Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 00:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
W cęgach warto dospawać ściankę z tyłu, żeby maszt nie miał możliwości "pójścia" w przód.

Bien vu !
Taka scianka wzmocni tez nieslychanie cęgi w plaszczyznie poprzecznej i ilez tam roznych rzeczy poprzykrecac mozna!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Catz napisał(a):
Taka scianka..........

I wtedy wygląda tak -> http://wolnym.files.wordpress.com/2011/12/imag0059.jpg

Znaczy, porządnie

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 15:59 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Pięta masztu będzie okuta http://www.sztrandek.republika.pl/@495/22.jpg , więc cęgi zgodnie z projektem http://www.sztrandek.republika.pl/@495/30.jpg i będzie to dość sztywne . Knagi będą drewniane . Z tymi okuciami to niełatwa sprawa i muszę na nie poczekać , bo w warunkach domowych nie ma szans ich wygiąć z blachy 3 mm . Robię kilka rzeczy na raz , więc spróbuję to usystematyzować . Mam już wszystkie elementy i już złożony ster :


Załączniki:
DSC01802.JPG
DSC01802.JPG [ 184.21 KiB | Przeglądane 6612 razy ]
DSC01801.JPG
DSC01801.JPG [ 188.1 KiB | Przeglądane 6612 razy ]
DSC01800.JPG
DSC01800.JPG [ 176.35 KiB | Przeglądane 6612 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 15:43 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ster c.d.


Załączniki:
DSC01806.JPG
DSC01806.JPG [ 142.72 KiB | Przeglądane 6550 razy ]
DSC01805.JPG
DSC01805.JPG [ 162.73 KiB | Przeglądane 6550 razy ]
DSC01804.JPG
DSC01804.JPG [ 190.55 KiB | Przeglądane 6550 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2014, o 16:52 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Długi weekend , piękna pogoda , więc dużo czasu na ...... prace ogrodowe :lol: . Teraz zacznę coś dłubać przy łódce . Trzeba pomału się brać za szlifowanie kadłuba . Trochę się już gubię w relacji . Wracam do zejściówki , która już jest obramowana , tylko muszę zrobić zdjęcia i mam sklejoną suwklapę .


Załączniki:
DSC01758.JPG
DSC01758.JPG [ 247.36 KiB | Przeglądane 6463 razy ]
DSC01749.JPG
DSC01749.JPG [ 257.92 KiB | Przeglądane 6463 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2014, o 18:19 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zrobiłem zdjęcia zejściówki


Załączniki:
DSC01817.JPG
DSC01817.JPG [ 251.46 KiB | Przeglądane 6419 razy ]
DSC01816.JPG
DSC01816.JPG [ 238.38 KiB | Przeglądane 6419 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2014, o 18:01 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Grot w testowej " alei wiatrów " :


Załączniki:
DSC01820.JPG
DSC01820.JPG [ 250.6 KiB | Przeglądane 6333 razy ]
DSC01819.JPG
DSC01819.JPG [ 294.09 KiB | Przeglądane 6333 razy ]
DSC01818.JPG
DSC01818.JPG [ 316.09 KiB | Przeglądane 6333 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2014, o 18:36 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Czy grot będzie OK ? Oczywiście jeszcze nie mogę zrobić prawidłowego trymowania . Przede wszystkim pozycja horyzontalna masztu , ale nie mam go jak zamocować pionowo . Róg fałowy bez głowy , która będzie dopiero wypalona na laserze , więc słabo naciągnięty lik . W rogu halsowym 2 remizki i śruba z oczkiem w okuciu łączącym bom z masztem , więc możliwość regulacji Cunninghamem . Wydaje mi się , że układa się nie najgorzej . Żagiel przesuwa się w likszparach łatwo i płynnie . No i dzięki testowi wyszła jedna ważna rzecz do poprawy . Otóż lik dolny , który uszyłem " książkowo" , ma za dużą strzałkę ugięcia i muszę go jeszcze raz przeszyć , ale to nie problem


Załączniki:
Komentarz: Lik dolny do poprawy
DSC01825.JPG
DSC01825.JPG [ 192.77 KiB | Przeglądane 6230 razy ]
DSC01822.JPG
DSC01822.JPG [ 178.68 KiB | Przeglądane 6230 razy ]
DSC01821.JPG
DSC01821.JPG [ 218.16 KiB | Przeglądane 6230 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2014, o 19:57 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jeszcze wrócę do szycia grota i trochę szczegółów . Przede wszystkim kwestia listew . Początkowo miały być krótkie , głównie ze względu na trudność przyszycia kieszeni . Jednak powinny być przyszyte najlepiej przy łączeniu brytów aby uniknąć naprężeń . Przy wąskich brytach z dakronu tak można zrobić , ale u mnie przy szerokości brytów 2 m , listwy wypadają pośrodku i dlatego m.in. rozważałem fałszywe bryty . Problem się rozwiązał , gdy do mnie dotarły piękne 3 metrowe listwy z poliwęglanu . Szycie kieszeni , jak ostrzegał Krzysztof do łatwych nie należy , tym bardziej ,że nie ma jak ich przyfastrygować .


Załączniki:
DSC01776.JPG
DSC01776.JPG [ 169.41 KiB | Przeglądane 6111 razy ]
DSC01774.JPG
DSC01774.JPG [ 168.51 KiB | Przeglądane 6111 razy ]
DSC01773.JPG
DSC01773.JPG [ 171.68 KiB | Przeglądane 6111 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 15:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Sezon się zaczął , a ja jeszcze w lesie . Robię to co lubię , czyli kilka rzeczy na raz :lol: . Projektuję kolejne okucia do wypalenia , część zrobię sam , zeszlifowałem część laminatu do szpachlowania , położyłem podkład z żywicy pod fornir , no i zrobiłem projekt konstrukcji nośnej przyczepy podłodziowej . Może najpierw skończę temat szycia żagli . Teraz mi się przypomniała ważna rzecz , aby po wszyciu likliny w grota zostawić po kilka cm na końcach . Ucinamy je dopiero po mocnym naciągnięciu lików w likszparach , bo się można zdziwić :-o .


Załączniki:
Komentarz: Banty rogu szotowego
DSC01785.JPG
DSC01785.JPG [ 197.71 KiB | Przeglądane 5999 razy ]
Komentarz: Banty rogu halsowego
DSC01784.JPG
DSC01784.JPG [ 182.34 KiB | Przeglądane 5999 razy ]
DSC01783.JPG
DSC01783.JPG [ 176.8 KiB | Przeglądane 5999 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Większość żaglowni nie odcina liny w lp na zero w halsie. Pozostawiamy kilka centymetrów, ja ok 15. Po kilu sezonach powinno się linę odpruć na halsie naciągnąć żagiel i z powrotem zaszyć. Zawsze trochę tej liny się schowa. Spowodowane to jest innym rozciąganiem liny i dakronu. Jak będzie w Twoim wypadku nie wiem, ale życzę aby ta sytuacja, po kilku sezonach nastąpiła.
Jak zamierzasz zrobić zakończenia kieszeni na lp i lt, aby listwy nie wypadały ?

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2014, o 17:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Krzysztof Bień napisał(a):
Większość żaglowni nie odcina liny w lp na zero w halsie. Pozostawiamy kilka centymetrów, ja ok 15. Po kilu sezonach powinno się linę odpruć na halsie naciągnąć żagiel i z powrotem zaszyć. Zawsze trochę tej liny się schowa. Spowodowane to jest innym rozciąganiem liny i dakronu. Jak będzie w Twoim wypadku nie wiem, ale życzę aby ta sytuacja, po kilku sezonach nastąpiła.
Jak zamierzasz zrobić zakończenia kieszeni na lp i lt, aby listwy nie wypadały ?
Ja się o tym dowiedziałem już po próbnym wciągnięcia grota na maszt i bom . Lik dolny i tak muszę przeszyć , więc włoze nową , dłuższą likline . Przyznam szczerze , że nie mam pomysłu na zamocowanie listew na liku wolnym . Najprościej chyba będzie zrobić małe dziurki i ręcznie przyszyc na okretke , jak grot będzie już na stałe w bomie. Natomiast na liku przednim kieszeń jest zaszyta , a listwa opiera się o zakladke przeszycia likliny lp .


Ostatnio edytowano 10 maja 2014, o 22:47 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Kasacja dubla.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2014, o 18:04 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wklejenie pilersu oznacza dla mnie ważny moment , ponieważ znaczy to zakończenie budowy w sensie konstrukcyjnym. Poinformowałem Wojtka , że jeśli nie nastąpi jakiś kataklizm , to mam pewność , że zwoduję łódkę w tym sezonie . Pochwaliłem mu się też oczywiście własnoręcznie uszytymi żaglami . Reasumując , kadłub jest gotowy do pływania , posiada kompletny ster , miecze , kompletnie okuty bom , prawie gotowy maszt i komplet podstawowych żagli . W ciągu 4 miesięcy sporo podgoniłem , ale jeszcze mnóstwo pracy do zrobienia powiedzmy w 2 miesiące . Są to 4 główne tematy : przyklejenie forniru na pokładzie i w kokpicie , szpachlowanie , szlifowanie i malowanie pozostałych powierzchni , skompletowanie pozostałych okuć i olinowania , oraz przyczepa podłodziowa . Pierwsze 3 tematy na razie rozpocząłem i trzeba się nieźle sprężyć aby zdążyć , ale będę je na bieżąco opisywał . Jest jeszcze kwestia przyczepy , bo czymś trzeba łódkę wozić i to dość często . Część jezdna i układ hamulca najazdowego sprawdzony i naprawiony przez mechanika , założone nowe koła 14" . Ze względu na bukszpryt , przyczepa będzie dość długa , ok 8 m , a trzyma mnie limit 750 kg całości . Zaprojektowałem lekką konstrukcją przestrzennej kratownicy , mam już docięte główne elementy i czekają na spawacza . Na początku tygodnia powinny przyjść zamówione nowe kompletne oświetlenie , rolki , wciągarka , dziobnica i błotniki . Wtedy zamówię uchwyty pod rolki i całość powinna być złożona dość szybko. Trochę się rozpisałem , ale musicie zrozumieć , że gdy po 2 latach pracy poszczególne elementy zaczynają się składać w fajną całość i widać już realne zakończenie prac , to człowiek czuje dużą radość .


Załączniki:
Komentarz: No i kokpit jest już odpływowy :-))
DSC01848.JPG
DSC01848.JPG [ 247.75 KiB | Przeglądane 5813 razy ]
Komentarz: Ostatni element konstrukcyjny kadłuba wklejony
DSC01840.JPG
DSC01840.JPG [ 190.84 KiB | Przeglądane 5813 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2014, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Na zakończeniach kieszeni po likach proponuję przykręcić specjalne klepki zabezpieczające listwy. Masz na tyle długie listwy że ta klepka może być po liku przednim i dolnym Zakładka po lp długo nie utrzyma listwy. Przeszycie żagla razem z listwą po lt może być.

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com



Za ten post autor Krzysztof Bień otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2014, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pamiętasz, że takiej przyczepy własnej produkcji obecnie w Polsce nie zarejestrujesz bez przeprowadzenia kosztownej procedury homologacyjnej ? :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2014, o 08:00 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Kurczak napisał(a):
mulca najazdowego sprawdzony i naprawiony przez mechanika , założone nowe koła 14" . Ze względu na bukszpryt , przyczepa będzie dość długa , ok 8 m , a trzyma mnie limit 750 kg całości . Zaprojektowałem lekką konstrukcją przestrzennej kratownicy , mam już docięte główne elementy i czekają na spawacza . Na początku


Chyba, że był przezorny i przyczepa już zarejestrowana ;).

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2014, o 19:53 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
artur_k napisał(a):
Kurczak napisał(a):
mulca najazdowego sprawdzony i naprawiony przez mechanika , założone nowe koła 14" . Ze względu na bukszpryt , przyczepa będzie dość długa , ok 8 m , a trzyma mnie limit 750 kg całości . Zaprojektowałem lekką konstrukcją przestrzennej kratownicy , mam już docięte główne elementy i czekają na spawacza . Na początku


Chyba, że był przezorny i przyczepa już zarejestrowana ;).
Dokładnie tak :lol: . Kupiłem jakiś rok temu zarejestrowaną niemiecką przyczepę i teraz spokojnie ją sobie dostosowuję do łódki . Przy okazji , ze względów bezpieczeństwa , bądź estetycznych , wymieniam część elementów na nowe .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2014, o 18:01 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jak wspomniałem , ruszyły prace wykończeniowe. Część laminatu przeszlifowana pod szpachlowanie . Zacząłem kleić obłogi z sapeli do pokładu i nie jest to łatwa praca . Muszę przyznać , że cierpliwość nie zalicza się do moich zalet , ale prace wykończeniowe mogą dużo tu zmienić :rotfl: . Kończąc jeszcze temat szycia żagli wklejam jeszcze kilka zdjęć . Przede wszystkim jest niewiele materiałów na temat krojenia i szycia . Samo uszycie oceniam jako średnio trudne . Oczywiście jak zwykle " diabeł tkwi w szczegółach" , które wychodzą w trakcie prac. Trudno jest uzyskać dobrą jakość szwów , szczególnie przy szyciu kilku warstw materiału . No i ze względu na krótkie ramię maszyny najtrudniej przeszyć elementy pośrodku żagla , bo trudno upchnąć dużą ilość materiału . W sumie fajna zabawa , no i mam zaliczoną kolejną sprawność :lol: . Natomiast przydatność i wytrzymałość tego materiału oceni czas . Nawet jeśli to niewypał , to uważam że warto było . Dzięki zdobytemu doświadczeniu będę mógł bez ryzyka sobie uszyć żagle z dakronu , no i będę miał sprawdzone i dopasowane żagle do łódki . Prace wykończeniowe mnie chyba dołują , bo zamiast ostro pracować , to się rozpisuję :lol:


Załączniki:
Komentarz: Róg szotowy
DSC01834.JPG
DSC01834.JPG [ 225.4 KiB | Przeglądane 5475 razy ]
Komentarz: Róg halsowy . 2 remizki plus śruba z uchem w okuciu łączącym bom z masztem , dają możliwość naciągu Cunninghamem .
DSC01833.JPG
DSC01833.JPG [ 207.75 KiB | Przeglądane 5475 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2014, o 18:53 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Jak ktoś szuka wyzwań w wykańczaniu łódki , to niech sobie położy fornir ( obłóg) :rotfl:


Załączniki:
DSC01843.JPG
DSC01843.JPG [ 220.99 KiB | Przeglądane 5333 razy ]
DSC01842.JPG
DSC01842.JPG [ 332.49 KiB | Przeglądane 5333 razy ]
DSC01841.JPG
DSC01841.JPG [ 294.21 KiB | Przeglądane 5333 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2014, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Te same ruchy tylko trochę szybciej :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 17:46 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
Te same ruchy tylko trochę szybciej :)
Ale ja już robię 400% normy ( fornir . przyczepa podłodziowa , szlifowanie laminatu pod szpachlę i kolejne okucia ) , to jak ?! :lol: . Najgorsze przy fornirowaniu były pierwsze paski i szukanie najlepszych sposobów , teraz już to trochę ogarniam . Problem w tym , że pokład jest wycinkiem sfery , a paski mają ponad 3 m długości i trudno je ułożyć , aby przylegały jeden do drugiego . Na razie pozostanę przy fornirowaniu , bo już się trochę gubię z relacją , ale najważniejsze , że prace idą do przodu :D


Załączniki:
DSC01846.JPG
DSC01846.JPG [ 306.2 KiB | Przeglądane 5248 razy ]
DSC01845.JPG
DSC01845.JPG [ 239.18 KiB | Przeglądane 5248 razy ]
DSC01844.JPG
DSC01844.JPG [ 266.97 KiB | Przeglądane 5248 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2014, o 17:59 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Robiąc zaokrąglenie między pokładem a burtą , po zdecydowaniu się na fornir zamiast lakieru , dołożyłem sobie pracy . Teraz dodatkowe szpachlowanie żywicą i formowanie trochę innego łuku .


Załączniki:
Komentarz: Jak widać temperatura niezbyt przyjazna do klejenia żywicą
DSC01851.JPG
DSC01851.JPG [ 289.59 KiB | Przeglądane 5244 razy ]
DSC01850.JPG
DSC01850.JPG [ 306.43 KiB | Przeglądane 5244 razy ]
DSC01849.JPG
DSC01849.JPG [ 285.77 KiB | Przeglądane 5244 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2014, o 19:03 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dziś przyjechał kuzyn i pierwsze próby ze szpachlowaniem . Ja niestety w czasie weekendowych prac na zimnie się mocno przeziębiłem :-( .


Załączniki:
DSC01864.JPG
DSC01864.JPG [ 205.54 KiB | Przeglądane 5124 razy ]
DSC01863.JPG
DSC01863.JPG [ 294.19 KiB | Przeglądane 5124 razy ]
Komentarz: Linię łuku wyznaczam za pomocą złożonego urządzenia
DSC01860.JPG
DSC01860.JPG [ 268.81 KiB | Przeglądane 5124 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2014, o 17:36 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Piękna pogoda , można kleić , laminować , a tu d...a . Rozłożyło mnie i musiałem sobie dziś zrobić wolne i poleżeć . Kilka uwag odnośnie fornirowania . System za sznurkami zdaje egzamin , jednym pociągnięciem wyrywa się jedną stronę zszywek . Później bez problemu wyrywa się kombinerkami drugą stronę .Oczywiście jest to żmudne ze względu na ilość zszywek , bo na te 3 paski forniru weszła paczka , czyli 1000 szt. Proponuję użyć zszywek 6mm , trzymają dobrze , a dłuższe trudniej wyrwać ( testowałem ) .


Załączniki:
DSC01870.JPG
DSC01870.JPG [ 242.15 KiB | Przeglądane 5016 razy ]
DSC01869.JPG
DSC01869.JPG [ 264.34 KiB | Przeglądane 5016 razy ]
DSC01865.JPG
DSC01865.JPG [ 266.7 KiB | Przeglądane 5016 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2014, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Trza było kadłub z obłogu kleić! :rotfl:
Diagonalnie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2014, o 11:34 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Muszę zmienić kolejność prac , bo teraz widzę , że się wziąłem trochę od d..y strony :-? . Najpierw trzeba zrobić część poniżej KLW , ale trochę boję się teraz obrócić łódkę do góry dnem . Na szczęście bez problemu można ją postawić na boku i to w 3 osoby . Teraz trzeba będzie zaszpachlować , wyszlifować i położyć lakier na tej części i dopiero później kleić obłogi i wykañczać pokład i kokpit . Zrobiłem grunt z żywicy pod laminowanie i obłogi , bo zostało mi do polaminowania część jednej burty i podłoga kokpitu .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2014, o 16:33 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W sobotę została zaszpachlowana część poniżej KLW . Teraz czas na szlifowanie . Mam już farbę do malowania :D .


Załączniki:
Komentarz: Teraz można wyciąć do końca szczeliny na miecze
DSC01886.JPG
DSC01886.JPG [ 226.71 KiB | Przeglądane 4676 razy ]
DSC01884.JPG
DSC01884.JPG [ 273.35 KiB | Przeglądane 4676 razy ]
DSC01883.JPG
DSC01883.JPG [ 266.41 KiB | Przeglądane 4676 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2014, o 15:54 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dalsze prace ze szpachlowaniem przesuwają się na przyszły tydzień . Najgorsze , że w tym położeniu łódki nie mogę robić innych prac . Teraz wrócę do tematu okuć , o których jakoś niewiele się pisze , a jest to trudny temat , szczególnie przy większych łódkach . Przede wszystkim ich ilość :http://www.sztrandek.republika.pl/@495/18.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/19.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/21.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/22.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/23.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/24.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/29.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/30.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/31.jpg , http://www.sztrandek.republika.pl/@495/32.jpg . Proszę zwrócić uwagę , że tylko kilka sztuk to typowe okucia , które można kupić , a większość trzeba zlecić do wykonania , bo nie da się ich zrobić w domu . Ja pewną część zrobiłem sam , ale miałem gotowe paski nierdzewki wypalone na laserze . Znalezienie wykonawcy pojedynczych sztuk i koszt wykonania , to naprawdę poważny problem . Śmiem twierdzić , że od tego należałoby zacząć planowanie budowy .


Załączniki:
DSC01809.JPG
DSC01809.JPG [ 309.76 KiB | Przeglądane 4537 razy ]
DSC01808.JPG
DSC01808.JPG [ 268.02 KiB | Przeglądane 4537 razy ]
Komentarz: Okucia bomu robiłem sam
DSC01807.JPG
DSC01807.JPG [ 284.6 KiB | Przeglądane 4537 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2014, o 19:30 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Szpachlowanie i szlifowanie , to jakaś masakra . Jeszcze do tego wielkość powierzchni do wyrównana . To kontynuuję temat okuć . Jak chyba wspomniałem , koguta sam projektowałem , aby rolki i mocowania dopasować do masztu . Rolki łożyskowane . Dałem też przelotkę do prowadzenia fału genakera :


Załączniki:
DSC01811.JPG
DSC01811.JPG [ 241.01 KiB | Przeglądane 4357 razy ]
DSC01810.JPG
DSC01810.JPG [ 268.91 KiB | Przeglądane 4357 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2014, o 19:25 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Koniec budowy bliski , to rozebrałem heling . Tak naprawdę to przeszkadzał przy obracaniu łódki , a wręcz groził uszkodzeniem . Teraz łódka wypoczywa na dywanach :D . Dno łódki wyszpachlowane , wyszlifowane i pomalowane . To był poligon doświadczalny . Został jeszcze do zrobienia pas z drugiej strony , ale to później , bo trzeba obrócić łódkę w drugą stronę , a to blokuje mi inne prace . Na razie wróciła do właściwej pozycji i muszę podgonić inne prace . Kontynuuję fornirowanie :


Załączniki:
DSC01891.JPG
DSC01891.JPG [ 379.97 KiB | Przeglądane 4010 razy ]
DSC01890.JPG
DSC01890.JPG [ 274.8 KiB | Przeglądane 4010 razy ]
DSC01889.JPG
DSC01889.JPG [ 250.75 KiB | Przeglądane 4010 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL