Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 paź 2009, o 11:45 

Dołączył(a): 18 gru 2007, o 14:24
Posty: 70
Lokalizacja: działoszyn
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
kto mający doświadczenie powie mi cokolwiek o planie wypłynięcia mieczową śródlądówką na morze?? mieczówka jest 8 metrowym jachtem własnej konstrukcji. ważacym 3000kg, z balastem wew. 900kg. i mieczem obrotowym 120kg. jakie wymogi muszą być spełnione odnośnie przepisów, uprawnień, itd. co z rejestracją jachtu.?pozdrawiam wszystkich marzących o wielkiej wodzie.swoją łódkę pokazuję na foto.


Załączniki:
FotoSketcher - Jezioro Garda 001.jpg
FotoSketcher - Jezioro Garda 001.jpg [ 59.17 KiB | Przeglądane 2547 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2009, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Doświadczeń odnośnie pływania jachtem balastowo-mieczowym po morzu nie mam, ale mogę Ci napisać o wymaganiach.

Ponieważ Twoja łódka ma więcej niż 7,5 metra więc oprócz umiejętności jej prowadzenia skipper powinien posiadać patent min. żeglarza jachtowego.
Poza tym zgodnie z Kodeksem Morskim jacht powinien być zarejestrowany (i posiadać nazwę). Najwygodniej IMHO zarejestrujesz w PZŻ (skontaktuj się z panią Hernik na Chocimskiej)
Jeżeli nie będziesz go czarterował, to nie są wymagane przeglądy i Karta Bezpieczeństwa.

Podobne pytanie zadane było tu: viewtopic.php?f=17&t=3638

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2009, o 17:46 

Dołączył(a): 7 lis 2006, o 23:27
Posty: 84
Lokalizacja: Police
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Czy pod pływaniem morskim rozumiesz rejs na Gotlandię, czy np. szwendanie się dookoła Rugi. Jeśli nie masz żadnego doświadczenia morskiego proponowałbym rejs po Zalewie. Również po niemieckiej części. Start z Trzebieży /jest dźwig/ czy ze Stepnicy. Ze zdjęcia wynika że dopiero wykańczasz łódkę. Tym bardziej proponowałbym najpierw Zalew.

_________________
www.sowa.szczecin.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2009, o 08:59 

Dołączył(a): 18 gru 2007, o 14:24
Posty: 70
Lokalizacja: działoszyn
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
bardzo dziękuję za odpowiedzi- faktycznie pomysł z zalewem jest najbardziej sensowny. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2009, o 15:36 

Dołączył(a): 18 gru 2007, o 14:24
Posty: 70
Lokalizacja: działoszyn
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
jeszcze a prpos tego tematu- jak wygląda sprawa pozwolenia na zalew?? czy są jakieś specjalne przepisy, czy też jak na kazdej wodzie sródlądowej??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2009, o 21:15 

Dołączył(a): 7 lis 2006, o 23:27
Posty: 84
Lokalizacja: Police
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Dla Niemców to wody śródlądowe, a dla nas morskie wody wewnętrzne. Wymagania jak w poście Marka. Rozsądek nakazuje - przyjmując że łódkę masz sprawną, wyposażyć ją w kilka niezbędnych rzeczy. Kiedyś to wszystko było w WWRce. Czyli koła, kamizelki, rzutka, mapy. Wpisać sobie do telefonu numery SAR - czyli ratowników. Pływające i wodoszczelne etui do tegoż telefonu. Kompas. Jakiś sztormiaczek, ale jeśli tylko na zalew i tylko latem to byleco. Kilka sezonów używałem ubranka z Suponu, a kalosze do dziś używam z Castoramy. Poczytać również o wypadkach. Lepiej uczyć się na błędach poprzedników.

_________________
www.sowa.szczecin.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2009, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2006, o 07:46
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,

Płyń! najpierw faktycznie na Zalew Szczeciński, a potem na Bornholm! Łódka wygląda solidnie, sylwetką przypomina trochę Cartera 30. Potrzeba trochę wyposażenia: stosunkowo mocny, ale przede wszystkim niezawodny silnik (może być stacjonarny diesel, ale nie musi), fajnie by było mieć echosondę (głębokość), GPS, mapy (papierowe albo elektroniczne), VHF... Balastu masz wystarczająco dużo, ja bym chyba nie dokładał. Miecz mógłby być blokowany w dolnej pozycji, żeby nie obijał się w skrzyni mieczowej (mało prawdopodobne, ale bez blokady może ją nawet wyłamać - fala na Zalewie jest krótka). Do tego mocne żagle, solidnie zamocowane podwięzie wantowe, mocny ster i w drogę!

My pływamy łódką 8m długości x 2,5m szerokości, wyporność: 2500kg. Łódka jest mieczowa (a nawet dwumieczowa: miecz dziobowy, pod koją dziobową i miecz rufowy: pod kokpitem). Trzy sezony taką łódką pływaliśmy po Bałtyku. Dopiero w minionym sezonie zdecydowaliśmy się na przykręcany płytki kil, ale to dlatego, że płynęliśmy na dłuższej trasie: Władysławowo - Gronhogen (doba żeglugi), a wracaliśmy Kristianopel - Władysławowo (około 30h żeglugi) bez możliwości schowania się w razie niepogody. Ale wcześniej pływaliśmy w Danii i Niemczech i tam przeloty trwały maksymalnie do 12-14 godzin. W takiej sytuacji miecze i balast wewnętrzny nam w zupełności wystarczały, bo w razie czego mogliśmy się zawsze gdzieś schować. Pewnie teraz też by wystarczyły, ale kil zapewnia komfort psychiczny.

W każdym razie Zalew Szczeciński z Kleine Haff, Peenestrom i Greifswalder Bodden są jak najbardziej w zasięgu Twojego jachtu! A w dodatku będziesz zachwycony spędzonymi tam wakacjami. :)

P.S.
Nasze rejsy (dwa) opisane są na stronie Jerzego Kulińskiego, może pomogą zaplanować przyszłe rejsy:
http://www.kulinski.gdanskmarinecenter. ... =0&fload=1"
oraz
http://www.kulinski.gdanskmarinecenter. ... =0&fload=1"
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
WojtekM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2009, o 09:21 

Dołączył(a): 18 gru 2007, o 14:24
Posty: 70
Lokalizacja: działoszyn
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
baaaardzo dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi-gratuluję rejsów- póki co -zazdroszczę, ale mam nadzieję że szybko popłynę Twoim szlakiem. pozdrawiam i jeszcze raz dziekuję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL