Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 19:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2013, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Wiele szkoleń teoretycznych i praktycznych według programu RYA można odbyć w Polsce. Najwięcej osób zna i odbyła chyba SRC.

Natomiast 'od zawsze' chciałem odbyć kurs o dieslu. I nigdzie w Polsce nie mogłem znaleźć takiego kursu, robionego z myślą o żeglarzach - amatorach. Dodam, że chodzi o kurs praktyczny. Tak, aby był prawdziwy silnik. I oto okazuje się, że w Kaliszu będzie wkrótce taka możliwość. Raczej nie będzie to kurs autoryzowany przez RYA. :-( Ale dobre i to. Z pewnością będę jednym z pierwszych uczestników takich szkoleń.

O programie takich jednodniowych szkoleń możecie poczytać tu:

http://www.rya.org.uk/coursestraining/c ... iesel.aspx

A o projekcie ratowania jachtu Kalisia i postępie prac (są zdjęcia z demontażu silnika):

http://kalisia.morka.pl

http://kalisia.morka.pl/2013/11/04/wyciaganie-silnika

Wiele informacji jest także w najnowszym numerze magazunu Wiatr.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Kuracent napisał(a):
Raczej nie będzie to kurs autoryzowany przez RYA.


Cześć!
Na pewno nie będzie to kurs autoryzowany przez RYA, bo się nawet o to nie staramy :)
Na pewno też nie na tym silniku na zdjęciach, ale faktycznie, może już wkrótce, prace jeszcze trwają. Ten silnik na zdjęciach, hmmm, chyba tylko jako pokazowy eksponat będzie:)

A co do s/y Kalisia, szkoda nam było, żeby się zmarnował ten jacht (w zasadzie to co z niego zostało). Mam nadzieję, że to nie będzie tak jak z powiedzeniem o zakupie samochodu, że człowiek cieszy się z auta dwa razy, jak je kupuje i jak je sprzedaje :)

Pozdrawiam
Piotrek Lewandowski

PS. Andrzej - tytuł postu dałeś oryginalny, sam wdepnąłem z ciekawości zobaczyć gdzie te kursy :rotfl:

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
I nigdzie w Polsce nie mogłem znaleźć takiego kursu, robionego z myślą o żeglarzach - amatorach. Dodam, że chodzi o kurs praktyczny. Tak, aby był prawdziwy silnik.


Nieuważnie czytasz Andrzej forum ... :-(
I nieuważnie czytasz domenę Stowarzyszenia, którego jesteś członkiem.
Kilka razy zamieszczałem na forum informacje o szkoleniu z manwrówki na jachcie połączonej z praktyczną obslugą silnika.
I ta praktyka to nie była tylko umiejętność wajchowania manetką.
Nauce obsługi silnika poświęcałem wtedy zawsze sporo czasu.
Parę osób u mnie taką obsługę na Kocurze zaliczyły niemniej i chyba coś Im to dało.
A dalej to wydaje mi się, że nic nie da tyle umiejetności obsługi silnika Diesla co PRAKTYKA.
Znaczy pływać, pływać i raz jeszcze pływać.... :D
Piszę te słowa mając 7 lat zawodowego plywania na niewielkim wprawdzie stateczku ale z klasycznym, starym - przedwojennym jeszcze - Dieslem marki Skoda gdzie własnymi siłami robiło się przy silniku wszystko z kompletnym remontem włącznie.
Nie jest to broń Boże kryptoreklama ale jak chcesz czegoś dowiedzieć się o Dieslach to zapraszam na poniższy link:
http://www.samoster.org.pl/index.php?doc=178
Masz tam wiedzę zarówno pisaną jak i sfilmowaną.
A w sezonie przyjedz do mnie na weekend na szkolenie to zaliczysz tę samą wiedze w praktyce.
Pzdr
Kocur.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bury_kocur napisał(a):
zapraszam na poniższy link:
http://www.samoster.org.pl/index.php?doc=178
Masz tam wiedzę zarówno pisaną


Napisalem powyższy post nie sprawdziwszy czy wszystko na cytowanej stronie się otwiera.
A potem okazalo się, że link:
http://www.grzywa.waw.pl/samoster/diesel.pdf
ma jakis problem.
Nie wiem czy to tylko u mnie - zadałem pytanie Markowi w tej sprawie.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 13:41 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Kuracent napisał(a):
I nigdzie w Polsce nie mogłem znaleźć takiego kursu, robionego z myślą o żeglarzach - amatorach. Dodam, że chodzi o kurs praktyczny. Tak, aby był prawdziwy silnik

Podpytaj Andrzeja Szklarskiego ( http://www.ozam.pl ) o możliwość utworzenia takiego kursu. O ile dobrze pamiętam, ośrodek dysponuje kompletnym zestawem silnik + przekładnia właśnie do nauki obsługi.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
bury_kocur napisał(a):
okazalo się, że link:
http://www.grzywa.waw.pl/samoster/diesel.pdf
ma jakis problem.
Nie wiem czy to tylko u mnie - zadałem pytanie Markowi w tej sprawie.

Faktycznie link nie działa...

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Senator napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
okazalo się, że link:
http://www.grzywa.waw.pl/samoster/diesel.pdf
ma jakis problem.
Nie wiem czy to tylko u mnie - zadałem pytanie Markowi w tej sprawie.

Faktycznie link nie działa...

viewtopic.php?f=68&t=17385#p264981

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
viewtopic.php?t=17385#p265025

Bedzie dzialac wkrotce

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 17:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
morka napisał(a):
Na pewno nie będzie to kurs autoryzowany przez RYA, bo się nawet o to nie staramy
Na pewno też nie na tym silniku na zdjęciach, ale faktycznie, może już wkrótce, prace jeszcze trwają. Ten silnik na zdjęciach, hmmm, chyba tylko jako pokazowy eksponat będzie:)


Czy to szkolenie będzie w ramach szkolenia na patenty, czy planujesz właśnie osobny kurs całodniowy o podobnej treści do RYA i zrobiony z materiałami dydaktycznymi zbliżonymi do ich ośrodków?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 19:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Kuracencie: weź pod uwagę że taki "kurs obsługi diesla" to trochę zawracanie głowy. Bo o sso chozzi? Jak odpalić i ruszyć? Jak samochód... ;) I właściwie podstawy powinny być elementem kursu żeglarskiego, to jest obsługa jachtu przecie; a kto jednak nie umi niech poczyta instrukcję silnika. Tylko do tego konkretnego silnika radziłbym, bo są różne... A w temacie wątkowym - jak sądzisz, dużo skorzystasz na znajomości starego MD2? A czy po jednodniowym kursie odważysz siem bez dodatkowej wiedzy naprawiać silnik w razie awarii?

Więc właściwie czego mieliby na owym kursie nauczyć? I co niby po onym kursie delikwent będzie umiał, czego nie wyczyta w instrukcji? Używać klucza nasadkowego? Fakt, warto umieć :roll: A i owszem - ludzie częstokroć nie mają już pojęcia o obsłudze urządzeń i jak siem im, przykładowo, zawór w kiblu zatnie - hydraulika wołają. To trzeba pokazać jak silnik wygląda, co tam gdzie jest i do czego służy... do tego zresztą sprowadza się szkolenie RYA.
Czyli po prawdzie: jak się odkręca śrubkę z gwinta i w którę stronę... :rotfl:
Może to być przydatny początek, ale potem należy siem zacząć uczyć.

I, powiedzmy przykładowo, chłopok ze wsi (ociec traktora na gospodarce mają) z tego kursu nie skorzystałby wiele. Bo jak ktoś ma swój silnik to nauczy siem jego obsługi, a i powinien: instrukcja w dłoń czyli RTFM.
A jak wejdzie na tydzień na czarterówkę to często będzie tam silnik innego typu niż ten na którym go uczyli na kursie... Oczywista filtry czy impeller bywają podobne, ale reszta... więc i tak pozostaje mu RTFM :-P

Nie lepiej na łódce, w rejsie, siem przyjrzeć? Przy okazji pływania? Najlepiej z Kocurem zapewne :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 20:06 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
RyśM napisał(a):
Kuracencie: ...

Błędnie zakładasz, że wszyscy wiedzą, co to impeller, alternator i filtry. Przecież nie każdy żeglarz ma samochód albo jest "ze wsi".
A jak delikwent wie, że trzeba sprawdzać poziom oleju, to w każdym silniku zlokalizuje bagnet, nawet bez instrukcji.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Eh, Rysiu, o ile ogólne przesłanie twojego postu rozumiem i zgadzam sie, o tyle ze szczegółami przesadzasz. Na kursach RYA i innych podobnych nikt nie ma ambicji nauczyć naprawiania silnika. Ale uczą tego, co naprawdę warto wiedzieć. Tzn, jak rozpoznać, co jest nie tak lub co jest potrzebne i zrobić proste rzeczy. A przede wszystkim przekonać sie, że one są proste. Oraz jak zdrowy silnik w tym zdrowiu utrzymać (np. przez zimę). I ty i ja wiemy, że to proste rzeczy są. I nawet przy mojej pełnej "antysilnikowosci" - z konieczności nauczyłam się dwóch rzeczy. Po pierwsze - rozpoznawać (z grubsza) co MOŻE być nie tak (i to wlasnie tylko jako "prawdopodobnie") i po drugie - co z tym powinno się zrobić.
Zmuszona okolicznościami i z manualem danego silnika pewnie byłabym w stanie CZĘŚĆ tych rzeczy zrobić sama. Ale póki nie jestem zmuszona - ta wiedza służy mi do wskazania palcem co jest do zrobienia i oceny, czy coś zostało zrobione poprawnie.
Tu zakres kursu RYA

http://www.rya.org.uk/coursestraining/c ... iesel.aspx

Ps. No dobra, impeler wymienię. Pasek alternatora naciągnę czy założę (z niechęcią). Odpowietrzę, jeśli się da jednoosobowo (w niektórych to fizycznie cieżko wykonalne, jeśli w ogóle...). Ale wolę służyć za nadzór :)
Ps2. Nauczyłam się pływając. Kurs prawdopodobnie tą naukę by nieco przyspieszył... No, o jakies parę lat :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2013, o 21:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ależ ja sądzę że wielu skorzystałoby na takim kursie, bo tego czy owego nie wie.
Odnoszę się do początkowej uwagi Kuracenta: że trudno taki kurs znaleźć, a zwłaszcza według jakiegoś konkretnego programu czy np. z autoryzacją RYA.

No po prostu ciężko wymyślić jakiś "program" czy zakres szkolenia w tym przypadku, tj. na sucho i kilka godzin. To można tylko opowiedzieć o silniku. Z grubsza tyle opowiedzieć ile przeczyta w książce...

Dlatego mówię że lepiej w praktyce na łódce, pokazać obsługę. Chyba się zgodzisz?
Ale i tak ważniejsze (i szybciej...) jest przeczytać instrukcję, gdy już przyjdzie coś zrobić z konkretnym silnikiem. Można bowiem łacno siem naciąć. ;)
I zauważ że w instrukcji zwykle jest podane, jasno i z obrazkami, jak się co robi w danym silniku i w danej łódce, bo nawet zabezpieczenie na zimę czy odpowietrzenie instalacji paliwowej jest w każdym przypadku inne. Że już o dławicach, skrzyniach, wydechach etc nie wspomnę.
Żaden kurs tego nie nauczy, jeśli będzie na innym typie łódki czy silnika.
Tabelę typu Fault Finding ("Tzn, jak rozpoznać, co jest nie tak") też trzeba mieć do swojego konkretnie silnika. Jest w instrukcji.

RTFM nic nie zastąpi, najlepszy nawet kurs...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2013, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Kuracent napisał(a):
Czy to szkolenie będzie w ramach szkolenia na patenty, czy planujesz właśnie osobny kurs całodniowy o podobnej treści do RYA i zrobiony z materiałami dydaktycznymi zbliżonymi do ich ośrodków?


Cześć!
Po pierwsze, czepiam się słownictwa, pewnie dla samego czepiania, ale mam Andrzej alergię na zwrot "szkolenie na patenty". Ja nigdy nie szkoliłem "na patenty", zawsze staram się uczyć dla wiedzy. Żeglarzowi jest potrzebna wiedza i umiejętności, patent jest potrzebny dla urzędnika :)

Ale wracając do tematu. Ciężko jest wymyślić "nowy program". RYA z tego co zerknąłem na ich stronie, ma konkrety dotyczące obsługi silnika i w takim klimacie też to planuję. Odpowietrzanie, wymianę impelera, paska klinowego, alternatora, filtrów itp. I na pewno nie na tym silniku co jest na zdjęciach :) (http://www.kalisia.morka.pl)- on się może przydać jako eksponat muzealny :) Trzeba będzie zorganizować nowocześniejszy silnik.

Co do opinii RyśM-a, że taki kurs to zawracanie głowy, to nie zgodzę się. Nawet w 8 godzin (jednodniowy kurs) można pokazać przy silniku bardzo dużo i dużo zrobić, dużo się nauczyć. Nie wyobrażam sobie (oczywiście jest to moja tylko prywatna opinia), robić pewnych rzeczy w morzu, w rejsie, np. zapowietrzyć celowo silnik, żeby go potem odpowietrzać, albo wymieniać impeler i to kilka razy, żeby sobie każdy przećwiczył.

Oczywiście można przeczytać książkę, albo instrukcję obsługi. Nie zaszkodzi. Nic jednak nie zastąpi praktycznych ćwiczeń, albo chociaż pokazu "na żywo". Przypomniała mi się tu analogia do nauki fizyki w szkole. Ani w podstawówce, ani w technikum, na fizyce nauczyciel nie pokazał ani jednego doświadczenia. Dopiero na studiach, gdzie na wykładach były pokazy, a na ćwiczeniach sami mogliśmy kombinować polubiłem i odrobinkę zrozumiałem fizykę. Po prostu mój typ tak ma :)

Pozdrawiam i do zobaczenia na wodzie.
Piotrek Lewandowski

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2013, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Bardzo dużo osób które pływa na jachtach czarterowych od czasu do czasu po prostu boi się silnika jachtowego. Zgodzę się z RyśM że rodzajów silników jest od cholery. Jednak jeżeli skupimy się na najczęściej stosowanych na jachtach czarterowych można trochę wiedzy praktycznej - przydatnej przekazać. Jakie części zapasowe mamy na takim jachcie? Zapasowy propeller pompy wodnej, pasek klinowy, filtr oleju i paliwa, olej na dolewki.
I tu pytanie co możemy zrobić sami przy silniku czyli czego możemy uczyć na takich kursach?
1. Wymiana propellera pompy wodnej
2. Wymiana filtrów
3. Wymiana paska klinowego
4. Odpowietrzanie silnika
5. Oczyszczenie odstojnika
6. Uzupełnianie płynu chłodzącego
7. Używanie pompy ręcznej paliwa
Do tego dochodzi jeszcze przydatna wiedza o instalacjach paliwowych i elektrycznych silnika, alarmach, obiegach chłodzenia, odpalanie silnika na krótko ;) , jak zgasić silnik przy samozapłonie. Co to znaczy że silnik kopci na ciemno a co na biało? Co zrobić kiedy dzielna załoga dolała wody do zbiornika paliwa.
To tak na szybko.
Tak że na takim kursie byłoby co robić. Czy to będzie realizowane na 8 godzinnym szkoleniu stacjonarnym czy przy okazji rejsu, kursu manewrowego, to kwestia oferty i wyboru tych którzy chcą się uczyć.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2013, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
bryg napisał(a):
I tu pytanie co możemy zrobić sami przy silniku czyli czego możemy uczyć na takich kursach?
1. Wymiana propellera pompy wodnej
2. Wymiana filtrów
3. Wymiana paska klinowego
4. Odpowietrzanie silnika
5. Oczyszczenie odstojnika
6. Uzupełnianie płynu chłodzącego
7. Używanie pompy ręcznej paliwa
Do tego dochodzi jeszcze przydatna wiedza o instalacjach paliwowych i elektrycznych silnika, alarmach, obiegach chłodzenia, odpalanie silnika na krótko , jak zgasić silnik przy samozapłonie. Co to znaczy że silnik kopci na ciemno a co na biało? Co zrobić kiedy dzielna załoga dolała wody do zbiornika paliwa.


I gdybym tego się dowiedział i miał szansę przećwiczyć samodzielnie każdą czynność choć raz, to byłbym bardzo zadowolony. Moja praktyczna wiedza o silnikach bardzo wzrosłaby.

morka napisał(a):
Nie wyobrażam sobie (oczywiście jest to moja tylko prywatna opinia), robić pewnych rzeczy w morzu, w rejsie, np. zapowietrzyć celowo silnik, żeby go potem odpowietrzać, albo wymieniać impeler i to kilka razy, żeby sobie każdy przećwiczył.


Z tego względu lepszy byłby kurs na lądzie.

Dodam jeszcze, że w RYA przewidziana jest najpierw praca na komputerze, potem oglądanie video. Ostatnie 4 godziny, to ćwiczenia praktyczne.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2013, o 19:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 07:53
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żj
Cytuj:
Z pewnością będę jednym z pierwszych uczestników takich szkoleń.


To kiedy będą szkolenia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2013, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Nick napisał(a):
Cytuj:
Z pewnością będę jednym z pierwszych uczestników takich szkoleń.


To kiedy będą szkolenia?


16.03.2014 Bielsko-Biała
15.03.2014 Kraków
14.06.2014 Charzykowy
13.09.2014 Bielsko-Biała
14.09.2014 Kraków

Cena: 370 zł./os.

Silnik na jachcie

Szkolenie z zakresu budowy i obsługi układów napędowych stosowanych na jachtach. Kurs obejmuje wykłady i ćwiczenia na pracującym modelu układu napędowego diesla (silnik Volvo Penta) i niewielkiego silnika zaburtowego.

Od 8 do 22 marca będę na rejsie. Tak więc niestety muszę wycofać się z tego, że będę jednym z pierwszych kursantów. Chyba, że zainteresowanie będzie tak duże, że zrobią kurs w dodatkowym, wcześniejszym terminie.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2013, o 09:20 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czy program kursu jest już znany, czy jeszcze się dociera? :)

Chętnie bym się pouczył, ale jeśli to jest szkolenie jednodniowe (a tym jeszcze wykłady), to chyba ciężko będzie w ogóle wyjść poza to, co i tak jest w instrukcji silnika opisane.

Jaka jest zakładana wielkość grupy kursantów? Obawiam się tego, co jest na wielu szkoleniach - 2 osoby faktycznie ćwiczą, a reszta patrzy...

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2013, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
gf napisał(a):
Jaka jest zakładana wielkość grupy kursantów?


Też sobie zadałem to pytanie. Ale o kursach dowiedziałem się dziś o 0800, gdy przejrzałem pocztę. Tzn. taką prawdziwą, którą przynosi listonosz. I natychmiast to pytanie zadałem (już pocztą elektroniczną) organizatorom kursu. Oraz kilka innych pytań. Teraz czekam na odpowiedź. Będę Was na bieżąco informował.

BTW Na tym przykładzie widać, jak dużą zaletą kursów RYA jest program. Do którejkolwiek szkoły pójdę, to wiem czego się spodziewać. W przypadku kursów organizowanych przez małe firmy, nie wiadomo czego się spodziewać?

To co napisałem dotychczas było na podstawie materiałów drukowanych. W międzyczasie w necie znalazłem więcej szczegółów:

Cytuj:
Unikatowe szkolenie praktyczne dla żeglarzy oparte na działającym modelu jachtowego układu napędowego Volvo Penta.
Jako pionierzy oferujemy niezwykle interesujące zajęcia dotyczące zasady działania, budowy i obsługi stacjonarnych układów napędowych diesla. Dzięki temu szkoleniu przełamiesz strach przed obsługą techniczną silnika lub po prostu zgłębisz tajniki wiedzy na temat napędów. Spójnie przygotowane szkolenie obejmuje także obsługę i usuwanie najczęstszych awarii silników zaburtowych – prezentowane również na działającym modelu silnika benzynowego. Zapraszamy do naszej mobilnej pracowni silników!

Dla grupy chętnie zorganizujemy szkolenie w innym, uzgodnionym terminie i miejscu. Szczegóły można ustalić kontaktując się z biurem, lub umówić się na rozmowę z naszym przedstawicielem, który chętnie Państwa odwiedzi i przedstawi ofertę dopasowaną do Waszych potrzeb!


pzdr,
Andrzej Kurowski



Za ten post autor Kuracent otrzymał podziękowanie od: Nick
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2013, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
I tu pytanie co możemy zrobić sami przy silniku czyli czego możemy uczyć na takich kursach?
1. Wymiana propellera pompy wodnej
2. Wymiana filtrów
3. Wymiana paska klinowego
4. Odpowietrzanie silnika
5. Oczyszczenie odstojnika
6. Uzupełnianie płynu chłodzącego
7. Używanie pompy ręcznej paliwa
Do tego dochodzi jeszcze przydatna wiedza o instalacjach paliwowych i elektrycznych silnika, alarmach, obiegach chłodzenia, odpalanie silnika na krótko , jak zgasić silnik przy samozapłonie. Co to znaczy że silnik kopci na ciemno a co na biało? Co zrobić kiedy dzielna załoga dolała wody do zbiornika paliwa.


I gdybym tego się dowiedział i miał szansę przećwiczyć samodzielnie każdą czynność choć raz, to byłbym bardzo zadowolony. Moja praktyczna wiedza o silnikach bardzo wzrosłaby.


Jędus - zamiast pieprzyć trzy po trzy to przyjedż do mnie do Górek na moment przygoowywania mego Diesla do zimowania a głowę Ci daję, że wszystko powyższe przećwiczysz...


Kuracent napisał(a):
Nie wyobrażam sobie (oczywiście jest to moja tylko prywatna opinia), robić pewnych rzeczy w morzu, w rejsie, np. zapowietrzyć celowo silnik, żeby go potem odpowietrzać, albo wymieniać impeler i to kilka razy, żeby sobie każdy przećwiczył.


Z tego względu lepszy byłby kurs na lądzie.


No to jesteście w błędzie obaj bo cóż za kłopot odpowietrzenie Diesla w morzu lub wymiana wirnika ...

Jak kiedys pisałem - w czasie mego plywania szkoleniowego z manewrówki pokazuję takie rzeczy bo uważam, że się niezwykle przydają i nie ma w nich nic z magii...

Pzdr
Kocur
ps Kuracent weż się do nauki ;-)))

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2013, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
bury_kocur napisał(a):
Jędus - zamiast pieprzyć trzy po trzy to przyjedż do mnie do Górek na moment przygoowywania mego Diesla do zimowania a głowę Ci daję, że wszystko powyższe przećwiczysz...


Czyli jak rozumiem pod koniec 2014?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2013, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
morka napisał(a):

A co do s/y Kalisia, szkoda nam było, żeby się zmarnował ten jacht (w zasadzie to co z niego zostało). Mam nadzieję, że to nie będzie tak jak z powiedzeniem o zakupie samochodu, że człowiek cieszy się z auta dwa razy, jak je kupuje i jak je sprzedaje :)


Piotrek, zazdroszczę tego pomysłu. To znaczy pomysł też taki miałem, ale realia nie pozwalają.
Zapewne nie będzie łatwo, za to tym większa satysfakcja.
Trzymam kciuki za powodzenie.

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'



Za ten post autor Ketiw otrzymał podziękowanie od: morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2013, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2013, o 16:23
Posty: 19
Lokalizacja: Galicja Zachodnia
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Wypływałem, mam.
Kuracent napisał(a):
Nick napisał(a):
Cytuj:
Z pewnością będę jednym z pierwszych uczestników takich szkoleń.


To kiedy będą szkolenia?


16.03.2014 Bielsko-Biała
15.03.2014 Kraków
14.06.2014 Charzykowy
13.09.2014 Bielsko-Biała
14.09.2014 Kraków

Cena: 370 zł./os.

Silnik na jachcie

Szkolenie z zakresu budowy i obsługi układów napędowych stosowanych na jachtach. ...


Cieszę się bardzo. Chętnie pojadę poćwiczyć obsluge takiego dizelka. nigdy nie wiadomo kiedy ta wiedza przydać się mi może.

_________________
Pozdrawiam.
Andrzej Piotr Zieliński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2013, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
Czyli jak rozumiem pod koniec 2014?


Jędruś - przyjedz do mnie na jacht na poczatku sezonu (maj ?) to wszystko Ci pokażę w realu ...
Nie wiem gdzie Ty widzisz klopot z przyswojeniem tej wiedzy mechanicznej ?
Przecież to proste ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2014, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Kolejna firma organizuje podobny kurs. Tym razem znana Morka z Kalisza:

Cytuj:
Diesel na jachcie

Szkolenie prowadzone w formie warsztatów. Zajęcia prowadzimy na realnym, działającym silniku Volvo Penta - jednym z najpopularniejszych występujących na jachtach czarterowych.

Szkolenie składa się z krótkiej, wprowadzającej części teoretycznej oraz części praktycznej.

Bardzo często, zupełnie niepotrzebnie, do silnika wysokoprężnego podchodzimy na jachcie z dystansem, a czasem i strachem.

Podczas szkolenia, pokażemy Ci, że silnik diesla nie jest taki straszny jak go malują. W końcu został zaprojektowany i stworzony jako proste, niezawodne urządzenie.

Poznasz bieżącą obsługę silnika i przekładni, usuniemy najczęściej występujące awarie itp.

Szkolenia poprowadzą doświadczeni, zawodowi skipperzy, którzy już z niejednym dieslem mieli do czynienia!


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL