Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 21:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sie 2014, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obrazek

Jeszcze wrzuć fotkę od rufy. Jak wyszły obłogi?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 06:43 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pewnie pisałeś ale mi uciekło, a czasu na czytanie wszystkich postów nie mam, możesz powiedzieć gdzie się wodowałeś?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 19:36 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
Obrazek

Jeszcze wrzuć fotkę od rufy. Jak wyszły obłogi?
Obłogi na razie nie wyszły , bo brakło czasu . Poza tym mam dylemat czym wykończyć . Byłem zdecydowany na mój ulubiony olej , który świetnie zabezpiecza i daje antypoślizg . Skonsultowałem to z Wojtkiem , który mi uświadomił , że niewskazane jest olejowanie tak cienkich elementów , bo może dojść do reakcji z żywicą . Poza tym w razie kolejnych wybrzuszeń , czego nie mogę wykluczyć , nasączony olejem obłóg ciężko będzie przykleić żywicą . W związku z tym będę musiał pokryć obłóg lakierem , przynajmniej zrobi się to szybko . Zresztą przez ten niezabezpieczony obłóg miałem ciśnienie z wodowaniem . Brzmi to idiotycznie w przypadku łódki , ale musiałem mieć piękną pogodę , aby uniknąć kontaktu z wodą :rotfl: , a jedynym okienkiem transferowym była sobota . Zdjęć rufy z wodowania akurat jest niewiele ( trochę było kilka postów wcześniej) :


Załączniki:
DSC02480.JPG
DSC02480.JPG [ 253.64 KiB | Przeglądane 8481 razy ]
DSC02477.JPG
DSC02477.JPG [ 249.27 KiB | Przeglądane 8481 razy ]
DSC02398.JPG
DSC02398.JPG [ 319.31 KiB | Przeglądane 8481 razy ]
DSC02517.JPG
DSC02517.JPG [ 164.42 KiB | Przeglądane 8481 razy ]
DSC02507.JPG
DSC02507.JPG [ 241.84 KiB | Przeglądane 8481 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2014, o 19:51 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
peter napisał(a):
Pewnie pisałeś ale mi uciekło, a czasu na czytanie wszystkich postów nie mam, możesz powiedzieć gdzie się wodowałeś?
Faktycznie nie napisałem . Było to na Chańczy koło Staszowa . Ze względu na obłogi jak pisałem wcześniej i małą ilość czasu zdecydowałem się na taką zmianę . Tutaj miałem pewność , że nie lunie , a w górach to bywa różnie . Poza tym czas dojazdu , bo odległości są zbliżone , ale jazda na Czorsztyn przez Kraków , a później zakopianką , to o tej porze to masakra . Natomiast ode mnie na Chańczę jest piękna prosta droga o małym natężeniu ruchu , zresztą powrót był w niezłym czasie :D .


Załączniki:
DSC02485.JPG
DSC02485.JPG [ 236.26 KiB | Przeglądane 8467 razy ]
DSC02484.JPG
DSC02484.JPG [ 250.58 KiB | Przeglądane 8467 razy ]
DSC02483.JPG
DSC02483.JPG [ 254.74 KiB | Przeglądane 8467 razy ]
DSC02482.JPG
DSC02482.JPG [ 271.73 KiB | Przeglądane 8467 razy ]
DSC02481.JPG
DSC02481.JPG [ 275.13 KiB | Przeglądane 8467 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2014, o 20:39 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W tym tygodniu zacząłem przygotowywać obłogi do malowania . Zaszpachlowałem szczeliny i szlifuję . C.d zdjęć z wodowania :


Załączniki:
DSC02490.JPG
DSC02490.JPG [ 198.13 KiB | Przeglądane 8124 razy ]
DSC02489.JPG
DSC02489.JPG [ 273.03 KiB | Przeglądane 8124 razy ]
DSC02488.JPG
DSC02488.JPG [ 233.79 KiB | Przeglądane 8124 razy ]
DSC02486.JPG
DSC02486.JPG [ 267.33 KiB | Przeglądane 8124 razy ]
DSC02485.JPG
DSC02485.JPG [ 236.26 KiB | Przeglądane 8124 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2014, o 01:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
silver_stas napisał(a):
mam dylemat czym wykończyć

Przeglądając temat farb i lakierów wynotowałem m. in. takie cuda:
http://www.ekosklad.pl/lakier-okretowy-syntilor-p-45823
http://www.ekosklad.pl/v33-3v3-lakier-jachtowy-p-42871
http://www.ekosklad.pl/domalux-lakier-j ... sk-p-85515
http://www.ekosklad.pl/lakier-wyglad-wo ... or-p-45826
http://www.ekosklad.pl/krem-woskowy-syntilor-p-45835

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2014, o 07:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A nie możesz pomalować epoxydem plus poliuretan?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 11:38 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
mjs napisał(a):
Dzięki . Mój problem polegał na wyborze między olejem , a lakierem. Kadłub malowałem Emapur-em Olivy , więc do drewna też zakupiłem poliuretan , tylko jednoskładnikowy . Kupiłem jeden z kilku dostępnych w marketach , odporny na UV i wodę , do zabezpieczania drewna na zewnątrz .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 11:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ostatnio miałem olejowane deski z kaczego dziobu olejem tungowym , deseczki były przesycone na 5 mm i to jest ochrona. Moim zdaniem w Twoim wypadku najlepiej zda egzamin epoxyd+poliuretan i to najlepiej dwuskładnikowy. Wydaje mi sie,ze jest to najlepsza ochrona forniru

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
epoxyd+poliuretan i to najlepiej dwuskładnikowy.

Piotr, podaj szczegółowo technologię.
Czy mieszać epoxyd z poliuretanem, czy najpierw położyć epoxyd na to poliuretan, czy odwrotnie?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 12:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Epoxyd jako podkład po zmatowieniu poliuretan, najlepiej dwuskładnikowy, bo twardszy,

za chwilę podeśle jakies linki

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 17:29 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
piotr6 napisał(a):
Epoxyd jako podkład po zmatowieniu poliuretan, najlepiej dwuskładnikowy, bo twardszy,

za chwilę podeśle jakies linki
Ciekawy sposób i świetnie zabezpiecza drewno . Ja niestety trochę poszedłem na łatwiznę i położyłem już 2 warstwy poliuretanu jednoskładnikowego . Chciałbym w tym roku jeszcze popływać , a użytkowanie łódki , gdzie pokład i kokpit nie są odporne na wodę , jest raczej upierdliwe . Poza tym łódka będzie na wodzie tylko na czas pływania , więc powinno wystarczyć , a na dnie , burtach i podłodze odpływowego kokpitu jest porządna farba .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2014, o 19:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
przepraszam z tymi linkami ale troche mi wypadło czasu

http://www.farbyjachtowe.pl/images/pora ... ealine.pdf

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 16:58 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jeszcze zdjęcia żagli . Będę musiał trochę skrócić grota , bo nie da dobrze naciągnąć fału i nie mogę żagla dobrze wytrymować . Wtedy też okaże się , czy muszę zmienić łuk liku wolnego w górnej części . Mam wrażenie , że u góry tworzy się coś w rodzaju opadającej płetwy u orki , a to ma być rekin :rotfl: .


Załączniki:
DSC02518.JPG
DSC02518.JPG [ 207.64 KiB | Przeglądane 7648 razy ]
DSC02492.JPG
DSC02492.JPG [ 295.77 KiB | Przeglądane 7648 razy ]
DSC02491.JPG
DSC02491.JPG [ 215.91 KiB | Przeglądane 7648 razy ]
DSC02505.JPG
DSC02505.JPG [ 183.21 KiB | Przeglądane 7648 razy ]
DSC02504.JPG
DSC02504.JPG [ 165.46 KiB | Przeglądane 7648 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2014, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
silver_stas napisał(a):
Będę musiał trochę skrócić grota

Na moje oko chyba jest za krótki maszt. :roll:
Mierząc od KLW, top umieściłbym na wysokości ok. 1,5 x Lc kadłuba. :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2014, o 16:30 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
mjs napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Będę musiał trochę skrócić grota

Na moje oko chyba jest za krótki maszt. :roll:
Mierząc od KLW, top umieściłbym na wysokości ok. 1,5 x Lc kadłuba. :)
Wielki szacunek . Oko masz świetne . Brakuje ok metra . Niestety zdobycie tak długiego bezsęcznego drewna było niemożliwe , udało mi się zdobyć trochę krótsze . Nie chciałem ryzykować złączy i zrobiłem krótszy . Miał być takielunek topowy , a musiałem zrobić ułamkowy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2014, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
wybacz że zapytam, bo jak wszyscy przecieram oczy i bije brawa.
powiedz czy ten szary kolor to poliuretan czy podkład epoksydowy?

pytam bo jeżeli to podkład epoksydowy to powinno się je w większości zabezpieczać przed uszkodzeniem innymi lakierami bądź farbami w terminie 30 dni od malowania ostatniej warstwy. Szkoda by było aby przez niedopatrzenie coś poszło nie tak na Twojej pięknej strandusi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2014, o 21:02 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Sławek Sea-Line napisał(a):
wybacz że zapytam, bo jak wszyscy przecieram oczy i bije brawa.
powiedz czy ten szary kolor to poliuretan czy podkład epoksydowy?

pytam bo jeżeli to podkład epoksydowy to powinno się je w większości zabezpieczać przed uszkodzeniem innymi lakierami bądź farbami w terminie 30 dni od malowania ostatniej warstwy. Szkoda by było aby przez niedopatrzenie coś poszło nie tak na Twojej pięknej strandusi.
Pięknie dziękuję . Jest to Emapur z Olivy , czyli 2 składnikowy poliuretan . Kolor był robiony w u dystrybutora z części posiadanej farby , bo jakiś czas temu nabyłem duży pojemnik białej , a teraz mi się koncepcja zmieniła :lol: . Część poniżej KLW pomalowana białą , tylko trochę eksperymentowałem aby uzyskać półmat , bo oryginalny wysoki połysk nie pasował mi do koncepcji shark-a :lol: . Teraz wyjeżdżam i wracam do tematu za tydzień .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2014, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
właściwie to właśnie ten półmat mnie zaintrygował, thx za odpowiedź.

P.S. pamiętaj że każde matowanie poliuretanu obniża jego odporność na promienie UV.



Za ten post autor Sławek Sea-Line otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2014, o 11:43 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Sławek Sea-Line napisał(a):
właściwie to właśnie ten półmat mnie zaintrygował, thx za odpowiedź.

P.S. pamiętaj że każde matowanie poliuretanu obniża jego odporność na promienie UV.
Witam po przerwie .Dzięki Sławku . Najbardziej matowa jest część poniżej KLW , burty to już bardziej pół połysk , natomiast obłogi z mahoniu robię w satynie . Zawsze jest problem rozbieżności między wizją , a funkcjonalnością :lol: . Będzie mniej odporna na UV , ale łódka będzie narażona na słońce na okresy max 2 tygodniowe , więc nie powinno być problemu . Zaprojektowałem mobilny zestaw łódka + przyczepa z bardzo łatwym slipowaniem , plus łatwość podnoszenia/ opuszczania masztu , więc będzie na wodzie tylko na czas pływania , a resztę czasu w garażu .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
silver_stas napisał(a):
... Najbardziej matowa jest część poniżej KLW , burty to już bardziej pół połysk , natomiast obłogi z mahoniu robię w satynie . ...


a może warto zrobić tak:
- pierwsze warstwy w pełnym połysku - lepsze zabezpieczenie przed UV
- warstwa wierzchnia w satynie - czyli to czego oczekujesz

niektóre stocznie tak właśnie wykonują zabezpieczenie drewna i podkładu epoksydowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2014, o 19:55 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Sławek Sea-Line napisał(a):
silver_stas napisał(a):
... Najbardziej matowa jest część poniżej KLW , burty to już bardziej pół połysk , natomiast obłogi z mahoniu robię w satynie . ...


a może warto zrobić tak:
- pierwsze warstwy w pełnym połysku - lepsze zabezpieczenie przed UV
- warstwa wierzchnia w satynie - czyli to czego oczekujesz

niektóre stocznie tak właśnie wykonują zabezpieczenie drewna i podkładu epoksydowego.
Lakier bezbarwny już kupiłem i położyłem pierwsze warstwy , więc nie zmienię . Najlepsze , że w ten sposób kładłem farbę na burtach i matowiłem dopiero ostatnią warstwę . Szkoda , że nie wiedziałem i w ten sposób nie położyłem też bezbarwnego :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2014, o 19:20 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Po tym szalonym tempie ostatnich 2 miesięcy , czas odpocząć , no i zająć się domowymi tematami . Pomału kończę suwklapę i robię drobne zmiany w przyczepie . W związku z nowymi przepisami nie będę się rozpisywał na temat konstrukcji przyczepy podłodziowej , tylko o kilku udogodnieniach . Pierwsza rzecz , to ta wysoka dziobnica .Służy do mocowania okutej pięty masztu na czas transportu . Po wyjęciu masztu , na szpilkę nakładam rurkę z nierdzewki , która służy jako rolka dla liny wciągarki . W ten sposób łatwo podnoszę i opuszczam maszt , co dla mnie jest istotne , ze względu na częste przejazdy .


Załączniki:
DSC02376.JPG
DSC02376.JPG [ 252.31 KiB | Przeglądane 6438 razy ]
DSC02429.JPG
DSC02429.JPG [ 365.45 KiB | Przeglądane 6438 razy ]
DSC02539.JPG
DSC02539.JPG [ 313.03 KiB | Przeglądane 6438 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 18:47 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
C.d. usprawnień przyczepy . Jak zamawiałem nową instalację elektryczną , to z dodatkowym gniazdem i wtyczką do odłączania belki ze światłami . Jednak jak się wjedzie głębiej kołami do wody , to zaleje się gniazdo . Wobec tego dorobiłem wspornik i teraz można całkowicie wjechać kołami do wody .


Załączniki:
DSC02924.JPG
DSC02924.JPG [ 209.43 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
DSC02923.JPG
DSC02923.JPG [ 219.37 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
DSC02921.JPG
DSC02921.JPG [ 199.33 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
DSC02920.JPG
DSC02920.JPG [ 246.13 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 18:43 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Pora na dokończenie suwklapy


Załączniki:
DSC02557.JPG
DSC02557.JPG [ 337.74 KiB | Przeglądane 6051 razy ]
DSC02556.JPG
DSC02556.JPG [ 315.82 KiB | Przeglądane 6051 razy ]
DSC02555.JPG
DSC02555.JPG [ 350.56 KiB | Przeglądane 6051 razy ]
DSC02553.JPG
DSC02553.JPG [ 222.01 KiB | Przeglądane 6051 razy ]
DSC02552.JPG
DSC02552.JPG [ 275 KiB | Przeglądane 6051 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2014, o 19:44 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Suwklapa c.d.


Załączniki:
DSC02927.JPG
DSC02927.JPG [ 296.04 KiB | Przeglądane 5886 razy ]
DSC02926.JPG
DSC02926.JPG [ 256.85 KiB | Przeglądane 5886 razy ]
DSC02559.JPG
DSC02559.JPG [ 373.93 KiB | Przeglądane 5886 razy ]
DSC02558.JPG
DSC02558.JPG [ 330.32 KiB | Przeglądane 5886 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2014, o 12:32 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wykańczanie łódki do wodowania i samo wodowanie było na wariata i nie miałem czasu na zważenie zestawu . Wstępnie szacowałem ciężar łódki na ok. 500 kg , więc z przyczepą musiałem zmieścić się w ok. 250 kg . Oczywiście najważniejsza była odpowiednia sztywność konstrukcji , a później ciężar , bo przyczepa do małych nie należy . Dzisiaj podjechaliśmy na wagę i przyczepa z łódką , ale bez masztu waży 678 kg , więc w całości spokojnie zmieszczę się w DMC 750 , a to ułatwia życie :lol: . Nie ukrywam , że miło jest , jak kolejny raz założenia konstrukcyjne sprawdzają się w rzeczywistości :D .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2014, o 17:37 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Suwklapa gotowa i zamontowana . Całe lato zleciało na budowie łódki , to pora na wypoczynek :D . Jutro wyjeżdżamy z małżonką na Morze Śródziemne , więc do dalszej relacji wracam za 2 tygodnie


Załączniki:
DSC02943.JPG
DSC02943.JPG [ 202.59 KiB | Przeglądane 5520 razy ]
DSC02942.JPG
DSC02942.JPG [ 294.17 KiB | Przeglądane 5520 razy ]
DSC02941.JPG
DSC02941.JPG [ 307.7 KiB | Przeglądane 5520 razy ]
DSC02930.JPG
DSC02930.JPG [ 370.04 KiB | Przeglądane 5520 razy ]
DSC02929.JPG
DSC02929.JPG [ 294.29 KiB | Przeglądane 5520 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2014, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Za dobrą robotę należy się !!!! Miłego wypoczynku :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2014, o 17:45 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam po przerwie . Teraz chcę dokończyć szczegóły przyczepy , zrobić poprawki . Tylna belka ze światłami gotowa . Dla zapewnienia stabilności przyczepy przy stawianiu masztu , z tyłu zamontuję 2 łapy . Wykorzystam stare łapy , które odnowiłem . Elementy mocujące wypalone na laserze , tylko wspawać . Aby wyjechać samą przyczepą , muszę łódkę umieścić na stojakach . Znalazłem 2 stare stelaże do stołów , dospawałem kilka elementów i gotowe . Takie połączenie Pomysłowego Dobromira z MacGyver-em :lol: .


Załączniki:
DSC03453.JPG
DSC03453.JPG [ 231.02 KiB | Przeglądane 5114 razy ]
DSC03457.JPG
DSC03457.JPG [ 285.79 KiB | Przeglądane 5114 razy ]
DSC03456.JPG
DSC03456.JPG [ 360.39 KiB | Przeglądane 5114 razy ]
DSC03455.JPG
DSC03455.JPG [ 314.15 KiB | Przeglądane 5114 razy ]
DSC03454.JPG
DSC03454.JPG [ 143.94 KiB | Przeglądane 5114 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL