Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 11:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lis 2014, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
sailhorse napisał(a):
Zaraz tam - "podważasz". Dokument filmowy, dla wiarygodności wymaga zafiksowania kamery w jednym miejscu - najlepiej w osi obrotu. Ale jaką metodą wybrać tę oś?


A po co? Sztagi, kosze, i maszt przesuwają Ci się na tle morza. Zagadka: jeżeli dziób przesuwa się wobec krajobrazu i masztu w lewo a w tym czasie rufa przesuwa się wobec masztu i krajobrazu w prawo, a Ty stoisz z kamerą nieruchomo na brzegu to gdzie znajduje się oś obrotu łódki? Zawsze można wziąć w łapę ekierkę, stanąć na tle firanki i sprawdzić ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Seagrams napisał(a):
No to powodzenia!!! I koniecznie napisz o wynikach.


Oczywiście! Kupię sobie colę i słone paluchy i napiszę raport pobadawczy.
Yigael - nie bedę ryzykował, że się najpierw odbedziemy dyskusję o zniekształceniach optycznych, paralaksie, złej woli operatora i różnicach pomiędzy obiektywami anamorficznymi.

Wystarczy, ze mam to na w robocie.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 18:22 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Ja tam jestem prosty marynarz. Nie walczę z morzem, bo wiem, że nie dam rady. Jak okrutnie wieje, to szukam osłoniętego miejsca, odpowiedniej głębokości, odpowiedniego dna i rzucam więcej szakli, niż wypada. Jak tylko upewnię się, że "intymnie części ciała" całej załogi, statek i ładunek są bezpieczne, to idę do kabiny oglądać "M jak miłość", bo lubię. Doceniam wysiłki młodszych oficerów, którzy próbują dojść do tego, wokół jakiej osi obraca się statek?



Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
sailhorse napisał(a):
Yigael - nie bedę ryzykował, że się najpierw odbedziemy dyskusję o zniekształceniach optycznych, paralaksie, złej woli operatora i różnicach pomiędzy obiektywami anamorficznymi.


Weź jednoobiektywową/bezobiektywową :mrgreen: / lustrzankę - otworkowca robiącą zdjęcia seryjne ;) :P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
plitkin napisał(a):
przepraszam za dziarskość i podskakiwanie
Dziarski Plitkinie, nie bierz tego za złośliwość, ale bardzo mnie ubawiło to sformułowanie. :D
Zbieraj już pewnie nie poprawi, bo by wyszło że się czepia, więc ja ci podpowiem, że w tym zdaniu należałoby raczej użyć słówka "zuchwałość" - bo z "dziarskością" to efekt jest dość komiczny... :lol:

I jeszcze to:
plitkin napisał(a):
wiary w autorytetów
Powinno być: wiary w autorytety.

Nie czepiam się, zwyczajnie wskazuję na pomyłki, żebyś wiedział na przyszłość, chociaż doprawdy, chciałbym poznać jakikolwiek język obcy w stopniu takim jak ty poznałeś język polski :respekt:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin



Za ten post autor Margrabi otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 20:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Podziękował! :) Szerokości! :kiss:

Aaa... zapomniałem! I tak Cię nie lubię! :) I wisisz mi zdjęcie pingwina!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
sailhorse napisał(a):
I ta odległość mniej więcej się zapisała.
Masz rację. Bo błędy pomiaru w obu GPS-ach będą bardzo zbliżone i oba powinny pokazać niemal tą samą drogę... choćby nawet przesuniętą o paręset metrów wobec rzeczywistej.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
sailhorse napisał(a):

Bardzo ciekaw jestem natomiast dyskusji wokół wyników uzyskanych NA PODSTAWIE doświadczeń :)



Jeżeli chodzi o nawietrzność/zawietrzność, to czy moje posty czytałeś? Doświadczenie można latem powtórzyć, ale jak pisałem, do badań najlepiej nadaje sie jacht z dużą, rolowaną genuą. Szoty mocowane w jednym miejscu, na rufie (na ile się da).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Stara Zientara napisał(a):
sailhorse napisał(a):
I ta odległość mniej więcej się zapisała.
Masz rację. Bo błędy pomiaru w obu GPS-ach będą bardzo zbliżone i oba powinny pokazać niemal tą samą drogę.


Otóż ku memu zdziwieniu - nie. Oba pisały swoją drogę. Też byłem zdziwiony dokładnością, ale np. w spirali wewnętrzny (do zakrętu) gps rysował małe kółka a zewnetrzny duże. Czyli tak, jak powinno być.

Ważny jest oczywiście interwał próbkowania.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Jeżeli chodzi o nawietrzność/zawietrzność, to czy moje posty czytałeś?


To było na etapie orzeszków ziemnych, chyba? Czytałem. Jak mnie wpuścisz do siebie na jacht to dostarczę dwa rejestratory gps (gdyż mam).

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
plitkin napisał(a):
Ubolewam często nad powszechnymi błędami, wyniesionymi z bezkrytycznej wiary w autorytetów. Jedna z nich, która doprowadza mnie do szału, jest już głęboko zakorzeniona w systemie szkolenia, a więc już nowe pokolenia żeglarzy mają klapy na oczach i ślepo powtarzają błąd,


A możesz opisać - jaki bład masz na myśli?

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
sailhorse napisał(a):
plitkin napisał(a):
Ubolewam często nad powszechnymi błędami, wyniesionymi z bezkrytycznej wiary w autorytetów. Jedna z nich, która doprowadza mnie do szału, jest już głęboko zakorzeniona w systemie szkolenia, a więc już nowe pokolenia żeglarzy mają klapy na oczach i ślepo powtarzają błąd,


A możesz opisać - jaki bład masz na myśli?


Jam też ciekaw…


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 06:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Juz pisalem pare razy gdzies. Chodzi o uczenie zeglarzy prawa drogi. Na kursach sie uczy, ze jacht ostrzejszy ma pierwszenstwo. Do tego sie mowi kursantom, ze to, ktory jest ostrzejszy poznaje sie po pozycji bomu grota. Jest to bardzo powszechne. Na tyle, ze nawet w regatach turystycznych zdarza sie uslyszec okrzyk "ostrzejszy" jako probe egzekwowania swojego prawa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 07:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
sailhorse napisał(a):

To było na etapie orzeszków ziemnych, chyba? Czytałem. Jak mnie wpuścisz do siebie na jacht to dostarczę dwa rejestratory gps (gdyż mam).


Czy naprawdę do tego, żeby stwierdzić czy jacht odpada czy ostrzy, potrzebne są rejestratory GPS??? :roll:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Były user, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 08:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
plitkin napisał(a):
Chodzi o uczenie zeglarzy prawa drogi. Na kursach sie uczy, ze jacht ostrzejszy ma pierwszenstwo. Do tego sie mowi kursantom, ze to, ktory jest ostrzejszy poznaje sie po pozycji bomu grota. Jest to bardzo powszechne.
Idziemy już w totalny off top ale przesadzasz. Uczestniczyłem w wielu kursach jako szkolony i nie przypominam sobie aby instruktor nauczał, iż jacht ostrzejszy ma pierwszeństwo, słyszałem o tym, że nawietrzny powinien ustąpić.
Co nie oznacza, że jakimś domorosłym nauczycielom żeglarstwa błędne sformułowanie się nie wymsknie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 09:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ja znam tak wielu zeglarzy wyszkolonych w ten sposob, w tym takich, co plywaja ponad 20 lat, ze twierdze, iz jest to juz blad powszechny. Gdzies juz opisywalem przerazajace sytuacje z tym zwiazane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Juz pisalem pare razy gdzies. Chodzi o uczenie zeglarzy prawa drogi. Na kursach sie uczy, ze jacht ostrzejszy ma pierwszenstwo. Do tego sie mowi kursantom, ze to, ktory jest ostrzejszy poznaje sie po pozycji bomu grota. Jest to bardzo powszechne. Na tyle, ze nawet w regatach turystycznych zdarza sie uslyszec okrzyk "ostrzejszy" jako probe egzekwowania swojego prawa.
W jednym z moich rejsów na Morzu Północnym chwilę po objęciu wachty za sterem już w nocy zauważam po lewej stronie zielone światło jachtu. My szliśmy kursem baksztagowym tak, że oczywistym było, że jacht który płynie, płynie ostro na wiatr. Na pokładzie kapitan z innym członkiem załogi jeszcze nie zeszli z wachty mówią mi, że obserwują już go od dłuższego czasu i zadają mi pytanie jak się minę z tym jachtem. Dla mnie było to oczywiste, że mu ustąpię. Tak, że niekoniecznie trzeba widzieć bom grota innego jachtu żeby wiedzieć jakim kursem płynie w stosunku do nas inny jacht. Światła nawigacyjne w nocy też w tym pomagają. Chwilę po tym ominęliśmy ten jacht za jego rufą słysząc łopot jego pracujących żagli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
Ja znam tak wielu zeglarzy wyszkolonych w ten sposob, w tym takich, co plywaja ponad 20 lat, ze twierdze, iz jest to juz blad powszechny.
Masz rację - jest to powszechny błąd propagowany głównie przez niedorobionych pseudo-instruktorów jedynie słusznego związku.

Drugi trudny do wykorzenienia błąd, to że jakoby ktokolwiek miał pierwszeństwo na wodzie. Wszystkie przepisy mówią wszak tylko o obowiązku ustąpienia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 10:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian J. napisał(a):
plitkin napisał(a):
Juz pisalem pare razy gdzies. Chodzi o uczenie zeglarzy prawa drogi. Na kursach sie uczy, ze jacht ostrzejszy ma pierwszenstwo. Do tego sie mowi kursantom, ze to, ktory jest ostrzejszy poznaje sie po pozycji bomu grota. Jest to bardzo powszechne. Na tyle, ze nawet w regatach turystycznych zdarza sie uslyszec okrzyk "ostrzejszy" jako probe egzekwowania swojego prawa.
W jednym z moich rejsów na Morzu Północnym chwilę po objęciu wachty za sterem już w nocy zauważam po lewej stronie zielone światło jachtu. My szliśmy kursem baksztagowym tak, że oczywistym było, że jacht który płynie, płynie ostro na wiatr. Na pokładzie kapitan z innym członkiem załogi jeszcze nie zeszli z wachty mówią mi, że obserwują już go od dłuższego czasu i zadają mi pytanie jak się minę z tym jachtem. Dla mnie było to oczywiste, że mu ustąpię. Tak, że niekoniecznie trzeba widzieć bom grota innego jachtu żeby wiedzieć jakim kursem płynie w stosunku do nas inny jacht. Światła nawigacyjne w nocy też w tym pomagają. Chwilę po tym ominęliśmy ten jacht za jego rufą słysząc łopot jego pracujących żagli.


Widzisz, i tu jest rowniez ukryty blad w inetpretacji, choc skutek byl dobry. Nie wazne bylo jakim kursem w stosunku do Was plynie tamten jacht. Wazne, ze byl zawietrzny i ze akurat namiar sie nie zmienial, wiec kurs byl kolizyjny.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kolejnym bledem systemowym jest skutek zlego nauczania wynikajacgo ze slow Wojtka. Otoz na kursach ucza o tym kto ma prawo drogi, a nie o obowiazku istepowania. Wskutek tego zeglarze nie maja pojecia jak sie ustepuje, wiec czesto pchaja sie przed dziob przebierajac swoje zagle w nadziei plynac ostrzej i przemknac. Gdyby uczono o obowiazku ustepowania i powiedziano, ze ustepuje sie za rufa, problemu by nie bylo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
sailhorse napisał(a):
Otóż ku memu zdziwieniu - nie. Oba pisały swoją drogę. Też byłem zdziwiony dokładnością, ale np. w spirali wewnętrzny (do zakrętu) gps rysował małe kółka a zewnetrzny duże. Czyli tak, jak powinno być.
O tym pisałem. Oba są dokładne względem siebie. Natomiast mogą być jednakowo przesunięte względem rzeczywistej pozycji.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 11:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
jest to powszechny błąd propagowany głównie przez niedorobionych pseudo-instruktorów jedynie słusznego związku.

Prawdopodobnie "nie dorabiano" ich w tz COŻ potem się rozplenili po Polsce.

BTW
Kiedy ten związek, nie był, jedynie słusznym?
Jak Kolega Mod zarabiał jako szkoleniowiec i egzaminator był związek słuszniejszy bardziej czy mniej niż teraz?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
waliant napisał(a):
Czy naprawdę do tego, żeby stwierdzić czy jacht odpada czy ostrzy, potrzebne są rejestratory GPS??? :roll:


do tego eksperymentu - nie, ale do ustalenia osi obrotu na kotwicy - już można by użyć. Bo w tym wątku pojawiło się pole dla co najmniej dwóch eksperymentów - czyż nie?

Zaraz pojawi się również pole dla sposobów ustalenia błedu gps i wypączkuje wątek o tym czy pierwszeństwo ma jacht ostrzejszy nad pełniejszym, czy wręcz przeciwnie?

Serce rośnie, konsumpcja słonych paluchów również. Jesień w pełni a uczestnicy dyskusji coraz liczniej w zapale dyskusji są zdolni do generowania dwóch, lub trzech wzajemnie sprzecznych opinii...

_________________
Z wyrazami
JM


Ostatnio edytowano 27 lis 2014, o 11:49 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłam cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
sailhorse napisał(a):
do tego eksperymentu - nie, ale do ustalenia osi obrotu na kotwicy - już można by użyć. Bo w tym wątku pojawiło się pole dla co najmniej dwóch eksperymentów - czyż nie?


Ja w tym wątku pisałem wyłącznie o "nawietrzność/zawietrzność jachtu w funkcji miejsca mocowania szotu".
;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
plitkin napisał(a):
Na kursach sie uczy, ze jacht ostrzejszy ma pierwszenstwo. [...] nawet w regatach turystycznych zdarza sie uslyszec okrzyk "ostrzejszy" jako probe egzekwowania swojego prawa.


Ale, coż zrobić skoro minister też?
Źródło 3: Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 28.04.2003 w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych (Dz. U. Nr 212, poz. 2072):
Cytuj:
zawietrzny (płynący ostrzejszym kursem względem wiatru) ma pierwszeństwo
- wyjątek: statek wyprzedany ma pierwszeństwo przed wyprzedzajcym.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Ja w tym wątku pisałem wyłącznie o "nawietrzność/zawietrzność jachtu w funkcji miejsca mocowania szotu".
;)


Nie bądź egoistą - albo robimy komplet doświadczeń, albo wcale. Ja w tym wątku zapytałem tylko o nazwę żagla rozwieszanego podczas postoju na kotwicy.
A sam zobacz ile nowych zagadnień się pojawiło :rotfl:

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 12:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
sailhorse napisał(a):
Ale coż zrobić skoro minister też?
Źródło 3: Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 28.04.2003 w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych (Dz. U. Nr 212, poz. 2072):
Cytuj:
zawietrzny (płynący ostrzejszym kursem względem wiatru) ma pierwszeństwo
- wyjtek: statek wyprzedany ma pierwszestwo przed wyprzedzajcym.

Obawiam się że jak na razie nie miałeś tekstu rozporządzenia przed sobą
. http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0032122072
Czegoś takiego, co zamieściłeś po słowie "cytuj" w rozporządzeniu nie ma.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
sailhorse napisał(a):
Ja w tym wątku zapytałem tylko o nazwę żagla rozwieszanego podczas postoju na kotwicy.
A sam zobacz ile nowych zagadnień się pojawiło



Przez Ciebie, trzeba było podziękować za odpowiedź i poprosić o zamknięcie tematu! ;) :mrgreen: :-P :-P :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Fakt, cytowałem za cytującym. Ale przepis, który tak irytuje plitkina powtarza się natrętnie:

cyt1:
http://zeglarz-jachtowy.pl/page/file.php?id=417

cyt2 (http://www.mazurskieczartery.pl/poradniki-zasady-pierwszenstwa-w-ruchu-wodnym-3.html):
Cytuj:
Jeżeli dwa jachty płyną tymi samymi halsami, ustępuje znajdujący się od strony nawietrznej,


cyt3:(http://www.zagle.com.pl/srodladzie/srodladzie-przeglad/przedsezonowe-abc-cz-i-prawo-drogi-na-wodzie-i-w-k,76_12362.html)
Cytuj:
Jeżeli jachty żaglowe płyną tym samym halsem, to te po zawietrznej mają pierwszeństwo;


cyt4:(http://www.opty.trz.pl/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=17&page=1)
Cytuj:
Gdy jachty są na tym samym halsie i są w kryciu, jacht nawietrzny A musi ustępować jachtowi zawietrznemu B


cyt5: |Przepisy Regatowe Żeglarstwa 2013-1016
Cytuj:
ROZDZIAŁ A
PRAWO DROGI
11. NA TYM SAMYM HALSIE W KRYCIU:
Gdy jachty są na tym samym halsie i są w kryciu, jacht nawietrzny musi
ustąpić jachtowi zawietrznemu


I tak dalej i tak dalej...

Swoją drogą - gdyby było inaczej, to jak na regatach stosować taktykę wypychania przeciwnika do wiatru?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Yigael napisał(a):
Przez Ciebie, trzeba było podziękować za odpowiedź i poprosić o zamknięcie tematu! ;) :mrgreen: :-P :-P :-P


Ciii...Idę na rekord!
A poza tym badam potencjał wielowątkowości wątku w funkcji pory roku.

teraz zbaczamy na prawo drogi i tu spodziewam się ogromnego potencjału dyskusyjnego, bo temat jest atrakcyjny.
Idź po drynka i baw się dobrze.

_________________
Z wyrazami
JM


Ostatnio edytowano 27 lis 2014, o 13:35 przez sailhorse, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
sailhorse napisał(a):
Ciii...Idę na rekord!
A poza tym badam potencjał wielowątkowości wątku w funkcji pory roku.


To zapytaj Monię jaki okrzyk bije te wasze wszystkie "zawietrzne", "ostre" i /excusez le mot :mrgreen: / "kryte"! :mrgreen: Monia wie, bo Monia ma :twisted: :rotfl:

PS. Maniek też coś może pamiętać :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Yigael napisał(a):
PS. Maniek też coś może pamiętać :lol:

??
?Uwaga Beton? :rotfl:

Oj działał doskonale zwłaszcza na znalezienie miejsca przy kei. :cool:
Zwykle sąsiedzi nogami robili za odbijacze :lol: ale Betotron małym okrętem był.(4,85cm)

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 15:36 

Dołączył(a): 8 maja 2014, o 20:13
Posty: 73
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Zbieraj napisał(a):
Jedna oś możliwego obrotu - to zamocowanie łańcucha do kotwicy. Druga - zamocowanie łańcucha na dziobie. I trzecia, najważniejsza w tym przypadku - to oś obrotu samego jachtu przy skręcie (mniej więcej w okolicach masztu).


Toż to "oczywista oczywistość"
1. Tego że odcinek będący liną cumowniczą (od kotwicy do dziobu) może obracać się wokół swojego unieruchomionego końca (kotwica) nie trzeba chyba udowadniać.
2. Dowodem na to, że jacht/statek obraca się wokół dziobu jest zmiana kąta pomiędzy odcinkiem z punktu pierwszego (liną kotwiczną) a odcinkiem będącym środkową jachtu. Ponieważ są to cały czas odcinki o stałej długości (za wyjątkiem sytuacji opisanej w p.3) to ich obrót może następować wyłącznie w punkcie ich styku.
3. Dowodem na to, że jacht/statek obraca się również wokół własnej osi obrotu jest zmiana długości odcinka "kotwicznego" czyli luzowanie (szarpanie) liny kotwicznej.

Ruch zakotwiczonego jachtu jest wypadkową opisanych obrotów.

_________________
Pozdrawiam
Michał Filipek



Za ten post autor michal55 otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 22:54 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
sailhorse napisał(a):
Fakt, cytowałem za cytującym. Ale przepis, który tak irytuje plitkina powtarza się natrętnie:

cyt1:
http://zeglarz-jachtowy.pl/page/file.php?id=417

cyt2 (http://www.mazurskieczartery.pl/poradniki-zasady-pierwszenstwa-w-ruchu-wodnym-3.html):
Cytuj:
Jeżeli dwa jachty płyną tymi samymi halsami, ustępuje znajdujący się od strony nawietrznej,


cyt3:(http://www.zagle.com.pl/srodladzie/srodladzie-przeglad/przedsezonowe-abc-cz-i-prawo-drogi-na-wodzie-i-w-k,76_12362.html)
Cytuj:
Jeżeli jachty żaglowe płyną tym samym halsem, to te po zawietrznej mają pierwszeństwo;


cyt4:(http://www.opty.trz.pl/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=17&page=1)
Cytuj:
Gdy jachty są na tym samym halsie i są w kryciu, jacht nawietrzny A musi ustępować jachtowi zawietrznemu B


cyt5: |Przepisy Regatowe Żeglarstwa 2013-1016
Cytuj:
ROZDZIAŁ A
PRAWO DROGI
11. NA TYM SAMYM HALSIE W KRYCIU:
Gdy jachty są na tym samym halsie i są w kryciu, jacht nawietrzny musi
ustąpić jachtowi zawietrznemu


I tak dalej i tak dalej...

Swoją drogą - gdyby było inaczej, to jak na regatach stosować taktykę wypychania przeciwnika do wiatru?


Zdaje sie, ze nie zrozumiales co pisalem. Przeczytaj prosze jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL