Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 13:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sie 2014, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Liczy się zdolność do halsowania. Możesz ustawić jacht tak, że niby kąt martwy będzie niewielki, ale to lipa, bo dryf to wszystko niweczy - mówimy wtedy, że jacht pięknie stoi pod wiatr. Ale przecież nie o to chodzi. Liczy się efekt końcowy. Popłyniesz ciut pełniej, w efekcie ostrzej. Tak to działa. I racją jest, że najlepiej ocenia to track z gps-a, ale właśnie pod warunkiem że nie ma prądu... A prądy bywają, oj bywają ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 09:50 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
waliant napisał(a):
Popłyniesz ciut pełniej, w efekcie ostrzej. Tak to działa. I racją jest, że najlepiej ocenia to track z gps-a, ale właśnie pod warunkiem że nie ma prądu... A prądy bywają, oj bywają ;)
W swojej naiwności przyjąłem, że sprawdza się to gdy jacht płynie a nie stoi :D patrz czy nie sprawdza konstruktor :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sprawa nie jest wcale taka prosta. Przecież nie mówię, że jacht calkiem stoi. Ale płynie wolno, nieefektywnie, z dużym dryfem. Dlatego trzeba to traktować łącznie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 09:59 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Reasumując płynąc pełniej płynę ostrzej niż gdy "stoję" pod wiatr. Dlaczego mam wziąć pod uwagę słabszy wynik? przecież widzę co się z łódką dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jacek Woźniak napisał(a):
A powiedzcie mi biedakowi w czym dryf i prąd przeszkadzają?

Czasem można bardzo ostro stać pod wiatr (nie widząc, że się jest już w dryfie) :roll:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jacek Woźniak napisał(a):
Kompasu nie masz?

Jacek Woźniak napisał(a):
Lewy hals, kurs... prawy hals, kurs... w czym tkwi błąd?
Jacek Woźniak napisał(a):
A powiedzcie mi biedakowi w czym dryf i prąd przeszkadzają?

Jacek Woźniak napisał(a):
Reasumując płynąc pełniej płynę ostrzej niż gdy "stoję" pod wiatr. Dlaczego mam wziąć pod uwagę słabszy wynik? przecież widzę co się z łódką dzieje.


Nie tkwij. Palnąłeś coś i teraz bronisz błędu bez sensu. Z kompasu nie odczytasz realnego kąta martwego. Nie dość, że z powodu dryfu, jak i dewiacji.

Do Micubisiego: załączony obrazek nie jest miarodajny. Widać, że wiatr kręci. Na wcześniejszym i późniejszym halsach widać, że kąt jest powyżej 90 stopni. Przy tak kręcącym wietrze dobry regatowiec pokaże na jednym zwrocie ślad z kątem rzędu 70 stopni, co nie znaczy, że jego łódka tak chodzi.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
Reasumując płynąc pełniej płynę ostrzej niż gdy "stoję" pod wiatr. Dlaczego mam wziąć pod uwagę słabszy wynik? przecież widzę co się z łódką dzieje.


Myślę, że Twoje "widzę" może być (nie musi) błędne. W każdym razie bez doskonałej znajomości sprzętu zdobytej w różnych warunkach podczas rzetelnych przymiarek prawdopodobieństwo błędu zbliża się niewątpliwie do 100%.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
Reasumując płynąc pełniej płynę ostrzej niż gdy "stoję" pod wiatr. Dlaczego mam wziąć pod uwagę słabszy wynik? przecież widzę co się z łódką dzieje.


Może tak właśnie robione są te wszystkie "testy" jachtów z czasopism.
W sobotę, płynąc do Pucka ostrzyłem maksymalnie między Głebinką a Bekami (żeby jak najmniej zwrotów robić). Tylko nie ma to nic wspólnego z normalnym żeglowaniem. Tak się nie pływa bo to bez sensu. I takich wartości nie powinno sie podawać jako wynik pomiaru kąta martwego i zdolności jachtu do chodzenia pod wiatr.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
plitkin napisał(a):
Przy tak kręcącym wietrze


Nic tam nie kręciło . Przywiało prosto w mordem i wiało tak dłuższą chwilę. Wcześniejsze halsy to nie halsy tylko nie wiadomo co :D Mnie się wydaje to dość miarodajne. Widać na tym zdjeciu dodatkowo jak się łódka zachowuje po zwrocie. Nie trzeba odpadać po ileś tam stopni ,żeby zaczynała płynąć tylko zbierała się jak na komendę. Było to dośc miłe nie powiem :D


Załączniki:
DSC_0295.jpg
DSC_0295.jpg [ 429.95 KiB | Przeglądane 3740 razy ]

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Micubiszi napisał(a):
żeby zaczynała płynąć tylko zbierała się jak na komendę. Było to dośc miłe nie powiem :D


łaski nie robi, choć ciekawym jak ten track by wyglądał z super żaglami :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Micubiszi napisał(a):
żeby zaczynała płynąć tylko zbierała się jak na komendę. Było to dośc miłe nie powiem :D

łaski nie robi


Dokładnie, jacht tak właśnie powinien się zachowywać, nie wyobrażam sobie inaczej :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 13:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
nie wyobrażam sobie inaczej :-P


Nie podejrzewałem, ze masz tak słabą wyobraźnię :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 13:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Micubiszi napisał(a):
..tylko zbierała się jak na komendę. Było to dośc miłe nie powiem :D


Ooo! To jednak fajnie jest gdy lodka skutecznie i zwawo plynie? A jednak jestes regatowcem! :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
waliant napisał(a):
nie wyobrażam sobie inaczej :-P


Nie podejrzewałem, ze masz tak słabą wyobraźnię :D


Pozory mylą, powiedział jeż, schodząc ze szczotki ryżowej. ;)

A tak serio, ja po prostu dawno na źle pływającym jachcie nie byłem...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 13:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plitkin napisał(a):
A jednak jestes regatowcem! :mrgreen:


Plitkin, chyba wiesz najlepiej,że gdzie 2 jachty to i regaty :D

waliant napisał(a):
A tak serio, ja po prostu dawno na źle pływającym jachcie nie byłem...


No to szczęściarz, jest dużo jachtów nieregatowych które porządnie pływają.
Albin Vega się na pewno do nich zalicza, choć przy projektowaniu szybkość nie była priorytetem, jak sądzę. Na pewno sporo jachtów jest żle prowadzonych i nie chodzi mi jakiś wybitny trym, ale podstawowe zasady jak przeżaglowanie, źle wybrane żagle itd

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 15:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
piotr6 napisał(a):
Plitkin, chyba wiesz najlepiej,że gdzie 2 jachty to i regaty


Święta prawda. Mało tego: im bardziej zagorzały "turysta" płynie - tym bardziej się napina na wynik takich regat.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2014, o 15:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plitkin napisał(a):
Mało tego: im bardziej zagorzały "turysta" płynie - tym bardziej się napina na wynik takich regat


:mrgreen: cos w tym jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
plitkin napisał(a):

Święta prawda. Mało tego: im bardziej zagorzały "turysta" płynie - tym bardziej się napina na wynik takich regat.

I tu widać przewagę w kojącym oddziaływaniu na psychikę żeglarza starych, wydmuchanych żagli.
Zawsze można obarczyć je winą... :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 06:58 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
ech regatowcy... :-P
to dążenie do "doskonałości" Was kiedyś zabije. ;)
Odchylenie standardowe, tracki z GPS, dla normalnego żeglarza wariactwo bo weźmy za przykład tą super uśrednioną wartość która jest OKDR w konkretnych warunkach bo gdzie jeszcze zafalowanie, obciążenie łódki czy humor sternika? Dla mnie dla oszacowania kąta martwego wystarczy kompas a wtedy uwzględniając resztę przeciwności będę mógł ocenić zrobić zwrot teraz czy jeszcze muszę trochę popłynąć. Bardzo się cieszę, że mogę to zrobić bez tygodnia 'pomiarów".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Jacek Woźniak napisał(a):
Bardzo się cieszę, że mogę to zrobić bez tygodnia 'pomiarów".


Nie znasz się nic a nic!!!! :mrgreen: Cała przyjemność żeglowania właśnie w tym tkwi :mrgreen: ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 07:27 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Micubiszi napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Bardzo się cieszę, że mogę to zrobić bez tygodnia 'pomiarów".


Nie znasz się nic a nic!!!! :mrgreen: Cała przyjemność żeglowania właśnie w tym tkwi :mrgreen: ;)
No weź*... zburzyłeś mój spokój ducha.


* no weź kurde, no weź kurdebalans, a w RYA chcesz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 07:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jacek Woźniak napisał(a):
ech regatowcy... :-P
to dążenie do "doskonałości" Was kiedyś zabije. ;)
Odchylenie standardowe, tracki z GPS, dla normalnego żeglarza wariactwo bo weźmy za przykład tą super uśrednioną wartość która jest OKDR w konkretnych warunkach bo gdzie jeszcze zafalowanie, obciążenie łódki czy humor sternika? Dla mnie dla oszacowania kąta martwego wystarczy kompas a wtedy uwzględniając resztę przeciwności będę mógł ocenić zrobić zwrot teraz czy jeszcze muszę trochę popłynąć. Bardzo się cieszę, że mogę to zrobić bez tygodnia 'pomiarów".



Widzisz, nie kazdy jest tak wytrawnym zeglarzem jak Ty :) Ja mam problem z wyczuciem zmian kierunku wiatru i dlatego od lat staram sie miec na lodce dobry, analogowy wskaznik wiatru a do tego i kompas, i log, i ploter.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 07:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17666
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
nie kazdy jest tak wytrawnym zeglarzem jak Ty :) Ja mam problem z wyczuciem zmian kierunku wiatru i dlatego od lat staram sie miec na lodce dobry, analogowy wskaznik wiatru a do tego i kompas, i log, i ploter.
To nie sprawa wytrawności żeglarza, tylko wielkości jachtu - mnie się to wszystko nie zmieści. :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:02 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
M@rek napisał(a):
Widzisz, nie kazdy jest tak wytrawnym zeglarzem jak Ty :) Ja mam problem z wyczuciem zmian kierunku wiatru i dlatego od lat staram sie miec na lodce dobry, analogowy wskaznik wiatru a do tego i kompas, i log, i ploter.
Więc zamiast silnych wiatrów trzeba Ci życzyć silnych baterii. ;)
Każdy z nas żegluje dla siebie,według swoich potrzeb i umiejętności. Technika pomaga w żeglowaniu ale nie jest warunkiem niezbędnym. Wiedza o wysublimowanych pomiarach kąta martwego i tak będzie psu na budę jak nie będę umiał prawidłowo wybrać żagli albo nie będzie mi się chciało płynąć dość ostro czy też z każdego innego ważnego dla mnie powodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Spokojnie sie zmiesci , problem widze jedynie w kosztach :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
U Roberta w łódce najbardziej brakuje przechyłomierza i UKF-ki :roll: ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jacek Woźniak napisał(a):
Każdy z nas żegluje dla siebie,według swoich potrzeb i umiejętności. Technika pomaga w żeglowaniu ale nie jest warunkiem niezbędnym.


Z tym akurat sie zgadzam :) ale jesli chce sie zeglowac skutecznie i czerpac z tego przyjemnosc ta technika pomaga i to bardzo. Wiem cos o tym bo zaczynalem plywac po morzu na calkiem duzych jachtach bez silnika i jedynie z kompasem. Po prostu staram sie ciagle doskonalic wlasne umiejetnosci a nie tkwic w innym tysiacleciu. Postep techniczny mi w tym pomaga.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Były_User 934585, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:17 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Oooo to właśnie to jest dobrze powiedziane. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jacku, bardzo sie ciesze ze doszlismy do consensusu :) Kazdy moze i powinien zeglowac tak jak lubi najbardziej ( nie szkodzac innym). Sa w zeglarstwie rzeczy bardzo subiektywne ale tez sa takie ktore daja sie precyzyjnie wymierzyc. Im lepsze narzedzia mamy ( i potrafimy sie nimi poslugiwac) tym zeglowanie jest przyjemniejsze i bezpieczniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17666
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Im lepsze narzedzia mamy ( i potrafimy sie nimi poslugiwac) tym zeglowanie jest przyjemniejsze i bezpieczniejsze.
Może bezpieczniejesze, ale co za przyjemność w mierzeniu? ;)

Sam napisałeś przecież:
M@rek napisał(a):
Kazdy moze i powinien zeglowac tak jak lubi najbardziej

:DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2014, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
plitkin napisał(a):

Nie tkwij. Palnąłeś coś i teraz bronisz błędu bez sensu. Z kompasu nie odczytasz realnego kąta martwego. Nie dość, że z powodu dryfu, jak i dewiacji.



W czym tu przeszkadza dryf (ten od wiatru oczywiście, prąd to oddzielne zagadnienie i tutaj się zgadzam że ma znaczenie) i dewiacja.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL