Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 12:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sie 2014, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Tak sobie obserwujemy prognozy na nasz rejs na Bornholm i zapowiada się zupełnie nieźle bo 4 do 6B ze słusznych kierunków. Jednak sytuacja jest taka, że nad wyspami brytyjskimi kręcą się niże jak gówno w przeręblu i w zależności od siły niżu zahaczają nas bardziej lub mniej frontami wszystkich typów. W ten sposób w zapowiedziach są porywy wiatru do 8B lub lepiej. :-( No i co doświadczone wilki morskie by nam na rejs na Kurczakowej Pumci 23 w związku z tym doradziły. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Klasyk - za dnia do Saśnicowa, a potem się zobaczy co urodzi ranek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Mnie raczej chodzi o to, czy w trakcie płynięcia takie okresowe frontowe 8B na łódce 7 metrowej da się przeżyć bez walki o życie? Biorąc pod uwagę, że przy 5-6B od razu startujemy z zarefowanym grotem, to czy wystarczy po prostu jeszcze zrolować częściowo foka?

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Nie wiem skąd płyniecie, ale generalnie nie widzę problemu. Na Bornholm bez problemu, a powrót w czwartek.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bastard napisał(a):
takie okresowe frontowe 8B na łódce 7 metrowej

Z wiatrem nie widzę problemu.
Bastard napisał(a):
Biorąc pod uwagę, że przy 5-6B od razu startujemy z zarefowanym grotem, to czy wystarczy po prostu jeszcze zrolować częściowo foka

A może w ogóle zrezygnować z grota ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Bo na razie nie ma problemu. Nasze prognozy zaczynają się w piątek. :-P
A startujemy z Kamienia przez Dziwnów.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bastard napisał(a):
Nasze prognozy zaczynają się w piątek

Łeeetam, pogadamy w czwartek, bo prognozy na 14 dni, to....są prognozy.
Wszystko się może zmienić.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
W czwartek to będziemy w podróży. :mrgreen: A temat jest dziś. Jeśli prognozy się potwierdzą to wychodzić czy nie? A jeśli wychodzić to jak się przygotować na okoliczność niespodzianek frontowych.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Bastard napisał(a):
W ten sposób w zapowiedziach są porywy wiatru do 8B lub lepiej. :-( No i co doświadczone wilki morskie by nam na rejs na Kurczakowej Pumci 23 w związku z tym doradziły. :D


Wilkiem morskim nie jestem byc ne zamierzam, w ludzkiej skorze lepiej sie czuje. Niemniej, doradze banal: prz prognozie 8B gdy zaloga nie czuje sie na silach i nie jest pewna statku jedynie sluszna decyzja jest... sztormowanie w tawenie i poczekanie na lepsze warunki. I nie ma po co chojrakowac i plynac na sile, "bo urlop leci".

A doradzanie w stylu "dacie rade, plyncie" w sytuaxji gdy nie mam pojecia jak plywacie ani jak sie statek zachowuje byloby nieodpowiedzialne.


Ostatnio edytowano 10 sie 2014, o 21:37 przez plitkin, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Bastard napisał(a):
W ten sposób w zapowiedziach są porywy wiatru do 8B lub lepiej. :-( No i co doświadczone wilki morskie by nam na rejs na Kurczakowej Pumci 23 w związku z tym doradziły. :D


Wilkiem morskim nie jestem byc ne zamierzam, w ludzkiej skorze lepiej sie czuje. Niemniej, doradze banal: prz prognozie 8B gdy zaloga nie czuje sie na silach i nie jest pewna statku jedynie sluszna decyzja jest... sztormowanie w tawenie i poczekanie na lepsze warunki. I nie ma po co hojrakowac i plynac na sile, "bo urlop leci".

Co innego gdybyście płynęli Albinem ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Plynąć. Ale trzeba przygotować wszystko do trudnych warunków. Rozdać Aviomarin. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
plitkin napisał(a):
Bastard napisał(a):
W ten sposób w zapowiedziach są porywy wiatru do 8B lub lepiej. :-( No i co doświadczone wilki morskie by nam na rejs na Kurczakowej Pumci 23 w związku z tym doradziły. :D


Wilkiem morskim nie jestem byc ne zamierzam, w ludzkiej skorze lepiej sie czuje. Niemniej, doradze banal: prz prognozie 8B gdy zaloga nie czuje sie na silach i nie jest pewna statku jedynie sluszna decyzja jest... sztormowanie w tawenie i poczekanie na lepsze warunki. I nie ma po co hojrakowac i plynac na sile, "bo urlop leci".

Co innego gdybyście płynęli Albinem ;)
MJS


Ja bym ujal to inaczej: co innego gdyby pytal np. Szymon przed wyplynieciem Puffinem. Powiedzialbym "plyn spokojnie", bo znam czlowieka i lodke. Natomiast jezeli sam zainteresowany najwyrazniej ma watpliwosci, to chyba trudno bedzie znalezc rozsadna odpowiedz na pytanie "po co?".



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: Colonel, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
plitkin napisał(a):
Ja bym ujal to inaczej: co innego gdyby pytal np. Szymon przed wyplynieciem Puffinem. Powiedzialbym "plyn spokojnie", bo znam czlowieka i lodke. Natomiast jezeli sam zainteresowany najwyrazniej ma watpliwosci, to chyba trudno bedzie znalezc rozsadna odpowiedz na pytanie "po co?".


Aby sprawdzić się w trudnych warunkach. Co im grozi? Większego wiatru nie będzie. Przynajmniej wg zapowiedzi.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Leszek1954 napisał(a):
plitkin napisał(a):
Ja bym ujal to inaczej: co innego gdyby pytal np. Szymon przed wyplynieciem Puffinem. Powiedzialbym "plyn spokojnie", bo znam czlowieka i lodke. Natomiast jezeli sam zainteresowany najwyrazniej ma watpliwosci, to chyba trudno bedzie znalezc rozsadna odpowiedz na pytanie "po co?".


Aby sprawdzić się w trudnych warunkach. Co im grozi? Większego wiatru nie będzie. Przynajmniej wg zapowiedzi.


Co grozi? Trudno mi odpowiedziec na to pytanie zachowujac powage w zwiazku ze zdziwieniem, jakie ono we mnie wzbudza. Najbardziej wlasciwa odpowiedzia bedzie wiec: "nie wiem co konkretnie im grozi".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wybacz nic poza rzyganiem.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Ostatnio edytowano 10 sie 2014, o 22:08 przez Leszek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Pumą, na moje oko to do 6b, potem może byc nie miło. Da się ale to wybór już sternika

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Leszek1954 napisał(a):
Wybacz nic poza rzyganiem.


Znasz Ich? Znasz jacht? Ja nie, wiec nawet nie zamierzam oceniac. Oby nic nie grozilo.

Natomiast co moze potencjalnie grozic ludziom w morzu mozna poczytac chocby w orzeczeniach Izby Morskiej lub w ksiazkach (np. "utracone jachty").

A i choroba morska, o ktorej piszesz, nie tylko rzyganiem sie objawia, a samo rzyganie nie jest najgrozniejszym objawem.


Ostatnio edytowano 10 sie 2014, o 22:26 przez plitkin, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Nie znam. Ale jeżeli się decydują to zarówno jacht jest przystosowany i skiper wie co robi. A pytanie co robić? To wybacz ale to nie w warunkach morskich. Tu trzeba wiedzieć co robić. A jak nie to trzeba brać ze sobą doświadczonego i przy nim się uczyć. Zresztą wolność Panie wolność.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Ostatnio edytowano 10 sie 2014, o 22:20 przez Leszek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bastard napisał(a):
Mnie raczej chodzi o to, czy w trakcie płynięcia takie okresowe frontowe 8B na łódce 7 metrowej da się przeżyć bez walki o życie? Biorąc pod uwagę, że przy 5-6B od razu startujemy z zarefowanym grotem, to czy wystarczy po prostu jeszcze zrolować częściowo foka?

Nie wiem, nie znam łódki, nie znam Was.
8ºB dla jednych będzie ciut silniejszym wiatrem, dla innych 7ºB stanie się "walką o życie"... Z resztą - za wrażenia i zdolność płynięcia do celu odpowiada przede wszystkim fala, nie siła wiatru.
Przy wiaterku 8ºB lepiej mieć na małej łódce dedykowanego, sztormowego foczka - i nie psuć geni na rolerze.
I jeżeli można, to nie zajmować się grotem wcale... Bo pod wiatr lepiej niż 80-90º nad dnem i tak nie pójdziecie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Chłopaki , bez wygłupów. Do ostatniej chwili sprawdzać prognozę , wyjść w tzw. okienko. Pamiętajcie , że jak się przedmucha to i tak fala spora jeszcze zostanie.
I powtarzam jak mantrę , a teraz napiszę bardzo wprost: idiotyzmem jest wchodzenie do portów Bornholmu po zmierzchu. Tak trzeba sobie wyliczyć trasę , by mieć je osiągalne za dnia. Może niech o swoich doświadczeniach usiłowania schronienia się na Bornholmie opowiedzą Ci co na regatach Poloneza , zmłóceni przez sztorm czekali do świtu z wejściem do Svaneke np. - a to jeden z łatwiejszych.
Co do wielkości Pumci - spoko , przy rozsądnym zaplanowaniu - dacie radę i Puma da radę.
Załóżcie sobie , że jak nie opłyniecie wyspy , a obejrzycie ze 2 porty ( bo Wam czas ucieknie) to też jest ok. Najważniejszy cel i tak osiągnięcie czyli zaliczycie trasę i się sprawdzicie.

BTW
Modę na pływanie w trudnych warunkach czas by chyba zakończyć. Co innego umieć pływać w takich warunkach , a co innego świadomie w nie wychodzić. Nie wiem jak 3 Miasto ale Sz-n za czasów wojenki z NRD o tor celowo wypływał powyżej 7B ze Świnkowa , by płynąć po staremu i pow....ć enerdusów. Bo ich pływadła wojskowe miały ograniczenia do 6B bodajże. I to chyba z tego czasu to szpanowanie i moda na sztormowe pływanie.
Dziś inne czasy , inna technika i po co ryzykować , walczyć i takie tam. Ma być fajnie i przyjemnie. I chwała temu , kto potrafi tak odczytać prognozy by spokojnie pływać.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Ostatnio edytowano 11 sie 2014, o 01:54 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem ortografię.



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Co nie zmienia faktu, że na morzu uczyć się przy doświadczonych a później próbować samemu.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Leszek1954 napisał(a):
Co nie zmienia faktu, że na morzu uczyć się przy doświadczonych a później próbować samemu.


ale po co probowac skoro mozna poczekac ????
Jestes zwolennikiem katowania siebie i lodki ??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Inka napisał(a):
I powtarzam jak mantrę , a teraz napiszę bardzo wprost: idiotyzmem jest wchodzenie do portów Bornholmu po zmierzchu.

Przeginasz.
Zauważ - ustanawianie jedynie-słusznych, niezawisłych od konkretnych warunków reguł, w rzadko której dziedzinie ośmiesza się równie łatwo, jak w żeglowaniu.

Różne są porty na Bornholmie i zupełnie nie rozumiem, czemu wejście np. do Renne czy Nexo po ciemku miałoby być nazywane "idiotyzmem"? Przecież to w każdych znośnych pogodowo warunkach jest banał...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2014, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Nie. Ale przyznasz, że pytanie co robić? Jest zasadne? Moim skromnym zdaniem NIE. Ale to moje zdanie. To tak jak rozmowa o chorobie przez telefon.
Może przesadziłem ale to warunki morskie, oczywiście trzeba wysłuchać innych ale decyzja należy do ciebie nikt za ciebie nie zmieni decyzji jakie podejmiesz w danych warunkach.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Odpukać, prognozy stają się coraz lepsze, ale temat i tak sam w sobie jest interesujący. Bo w tym wszystkim nie chodzi o pakowanie się w sztorm. Układ pogodowy jest teraz taki, że mogą występować burze lub przechodzić fronty. A to nie są Mazury, gdzie można zwiać do brzegu. Pytanie może zostało trochę źle sformułowane bo nie chodzi o nas, my będziemy musieli sami podjąć decyzję. Raczej chodzi o to, jak się przygotować jeśli taka sytuacja zaistnieje, bo chyba nikt nie będzie rezygnował z rejsu, jeśli są fajne warunki, a jest prawdopodobieństwo wystąpienia burzy.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bastard napisał(a):
Bo w tym wszystkim nie chodzi o pakowanie się w sztorm.

W "mojej prognozie" na sobotę jest 20 kn, na niedzielę 25 kn. Z W. Do tego trzeba dodać szkwały 5 do 10 kn.
To sporo dla małego jachtu.
Ja w tych warunkach takim jachtem bym odpuścił i czekał. Tzn zawsze można po Zalewie popływać.
PS 2013 czekałem na Rugii. Popłynąłem w poniedziałek-cały czas na silniku, bo zrobiła się kompletna flauta :-o

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 11 sie 2014, o 07:32 przez Cape, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Ja bym ujal to inaczej: co innego gdyby pytal np. Szymon przed wyplynieciem Puffinem.


Tylko że Szymon by nie zapytał. I to jest ta podstawowa różnica.

A tak naprawdę to kluczowy jest stan jachtu. Ja Czarodziejką dzisiaj miałbym opory (no nie przy 20 węzłach, tyle to mieliśmy ponoć w sobotę w regatach), żeby płynąć, a Pallasem czy np Orionem - żadnych.
Wiktor ma rację, skoro nie znamy stanu jachtu, żagli i wyposażenia, to co można powiedzieć?

Złośliwie powiem - płyńcie: wypróbujecie żagle, roler, systemy refowania tego i owego :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Co do jachtu, to łodka pochodzi z Hiszpanii, czyli zasadniczo pływała po Atlantylu lub Śródziemnym. Nie sądze, żeby pierwszy lepszy bałtycki sztorm ją zabił :D
Bardziej się niepokoję o wiszący na pawęży silnik i jego działanie na, krótkiej fali....

Ale to nie zmienia faktu, że byłoby idiotyzmem płynąć nią w sztorm mając inną alternatywę - tylko po to, żeby sobie albo komuś coś udowodnić.....

Zasadniczo plan przwiduje wyjście w nocy lub bardzo wcześnie rano, żeby dotrzeć pod Bornholm przed zmierzchem. Wolałbym mimo wszystko jeśli jest taka możliwość wchodzić do portu za dnia. a wychodzić w nocy :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 07:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Bardziej się niepokoję o wiszący na pawęży silnik i jego działanie na, krótkiej fali....


Silnik przyczepny na fali działał nie będzie. Zresztą po co go włączać na fali i w takim wietrze? Włączysz go w porcie, na spokojnej wodzie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
1. Słuchaj niemieckich prognoz pogody na 171 kHz. Nie podają bajek na 2 tygodnie tylko sprawdzalne na najbliższe 12 godzin. I ewentualnie nastepne 12.
2. Przy zachodnich wiatrach polecam Tejn. Łatwe wejście i dobrze widoczne nawet w nocy. No i ewentualnie Nexo. Mądry skiper sztorm ogląda z portu ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl



Za ten post autor WhiteWhale otrzymał podziękowanie od: Bastard
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
WhiteWhale napisał(a):
Nie podają bajek na 2 tygodnie

Otóż to. Do trzech dni prognozy się sprawdzają (choć nie zawsze). Na 24 h się sprawdzają w zasadzie zawsze.
A te na 2 tygodnie to wróżenie z fusów.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Bardziej się niepokoję o wiszący na pawęży silnik i jego działanie na, krótkiej fali

:evil: :evil: :evil:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL