Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 13:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lut 2014, o 14:41 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Idzie wiosna :D , więc można wrócić do prac w kabinie . W temacie szczegółów , wkleiłem ostatnie elementy przenoszące obciążenie konstrukcji nośnej zabudowy z poszycia na wzdłużniki . Zacząłem robić szablony podłóg i dociąłem pierwszą . No i wyszedł problem , bo ze względu na pochylenie skrzyń mieczowych , nie da się wmontować podłogi w całości . Trzeba było wyciąć fragment i robić wklejki . Muszę też trochę zmienić podłogę zęzy . Będą 2 części , jedna wklejona , druga demontowana .


Załączniki:
Komentarz: Pierwsza podłoga . Po prawej wycięte fragmenty , umożliwiające montaż .
DSC01583.JPG
DSC01583.JPG [ 231.08 KiB | Przeglądane 6122 razy ]
Komentarz: J.w.
DSC01582.JPG
DSC01582.JPG [ 249.61 KiB | Przeglądane 6122 razy ]
Komentarz: To ten mały odwrócony trapez przenosi obciążenie na wzdłużnik
DSC01581.JPG
DSC01581.JPG [ 269.12 KiB | Przeglądane 6122 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2014, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
W tych podłogach dobrze byłoby zrobić jakieś (dużo ) przewiewy.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2014, o 19:25 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
W tych podłogach dobrze byłoby zrobić jakieś (dużo ) przewiewy.
Dzięki za cenną uwagę . Podłoga nad zęzą ma 130X80 cm i przestrzeń pod nią jest pusta , bo to miejsce na ewentualny dodatkowy balast , no i oczywiście skropliny. Komory wypornościowe są częściowo wypełnione materiałem , aby zapewnić ruch powietrza . Ciężko mi to opisać , ale tak zaprojektowałem otwory ulżeniowe w wysokich dennikach pod kokpitem , że mam zapewniony obieg powietrza od bakist ( hundek ) przez wszystkie komory wypornościowe , bo są tylko częściowo wypełnione workami ze styropianem . Podobnie w kabinie , od koi poprzez koję dziobową i pod podłogami obieg powietrza umożliwiają pozostawione ( bądź wycięte) otwory . Na całej długości stępki są otwory umożliwiające spływ skroplin i jednocześnie jest możliwa pełna cyrkulacja powietrza bo puste komory na dziobie i na rufie mają dostęp do powietrza z zewnątrz . Mogłem sobie pozwolić na częściowe wypełnienie komór , bo mają w sumie sporą kubaturę i mam i tak z 50% więcej materiału wypornościowego niż trzeba .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2014, o 17:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No to jedziemy dalej . Jako się rzekło , pora na ster . Wg. mnie jest to dość złożone urządzenie , więc prezentuję z ilu części się składa . Brakuje zawiasów , ale muszą być wypalone na laserze i odpowiednio wyprofilowane . Przedłużkę rumpla zrobię dopiero po zamontowaniu steru , bo wtedy dobiorę najbardziej ergonomiczną długość .


Załączniki:
DSC01585.JPG
DSC01585.JPG [ 196.62 KiB | Przeglądane 5940 razy ]
DSC01580.JPG
DSC01580.JPG [ 221.96 KiB | Przeglądane 5940 razy ]
DSC01579.JPG
DSC01579.JPG [ 220.15 KiB | Przeglądane 5940 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2014, o 16:43 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Komory wypornościowe nasączone olejem i wypełnione workami ze styropianem . Nie będzie już efektu spławika :D . Jeszcze zrobić szablony , dociąć sklejkę i zamykać . Mam już trochę pasków z nierdzewki , można się zabierać do części okuć , bo jest tego w cholerę .


Załączniki:
DSC01587.JPG
DSC01587.JPG [ 246.78 KiB | Przeglądane 5828 razy ]
DSC01586.JPG
DSC01586.JPG [ 247.32 KiB | Przeglądane 5828 razy ]
DSC01584.JPG
DSC01584.JPG [ 194.01 KiB | Przeglądane 5828 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2014, o 20:34 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zaczynamy kolejny etap zabawy , czyli okucia . Część okuć muszę zrobić sam , bo trzeba je dopasować . Najpierw bom .


Załączniki:
Komentarz: Wypalone paski nierdzewki na okucia
DSC01589.JPG
DSC01589.JPG [ 234.79 KiB | Przeglądane 5736 razy ]
Komentarz: Inne wiertła , inne prędkości
DSC01590.JPG
DSC01590.JPG [ 257.4 KiB | Przeglądane 5736 razy ]
Komentarz: Szczegółowe rysunki Wojtka ułatwiają pracę
DSC01588.JPG
DSC01588.JPG [ 252.5 KiB | Przeglądane 5736 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2014, o 21:34 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W weekend było dość ciepło , więc kontynuowałem zabudowę kabiny . Zrobione szablony i wstępnie docięte pokrywy koi . Wklejona jedna część podłogi . Przeżyłem bardzo ciekawą chwilę , bo pociąłem ostatni arkusz sklejki . Dotarło do mnie ,że naprawdę kończę pewien etap budowy , czyli konstrukcję kadłuba .


Załączniki:
DSC01598.JPG
DSC01598.JPG [ 200.8 KiB | Przeglądane 5569 razy ]
DSC01596.JPG
DSC01596.JPG [ 210.89 KiB | Przeglądane 5569 razy ]
DSC01595.JPG
DSC01595.JPG [ 224.06 KiB | Przeglądane 5569 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 20:50 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dłubię sobie teraz przy okuciach , ster prawie gotowy i w związku z nim przyszedł mi do głowy pewien pomysł . Chodzi o kontrafał płetwy steru i problem zabezpieczenia w razie uderzenia płetwą steru o przeszkodę . Można połączyć kontrafał z zaczepem w płetwie za pomocą drutu miedzianego z przewodu elektrycznego z instalacji domowej . Przewód do światła jest za słaby , a odpowiedni będzie ten używany do podłączania gniazdek 2,5 mm2 . Połączenie mało estetyczne , ale u mnie schowane w jarzmie i niewidoczne . Szkic do przeprowadzonego crash testu :rotfl: załączam . Połączenie wytrzymuje mój ciężar , czyli ok. 85 kg . W przypadku gwałtownego nacisku ulega zerwaniu . Człowiekowi na zimnie różne głupoty do głowy przychodzą do głowy , więc co sądzicie o tym pomyśle ?


Załączniki:
crash test.png
crash test.png [ 19.22 KiB | Przeglądane 5462 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
Chodzi o kontrafał płetwy steru i problem zabezpieczenia w razie uderzenia płetwą steru o przeszkodę .

Wcześniej przed płetwą sterową masz płetwę mieczową.
Jak przywalisz mieczem, to zdążysz uwolnić kontrafał z knagi zaciskowej.

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stas ma dwa miecze...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Yigael napisał(a):
Stas ma dwa miecze...

Fakt, zapomniałem. Ale czy krótsze od jednego?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Może ... nie przejmuj się takimi sprawami?
Daj sznurek taki co go ręką (mokrego) nie zerwiesz i chwacit.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2014, o 23:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Fakt, można dać "zrywalne" tylko jak zerwiesz to potem kłopot.
W Podgorzałce (Foka) fał i kontra przechodziły wewnątrz jarzma, po rolkach - nie do naprawienia w trakcie żeglugi. Dałem więc grube (8-10? żeby było wygodnie łapać) ale śliskie linki i na rumpel knagi zaciskowe (te takie rynienki) trochę luźne. Jeszcze przejechane w środku pilnikiem do gustu ;) Jak siem szarpło linkę mocno to wylatywała z knagi. I spokój. Ale nadal była - i można było wybrać z powrotem.
Działało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 20:40 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
1) Dwa miecze oddalone o ponad 80 cm od siebie . Jak trafię w przeszkodę środkiem łódki , to walnie w ster . 2) " Zrywalne " , bo mi się klimatu oldtimera zachciało :D i knagi jak na zdjęciu , więc system z knagami zaciskowymi odpada . 3) Proste , skuteczne , niekoniecznie ładne :lol: . Jak widać na zdjęciach ordynarnie skręcony kawałek drutu , na szczęście niewidoczny . W przypadku zerwania można łatwo naprawić czymkolwiek , a parę zapasowych drutów wrzucę na łódkę . Naprawa w kilka minut , a to nic w porównaniu z wyrwanym sterem . Zresztą najprawdopodobniej nigdy się nie zadziała , jedynie po sezonie trzeba będzie wymienić drut na nowy , bo się przetrze i osłabi.


Załączniki:
Komentarz: Knagi zamontowane na rumplu
DSC01620.JPG
DSC01620.JPG [ 160.3 KiB | Przeglądane 5334 razy ]
Komentarz: Na szczęście to połączenie jest schowane w jarzmie
DSC01614.JPG
DSC01614.JPG [ 140.75 KiB | Przeglądane 5334 razy ]
Komentarz: Piękne to nie jest
DSC01625.JPG
DSC01625.JPG [ 156.39 KiB | Przeglądane 5334 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obliczyłeś zerwanie drutu na 85 kg. To dużo.
Jeżeli przewidujesz uderzenie płetwą sterową o przeszkody podwodne, to uważam, że wystarczyłby bezpiecznik-drut o wytrzymałości do 20 kg.
Przy wytrzymałości jak przewidujesz 85 kg możesz uszkodzić płetwę o przeszkodę bądź okucia steru.
Dla żeglugi przy prawidłowo wyprofilowanej płetwie opór na krawędzi natarcia na płetwie jest bardzo mały.
Zatem bezpiecznik-drut nie musi być o dużej wytrzymałości.

Wróć do zagadnienia gdy będziesz miał ster zabudowany na zawiasach, na jachcie.
Ciekawy jestem wyników testu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 09:31 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
Obliczyłeś zerwanie drutu na 85 kg. To dużo.
Jeżeli przewidujesz uderzenie płetwą sterową o przeszkody podwodne, to uważam, że wystarczyłby bezpiecznik-drut o wytrzymałości do 20 kg.
Przy wytrzymałości jak przewidujesz 85 kg możesz uszkodzić płetwę o przeszkodę bądź okucia steru.
Dla żeglugi przy prawidłowo wyprofilowanej płetwie opór na krawędzi natarcia na płetwie jest bardzo mały.
Zatem bezpiecznik-drut nie musi być o dużej wytrzymałości.

Wróć do zagadnienia gdy będziesz miał ster zabudowany na zawiasach, na jachcie.
Ciekawy jestem wyników testu.
Faktycznie , przyjąłem zbyt duże obciążenie statyczne , ale to było najłatwiejsze do szybkiego testu , bo znałem wagę obciążnika :D . Muszą zrobić próbę statyczną i udarową . Szczególnie ze względu na tę drugą , zrobię to jednak na modelu :rotfl: . Wyniki niebawem , w końcu to relacja ( prawie ) live , odkąd w końcu się wziąłem do pracy przy łódce :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 18:08 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dzisiaj była cudna pogoda , więc kontynuowałem zabudowę kabiny. Przed chwilą przeprowadziłem obiecany test , z użyciem najnowocześniejszego sprzętu laboratoryjnego :lol: . Obciążenie pojemnik 15 l z wodą + belka = ok. 20 kg .Tym razem użyłem drutu z przewodu elektrycznego używanego do zasilania lamp , czyli 1,5 mm2 . Drut wytrzymuje obciążenie statyczne i kołysanie , co przy raczej liniowym wzroście obciążenia powinno wystarczyć . Natomiast pojemnik puszczony z wys. 10 cm powoduje zerwanie drutu .


Załączniki:
Komentarz: No i zadziałało
DSC01628.JPG
DSC01628.JPG [ 220.61 KiB | Przeglądane 5218 razy ]
DSC01627.JPG
DSC01627.JPG [ 199.61 KiB | Przeglądane 5218 razy ]
DSC01626.JPG
DSC01626.JPG [ 209.05 KiB | Przeglądane 5218 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 18:42 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No to dla odmiany okucia . Te łatwiejsze robię sam .


Załączniki:
Komentarz: Wstępnie przygotowane elementy pięty bomu
DSC01623.JPG
DSC01623.JPG [ 119.72 KiB | Przeglądane 5110 razy ]
DSC01622.JPG
DSC01622.JPG [ 114.56 KiB | Przeglądane 5110 razy ]
Komentarz: Okucie noku bomu ( młynek )
DSC01621.JPG
DSC01621.JPG [ 123.1 KiB | Przeglądane 5110 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie za cienki ten płaskownik?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2014, o 07:38 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
Nie za cienki ten płaskownik?
Tak jak większość okuć w projekcie , ma 2 mm grubości .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2014, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Nie za cienki ten płaskownik?
Tak jak większość okuć w projekcie , ma 2 mm grubości .

Z lektury tematu wiem, że kilka rozwiązań przeprojektowałeś ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2014, o 17:47 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Nie za cienki ten płaskownik?
Tak jak większość okuć w projekcie , ma 2 mm grubości .

Z lektury tematu wiem, że kilka rozwiązań przeprojektowałeś ;)
Przeglądałeś dokumentację Sztrandusi , to wiesz , że oryginał to otwartopokładowa łódka dł. 5 m . Ja buduję kabinową o dł. 6,5 , więc musiałem :lol: . Jeszcze raz podkreślam , że robię to za wiedzą projektanta , czyli Wojtka Kasprzaka , za co jeszcze raz bardzo mu dziękuję , bo spora frajda i mam nadzieję że nie dam ciała. Najwięcej zmian zrobiłem w kadłubie łódki . Jeśli chodzi o okucia , to większość robię wg. oryginału , część tylko wymaga przeskalowania . Właściwie to chyba tylko koguta zaprojektowałem inaczej . Właśnie konsultowałem z Wojtkiem prowadzenie fałów mieczy i miejsce mocowania talii grota na bomie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po co kombinować-kupujesz taką "fabrykę" i gotowe i pewne!. Nigdy nie poprawisz fabryki / ta akurat to uznana i z doświadczeniem/. http://www.mazuria.com/knaga-cl-257-na- ... -pvc.html#


Załączniki:
knaga CL 257.jpg
knaga CL 257.jpg [ 8.21 KiB | Przeglądane 4948 razy ]

_________________
Vlad PDRacer#807
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 01:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Vlad napisał(a):
Po co kombinować-kupujesz taką "fabrykę" i gotowe i pewne!. Nigdy nie poprawisz fabryki / ta akurat to uznana i z doświadczeniem/. http://www.mazuria.com/knaga-cl-257-na- ... -pvc.html#


Odpowiedź raptem kilka postów wyżej ;)

http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=12501&p=280967#p279824


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Yigael napisał(a):
Odpowiedź raptem kilka postów wyżej

???????? :roll:

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Zdjęcie rumpla w zalinkowanym poście - poniżej cytat z wyjaśnieniem budowniczego - wytłuszczonym i powiększonym.

silver_stas napisał(a):
1) Dwa miecze oddalone o ponad 80 cm od siebie . Jak trafię w przeszkodę środkiem łódki , to walnie w ster . 2) " Zrywalne " , bo mi się klimatu oldtimera zachciało :D i knagi jak na zdjęciu , więc system z knagami zaciskowymi odpada . 3) Proste , skuteczne , niekoniecznie ładne :lol: . Jak widać na zdjęciach ordynarnie skręcony kawałek drutu , na szczęście niewidoczny . W przypadku zerwania można łatwo naprawić czymkolwiek , a parę zapasowych drutów wrzucę na łódkę . Naprawa w kilka minut , a to nic w porównaniu z wyrwanym sterem . Zresztą najprawdopodobniej nigdy się nie zadziała , jedynie po sezonie trzeba będzie wymienić drut na nowy , bo się przetrze i osłabi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Faktycznie DUŻO na tym zdjęciu / Nr.2/ widać a w szczególności knagę o której pisałem..... :rotfl:

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Zanim będziesz się dalej natrząsał spójrz na zdjęcie nr 3. Rumpla. Z ręcznie robionymi drewnianymi knagami fału i kontry. Kilka postów wyżej Stas napisał, że zaciskówki nie wchodzą w grę bo chce mieć klimat. Wytłuściłem Ci to. Kilka postów wyżej padła zatem odpowiedź na pytanie

Vlad napisał(a):
Po co kombinować


Jaśniej nie umiem. Teraz się natrząsaj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2014, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie dostaniesz tej satysfakcji i czas już to kończyć!

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2014, o 21:11 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Właśnie otrzymałem większość okuć , których nie byłbym w stanie sam wykonać . Będę je prezentował w miarę montażu . Jeden saling mam okuty , no i dostałem śliczne okucie salingowe :D .


Załączniki:
Komentarz: okucie salingowe
DSC01646.JPG
DSC01646.JPG [ 166.62 KiB | Przeglądane 4687 razy ]
Komentarz: okucie noku salinu
DSC01643.JPG
DSC01643.JPG [ 165.11 KiB | Przeglądane 4687 razy ]
Komentarz: okucie pięty salingu
DSC01644.JPG
DSC01644.JPG [ 185.32 KiB | Przeglądane 4687 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL