Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 sie 2025, o 04:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 gru 2014, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nic więcej bym nie dodał - czyli historia się powtarza:
Wtedy Mantra dziś Maxus, jutro
... a zapomniałem o stadzie Setek :rotfl:
MJS
ps
A mnie kiedyś Kaczorkiem na "Bornhorn" nie wypuścili :evil:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2014, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2014, o 05:51
Posty: 81
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Nie wiem, gdzie pies pogrzebany. O tej łodzi p. kpt. Joasia mówiła: szybkie przebiegi dobowe, zniosła ciężkie i bardzo ciężkie warunki, bez zbędnej (w sensie płaskie dno po całej szerokości) chwiejby, odporna na dryf, etc. Łódź nie ryła dziobem, wierzchołkiem trójkąta "żelazka", jak Bawaria wielkim, o czym pisze, obrazkami ilustruje i ostrzega tutaj p. Strzelecki), przynajmniej p. kpt Pajkowska o tym nie wspominała.

Tej statyczności kształtu w cudzysłowie, to zupełnie nie rozumiem ironii?

O takielunku, to inny wątek, o który bardzo chętnie bym zapytał.

@ I wszystkie te cechy, bardzo rozsądne w lekkiej regatówce, były już psu na buty. :-P

Tego też nie rozumiem. Proszę wybaczyć mi mą ignorancję, tylko tłumaczyć. ilustrować, cierplwie tłumaczyć.

_________________
Serdecznie, M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2014, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2014, o 05:51
Posty: 81
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
M@rek napisał(a):
Jola Dlugajczyk

Kilkanaście lat pływania na "Polusie". Doświadczenie zwyciezyło, czy ten Carter tak się spisywał.

Trochę off topic. Pan wtedy plynął na Kiwi? Czy coś mylę? O kadłub Dehler 31, Hanse 331 bym zapytał. Powoli, powoli ...

_________________
Serdecznie, M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 01:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
migacz napisał(a):
Nie wiem, gdzie pies pogrzebany. Proszę wybaczyć mi mą ignorancję, tylko tłumaczyć. ilustrować, cierplwie tłumaczyć.
Znaczy bardziej wprost? Bo owszem, dla zabawy pisuję... ;)
Marek wspomniał iże ta akurat Mantra w regatach nie powalczyła, nawet z Carterkiem. Dlatego przypominam że "Mantra Asia" jest zbudowana ciężej. Ciężej nawet od Carterka. Bodaj 3,5 tony waży, projektowo, choć podobną łódkę zrobiłby w 2 tonach. Zwłaszcza Armiński by zrobił ;) Jego Mantra 7000 waży tonę, a Mantra 31 - 2,5 t. Kształty i konstrukcja podobne. Stąd też rozwiązania oczywiste w 2-tonowej regatówce.
Które akurat w "Asi", jachcie cięższym i przeznaczonym na oceaniczną trasę, nie są konieczne.
Jak to płaskie dno, przykładowo; a "stateczność kształtu" biore w cudzysłów bo średnio pasuje w opisie łódki dobrze obalastowanej i słusznego ciężaru.
Łopatologicznie ilustrując: jacht potrzebuje do napędu jakiejś tam siły X (wytwarzanej przez x żagla), dającej konkretny moment przechylający - aby to unieść kadłub musi wytworzyć odpowiedni moment prostujący (stateczności). To moment siły a konkretnie siły ciężkości (wyporu) razy ramię działania. I powiedzmy że Mantra potrzebuje wytworzyć 2 Tm (tonometry) momentu. Jeśli waży dwie tony trzeba uzyskać w przechyle przesunięcie środka wyporu o metr w bok (2 t x 1 m) - płaski kształt Mantry to umożliwi. Ale jeśli zaważy 4 tony wystarczyłoby przesunięcie o pół metra - już nie musi być taka płaska. Możesz porównać z kształtem Contessy 32 (fotki opodal w viewtopic.php?f=3&t=20564 ) - gdyby obciąć nawisy ma wielkość Mantry, ale waży właśnie 4 tony (na pusto).
Jak już o tej stateczności kształtu: Mantra ma kąt graniczny (AVS) 122 stopnie, a Contessa (ale na pusto) aż do 180 stopni... Przy tej samej szerokości i zanurzeniu. Ta różnica też w pewnym sensie wynika z wagi - owóż oba jachty mają kawał ołowiu na głębokości 1,6 m: Mantra ma powieszoną jedną tonę, Contessa dwie. Co tłumaczy czemu Contessa jest o tonę cięższa :mrgreen:

Podobnie z innymi rozwiązaniami; np. ten pokład na rufie, szeroki a zaprojektowany do skutecznego balastowania załogą - typowo regatowe. Jeśli na 2-tonowym wysadzimy 400 kg na balast to efekt znaczący, niewątpliwie. Na 4 tonowym już znacznie mniejszy. A tu omawiamy jacht który szedł przez oceany jedno-dwuosobowo - i po co to komu? Na oceanicznie lepiej byłoby rufę górą zwęzić, tak na wypadek gdyby złośliwa fala chciała za nią wziąć.

Natomiast nie traktowałbym Mantry jako "żelazka" (nie wiem jak Marian) gdyż nie jest specjalnie szeroka a zejście wody pod rufą podgięte i zwężone. Kadłub zrównoważony nie jest, ale nie przesadzajmy...

A np. inne 'rozwiązanie regatowe' mało wskazane w dalekie rejsy to ten wąski kil, a głęboki. Znaczy długie ramię siły ;) Otóż z takim kilem wejście na miel przeważnie kończy się remontem w stoczni. Mantra nie była wyjątkiem...



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 02:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Natomiast nie traktowałbym Mantry jako "żelazka" (nie wiem jak Marian) gdyż nie jest specjalnie szeroka a zejście wody pod rufą podgięte i zwężone. Kadłub zrównoważony nie jest, ale nie przesadzajmy...
Już gdzieś pisałem:
Zdziwisz się, ale : ja nie jestem ortodoksem. Mnie tylko za takiego mają. :rotfl:


Asia, Puffin, i inne; są dla mnie przykładem, coraz większego zbliżania się do absurdu. Jachty o kształtach śródlądowych klasyków (Finn, Hornet FD) coraz częściej robią za klasyki oceaniczne (po dodaniu kila z bulbą).
A robią to w miarę skutecznie, głównie, dzięki coraz lepszym: żeglarzom, materiałom i logistyce (głownie: meteorologii).
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 09:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
migacz napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jola Dlugajczyk

Kilkanaście lat pływania na "Polusie". Doświadczenie zwyciezyło, czy ten Carter tak się spisywał.

Trochę off topic. Pan wtedy plynął na Kiwi? Czy coś mylę? O kadłub Dehler 31, Hanse 331 bym zapytał. Powoli, powoli ...


To moze nie tak :) Ja chcialem jedynie zwrocic uwage na to ze jest u nas sporo znakomitych zeglarek i zeglarzy, ktorzy z braku sponsora nie sa w stanie pokazac co potrafia ( a potrafia jak widac).
Tak, plynalem na "Kiwi" a obecnie na Laserze 28 scigam sie z mantra "Verano"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 09:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rys napisal " Jego Mantra 7000 waży tonę, a Mantra 31 - 2,5 t. Kształty i konstrukcja podobne."
Podobne do czego ? do Mantry 8,5 ?????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 09:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I to "Otóż z takim kilem wejście na miel przeważnie kończy się remontem w stoczni. Mantra nie była wyjątkiem..."

Akurat tak sie zlozylo ze taka Mantra wysztrandowala w RPA i obylo sie bez uszkodzen.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Mantra wysztrandowala w RPA i obylo sie bez uszkodzen

Nie było tak różowo, w czasie holowania Mantra brała wodę na tyle poważnie, że panią kapitan na holowanym jachcie zastąpili ratownicy z pompą. Ale faktem jest, że przeciek naprawiono na brzegu, a nie w stoczni.
migacz napisał(a):
O tej łodzi p. kpt. Joasia mówiła: szybkie przebiegi dobowe, zniosła ciężkie i bardzo ciężkie warunki

Kłopot pojawił się przy 6-metrowych falach, które zapowiadano przy Przylądku Dobrej Nadziei. Wtedy kpt. Joasia chyłkiem skryła jacht w Port Elizabeth, na całe trzy dni i dwie noce. Z drugiej strony wcale nie wiadomo czy np. kpt. E. Tabarly na swoim Pen Duicku I poszedłby w taką sztorę...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 15:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Podobne do czego ? do Mantry 8,5 ?????
A do czegóż podobne, czyżby Tahiti Kecza? :mrgreen:
Pytał człek o "słów kilka o tym kadłubie". Toć nie o różnice między jedną Mantrą a drugą, raczej o "kształt kadłuba jachtu"... a w każdym razie ja o tym, znaczy ogólnie o takiej koncepcji kadłuba.
A chętnie poczytałbym porównanie rozwiązań Mantry 28 z Laserem 28 przez fachowca wszak; plizz? :)
M@rek napisał(a):
Mantra wysztrandowala w RPA i obylo sie bez uszkodzen.
Marta Sziłajtis-Obiegło napisał(a):
Łódka brała wodę tak ok. 5 litrow na godzinę. Tak naprawdę, to nie wiem czy nie nabrała przy pukaniu balastem o piach a nie przy holowaniu, ale szybko ta woda sie nie wlewała. Wszystkie śruby są ruszone, balast się nie kiwa, ale dookoła tam gdzie sikaflex szpara się zrobiła i z niej woda leci. Poprzeczna wręga, ta, co odbiera uderzenia z balastu jest pęknięta wzdłuż po prawej stronie, dół balastu w porządku, płetwa sterowa jest prosta ale trzon jest wygięty pod jacht i znacznie ciężej chodzi rumpel - może łożysko? To pękniecie w zęzie za zlewem kuchennym dotyczy tylko wtórnego przylamininowania dennika, a nie na wylot dna. Dno jest całe.
Ja bym zaraz wyciągał, choćby tylko dla sprawdzenia. Właśnie dlatego że taka konstrukcja.
A przecież sam mówię że tę łódkę solidnie zrobili, jak siem należy ;)

Tak dla pełnej jasności dodam że po ściągnięciu z miela (co dopiero wysztrandowaniu), z poniżej widocznych natychmiast wyjmowałbym do kontroli tego po lewej.
A tych dwu po prawej nie :cool:
Załącznik:
00101 (900x383).jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 15:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
M@rek napisał(a):
Podobne do czego ? do Mantry 8,5 ?????
A do czegóż podobne, czyżby Tahiti Kecza? :mrgreen:
Pytał człek o "słów kilka o tym kadłubie". Toć nie o różnice między jedną Mantrą a drugą, raczej o "kształt kadłuba jachtu"... a w każdym razie ja o tym, znaczy ogólnie o takiej koncepcji kadłuba.
A chętnie poczytałbym porównanie rozwiązań Mantry 28 z Laserem 28 przez fachowca wszak; plizz? :)


Ja tam fachowcem od rozwazan nad kadlubami nie jestem :) Linie kadlubow Mantry 7000, mantry 9,3 ( farr 30 ) mozna znalesc w necie i porownac z Mantra 85 samemu.
Dla mnie to zupelnie inne kadluby o innym przeznaczeniu.
jesli chodzi o porownanie Mantry 85 z Laserem 28 to widac na pierwszy rzut oka ze rozni je w projektowaniu dobre 20 lat. Linii lasera 28 niestety nigdzie nie moge znalesc podobnie jak rysunkow oryginalnego balastu. Jesli chodzi o rozwiazania pokladu to Laser 28 zostal zaprojektowany dla 5 osob zalogi pod taka zaloge zostal zaprojektowany .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 16:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tu mozna sobie samemu obejrzec zdjecia Mantr o ktorych mowimy i samemu sie przekonac ile jest podobienstw

http://aarminski.com.pl/mantra-yachts/m ... range.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Tu można sobie samemu obejrzeć zdjęcia Mantr o których mówimy i samemu się przekonać ile jest podobieństw
http://aarminski.com.pl/mantra-yachts/m ... range.html

Wszedłem i jestem mile zaskoczony.
Mantra 31 Day Sayler: nikogo nie oszukuje.
Jest przybrzeżnym jachcikiem krążowniczym o ambicjach regatowych,
bez kompromisów, nic udaje ponad to, do czego się doskonale nadaje,
a na dodatek ma coś nowego i odkrywczego* do zaproponowania.
Załącznik:
Mantra Day sayler o2.png
Mantra Day sayler o2.png [ 183.23 KiB | Przeglądane 5558 razy ]



Armiński tym projektem zawędrował na górną półkę w moim prywatnym rankingu: nowoczesnych, odważnych designerów, gdzieś trochę ponad Huzara 25/28 = "Cofeinkę". :cool:
MJS


*Nie jest dla mnie jasne gdzie i jak chowa kabinkę, (myślę, że wjeżdza ona w burty).


Załączniki:
Komentarz: "Coffeinka"
huzar 28 -CR .jpg
huzar 28 -CR .jpg [ 173.83 KiB | Przeglądane 5558 razy ]
Mantra DayS - layout.jpg
Mantra DayS - layout.jpg [ 108.08 KiB | Przeglądane 5558 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 17 gru 2014, o 23:31 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 23:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Jest przybrzeżnym jachcikiem krążowniczym o ambicjach regatowych,


po prostu daysayler, krążownik to on nie jest, ale fajny, w Polsce niesprzedawalny

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2014, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Jest przybrzeżnym jachcikiem krążowniczym o ambicjach regatowych,

Po prostu daysayler, krążownik to on nie jest, ale fajny, w Polsce niesprzedawalny

Dla mnie krążowniczy to ten co krąży po okolicy, a czy w dzień , czy także w nocy?
tu właśnie Armiński rozszerzył nam horyzonty.

nie podąża (gdzieś) = podróżniczy,
ani nie włóczy się = turystyczny,
ani nie wyprawia się daleko = wyprawowy.

MJS

Aha... i nie żelazko, co też jest do zapamiętania. :rotfl:

ps Być może pod wpływem tego projektu mój P-911 będzie "nieco przeprojektowany" :respekt:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 00:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Dla mnie krążowniczy to ten co krąży po okolicy,


rozumiem :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 09:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, to nic odkrywczego bo podobne jachty sa znane od lat i w rejonie Srodziemnego maja swoich zwolennikow.( słuza do przyjemnosciowego dziennego plywania przy ładnej pogodzie) Andrzej dostal zamowienie z Włoch i zaadaptowal formy po "Duzym Ptaku" i "Zoltarze" .
Tak przy okazji, widzisz podobienstwa linii kadluba do Mantry 8,5 ktore Rys sugerowal ? Bo ja nie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 14:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Tak przy okazji, widzisz podobienstwa linii kadluba do Mantry 8,5 ktore Rys sugerowal ? Bo ja nie :)
Tak przy okazji: gdzie sugerowałem podobieństwo linii? Wyrywasz z kontekstu:
Ryś napisał(a):
"Mantra Asia" jest zbudowana ciężej. Bodaj 3,5 tony waży, choć podobną łódkę zrobiłby w 2 tonach. Mantra 7000 waży tonę, a Mantra 31 - 2,5 t. Kształty i konstrukcja podobne.
Jeśli nie widzisz podobieństwa 3,5 tonowej Mantry Asi do dwukrotnie lżejszych inszych Mantr, to służę trzytonowym jachtem (znaczy wagi i wielkości podobnej) którego kształty i konstrukcja nie są podobne :)

Obrazek

Bo zwracałem uwagę że jak już łódka waży ponad trzy tony to nie musi wyglądać jak Mantra :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 14:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a ile ma długości ta łódka?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 15:18 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz Rysiu, idac Twoim tokiem rozumowania wszystkie jaednomasztowe jachty sa podobne :) Jesli nie widzisz istotnych roznic miedzy mantrami 7000, 31 a 8,5 to polemika jest bez sesu. Tak sie sklada ze wszystkie w/w typy znam dobrze i na wszystkich plywalem. Jesli to malo proponuje poczytac co Konstruktor o nich napisal.
Poza tym kto powiedzial ze lodka ponad 3 t musi wygladac jak Mantra, to oczywiste ze nie musi ale tez nie musi wygladac archaicznie :) Kazdy moze sobie kupic co sie mu podoba i portfel pozwoli :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 15:47 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Tak sie sklada ze wszystkie w/w typy znam dobrze i na wszystkich plywalem


Na "Zoltarze" żeglowałeś, przed czy odpadnięciu balastu?


Załączniki:
Duży_Ptak2.jpg
Duży_Ptak2.jpg [ 78.87 KiB | Przeglądane 5335 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 15:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marku a możesz coś Mantrze 28 powiedzieć, jak się pływa? to jest mój rozmiar :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 16:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przed :) jesli dobrze pamietam to Syn Tomeckiego plynal wlasnie wtedy kiedy balast stracili.
Mantra 28 plywa niezle, "Verano" ma nowe zagle i jest dla mnie bardzo trudnym przeciwnikiem. Stoi w AZS a Marek, wlasciciel jest bardzo sympatyczny i z pewnoscia odpowie na kazde pytanie. Jedna z tych ktore oplynely swiat nosi teraz nazwe "Darzec" i stoi na Pogoni ale wlasciciela nie znam.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2014, o 17:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Jesli nie widzisz istotnych roznic miedzy mantrami 7000, 31 a 8,5 to polemika jest bez sesu. Tak sie sklada ze wszystkie w/w typy znam ...
Poza tym kto powiedzial ze lodka ponad 3 t musi wygladac jak Mantra, to oczywiste ze nie musi ale tez nie musi wygladac archaicznie :)
Ależ widzę, toż bądźmy poważni. :rotfl:
A nie będę się wypowiadał, bo tyle widzę co na folderku - ani linii nie widzę, ani kadłubów na żywo. W tej sprawie liczyłem na Ciebie... ;)

A wątek nazywa się "Ksztalt kadłuba jachtu", a nie kształt kadłuba Mantr.
Komentowałem kształt Mantry w stosunku do kształtów innych jachtów. Zgodzisz się może że "istotne roznice miedzy mantrami 7000, 31 a 8,5" są mniejsze niż między trzema łódkami z mojego zdjęcia? Dla ułatwienia dodam że z tych trzech tam najstarszy (archaicznie wyglądający) jest z lewej Carterek :mrgreen:


Piotrze - na rysunku Allegro 27.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 231 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL