Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 cze 2012, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Trochę obrazkowo :)

Przykład totalnego popaprania:
Bandera grecka na achtersztagu, flaga armatora na flagsztoku (!), druga flaga armatora pod prawym salingiem, i holenderska (narodowość firmy) pod lewym.
Załącznik:
SAM_0407.JPG
SAM_0407.JPG [ 489.72 KiB | Przeglądane 5294 razy ]


Pytanie do Moniii: Czy gościmy w marinie kogoś z rodziny królewskiej?
Załącznik:
SAM_0406.JPG
SAM_0406.JPG [ 453.11 KiB | Przeglądane 5294 razy ]


I jeszcze ciekawostka: na rufie red ensign, a pod lewym salingiem irlandzka i szkocka :)
Załącznik:
SAM_0408.JPG
SAM_0408.JPG [ 383.54 KiB | Przeglądane 5294 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2012, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
JasiekN napisał(a):
Żeby było jeszcze śmieszniej: swego czasu pracowałem na Concordii. O 8 rano na flagsztok szła bandera Barbados, pod prawy saling grota - polska (bo polskie wody terytorialne), pod lewy kanadyjska (armator).
Trochę tydzień do nosa miałem, dopiero teraz, w niedzielę mam chwilkę.

A jak byś Drogi Solenizancie (100 lat!) podniósł flagi gdybyście wchodzili na Barbados?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2012, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stara Zientara napisał(a):
Pytanie do Moniii: Czy gościmy w marinie kogoś z rodziny królewskiej?


Hihi, spróbuj to zrobić w marinie w Poole na przykład...*

*znam efekt, bo kiedyś zrobiliśmy. Z braku banderki.. zanim skończyliśmy z cumami, banderkę już mieliśmy... :D To właśnie tam miała miejsce opisywana przeze mnie sytuacja (pierwsza strona tego wątku...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2012, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Moniia, zwróć uwagę, że Union Jack (czy to się zaczyna wielkimi literami?) wisi pod lewym salingiem. Pod prawym jest prawidłowo grecka.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2012, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wielkimi. To nazwa. I nic nie szkodzi, ze jest pod lewym - tego się nie używa na niczym, poza 'jack'iem' na okretach wojennych... Jeśli chodzi o zastosowania morskie. Rodzina królewska zwykle zapowiada wizyty, więc w takich okazjach jednak podnoszą Royal Standard. Poza tym stosuje się jedynie na lądzie. Powinien być Red Ensign.

I to, ze jest flaga państwowa, oznacza tylko, ze Brytyjczycy tez maja problemy z etykieta flagowa (własna). Bo z lokalizacji rozumiem, ze to oni się przyczynili...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2012, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jeszcze jeden obrazek z mariny.

Czy Włosi mają od kilku dni jakąś żałobę?


Załączniki:
SAM_0410.JPG
SAM_0410.JPG [ 562.09 KiB | Przeglądane 5023 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 08:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Po meczu to jeszcze bym to zrozumiał ;)

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zdjęcie z ostatniego rejsu zrobione specjalnie dla tej dyskusji. Port Klintholm, na rufie bandera niemiecka, bo taka jest rejestracja jachtu, a pod salingami to co na zdjęciu.


Załączniki:
P6250036.jpg
P6250036.jpg [ 41.12 KiB | Przeglądane 4867 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Cape napisał(a):
Zdjęcie z ostatniego rejsu zrobione specjalnie dla tej dyskusji. Port Klintholm, na rufie bandera niemiecka, bo taka jest rejestracja jachtu, a pod salingami to co na zdjęciu.

I jak dla mnie sprawa jest oczywista:
- pod prawym flaga duńska (odwiedzany kraj)
- pod lewym polska bandera (narodowość załogi) oraz proporzec
- a jacht tak jak wspomniano jest pod banderą niemiecką

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wasyl napisał(a):
proporzec

To nie proporzec, to znak ostrzegawczy.

Jest na nim czarownica na miotle i napis "Wife on board" :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
to znak ostrzegawczy

Stara Zientara napisał(a):
czarownica na miotle i napis "Wife on board

Dokładnie tak :lol: Daje mi to bezwzgledne prawo drogi :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2012, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Wasyl napisał(a):
proporzec

To nie proporzec, to znak ostrzegawczy.

Jest na nim czarownica na miotle i napis "Wife on board" :lol:

Ja to już trochę ślepy jestem ;) ale skoro tak to jest to typowa flaga secjalna :lol:

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 08:18 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Odgrzeję wątek choć w odmienionej formie. Podczas stawiania masztu flagowego na terenie klubu doszło do dyskusji pod którym salingiem podnieść banderę klubową. Prawym czy lewym? Nasz maszt, nasz teren i nasza klubowa bandera... :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Pod żadnym! Proporzec klubu powinien powiewać na topie masztu IMHO.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jacek nie dopowiedziałeś wszystkiego...
1. Na topie masztu podnoszona jest nasza flaga narodowa.
2. Klub nigdy nie posiadał i obecnie też nie posiada swojej bandery, to jest nasz proporzec klubowy.
Dlatego jeśli na topie powiewa flaga Polski, to pod lewym salingiem podnoszony jest nasz proporzec klubowy.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wasyl napisał(a):
Dlatego jeśli na topie powiewa flaga Polski, to pod lewym salingiem podnoszony jest nasz proporzec klubowy.
Jeżeli na topie jest flaga państwowa to w przypadku, gdy klub nie gości kogoś, kogo chciałby uhonorować, powinien swoją banderkę (czy jakkolwiek zwać ów proporzec) podnosić pod prawym.

A jeżeli przyjedzie do klubu jakiś-ktoś-ważny co ma swój proporzec lub ktoś-ważny-zagraniczny, to oczywiście jego proporzec/bandera powinna powędrować pod prawy saling a flaga klubu pod lewy.

Innymi słowy - prawy nie powinie być pusty w czasie gdy lewy jest zajęty.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Klasyczny maszt flagowy na lądzie powinien posiadać gafel. Wtedy bandera pod gaflem, proporzec klubowy na topie, a pod reją (powinna być reja nie salingi) flagi gości od prawej do lewej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Maar napisał(a):
Jeżeli na topie jest flaga państwowa to w przypadku, gdy klub nie gości kogoś, kogo chciałby uhonorować, powinien swoją banderkę (czy jakkolwiek zwać ów proporzec) podnosić pod prawym.

Maar bandera to bandera (określa przynależność państwową), a proporzec to proporzec (określa przynależność np. klubową). Tak naprawdę to proporzec powinien wisieć na topie, ale wtedy nie było by gdzie powiesić flagi Polski. Jeśli już zdecydowaliśmy się na podniesienie naszej flagi państwowej to proporzec powinien powędrować pod saling, kiedyś faktycznie prawy, ale obecnie zawsze lewy.
Maar napisał(a):
A jeżeli przyjedzie do klubu jakiś-ktoś-ważny co ma swój proporzec lub ktoś-ważny-zagraniczny, to oczywiście jego proporzec/bandera powinna powędrować pod prawy saling a flaga klubu pod lewy.

I właśnie z tego powodu przyjęto na stałe podnoszenie proporca klubowego pod lewym salingiem, żeby uniknąć konieczności przekładania proporców.
Stara Zientara napisał(a):
Klasyczny maszt flagowy na lądzie powinien posiadać gafel. Wtedy bandera pod gaflem, proporzec klubowy na topie, a pod reją (powinna być reja nie salingi) flagi gości od prawej do lewej.

No i tu jest pies pogrzebany, bo nasz maszt jest masztem slupa z salingiem, wantami i sztagiem. Dlatego umiejscowienie flag i proporców trzeba dostosować do tego co się ma.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wasyl napisał(a):
Maar bandera to bandera (określa przynależność państwową),
Nie tylko państwową.
Wasyl napisał(a):
a proporzec to proporzec (określa przynależność np. klubową).
I znów - nie tylko.

BTW a banderka co określa? :-)

Wasyl napisał(a):
I właśnie z tego powodu przyjęto na stałe podnoszenie proporca klubowego pod lewym salingiem, żeby uniknąć konieczności przekładania proporców.
Ten argument jest nie do zbicia, więc dla mnie dyskusja się jakby skończyła, choć weksylolodzy o zacięciu majsterkowiczowsko-mechanicznym sugerują przekładanie proporców, coby flaglinka w jednym miejscu na bloczku się nie przecierała no i żeby bloczki nie zaśniedziały.

ps. A księżyc oświetlał toto wszystko będzie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wasyl napisał(a):
bo nasz maszt jest masztem slupa z salingiem, wantami i sztagiem
To dodać mu gafel zrobiony z bomu jakiejś małej łódki, np. Cadeta. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Klasyczny maszt flagowy na lądzie powinien posiadać gafel. Wtedy bandera pod gaflem, proporzec klubowy na topie, a pod reją (powinna być reja nie salingi) flagi gości od prawej do lewej.


Bardzo dokładnie tak jak Stara Zientara napisał!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Maar napisał(a):
Wasyl napisał(a):
Maar bandera to bandera (określa przynależność państwową),
Nie tylko państwową.

Przynależność państwową zawsze jako prawo podnoszenia bandery potwierdzone wystawianym patentem flagowym. Nawet jeśli niektóre instytucje mają ustawowe prawo do podnoszenia bander klubowych to i tak przede wszystkim są to bandery określające przynależność państwową, bo taką funkcje pełni bandera oraz związane z noszeniem bandery przywileje.
Zauważ, że bandery YKP, JKMW "Kotwica" itd... to są bandery klubowe podnoszone na naszych wodach terytorialnych.
Maar napisał(a):
Wasyl napisał(a):
a proporzec to proporzec (określa przynależność np. klubową).
I znów - nie tylko.

Dlatego w tym przypadku napisałem np.
Maar napisał(a):
BTW a banderka co określa? :-)

A to już wedle uznania ;)

z rozpędu napisałem PZŻ, wstawiłem zamiast PZŻ - JKMW "Kotwica"

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wasyl napisał(a):
Przynależność państwową zawsze jako prawo podnoszenia bandery potwierdzone wystawianym patentem flagowym.
I znów nie zawsze!

Ale żeby nie cypisować, to napiszę - bandera oprócz przynależności państwowej określa tez charakter statku.
Dla żeglarzy, którzy czerpią radość tak z żeglowania jak i z otoczki (np. z przestrzegania zwyczajów) często ważniejsza jest informacja o charakterze statku niż o jego przynależności państwowej (np. salutowanie okrętom wojennym).

Na polskich okrętach wojennych (BTW czy są okręty niewojenne?) prawo do podnoszenia bandery nie bierze się z faktu posiadania patentu flagowego tylko z rozkazu dowódcy MW.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Klasyczny maszt flagowy na lądzie powinien posiadać gafel. Wtedy bandera pod gaflem, proporzec klubowy na topie, a pod reją (powinna być reja nie salingi) flagi gości od prawej do lewej.


Bardzo dokładnie tak jak Stara Zientara napisał!

Zaiste, tylko co zrobić jak maszt jest taki jaki jest. Myślę, że gafel będzie trzeba dorobić i wtedy zniknie problem z umiejscowieniem flagi Polski i klubowego proporca. Pod salingiem mamy możliwość podniesienia kilku flag gości obok siebie na tej samej wysokości.

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
czy są okręty niewojenne?
Są. Bo statki to w zlewie.

Okrętownictwo, a nie statkownictwo
Przemysł okrętowy, a nie statkowy.
Fabryka Urządzeń Okrętowych, a nie statkowych.
Inżynier Budowy Okrętów, a nie statków.
itd.

a to wszystko jest jak najbardziej cywilne.

PS. w angielskim też jest ship i warship.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
w angielskim też jest ship i warship.
A na radiu i tak wołają vessel :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Maar napisał(a):
A na radiu i tak wołają vessel


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Maar napisał(a):
na radiu
kurz zalega, albo kot ... ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Bo statki to w zlewie.

Szkoda, że twórcy słowników się z Tobą nie zgadzają :(
Cytuj:
statek - 1. jednostka pływająca pasażerska lub handlowa
okręt - 1. jednostka pływająca marynarki wojennej
2. pot. statek morski

;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
A na radiu i tak wołają
Jak wleźli na radio, to muszą stamtąd wołać. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL