Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 21:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 gru 2013, o 20:23 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jeszcze podpórki wzmacniające konstrukcję . Wszystkim żeglującym i budującym zdrowych i radosnych Świąt


Załączniki:
DSC01488.JPG
DSC01488.JPG [ 238.5 KiB | Przeglądane 16392 razy ]
DSC01487.JPG
DSC01487.JPG [ 247.23 KiB | Przeglądane 16392 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2013, o 16:08 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tym razem wigilijnie . Rada starszych stada bażantów nie czekała do północy , tylko już przyszła podziękować za opiekę :D


Załączniki:
DSC01498.JPG
DSC01498.JPG [ 336.68 KiB | Przeglądane 16312 razy ]
DSC01500.JPG
DSC01500.JPG [ 335.95 KiB | Przeglądane 16312 razy ]
DSC01499.JPG
DSC01499.JPG [ 319.57 KiB | Przeglądane 16312 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 19:50 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam w Nowym Roku . W ramach noworocznych postanowień muszę się wreszcie wziąć do roboty przy łódce :D . Będzie to o tyle łatwiejsze , że do końca roku udało mi się zakończyć ostatni duży temat przy domu , czyli kotłownia i co . Chcę najpierw skończyć zabudowę kabiny , bo pogoda sprzyja .


Załączniki:
Komentarz: Szablony podwójnych knag i okucia salingowego
DSC01501.JPG
DSC01501.JPG [ 207.69 KiB | Przeglądane 16208 razy ]
DSC01521.JPG
DSC01521.JPG [ 234.46 KiB | Przeglądane 16208 razy ]
Komentarz: Konstrukcja nośna koi
DSC01520.JPG
DSC01520.JPG [ 234.16 KiB | Przeglądane 16208 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 21:46 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
download/file.php?id=23633&t=1

Z czego ( tzn. z jakiego materiału) będziesz robił te knagi?.
Pytam bo sam nie mam.. pomysła z czego i jak wykonać knagi pojedyńcze do swojego okrętu, a mają one - knagi- wyglądać pięęęęknie, coby wszyscy zazdrościli.
A utka jest drzewienna, więc knagi też muszą być pasujące.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Bombel napisał(a):
z czego i jak wykonać knagi pojedyńcze do swojego okrętu, a mają one - knagi- wyglądać pięęęęknie, coby wszyscy zazdrościli.

Ze złota i wysadzane szlachetnymi kamieniami - na pewno wszystkim się spodobają :DD

Kiedyś robiono je z drewna, chyba były OK? :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 22:05 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
silver_stas napisał(a):
Wymyśliłem , że w ramach oldtimerowego klimatu i z korzyścią dla portfela :D , częśc elementów z nierdzewki wykonam z drewna . Mam na myśli pilers i knagi . Zacznę od pilersa . Mam trochę wysezonowanego jesiona , więc skleiłem 2 kawałki , obrobiłem i tylko dopasować , jak wkleję podłogę w kabinie .
Toć pisałem . Pilers wystrugany , pora na knagi . Zrobiłem szablon na podwójne , bo pójdą na rumpel i do masztu . No i mniej śrub do montażu .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 22:08 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Bombel napisał(a):
2 sty 2014, o 21:46

robhosailor napisał(a):
2 sty 2014, o 21:48

Szybki i .. złosliwy.
A pytałem, gdyż:
mahoń - za miękki,
dębina - nie widzi mi się kolorystycznie
Kiedyś kolega robił takie rzeczy z... no właśnie chyba tekstolit.
Materiał ciemny brąz, dość twardy, dobrze się obrabiający.
Po polakierowaniu trzeba było dobrze się przyglądać i to z bliska aby stwierdzić że to nie drewno.
Ale nie mam kontaktu z kolegą żeby to potwierdzić.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tekstolit to prawie drewno :lol:

Na Mamucie (jak pamiętasz :roll: ) knagi były drewniane - samozaciskowe też.
Ucięty trzonek od łopaty na bardzo skośnie przykręcone od tyłu na dwa duże wkręty.
Trochę się ruszały na boki i to dawało samozaciskowość.
MJS


Załączniki:
Laysan knaga kipa.jpg
Laysan knaga kipa.jpg [ 105 KiB | Przeglądane 16104 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja mam drewniane . Z TEK,a Obrazek

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2014, o 23:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bombel napisał(a):
A pytałem, gdyż:
mahoń - za miękki,
dębina - nie widzi mi się kolorystycznie
Kiedyś kolega robił takie rzeczy z... no właśnie chyba tekstolit.
Po polakierowaniu trzeba było dobrze się przyglądać i to z bliska aby stwierdzić że to nie drewno.
Ale nie mam kontaktu z kolegą żeby to potwierdzić.
Ja potwierdzę ;)
Może będzie to widać... Tekstolitowe knagi na teku, ino że obadwa równie stare i równo olejem zapuszczane. :lol:
Załącznik:
knagi (618x640).jpg

A dębowe też by można - po zrobieniu ugotować w pokoście, będą ciemniejsze. Nawet dodać bejcy olejowej można i kolorek precyzyjnie dobrać - jak kto taki papieski że mu siem naturalne drewno kolorystycznie nie pasi :mrgreen:
Bo dębowe knagi na mahoniowej łódce to właśnie naturalne.

A przy okazji: drewniane knagi powinny być górą płaskie, nie z 'podwiniętymi rogami" - bo siem szczypać mogą.
Słój drewna, te sprawy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 01:46 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
RyśM napisał(a):
naturalne drewno kolorystycznie nie pasi

Nie wiem czy to ja mam pecha, czy też "dzisiejsza" dębina jest jakaś taka... jasna.
Dawniej panie dzieju to dopiero była dębina :lol:
Miałem do oporu dębiny - jakieś 1,5 m 3 - i wszystko takie słomkowe (kolor znaczy). Więc puściłem do komisu.
To co mi zostało+- 0,25 m3 jest z kolei poprzebarwiane.
W handlu można dostać progi dębowe 30 x 80 x1100 mm. Za całe 15 zeta sztuka
Bywają również o grubości 20 mm, te są po dychu/szt.
Trza będzie połazić i cóś znaleźć.
PS. A może ktoś ma namiar na kawałek tekstolitu, taki na 3 knagi +- 10 cm

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Ostatnio edytowano 3 sty 2014, o 12:48 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
korekta na prośbę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[Wojciech1968] wydzieliłem do badań językowych tu viewtopic.php?f=88&t=17555#p269398

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 14:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jak już poważniej o kolorach - tradycyjne drewniane łódki siłą rzeczy były z różnokolorowego drewna, o własności mechaniczne szło a nie kolorystykę ;)
Obrazek
A tekstolit jest brązowy, może być ciemniejszy niż mahoń.
Jak już biżuterię to rozejrzałbym się za kawałkiem Jatoby czy Merbau (doskonale się nadają, mocne i odporne) - na podłogi sprzedawane. Knagę można złożyć z dwu warstw (podstawa i góra) więc wystarczy nawet gruba klepka parkietowa, 20-ka.

Albo Robinia (grochodrzew, 'akacja') - cena wielce korzystna bo sprzedają na drewno kominkowe. :mrgreen:
Rdzeń ma kolorek miodowy, różnie ciemny lecz dobierze (tu uwaga: ciemnieje po wysuszeniu, świeże drewno jest żółte); bardzo dobra na małe detale, odporniejsza na złamania od dębu, równie twarda, odporna na gnicie, dobra do toczenia i polerowania.

Całkiem poważnie polecam tę Robinię, tak przy okazji, bo zamiast szukać sezonowanej dębiny (nie myślta że te progi w sklepie ktoś sezonował naturalnie :lol: ) można pójść na skład opału po klocek; albo do znajomego z kominkiem; byle zanim na szczapy porąbią. ;)
A można używać świeżego (niesezonowanego) drewna gdyż wody zawiera stosunkowo mało, 30-50% (podobnie jak jesion). Stąd skurcz i paczenie przy schnięciu dwukrotnie mniejsze niż dla dębu. Schnie powoli.
Robiąc elementy ze świeżego drewna trzeba je od razu zaolejować, bo szybko wysychając mogą jednak pękać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 14:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
RyśM napisał(a):
Jak już poważniej o kolorach - tradycyjne drewniane łódki siłą rzeczy były z różnokolorowego drewna, o własności mechaniczne szło a nie kolorystykę ;)


Otóż to mosterdzieju.
Mam tak plus minus przynajmniej 15 odcieni drzewiennych.
Obecnie to pstrokacizna.
Żebyż to jeszcze jakoś symetrycznie.
A tu od sasa do lasa
Nie wiem jak będzie "po oleju"
Stąd dywagacje

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 15:28 

Dołączył(a): 11 lis 2013, o 18:13
Posty: 77
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: OMC morski...czyli z wymiany patentu :)
RyśM napisał(a):
Całkiem poważnie polecam tę Robinię, tak przy okazji, bo zamiast szukać sezonowanej dębiny (nie myślta że te progi w sklepie ktoś sezonował naturalnie :lol: ) można pójść na skład opału po klocek; albo do znajomego z kominkiem; byle zanim na szczapy porąbią. ;)
A można używać świeżego (niesezonowanego) drewna gdyż wody zawiera stosunkowo mało, 30-50% (podobnie jak jesion). Stąd skurcz i paczenie przy schnięciu dwukrotnie mniejsze niż dla dębu. Schnie powoli.
Robiąc elementy ze świeżego drewna trzeba je od razu zaolejować, bo szybko wysychając mogą jednak pękać.


Co do Robinii to ok, ale jak ktoś pali kominkiem, to na szczapy rąbie przed wyschnięciem bo lepiej schnie i łatwiej się rąbie zatem to jest nietrafione. Należy udać się do tartaku i samemu sezonować....innej metody nie ma :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 16:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
herbatniczek napisał(a):
Co do Robinii to ok, ale jak ktoś pali kominkiem, to na szczapy rąbie przed wyschnięciem bo lepiej schnie i łatwiej się rąbie zatem to jest nietrafione. Należy udać się do tartaku i samemu sezonować....innej metody nie ma :(
A kto mówi że życie jest proste?
Acz kiedy kto drwa rąbie to zależy ile mu leży. Może ktoś mieć nieporąbane, zapewniam... :oops:
Sezonować? Toć właśnie pisałem że jej sezonować nie trzeba. Może niewyraźnie...
Jeszcze raz:
Robinia na żywo ma tylko 30-50% wilgotności (zależy kiedy ścięta) co w praktyce pozwala użyć jej bez sezonowania (no, nie na wręgi może... ale na detale spoko) czy po lekkim tylko przeschnięciu.
W tym cały myk - sądzę że warto majsterkowiczom podpowiedzieć jak tu czytam tematy skąd wziąć drewno - nie każdy dziś wie jak to z temi drewnami rozmaicie bywa :D
Oczywiście że kupić sobie cały klocek, surowy, a nie szczapy suszone we w sklepie na pęczki.
Chyba że te knagi maluśkie? :mrgreen:
Bombel napisał(a):
Mam tak plus minus przynajmniej 15 odcieni drzewiennych.
Obecnie to pstrokacizna.
Żebyż to jeszcze jakoś symetrycznie.
A tu od sasa do lasa
Nie wiem jak będzie "po oleju"
Stąd dywagacje
Tradycyjną sykatywą do oleju były tlenki żelaza (kupi jako pigmenty), dodatkowo są dobrym filtrem UV. Zatem jeśli ktoś chce zabezpieczać olejno... :mrgreen:
Ochra, czerwień wenecka. Oczywista można mieszać wedle gustu i potrzeby. Znasz "Cetol"?
Fe203
Obrazek Obrazek Obrazek

FeOOH:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Oto sklejonka z rodzimych gatunków


Załączniki:
2014.01.03 Sklejka 004_zmniejszacz-pl_387062.jpg
2014.01.03 Sklejka 004_zmniejszacz-pl_387062.jpg [ 103.46 KiB | Przeglądane 15564 razy ]
2014.01.03 Sklejka 010_zmniejszacz-pl_981305.jpg
2014.01.03 Sklejka 010_zmniejszacz-pl_981305.jpg [ 134.67 KiB | Przeglądane 15564 razy ]

_________________
Vlad PDRacer#807
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 18:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
RyśM napisał(a):
Albo Robinia (grochodrzew, 'akacja')

Warchli jesteś :kiss:
Wychylił się jak już koza..spaliła
RyśM napisał(a):
Zatem jeśli ktoś chce zabezpieczać olejno... :mrgreen:

No co ja mogę, co ja mogę. Jest tu jeden taki co zawsze optuje za olejem.
A jak jeszcze "sprezencił" parę litrów to... dałem się przekonać. :oops: Ani chybi jest u "nich" na żołdzie. Przekupny taki.
RyśM napisał(a):
Tradycyjną sykatywą do oleju były tlenki żelaza (kupi jako pigmenty),

Mów, mów Waść jeszcze, brzmi to jak....
A dlaczego były. Już nie są?
RyśM napisał(a):
Znasz "Cetol"?

Niiii, czym się toto je.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 20:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bombel napisał(a):
A dlaczego były. Już nie są?
RyśM napisał(a):
Znasz "Cetol"?

Niiii, czym się toto je.
Są w użyciu inne sykatywy, skuteczniejsze, jakieś skomplikowane sole czy chelaty metali; jak kupisz "pokost modyfikowany" czy "gotowany" do drewna to już je ma dodane. Inaczej by schnął tygodniami. Czasem jednak (w malarstwie choćby)wciąż się używa czystego oleju i pigmentów "suszących", jak te tlenki żelaza, a to dlatego że pokost żółknie.
Tlenek żelaza jest barwnikiem przezroczystym jeśli drobno utarty. Można taki kupić zdaje się, ale można też utrzeć dokładnie (na kamieniu czy w moździerzu) z małą ilością oleju. Dla lekkiego zabarwienia drewna dużo nie potrzeba.
Pigment żelazowy najprościej kupić w budowlanym. Do tynków, zapraw i betonów ;) Ok. 10 zł/kilo.
Albo i mniej... http://allegro.pl/pigment-do-betonu-tp- ... 17045.html
http://www.boruta.com.pl/index2.php?id= ... 10&lang=pl
Bo w malarskich drożej :mrgreen: http://www.kremerpolska.com/katalog/pig ... e_synt.htm

BTW Kiedyś do zabezpieczania drewna używano minii ołowianej, tyz cerwona. Absolutnie nikomu nie polecam, produkt wysoce trujący i (baczność!) Dyrektywą Unijną zakan (spocznij). No, grzyby i robaki truł...

"Cetol" to takie cuś pośredniego między pokostem a lakierem, woodstain; ma dodany tlenek żelaza i żywicę alkidową, lecz mniej niż w lakierze.
Znaczy "specialty resins and advanced UV absorbers that provide greater protection, durability and longevity" :mrgreen:
Nie wiem co dziś ma w środku bo to chemia idzie naprzód a naturalne oleje cennem są środkiem spożywczem, tudzież paliwem ekologicznem. :-? Ale te kolorki.
Są i inne takie, dla tych co siem jem nie chce biegać ciągle po pokładzie z papierem ździerwnym i pędzlem za lakierem na wysoki połysk ale wolą maźnąć olejem czasem. :cool:
http://www.multifarb.pl/oferta/farby-de ... extra.html
http://www.yachtpaint.com/usa/diy/produ ... gloss.aspx



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 22:34 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
RyśM napisał(a):
Są i inne takie, dla tych co siem jem nie chce biegać ciągle po pokładzie z papierem ździerwnym i pędzlem za lakierem na wysoki połysk ale wolą maźnąć olejem czasem. :cool:

Jam nie z tych "leniwców".
Mówiąc olej miałem na myśli czysty wybo.. tfu lniany, jako podkład, pod lakier, tyż na spożywczym.
o, taki
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... AeueW4VA2A
jeno z letka podbarwić
bo piszą że można
bo kokpit nowy (brzoza)
i pod samym olejem pstrokato

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2014, o 23:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A też wolę olejne lakiery, drewnu zdrowiej ;)
Pstrokacizna z czasem przestaje razić, drewno ciemnieje (od UV) i co jaśniejsze ciapy się wyrównają. A jak podbarwiać to bejcuje siem drewno a nie lakier. Na dłuższą metę lepsze.
A czasem i na krótszą - bo jak nierówno tego lakieru weźmie, a bywa... :mrgreen:
Nawet jak już zapokostowane to można spróbować bejcą olejową, jeszcze może przyjąć (zależy na ile un pokost był 'naturalny" he he), najlepiej taką głównie na terpentynie i cienkim oleju; a nie pójdzie - olejną bejcę można z lakierem olejnym mieszać.
Starwax (czy podobnie) radził sobie z tłustym drewnem.

Z bejcowaniem drewna by dopasować kolor do innego jest jeden ból: drewno wygląda potem...
jak bejcowane by udawało inne :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2014, o 00:12 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
RyśM napisał(a):
A też wolę olejne lakiery, drewnu zdrowiej ;)
Pstrokacizna z czasem przestaje razić, drewno ciemnieje (od UV) i co jaśniejsze ciapy się wyrównają. A jak podbarwiać to bejcuje siem drewno a nie lakier. Na dłuższą metę lepsze.
A czasem i na krótszą - bo jak nierówno tego lakieru weźmie, a bywa... :mrgreen:

Poprzedni użytkownicy barwili lakier/ dodawali pigmentu.
Na szerokich falochronach i drzewcach wyglądało to bardzo..papuśnie.
Ciemny lśniący mahoń, z delikatnymi żyłkami przebarwień / na sośnie/ :lol:
Szukam sposobu na powtórzenie tegoż.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2014, o 01:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bombel napisał(a):
Ciemny lśniący mahoń, z delikatnymi żyłkami przebarwień / na sośnie/ :lol:
Szukam sposobu na powtórzenie tegoż.
Bejca. A aby Anglicy une nie byli by any chance?
A bo mogło to być... Woodstain. ;)
(A nawet nie wiem czy jest polska nazwa na takie).
Niekoniecznie Cetol. A choćby http://www.woodsealer.co.uk/marinewoodsealer.html ; http://me.jotun.com/products/woodshield-exterior-stain ; http://www.ronseal.co.uk/products/5-year-woodstain ; http://www.decoratingdirect.co.uk/viewprod/s/SADU/ ; http://www.decoratingdirect.co.uk/viewprod/h/HUMHDWO/ ;

Et caetera http://www.homebase.co.uk/webapp/wcs/st ... vance&p=21


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2014, o 19:57 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ja to jestem z tych leniwych , gdzie się da to oleum :D . Nawet żelazko wykańczam w drewnie , aby móc olejować :rotfl: . Wstępnie wycięte knagi :


Załączniki:
DSC01529.JPG
DSC01529.JPG [ 169.09 KiB | Przeglądane 15250 razy ]
DSC01528.JPG
DSC01528.JPG [ 171.4 KiB | Przeglądane 15250 razy ]
DSC01527.JPG
DSC01527.JPG [ 164.32 KiB | Przeglądane 15250 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2014, o 19:18 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zgodnie z noworocznym postanowieniem wziąłem się do roboty :D . Pogoda wiosenna , to pokleiłem zabudowę kabiny . Trochę dłubania , bo wszystkie połączenia trzeba 3D dopasowywać .


Załączniki:
DSC01530.JPG
DSC01530.JPG [ 245.87 KiB | Przeglądane 15124 razy ]
DSC01523.JPG
DSC01523.JPG [ 186.41 KiB | Przeglądane 15124 razy ]
DSC01522.JPG
DSC01522.JPG [ 238 KiB | Przeglądane 15124 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 19:31 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ciąg dalszy


Załączniki:
DSC01533.JPG
DSC01533.JPG [ 216.65 KiB | Przeglądane 15025 razy ]
Komentarz: Teraz dopiero odkryłem przydatność takera
DSC01532.JPG
DSC01532.JPG [ 237.64 KiB | Przeglądane 15025 razy ]
DSC01531.JPG
DSC01531.JPG [ 239.24 KiB | Przeglądane 15025 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
silver_stas napisał(a):
Wstępnie wycięte knagi :

Przyznam, ze sloje wolalbym pionowo...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Wstępnie wycięte knagi :

Przyznam, ze sloje wolalbym pionowo...
Catz

Wówczas knaga była by mniej odporna na rozerwanie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech1968 napisał(a):
Wówczas knaga była by mniej odporna na rozerwanie.

Knagom zdarza sie pracowac w przeroznych plaszczyznach - sa pewnie i szkoly rozne.
Przy okazji - Milewski w swoim Opus Magnum podal wzor wyjatkowo zgrabnej knagi wedlug samego Herreshoff'a ( o slojach nic tam nie ma )
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
wzor wyjatkowo zgrabnej knagi wedlug samego Herreshoff'a ( o slojach nic tam nie ma )
Raczej jasne jest, że słoje są wzdłuż elementu. No i drewno twarde i ścisłe, czyli np. dębina itp.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL