnerschreck.de/index.php?pageid=7
http://www.huehnerschreck.de/html/6_tag ... fahrt.html


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=> Zaburtowe silniki spalinowe do kajaków 1928-2004
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... .html#oben
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Załączniki:
Maw Pfeil.jpg
Maw Pfeil.jpg [ 188.31 KiB | Przeglądane 20879 razy ]
Maw Pfeil tabliczka.jpg
Maw Pfeil tabliczka.jpg [ 104.83 KiB | Przeglądane 20879 razy ]
Maw Pfeil śruba.jpg
Maw Pfeil śruba.jpg [ 199.53 KiB | Przeglądane 20879 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2013, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Pfeil na kajaku, w ten wtorek

Obrazek



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: Natanael
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2013, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
- No pięknie !

Mam nadzieję, że zabiorę się za swojego Mawa i w przyszłym sezonie wypróbuję.
Ciekaw jestem jak wypada porównanie Maw - Tummler?
Fajne zdjęcie.
Zachęcam wszystkich do fotografowania / filmowania swoich sprzętów i podzielenia się na forum ;)

Zapodaję link do filmów - playlisty głównie z nieco innym napędem ale i warkot też się znajdzie.
=> Tak pływają kajaki ;)
http://www.youtube.com/watch?v=sHxeJfuQ ... Xk&index=1
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Załączniki:
Tummler na Odrze.jpg
Tummler na Odrze.jpg [ 233.13 KiB | Przeglądane 20756 razy ]
Tummler na Odrze 4.jpg
Tummler na Odrze 4.jpg [ 144.68 KiB | Przeglądane 20756 razy ]
Tummler na Odrze 3 Dwa kajaki.jpg
Tummler na Odrze 3 Dwa kajaki.jpg [ 73.08 KiB | Przeglądane 20756 razy ]
Tummler na Odrze 2.jpg
Tummler na Odrze 2.jpg [ 220.73 KiB | Przeglądane 20756 razy ]
DSC04128.JPG
DSC04128.JPG [ 109.25 KiB | Przeglądane 20756 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 04:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Niestety, nie mam porównania z jednej łódki.
Jeśli chodzi o te różnice, które ja biorę pod uwagę, to:
- Pfeil lżejszy
- Pfeil ma 2 razy mniejszą moc, ale na kajaku to nie problem (Względem Tummlera SB75/1 i SB75/2)
- Tummler bardziej zwarty, wygodny do przenoszenia etc.
- Pfeil ma chłodzenie powietrzne, więc:
- odpadają problemy z zasysaniem piachu, zatykaniem lub zużyciem elementów pompy.
- spaliny nie są mieszane z wodą jak w Tummlerach od połowy lat 70, więc się je wącha :(
- Czytałem o problemach chłodzenia Pfeili w wersji z chłodzeniem swobodnym podczas płynięcia z wiatrem potrafiły się przegrzać i zatrzeć O_O. Stąd późniejsza wersja z dmuchawą odśrodkową (taka jak w tych reportażach ze strony www.huehnerschreck.de)
- Gorący tłumik Pfeila podczas pracy (nie chłodzony wodą), o czym już przestrzegał tu Ra_ma
- Sprzęgło, coś na co bardzo liczyłem. Niestety, w pozycji wysprzęglonej też trochę ciągnie (chociaż można zatrzymać wał ręka, silnik na to nie reaguje nawet drobną zmiana odgłosu).
- Tummler (od przełomu lat 60/70) ma samopowrotny rozrusznik. Wielu współczesnych żeglarzy i kajakarzy ma przerażenie w oczach odpalając silnik ręcznie nawijaną linką ;)
- Tummlery dużo popularniejsze w Polsce, łatwiej kupić na części.

Ja pozostanę przy takim podziale, że Pfeil do kajaka (lżejszy), Tummler do Czarnego Kota (mocniejszy).
Oczywiście jeśli mi się uda zwalczyć problem z wałem wyjściowym z przekładni Pfeila - okazało się, że czop ma bicie 0.2mm i silnik prawie że urywa się z kajaka podczas płynięcia :(



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: Natanael
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2013, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2013, o 10:42
Posty: 50
Lokalizacja: Góra Kalwaria pod Warszawą
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Jeżeli będzie ktoś zainteresowany to posiadam napędy podobne do Warta Gnom Tummler ale z silnikami 4 taktowymi - nowe.
Długość wału do ustalenia, w standardzie jest 75 cali ale mogę zrobić krótszy lub dłuższy.
Napęd taki nazywa się Mini Long Tail - Mariusz tel. 508-818-109


Załączniki:
śruby napędowe do long tail longtail silnik od kosiarki podkaszarki mudmotor mud motor napę na bagna na błoto.jpg
śruby napędowe do long tail longtail silnik od kosiarki podkaszarki mudmotor mud motor napę na bagna na błoto.jpg [ 50.48 KiB | Przeglądane 20604 razy ]
wn5v.jpg
wn5v.jpg [ 113.66 KiB | Przeglądane 20604 razy ]
qs5c.jpg
qs5c.jpg [ 67.17 KiB | Przeglądane 20604 razy ]
a6l6.jpg
a6l6.jpg [ 152.15 KiB | Przeglądane 20604 razy ]
74x3.jpg
74x3.jpg [ 235.13 KiB | Przeglądane 20604 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/ZaburtoweSilnikiLongTail
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2013, o 17:47 

Dołączył(a): 22 sty 2013, o 22:44
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Natanael mam ten silnik z ta kolumną,spodziną, identyczny, bak tez tak położony
do jutro jeszcze będe go posiadał, potem jedzie w swiat


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 23:05 

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 23:00
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Panowie i Panie

widzę że trafiłem w dobre miejsce, czytam, czytam i nie mogę się naczytać :)

Ostatnio wszedłem w posiadanie bardzo ładnego Tummlera. Wygląda on mniej więcej tak:

Obrazek

Obrazek

czy ktoś z Was jest mi w stanie powiedzieć coś bliżej nt. rocznika tego modelu?

już się nie mogę doczekać jak go na wiosnę odpalę :)

pozdrawiam

Zawi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Rozumiem, że nie ma tabliczki znamionowej?
Typ 75/1 lata '60


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2014, o 15:02 

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 23:00
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
:roll: tak się zajarałem nim że nawet nie spojrzałem na tabliczkę..... rocznik 62' :roll:

bardzo ładnie utrzymany, brakuje mi tylko linki. Wygląda na to że wystarczy zmienić olej, zajrzeć do gaźnika, sprawdzić świecę i można odpalać :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2014, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zaciekawił mnie silnik EFFZETT (Fritz Ziegenspeckz Berlin) z 1938r.
Kolega ma coś takiego. niestety nie przyjrzałem się dokładnie jaką ma pojemność ale to EFFZETT Junior S 125 lub 175cm.
Czy ktoś używał lub ma jakieś informacje na ten temat?

Znalazłem garść wiadomości o różnych silnikach tej marki oraz wypowiedzi na niemieckim forum.

*EFFZETT Junior S (125 cm 2,5 kM...?)
http://www.auctum.cz/motor-effzett-junior-1938/

*EFFZETT Junior 175 cm³
http://www.lampenkueche.de/html/motoren.html

*1938 Junior S 125 2½ PS
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... 1938fz25ps
*1938 Junior S 175 3½ PS
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... 1938fz35ps
Tu m.in. jeszcze inne silniki:
1931 F.Z. Motor Type 1,5 PI
1931 F.Z. Motor Type 3,5 BI
1933 EFFZETT Junior 2 PS (105 ccm) oraz 2 3/4 PS (150 ccm)
1938 EFFZETT Junior S 101
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... toren.html

Coś o silnikach EFFZETT na niemieckich forum
http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=163958
http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=162244
http://www.klassik-boote.de/Forum/message/205.html
http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=198638

Jack Craib's Rowboat Motor Information Site Effzett Berlin
http://www.cailleoutboards.com/rowboat/ ... index.html
http://www.cailleoutboards.com/rowboat/Effzett/fz_2.jpg

Tummler i EFFZETT na starych zdjęciach
http://www.medienarchiv.com/Schiffe/Kan ... nutour.htm

EFFZETT w muzeum
http://www.holzkanumuseum.de/pages-muse ... frame.html

Dane techniczne
Modele EFFZETT Junior i Senior str.4
http://www.deutsche-museumswerft.de/dow ... MALIGE.pdf


Załączniki:
EFFZETT papiery.jpeg
EFFZETT papiery.jpeg [ 5.5 KiB | Przeglądane 19948 razy ]
EffZett 175.jpg
EffZett 175.jpg [ 19.94 KiB | Przeglądane 19960 razy ]
EffZett na łodzi 3.JPG
EffZett na łodzi 3.JPG [ 69.37 KiB | Przeglądane 19961 razy ]
Effzet na łodzi 1.JPG
Effzet na łodzi 1.JPG [ 57.1 KiB | Przeglądane 19961 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2014, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
HISTORIA POLSKICH SILNIKÓW PRZYCZEPNYCH
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
STEINHAGEN STRANSKY – WARSZAWA (Silnik SS-15) 1932
STEFAN MALCHEREK – POZNAŃ
EM-KO BYDGOSZCZ
GAD WARSZAWA 1936
AVIA WARSZAWA 1938
„FASIL” WROCŁAW
„FIS” RZESZÓW
NIESOB Bydgoszcz
http://skmlok.host77.pl/historia-polski ... yczepnych/


Załączniki:
Silnik Malcherek 2.jpg
Silnik Malcherek 2.jpg [ 7.6 KiB | Przeglądane 1289 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2014, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Natanael napisał(a):
Tummler i EFFZETT na starych zdjęciach
http://www.medienarchiv.com/Schiffe/Kan ... nutour.htm


Stary Tummler (1.5kM, bez przekładni, SB75), raz Effzett, ale i kilka razy Nixe.
Bardzo fajny link.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2014, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie pamiętam, czy już pokazywałem to coś co mam (podejrzewam , że do któregoś "Gada")
http://www.swistak.pl/a55400221,GAD-Gaj ... innym.html
Czeka na chętnego, nie koniecznie za forsę, (może wymiana na coś fajnego?)


Załączniki:
pobór wody2.JPG
pobór wody2.JPG [ 48.85 KiB | Przeglądane 19891 razy ]
pobór wody1.JPG
pobór wody1.JPG [ 51.83 KiB | Przeglądane 19891 razy ]
pobór wody GAD lub Kenig.jpg
pobór wody GAD lub Kenig.jpg [ 23.02 KiB | Przeglądane 19891 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2014, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Jaką to ma długość?
Wygląda na wlot od bocznego (to Cie raczej nie zaskoczy), ale nie wiem czy był jakiś boczny GAD?
Do teorii nie pasuje tylko mocowanie na wprost, a nie na przegubie jak na przykładzie.
W takim przypadku długość była by rzędu 40-50cm.
W każdym razie nie musi być łatwo o równie fajną rzecz na wymianę ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2014, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wspominałem powyżej o silniku marki EFFZETT. Zrobiłem kilka zdjęć.
Ten silnik ma poj. 98cm. Więc wygląda że jest to model Junior S 101
choć widać różnice np. zbiornik paliwa jak w modelach Junior S 125 i 175
oraz kształt liter EFFZETT na żebrowanej obudowie.
Jeśli ktoś używał takową maszynkę to bardzo proszę o wrażenia.

=> Junior S 101
http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... #1938fz2ps
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Załączniki:
SAM_9881.JPG
SAM_9881.JPG [ 42.89 KiB | Przeglądane 19693 razy ]
SAM_9887.JPG
SAM_9887.JPG [ 47.49 KiB | Przeglądane 19702 razy ]
SAM_9885.JPG
SAM_9885.JPG [ 45.23 KiB | Przeglądane 19702 razy ]
SAM_9879.JPG
SAM_9879.JPG [ 46.67 KiB | Przeglądane 19702 razy ]
SAM_9886.JPG
SAM_9886.JPG [ 51.33 KiB | Przeglądane 19702 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2014, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Ciekawa modyfikacja Tummlera ze stron węgierskich.
Widać dorobioną osłonę wału (nie usztywniającą, a jedynie chroniącą np. włosy przed wkręceniem ;) ) z zamocowanym wlotem wody umieszczonym tak, żeby wspomóc pompkę.
Całość wygląda na łatwo zdejmowalną.
Na zbliżeniu widać również dorabiane króćce pompki. Ciekawe, czy właściciel zerwał gwint w tych plastikowych stosowanych od lat '70, czy zmodyfikował zaworki...
Zastosowane w łodzi zbudowanej od początku z przeznaczeniem pod silnik boczny (coś jak "tomaszowskie motorówki" http://tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl/artykul/galeria/coraz-bogatsza-kolekcja-motorowek-w-skansenie-rzeki-pilicy,1633185,t,id.html )
Na stronie, na której to znalazłem, jest jeszcze kilka smaczków bocznosilnikowych.
http://www.magyarfahajok.hu/adasvetel.html

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 14:22 

Dołączył(a): 2 sie 2014, o 20:21
Posty: 10
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: patent motorowodny
Witam,
panowie, mam Tummlera i w sumie odpala na kilka sekund i potem gasnie.. Gasnie przy niskich i wysokich obrotach.

Co mu może być?

pzrdw


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2013, o 10:42
Posty: 50
Lokalizacja: Góra Kalwaria pod Warszawą
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Już jest dostępny 4suwowy silnik o mocy 2.5hp



_________________
https://www.facebook.com/ZaburtoweSilnikiLongTail


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ile za komplet?
polecę go zaraz nowemu nabywcy Bombla :cool:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dydas napisał(a):
Witam,
panowie, mam Tummlera i w sumie odpala na kilka sekund i potem gasnie.. Gasnie przy niskich i wysokich obrotach.Co mu może być?
pzrdw

Zatkany (nieco) dopływ paliwa?
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2014, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2013, o 10:42
Posty: 50
Lokalizacja: Góra Kalwaria pod Warszawą
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Marian Strzelecki napisał(a):
Ile za komplet?
polecę go zaraz nowemu nabywcy Bombla :cool:
MJS


Napęd kompletny około 1300zl plus silnik - w tym wypadku jest to Holida 2.5hp w cenie 559zl

_________________
https://www.facebook.com/ZaburtoweSilnikiLongTail


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2014, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13828
Podziękował : 10370
Otrzymał podziękowań: 2459
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rotbart - silnik kajakowy na aukcji:
http://allegro.pl/silnik-spalinowy-zegl ... 84461.html

pozdro
MJS

Załącznik:
4705984461_4.jpeg
4705984461_4.jpeg [ 99.78 KiB | Przeglądane 16884 razy ]


Załącznik:
4705984461_5.jpeg
4705984461_5.jpeg [ 111.3 KiB | Przeglądane 16884 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 23 paź 2014, o 12:53 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Dodałem fotki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL