Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Sąsiad napisał(a):
Szkoda, że twórcy słowników się z Tobą nie zgadzają
Bo autorzy słowników, w przeciwieństwie do Zientary, nie kończyli okrętownictwa :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Sąsiad napisał(a):
twórcy słowników
Humaniści? Znaczy poza 2+2 nie sięgają rozumkiem? :)

Niech piszą, co chcą.

Ja mam na dyplomie Inżynier Budowy Okrętów, a przez całe studia uczono mnie o jednostkach cywilnych.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stara Zientara napisał(a):
Humaniści? Znaczy poza 2+2 nie sięgają rozumkiem?


No co?! No co?! No co ja ci zrobiłem?!

Że mnie tak nisko cenisz :shock: :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Ja mam na dyplomie Inżynier Budowy Okrętów, a przez całe studia uczono mnie o jednostkach cywilnych.


No wiesz, można rozważyć tezę, że na dyplomie jest źle... :)
W końcu dyplom to nie słownik, a nie takie błędy się trafiają... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
słownik
Od czasu, gdy zobaczyłem w słowniku "poszłem", to słownikom już nie wierzę.

BTW. We wszystkich TV mówią, że temperatury będą "plusowe" lub "minusowe". W słownikach też można znaleźć. A dla mnie będą zawsze "dodatnie" i "ujemne".
A najbardziej mnie śmieszy, gdy słyszę, że coś/ktoś jest pod "obstrzałem" (niekiedy wymawiane niewyraźnie jako "obszczałem").

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
waliant napisał(a):
słownik
Od czasu, gdy zobaczyłem w słowniku "poszłem", to słownikom już nie wierzę.


Hm, komuś wierzyć trzeba jak się nie jest językoznawcą. To ja jednak wolę słownikom (papierowym, rzecz jasna!).
A na dyplomie faktycznie może być źle ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stara Zientara napisał(a):
obszczałem


Się nie śmiej, nawet inżynierom się zdarza :P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 13:27 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Klasyczny maszt flagowy na lądzie powinien posiadać gafel. Wtedy bandera pod gaflem, proporzec klubowy na topie, a pod reją (powinna być reja nie salingi) flagi gości od prawej do lewej.


Bardzo dokładnie tak jak Stara Zientara napisał!

Musicie mi komplikować życie i dodawać roboty? ;)

Ps: gdy w klubie nie ma nikogo wszystko z masztu jest zdjęte.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
Ja mam na dyplomie Inżynier Budowy Okrętów, a przez całe studia uczono mnie o jednostkach cywilnych

Kolego, jednostka niczym, jednostka zerem! Tak nas uczono!

A specjalności były trzy:
BOM - budowa okretów morskich
MSO - maszyny i siłownie okrętowe
i jakas tam trzecia co miala w sobie małe statki i statki sródlądowe, nie pamietam już nazwy.
A jak zapraszam gości na pokład Tequili, to mówie uprzejmie "Zapraszam na okręt". I co? Wolno mi!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
A specjalności były trzy:
BOM - budowa okretów morskich
MSO - maszyny i siłownie okrętowe
i jakas tam trzecia co miala w sobie małe statki i statki sródlądowe, nie pamietam już nazwy.
Z moich czasów ta trzecia nazywała się Urządzenia Okrętowe, a małe i śródlądowe nie były specjalnie wyróżniane.

Dodam jeszcze, że w ramach BOM były 4 specjalizacje:
projektowanie okrętów
konstrukcja okrętu
hydromechanika okrętu
technologia i zarządzanie

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
A dla mnie będą zawsze "dodatnie" i "ujemne".
A najbardziej mnie śmieszy, gdy słyszę, że coś/ktoś jest pod "obstrzałem"
A mnie najbardziej śmieszy, kiedy słyszę "temperatury ujemne" (albo dodatnie).
Rzeczowniki temperatura, gospodarka, przemysł nie mają liczby mnogiej, podobnie jak plecy, wrota, drzwi, nie mają liczby pojedynczej.
Choć ostatnio niektórzy językoznawczy zaczynają się łamać i dopuszczają (wicie, rozumicie, w pewnych, określonych sytuacjach, można etc., etc.)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Pawel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 12:49
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: lubię żeglować
Zbieraj napisał(a):
Rzeczowniki temperatura

Chciałem sprawdzić i znalazłem http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=8935
:roll:

To jak to jest?

_________________
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Hit it.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Finezja języka, mać!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2010, o 12:49
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: lubię żeglować
Maar napisał(a):
Finezja języka, mać!
Dokładnie :-)
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=2881

_________________
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Hit it.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
No przecież pisałem:
Zbieraj napisał(a):
Choć ostatnio niektórzy językoznawczy zaczynają się łamać i dopuszczają (wicie, rozumicie, w pewnych, określonych sytuacjach, można etc., etc.)
:lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2013, o 21:36 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Stara Zientara napisał(a):
Z moich czasów ta trzecia nazywała się Urządzenia Okrętowe, a małe i śródlądowe nie były specjalnie wyróżniane.

Dodam jeszcze, że w ramach BOM były 4 specjalizacje:
projektowanie okrętów
konstrukcja okrętu
hydromechanika okrętu
technologia i zarządzanie

Znajomy szkudnik mówi często jak coś spieprzy "ale to nie wpływa na prędkość tonięcia okrętu" :lol:

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2013, o 22:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
Niech piszą, co chcą.
Ja mam na dyplomie Inżynier Budowy Okrętów, a przez całe studia uczono mnie o jednostkach cywilnych.

Wobec tego musielibyśmy uznać, że cała nasza polska Marynarka Wojenna poszła do cywila :-(

Oto bowiem 2 lata temu, decyzją ówczesnego MON-a (Nr 242/MON) wprowadzono do użytku "Regulaminu Służby na Okrętach Marynarki Wojennej". Pozycja ta liczy sobie stron bez mała 140, i wszędzie w niej jest mowa o okrętach, a nie o okrętach wojennych.
Zacytuję tu dłuższy fragment o postępowaniu z banderą (wojenną), może komuś się przyda. Bo gdy nie ma obecnie urzędowych wytycznych jak postępować z polską banderą handlową, można per analogiam zastosować niektóre zasady przyjęte w MW, zwłaszcza na tych naszych największych "jachtach sportowych".
24.1.1. Bandera Marynarki Wojennej
24004. Rodzaj bandery należnej poszczególnej jednostce pływającej oraz datę pierwszego podniesienia i ostatniego spuszczenia bandery ustala dowódca Marynarki Wojennej w rozkazach organizacyjnych. Podczas postoju okrętu banderę podnosi się na drzewcu rufowym, a podczas ruchu – na gaflu masztu głównego. Na okręcie podwodnym w ruchu banderę podnosi się na drzewcu przy (na) pomoście, a podczas postoju w porcie – na drzewcu rufowym, jeśli występuje. Odstępstwa od tych zasad muszą być uzasadnione (np. remont masztu, drzewca).
24005. Banderę na okręcie podnosi się według następujących zasad:
a) podczas postoju okrętu w porcie i na kotwicy banderę podnosi się o godzinie 08.00, a spuszcza o zachodzie słońca; w celu oddania ukłonu bandera może być podniesiona przed godziną 08.00 i po zachodzie słońca, o ile warunki na to pozwalają.
b) do codziennego podniesienia bandery przeprowadza się zbiórkę załogi na pokładzie okrętu. Zbiórki nie zarządza się podczas remontów i Dni Technicznych, wykonywania prac okrętowych, alarmów, przygotowania okrętu do wyjścia na morze i do walki, w dni sprzątania generalnego oraz w dni wolne od zajęć służbowych; w tych wypadkach banderę podnosi służba okrętowa, bez udziału załogi;
c) w portach polskich nie zarządza się zbiórki załogi do spuszczenia bandery, a w ceremonii tej obowiązek uczestnictwa ma jedynie służba okrętowa; w portach zagranicznych przy spuszczeniu bandery stosuje się taki sam ceremoniał, jak przy jej podnoszeniu, a godzinę podniesienia i spuszczenia dostosowuje się do zwyczajów lokalnych;
d) po spuszczeniu bandery składa się ją w kostkę o mniejszym formacie, tak, aby godło z orłem stanowiło wierzchnią stronę kostki i w asyście służby odnosi do miejsca jej przechowywania;
e) komendę: „BACZNOŚĆ”!, podczas podniesienia (spuszczenia) bandery, podaję się na tę burtę, którą okręt jest zacumowany do nabrzeża; tak samo postępuje się, jeśli okręty cumują burta w burtę. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy okręt flagowy zacumowany jest bezpośrednio pomiędzy okrętami cumującymi burta w burtę; w tym przypadku komendę podaje się na tę burtę, z której znajduje się okręt flagowy. Podczas postoju na kotwicy komendę: „BACZNOŚĆ”! zawsze podaję się na prawą burtę;
f) w czasie podnoszenia (spuszczania) bandery żołnierze znajdujący się na nabrzeżu i nie będący w szyku, frontują do bandery i salutują, a osoby w ubiorach cywilnych zdejmują nakrycie głowy, przyjmują postawę zasadniczą i również frontują. Pododdziały przechodzące w szyku zwartym, na komendę dowódcy, zatrzymują się, frontują, przyjmują postawę zasadniczą, a ich dowódcy salutują.
g) okręt w ruchu ma zawsze podniesioną banderę, bez względu na porę doby;
h) z chwilą rozpoczęcia walki obserwację bandery przejmuje osoba wyznaczona do tego w rozkładzie alarmu bojowego; jeśli zajdzie konieczność wymiany bandery, podnosi się szybko nową, po czym również szybko spuszcza się zniszczoną;
i) na jachtach jednomasztowych banderę wojenną podnosi się na drzewcu rufowym, a na dwumasztowych na rufowym maszcie.
[podkr.moje]
24006. Na okrętach, które wchodzą w skład stałych, międzynarodowych zespołów sojuszniczych podnosi się dodatkowo, na maszcie głównym, flagę sojuszu oraz umieszcza w widocznym miejscu (np. na kominie, nadbudówce), po obydwu burtach okrętu, znak sojuszu.
24007. Codziennie, za wyjątkiem okoliczności określonych w pkt. 24004 b, w wyznaczonym miejscu na pokładzie na 15 min przed podniesieniem bandery, zarządza się zbiórkę załogi do podniesienia bandery, a w dni świąteczne również proporca Marynarki Wojennej lub gali banderowej. W dni powszednie, na zbiórce do podniesienia bandery, przeprowadza się przegląd załogi. Na 5 minut przed godz. 08.00, na sygnał okrętu flagowego (punktu redowego) sygnalista podnosi na prawym noku rei „do pół” flagę sygnałową i ogłasza głosem „PIĘĆ PRZED!” Na polecenie z.d.o. wyznaczona osoba funkcyjna powiadamia d.o. o gotowości załogi do podniesienia bandery, a dwie lub trzy osoby, ze składu nowo wstępującej służby, zajmują miejsca przy drzewcu rufowym. Po przybyciu d.o. na miejsce zbiórki, z.d.o. składa mu meldunek o gotowości załogi do podniesienia bandery, a następnie dowódca wita się z załogą. Na jedną minutę przed godz. 08.00, sygnalista, na sygnał okrętu flagowego (punktu redowego), podnosi flagę sygnałową „do miejsca” i głośno ogłasza „MINUTA PRZED”! W tym momencie z szyku załogi występuje trębacz (na okrętach, gdzie nie ma trębacza wachtowy pierwszej zmiany nadwachty) i zajmuje centralne miejsce na pokładzie, frontując jednocześnie w stronę drzewca.
24008. O godz. 08.00 sygnalista, powtarzając sygnał okrętu flagowego (punktu redowego), zrywa flagę i ogłasza głośno: „CZAS UPŁYNĄŁ!” Na ten sygnał d.o. podaje głosem komendę: „BACZNOŚĆ – NA BANDERĘ!”, po której trębacz gra (z.d.o. podaje gwizdkiem oficerskim) sygnał „BACZNOŚĆ – NA PRAWĄ (LEWĄ) BURTĘ!”, a następnie oficer (podoficer) dyżurny okrętu podaje głosem komendę: „BANDERĘ MARYNARKI WOJENNEJ – PODNIEŚĆ!”. Na tą komendę wyznaczeni członkowie załogi, stojący przy drzewcu, powoli i miarowo podnoszą banderę. W trakcie podnoszenia bandery trębacz, gra sygnał podniesienia bandery (na okrętach, gdzie nie ma trębacza zastępuje go marynarz wachtowy, oddając świst trapowy), a wszyscy oficerowie salutują. Ceremonii podniesienia bandery towarzyszy wybijanie szklanek dzwonem okrętowym.
24009. Na okrętach podwodnych szklanek nie wybija się.
24010. Spuszczenie bandery, które w zależności od okoliczności określonych pkt. 24004 b, odbywa się z udziałem całej załogi lub tylko służby okrętowej, dokonuje się w ten sam sposób, jak jej podniesienia.
24011. Przeniesienie bandery z drzewca rufowego na maszt (gafel) następuje w momencie oddania ostatniej cumy lub „puszczenia” kotwicy, a z masztu (gafla) na drzewce rufowe – w momencie założenia oka pierwszej cumy na poler (beczkę) lub w momencie rzucenia kotwicy. Na komendę dowódcy okrętu (z.d.o.): „BANDERĘ PRZENIEŚĆ!” wyznaczony członek załogi spuszcza (podnosi) banderę na drzewcu rufowym, a sygnalista podnosi (spuszcza) banderę na maszcie (gaflu). Spuszczanie i podnoszenie bander odbywa się równocześnie.
24012. W czasie żałoby banderę podnosi się do połowy drzewca. W takim wypadku, podczas podniesienia (spuszczenia) bandery, powinna ona być najpierw podniesiona „do miejsca", a następnie opuszczona do połowy lub całkowicie. Jeśli zarządzona godzina rozpoczęcia żałoby przypada po godzinie 08.00, opuszczenia bandery „do pół” dokonuje służba dyżurna. W tym celu oficer dyżurny (oficer wachtowy) podaje najpierw komendę: „BACZNOŚĆ NA BANDERĘ!, a następnie: NA ZNAK ŻAŁOBY BANDERĘ MARYNARKI WOJENNEJ DO PÓŁ - OPUŚĆ”!
24013. W czasie ruchu okrętu bandery na znak żałoby nie opuszcza się.
24014. W czasie żałoby bandery nie przewiązuje się kirem.
24015. Przy wchodzeniu na okręt i opuszczaniu go, każda osoba oddaje honor banderze przez zwrot głowy w jej kierunku, a osoby będące w mundurach dodatkowo salutują w momencie przekraczania burty okrętu.
24016. Bandera na okręcie może być podnoszona „z paradą”. Banderę „z paradą” podnosi się (spuszcza) tylko na okrętach mogących wystawić wartę honorową i gdy w podniesieniu (spuszczeniu) może uczestniczyć orkiestra.
24017. Banderę „z paradą” podnosi się (spuszcza):
a) w dniach pobytu na okręcie głowy państwa polskiego lub obcego, premiera, marszałków Sejmu i Senatu, marszałka Polski, ministra obrony narodowej, szefa Sztabu Generalnego WP dowódcy Marynarki Wojennej, jeśli wizyty te przypadają w dniach świąt narodowych;
b) podczas pierwszego podniesienia i ostatniego spuszczenia bandery na okręcie;
c) na zarządzenie przełożonych, jeżeli względy służbowe i międzynarodowe tego wymagają.
24018. Ceremonia podniesienie (spuszczenia) bandery „z paradą” przebiega w ten sam sposób, jak podczas codziennego podnoszenia bandery, jednakże w trakcie podnoszenia (spuszczenia) bandery orkiestra gra hymn państwowy, a dopiero potem podaje się komendę: „SPOCZNIJ!”.
24019. Podczas pobytu okrętu w porcie zagranicznym, zaraz po skończeniu ceremonii podniesienia bandery, orkiestra gra hymn narodowy kraju, na którego wodach okręt się znajduje, a jeżeli w pobliżu cumują okręty z innych państw, orkiestra wykonuje kolejno wszystkie właściwe hymny, według starszeństwa dowódców okrętów. Dopiero po zakończeniu ostatniego hymnu podaje się komendę: „SPOCZNIJ!”.
24020. W dniach podniesienia bandery „z paradą” nie wykonuje się na zbiórce do tej ceremonii przeglądu załogi.


p.s. Wojtku, a może Ty jesteś ofic.rez.MW, to wyjaśniałoby napis na Twoim dyplomie :D Albo te projektowane przez Ciebie "okręty" to były tzw. produkty podwójnego zastosowania ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Bo gdy nie ma obecnie urzędowych wytycznych jak postępować z polską banderą handlową, można per analogiam zastosować niektóre zasady przyjęte w MW, zwłaszcza na tych naszych największych "jachtach sportowych".
Niemal identyczne zasady są stosowane na Zawiszy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Bo to są mniej więcej tradycyjne reguły

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Niemal identyczne zasady są stosowane na Zawiszy.
Na żaglowcach i owszem, ale na jachtach małoosobowych, to w oczy, w obcych portach rzuca się naruszenie tradycyjnej zasady wzmiankowanej w regulaminie: w portach zagranicznych przy spuszczeniu bandery stosuje się taki sam ceremoniał, jak przy jej podnoszeniu, a godzinę podniesienia i spuszczenia dostosowuje się do zwyczajów lokalnych;

W szczególności niefajnie wyglądają polskie jachty w krajach, gdzie banderę otacza się znacznie większym niż w Polsce szacunkiem. Nocą, jedynie biało-czerwone beztrosko łopoczą na flagsztokach :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2012, o 07:01
Posty: 163
Lokalizacja: Gdynia/Gozdowice
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: .
Maar napisał(a):
Nocą, jedynie biało-czerwone beztrosko łopoczą na flagsztokach :-(

Czyli chcesz powiedzieć że na wszystkich zagranicznych jachtach przestrzega się zdejmowania bandory o zachodzie słońca i podnoszenia o 0800? Nie zauważyłem :roll:

_________________
Pozdrawiam
Jacek Atroszko
http://www.poludnik-zero.pl
Całe życie w przechyle...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Buba napisał(a):
Czyli chcesz powiedzieć że na wszystkich zagranicznych jachtach przestrzega się zdejmowania bandory o zachodzie słońca i podnoszenia o 0800?
Nie. Tylko na jachtach z krajów, w których słowo patriotyzm oznacza coś innego niż kibol :-)

Popatrz na mój poprzedni post, pls.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 11:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Poza tym wszystko ok?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie nie wszystko

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 791
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Buba napisał(a):
Czyli chcesz powiedzieć że na wszystkich zagranicznych jachtach przestrzega się zdejmowania bandory o zachodzie słońca i podnoszenia o 0800? Nie zauważyłem :roll:


Taka tam sytuacja, ciekawostka raczej, biorac pod uwage to co tutaj czytam.

Wczoraj rano, kiedy wyplywalem z mariny w Yarmouth (Wyspa Wight, UK), a stalem tam alongside do pieknego drewnianego klasyka (nawet w kabinie swiecili sobie lampami naftowymi) jej wlasciciel, tuz przed oddaniem swoich cum zdja flagszkok z wielka bandera, zwina ja na flagsztoku i tak przygotowany wyplyna w dal. Dodam tylko, ze jak stawalem wieczorem dnia poprzedniego to ta sama bandere mial dumnie podniesiona i trzymal ja tak przez cala noc. Czyli co, w kraju z tak szeroka rozwinieta tradycja bandera sluzy tylko jako element dekoracyjny w marinie?

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ani chybi pirat! Najprawdziwszy! :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Etykieta jachtowa po szwedzku:
https://picasaweb.google.com/1180139667 ... 6258774098
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 791
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: jsm
ani chibi :lol:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Catz napisał(a):


Ojtam ojtam, widać zabrakło mu sznurka na flaglinkę i musiał sobie jakoś radzić :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ale jak sobie poradzi z zamiataniem?
Moze ma druga miotłe... ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL