Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 23:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2626 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 88  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lis 2013, o 19:59 

Dołączył(a): 30 maja 2008, o 17:06
Posty: 221
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Zbieraj napisał(a):
jak siem to troche uspokoi.


Jak chcecie spokoju to zwolnijcie, w moich okolicach jest bardzo spokojnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Uff... udało siem przeskoczyć. Tera trza pomyśleć nad jakąś roszadą... :mrgreen:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Chociaż się zastrzegałem, to jednak do 2000 nadrobiłem ok. 7 K! Noc powinna upłynąć spokojnie na krechę i bez tyczek... :D

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 20:44 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
zbigandrew napisał(a):
do 2000 nadrobiłem ok. 7 K!

Milo czytac !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 20:49 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Siem był "odwyknął", co prawda jako dilettante :)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowanie od: Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jur napisał(a):
Eh Janusz, w slaby sektor nie wjechales, ale reje Ci sie poobracaly, co z ta predkoscia ?
Bo ja jadem bardziej na jug, niż Ty. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Krzys napisał(a):
Siem był "odwyknął", co prawda jako dilettante :)
WitaMy starą kadrę! :respekt:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 21:50 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Popatrzcie koledzy ilu mamy gosci na forum.
Na kolacje za pozno, moze przyszli na piwo ?
Albo wstydza sie odezwac, czy co ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wsrod tych przy stole jest i dziewczyna, a wsrod gosci nie wiadomo kto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 22:23 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wąski napisał(a):
Weź wierciulową linijkę i zmierz bok "kwadratu" u góry i u dołu. Tylko nie na równiku! Najlepiej to widać przy biegunach.

Na mapie, ktorej uzywasz do nawigacji Slawku linie poludnikow sa rownolegle, rownoleznikow rowniez. Pomiar normalna linijka nic wiec nie da /nie wiem jaka jest wierciulowata/.
Wartosci natomiast sa rozne i podane na marginesie mapy. Pomiaru odleglosci dokonuje sie wiec cyrklem miedzy punktami i wartosc odczytuje sie na odpowiednim marginesie mapy.
Pardon za te skrotowa informacje, nie jest adresowana do realnych zeglarzy, ale do zeglarzy virtualnych, ktorzy na jachcie nigdy nie siedzieli i Neptuna nie karmili.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Barek zamykam, narzedzia chowam, ide spac.
Dobrej nocy zycze Waszmosciom.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jur napisał(a):
Pomiar normalna linijka nic wiec nie da /nie wiem jaka jest wierciulowata/.


Linijka wierciulowana jest wirtualna, jak i cały wierciul, i mierzy (liczy) poprawnie odległości pomiędzy wskazanymi punktami na mapie. Dokładniej niż cyrkiel na krawędzi mapy.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A ło:

Załącznik:
wierciulasta_linijka.jpg
wierciulasta_linijka.jpg [ 41.06 KiB | Przeglądane 5713 razy ]


Ta linijka to naprawdę mocne narzędzie. I bardzo wygodne.
Rysuję kreskę i widzę dynamicznie: kurs (132°), odległość (20,2nm), prędkość łódki w kierunku w którym rysuję dla danego wiatru (0,3 węzła), kurs do wiatru (5°), kierunek i prędkość wiatru w punkcie gdzie zaczynam mierzyć (137° 4,3w), czas na przepłynięcie tego odcinka (2 dni 18 godzin 32 min 21 sek) i optymalny żagiel dla tego kursu.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 23:32 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Piorun, coś mi się przypomniało... Jak stałem dziś w korku, to czytałem forum i znalazłem Twoje ustawienia "Wind interpolation". Teraz się trochę tym pobawiłem i zauważyłem, że po zaznaczeniu "Use WindCube", wiatry są różne w zależności w którym miejscu kwadratu je mierzysz wierciulową linijką. Nie wiem czy w takim przypadku, Wierciul będzie Ci dobrze liczył tracki... :roll:
To się chyba nadaje do regat z płynnie zmieniającymi się wiatrami...


W Clipperze niepotrzebne.
W interpolowanych regatach coś tam niby pomaga, ale wiarciul trochę inaczej interpoluje niż vr...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wąski napisał(a):
Zbieraju, prosiemy o jakiś wykład...
Mówisz i masz:

1. Podstawowa zaleta (z punktu widzenia żeglugi) odwzorowania Merkatora: Mapa zachowuje wierność kątów! To znaczy, że jeśli narysujemy na mapie kurs z A do B i popłyniemy tym kursem - na pewno trafimy do punktu B. Nie znaczy to jednak, że popłyniemy najkrótszą drogą. Jeśli z dowolnego punktu na Ziemi popłyniemy jakimkolwiek kursem z wyjątkiem 090 i 270, (zakładając że nie ma lądów), zawsze dopłyniemy do któregoś bieguna. Nasz kilwater będzie zawsze spiralą na kuli ziemskiej. No, ściśle teoretycznie biorąc, nigdy do samego punktu o nazwie biegun nie dopłyniemy. Bieguny możemy osiągnąć tylko kursami 000 i 180

2. Najkrótszą drogą jest łuk koła wielkiego. To jednak powoduje pewne komplikacje. Na mapie Merkatora ortodroma będzie linią prostą tylko przy kursach 000, 090, 180 i 270. Przy każdym innym kursie będzie łukiem, wypukłym w stronę najbliższego bieguna.

3. Z samej konstrukcji mapy Merkatora wynika, że każdy kwadrat na wodzie: stopień na stopień, mila na milę, na mapie będzie prostokątem. Uwaga: prostokątem, a nie trapezem! Im bliżej bieguna, tym bardziej prostokąt jest wydłużony.
Przykład (sorry za nieudolny paintowy rysunek, ale chyba wystarczy do wyjaśnienia):
Załącznik:
Konstrukcja mapy.jpg
Konstrukcja mapy.jpg [ 41.07 KiB | Przeglądane 5683 razy ]
ABCD to jest kwadrat 5 x 5 czegoś tam, powiedzmy mil morskich, ale odwzorowany na mapie. Mapa dotyczy szerokości (na oko) 65 stopni. Linia AB to tzw. równoleżnik podstawowy (konstrukcyjny).
Rysujemy kąt BAC właśnie 65 stopni. Na osi AB zaznaczamy odcinki milowe1, 2, 3, 4, 5.
Od nich ciągniemy kreski w górę, do przecięcia się z z linią AC. Wstawiamy w punkt A nóżkę cyrkla i rysujemy łuki do przecięcia się z osią AD. Jak widać - odległości między punktami na osi AD są znacznie większe, niż na osi AB.
Nietrudno zauważyć, że jeśli mapa będzie dotyczyła np. 20 równoleżnika i kąt BAC wyniesie 20 stopni, prostokąt będzie "mniej prostokątny".

4. To tyle teoria. A co jest na żabojadzkiej mapie regatowej? To na pewno nie jest mapa Merkatora, bo na każdej szerokości geograficznej mamy kwadraty i to w różnych regatach o różnych bokach. W Clipperze - bok to stopień geograficzny, ale nie w równych stopniach, tylko w "półstopniach", np. 32 st. 30' - 33 st. 30' E na 20 st. 20' - 21 st. 30' S. Jakie to odwzorowanie - nie mam pojęcia. Może żabojęzyczni Koledzy/Koleżanki doszukają się gdzieś na żabim forum.

A cała trasa obecnego etapu najkrótsza, czyli po ortodromie, na mapie Merkatora wygląda tak:
Załącznik:
Clipper3 - ortodroma.JPG
Clipper3 - ortodroma.JPG [ 62.32 KiB | Przeglądane 5683 razy ]
Jal widać - przechodzi tuż obok Iles Crozet i nieco bardziej na północ od Kerguelena.

Objaśnienie:
124 to początkowy kąt drogi po ortodromie
W nawiasie 90 - to kurs po loksodromie. Można ustawić łódkę na 090 i dopłyniemy, ale droga będzie dłuższa.
O ile?
Dist. 4653 Mm po ortodromie
W nawiasie 4893 Mm po loksodromie.
Różnica na tej trasie - 240 Mm.

Wg Żabojadów - trasa wynosi ponad 6700 Mm. Dlaczego? Czort wie. Nawet biorąc pod uwagę, że ja liczyłem ortodromę "od winkla do winkla", bez uwzględniana wyjścia z zatoki i wejścia do zatoki i tak różnica jest zbyt duża. Może oni góry zakładają jakieś halsowanie.
Albo liczą w milach lądowych. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Januszu dzięki! :respekt:
Już nie raz pochylałem się nad zagadnieniem i niby wszystko wiem i rozumiem. Mówiąc kolokwialnie, to wszystko jest proste jak sra... znaczy... jak słońce. Nadal nie jestem pewien jednego, najważniejszego.
Otóż.
Mapę jak zwał tak zwał - teraz wiem jedno, nie jest to odwzorowanie Merkatora. Nie są to też kwadraty ani prostokąty!
Jeśli pomierzę w Wierciulu (sic) odcinki AB i CD, to na półkuli południowej AB<CD (na północnej na odwrót, wiadomo). Zawsze AD=BC. Załóżmy, że wiatr wieje na kierunku AC. Zatem, aby dopłynąć z punktu C do punktu A, musimy halsować. Jesteśmy na półkuli południowej... Załóżmy dla uproszczenia, że najoptymalniejsze kursy w tym kwadracie to 180° i 270° i na obu prędkość jest ta sama (halsuję najostrzej i najoptymalniej).
I teraz pytanie.
Jak będzie krócej? Najpierw CD, a potem DA, Czy najpierw CB, a potem BA.
Skoro AB<CD, a AD=BC...

PS
Mnie to jednak przypomina trapez... :roll:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wąski napisał(a):
Jak będzie krócej? Najpierw CD, a potem DA, Czy najpierw CB, a potem BA.


Z wyliczenia i logiki najpierw południe potem na zachód (na półkuli południowej).

Podpowiedzią jest położenie ortodromy w stosunku do loksodromy dla wskazanej trasy.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 08:47 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wojtek64 napisał(a):
Dokładniej niż cyrkiel na krawędzi mapy.


Oto dowod na roznice pokoleniowa. Zawsze uzywalem tylko cyrkla i trojkata. Ciagle tak.

Wąski napisał(a):
A ło:

Wąski napisał(a):
Ta linijka to naprawdę mocne narzędzie. I bardzo wygodne.


Juz pisalem kiedys, ze musze Slawku poprosic Cie o korepetycje. Moze uda mi sie to ogarnac jeszcze przed 90tka. Na jubileusz moglbym wowczas powygrywac wszystko i z Wami i z francuzami /ze angoli juz pomine/.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jur napisał(a):
Wojtek64 napisał(a):
Dokładniej niż cyrkiel na krawędzi mapy.


Oto dowod na roznice pokoleniowa. Zawsze uzywalem tylko cyrkla i trojkata. Ciagle tak.


Jur, cyrklem i trójkątem na mapie posługuję się bez problemu.
Z racji zawodowych i wrodzonego lenistwa wirtualna linijka jest wygodniejsza. :rotfl:

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2012, o 18:32
Posty: 123
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: pirat szuwarowy
wypróżniłem się na start ! teraz trzeba gonić uciekającą stawkę !

_________________
bimber


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 09:20 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wojtek64 napisał(a):
Jur, cyrklem i trójkątem na mapie posługuję się bez problemu.


Jesli jeszcze napiszesz, ze umiesz poslugiwac sie takze suwakiem logarytmicznym /polowa z tu obecnych nie wie pewnie co to za zwierz/, to pelne uznanie.
Nota bene ja sam suwaka juz nie uzywam, ale mam na biurku, nie wyrzucam. Sentyment.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jur napisał(a):
Wojtek64 napisał(a):
Jur, cyrklem i trójkątem na mapie posługuję się bez problemu.


Jesli jeszcze napiszesz, ze umiesz poslugiwac sie takze suwakiem logarytmicznym /polowa z tu obecnych nie wie pewnie co to za zwierz/, to pelne uznanie.
Nota bene ja sam suwaka juz nie uzywam, ale mam na biurku, nie wyrzucam. Sentyment.


Pół liceum używałem suwaka zamiast kalkulatora. Później nie miałem już takiej potrzeby. Przesiadłem się na takie przerośnięte kalkulatory.
Aktualnie suwaka nie posiadam. W ferworze zmian i przeprowadzek gdzieś zaginął.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 10:18 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
To tyle teoria. A co jest na żabojadzkiej mapie regatowej? To na pewno nie jest mapa Merkatora, bo na każdej szerokości geograficznej mamy kwadraty i to w różnych regatach o różnych bokach. W Clipperze - bok to stopień geograficzny, ale nie w równych stopniach, tylko w "półstopniach", np. 32 st. 30' - 33 st. 30' E na 20 st. 20' - 21 st. 30' S. Jakie to odwzorowanie - nie mam pojęcia. Może żabojęzyczni Koledzy/Koleżanki doszukają się gdzieś na żabim forum.


Co prawda ja nie bardzo żabojęzyczny, ale to odwzorowanie walcowe wiernoodległościowe Plate Carrée.
Takie jest też np. w bazie zdjęć Google Earth.

http://maps.peterrobins.co.uk/projections.html


Ostatnio edytowano 5 lis 2013, o 10:29 przez Piorun, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 10:24 

Dołączył(a): 30 maja 2008, o 17:06
Posty: 221
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Piorun napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
To tyle teoria. A co jest na żabojadzkiej mapie regatowej? To na pewno nie jest mapa Merkatora, bo na każdej szerokości geograficznej mamy kwadraty i to w różnych regatach o różnych bokach. W Clipperze - bok to stopień geograficzny, ale nie w równych stopniach, tylko w "półstopniach", np. 32 st. 30' - 33 st. 30' E na 20 st. 20' - 21 st. 30' S. Jakie to odwzorowanie - nie mam pojęcia. Może żabojęzyczni Koledzy/Koleżanki doszukają się gdzieś na żabim forum.


Co prawda ja nie bardzo żabojęzyczny, ale to odwzorowanie walcowe wiernoodległościowe Plate Carée.
Takie jest też np. w Google Earth.


Może być też tak, że jeśli trasa przebiega z daleka od równika widzimy mapę odwzorowaną na innym równoleżniku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 11:23 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kerbisou znów poszedł swoją drogą (wzdłuż brzegu), ale po aktualizacji prognoz o 11 zdaje się, że może na tym wygrać tym razem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 11:24 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Waski hamuj, to nie wypada.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wczoraj mnie wyprzedziles, wiec hamuj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Puściłem udkę samopas... Jezdem w pracy i do wieczora dryfkotwy nie mam jak ciepnąć... :rotfl:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 14:57 

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 07:25
Posty: 2804
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace
Wąski napisał(a):
Puściłem udkę samopas...


Juz sobie wyobrazam co sie bedzie dzialo jak sie do niej przylozysz.
Moze powtorzysz moj popisowy numer na szkoleniach sprzed 50 lat, na Sniardwach omega robilem kolka dookola dezety. A Ty na poludniowym kolka wokol bogilou. To bedzie widok !

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Pardon, na Poludniowym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jakoś mi nie idzie w tym etapie :( Sterowanie z komórki się nie sprawdza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sąsiad napisał(a):
Jakoś mi nie idzie w tym etapie :( Sterowanie z komórki się nie sprawdza.

Dobrze jest trzymaj kierunek południowy , po 20 stej idziemy ostro na dół.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...



Za ten post autor Dar_bob_63 otrzymał podziękowanie od: Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 17:31 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Puściłem udkę samopas... Jezdem w pracy i do wieczora dryfkotwy nie mam jak ciepnąć... :rotfl:


Ilu nowych friendsów masz od dziś ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Dar_bob_63 napisał(a):
po 20 stej idziemy ostro na dół
Ostro, znaczy jakim kursem Wierciul Ci podpowiada? Mnie proponuje łagodne 133° :roll:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Piorun napisał(a):
Ilu nowych friendsów masz od dziś ? :)
Co iterację kilkunastu... :rotfl:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2626 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 88  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL