Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 cze 2025, o 22:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sty 2015, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
A dlaczego nie, kto bogatemu zabroni :)
http://www.yachtworld.com/boats/2012/Wi ... 0-Limited-

Niby czym się tu mamy zachwycać?
Załącznik:
winner-900-10-0263.jpg
winner-900-10-0263.jpg [ 54.64 KiB | Przeglądane 6600 razy ]
Załącznik:
Winner900.jpg
Winner900.jpg [ 268.83 KiB | Przeglądane 6600 razy ]

chyba tylko ceną:
z wyglądu to samo mamy na każdym zakręcie mazur :rotfl:

Gożej ... bo grozi nam zalew "nowoczesności" w postaci płaskich sklejkopodobnych burt na laminatowych coraz bardziej żelazkowatych* jachtach.
MJS

* czyli niezrównoważonych szkwałowo wyczynowcach. :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 18:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Eureka, czas zamknąć wątek, każdy jacht się nadaje :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
NOCOTY?
Nadaja się dobre jachty: to znaczy dobrze pływające na krótkiej bałtyckiej fali.
Mam taki:
Załącznik:
wodowanie_techniczne.jpg
wodowanie_techniczne.jpg [ 167.97 KiB | Przeglądane 6579 razy ]

XXI wiek przygotowany na ciężkie warunki.
Właściciel (i projektant?) wiedzą co od niego chcą, wiedzą do czego jacht ma służyć, jakim falom ma sprostać... bez kompromisów uników i mody.
A co najważniejsze mnie się podoba*
MJS

* No może trochę za wąski dziób w linii wodnej


Zgadniecie co to za jacht? :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 19:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a on betonowy jest?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A niby dlaczego miałby być?
Mnie podobaja sie jachty, które rokują dobre zachowanie na morzu, a nie z czego.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 19:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
NOCOTY?
Nadaja się dobre jachty: to znaczy dobrze pływające na krótkiej bałtyckiej fali.
Mam taki:
Załącznik:
wodowanie_techniczne.jpg

XXI wiek przygotowany na ciężkie warunki.
Właściciel (i projektant?) wiedzą co od niego chcą, wiedzą do czego jacht ma służyć, jakim falom ma sprostać... bez kompromisów uników i mody.
A co najważniejsze mnie się podoba*
MJS

* No może trochę za wąski dziób w linii wodnej


Zgadniecie co to za jacht? :mrgreen:


To jacht, ktory mlody czlowiek buduje z mysla o oplynieciu swiata bez zachodzenia do portow. Mnie sie zupelnie nie podoba :)
Przypomina mi ksztaltem te tak krytykowane wczesne IOR-owskie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 19:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"z wyglądu to samo mamy na każdym zakręcie mazur :rotfl:

Gożej ... bo grozi nam zalew "nowoczesności" w postaci płaskich sklejkopodobnych burt na laminatowych coraz bardziej żelazkowatych* jachtach.
MJS

* czyli niezrównoważonych szkwałowo wyczynowcach. :-P"

na Mazurach nie bywam i sie nie wybieram, o niezrownowazeniu szkwalowym chetnie podyskutuje na morzu na konkretnych jednostkach bo w internecie kazdy moze sobie glosic to co chce :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 19:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Z przyjemnoscia zobaczylbym polski jacht tej wielkosci tak zaprojektowany i tak plywajacy:) Jesli ktos moze podac przyklad to poprosze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiscie ja bym takich pieniedzy za ten jacht nie dal nigdy :) wolalbym kilkunastoletniego Firsta 31,7 dobrze wyposazonego za ok 40 tys e. A gdybym mial mniej to za ok 25 tys e znakomitego Dehlera 31 lub nieco wiekszego 34 za ok 30 tys e.
Moj Laser 28 kosztowal mnie razem ze sprowadzeniem duzo mniej i uwazam ze wcale nie jest gorszy od nowego Maxusa 28 .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
M@rek napisał(a):
Z przyjemnoscia zobaczylbym polski jacht tej wielkosci tak zaprojektowany i tak plywajacy:) Jesli ktos moze podac przyklad to poprosze :)


LG899? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
A niby dlaczego miałby być?


coś ty taki nerwus,po prostu myślałem że siatkobetonowiec :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
LG 899 chyba kosztowal porownywalne pieniadze do Winnera :) Czekam z niecierpliwoscia na jego pojawienie sie na jakis normalnych regatach, takich z halsowka i up& down.
Konstruktor jednoznacznie wypowiedzial sie na temat pomiarow tej jednostki wg. formul .
Moim zdaniem tej konstrukcji trudno bedzie rywalizowac zarowno w KWR jak i ORC bo nie zostala do tego zaprojektowana. Zreszta to samo dotyczy np Mini 650 czy IMOCA :)
Winner 900 jest moim zdaniem znakomitym kompromisem i dlatego go przywolalem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
coś ty taki nerwus,po prostu myślałem że siatkobetonowiec :D

Jaaaa nerwusss niee chyba mnie z kimś pomyliłeś. :-P
M@rek napisał(a):
...o niezrownowazeniu szkwalowym chetnie podyskutuje...

To pooglądaj jesienne pływania "Sigi" na najnowszym produkcie naszej wiodącej stoczni nietykomazurskiej... sam domyśl się jakiej (...nie chcę znów zaczynać "jatki").

Co to za doskonały jacht który dobrze pływa tylko w odpowiedniej formule ?
a poza nimi też jakotako? :rotfl:

MJS
W razie czego ja na razie OT,
...bo sprawa szybko zmierza do doskonale znanego nam wszystkim zakończenia. :mrgreen:

*

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
w KWR jak i ORC bo nie zostala do tego zaprojektowana.


W KWR to jasne, ale czemu to przekreśla szanse w ORC?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
To pooglądaj jesienne pływania


Błąd ,1. tu by potrzeba porównywać wersje kilową,
2. a komentarz Sigi czytałeś?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bo nie slyszlem ze jakies Mini 650 , Imoca czy jakass podobna konstrukcja startowala w ORC z powodzeniem :)
Sledze wyniki ME i MS ORC Int od paru sezonow i widze ze dominuja dosc konwencjonalne
dobre konstrukcje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Koledzy KWR, OCR, KWŻ, PZŻ to inne wątki: tu mamy o falach kadłubach i Bałtyku... bez narzucania przepisów na garb.
MJS

ad2/ Komentarze? tak ale i widziałem jak pływa i komentowałem nawet: na trzecim forum... ale przestałem bo tam biją. :rotfl:
ad1/... a czym niby się różni szyber od kila? prócz braku bulby.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
piotr6 napisał(a):
coś ty taki nerwus,po prostu myślałem że siatkobetonowiec :D

Jaaaa nerwusss niee chyba mnie z kimś pomyliłeś. :-P
M@rek napisał(a):
...o niezrownowazeniu szkwalowym chetnie podyskutuje...

To pooglądaj jesienne pływania "Sigi" na najnowszym produkcie naszej wiodącej stoczni nietykomazurskiej... sam domyśl się jakiej (...nie chcę znów zaczynać "jatki").

Co to za doskonały jacht który dobrze pływa tylko w odpowiedniej formule ?
a poza nimi też jakotako? :rotfl:

MJS
W razie czego ja na razie OT,
...bo sprawa szybko zmierza do doskonale znanego nam wszystkim zakończenia. :mrgreen:

*[/quote

Marianie drogi, ja nie wypowiadam sie na temat filmow w internecie. Moge sie wypowiedziec o zachowaniu w trudnych morskich warunkach "Babooshki" Victora bo mialem niewatpliwa przyjemnosc na niej plywac w Kielerwoche :)
Przyznam ze nie moge zrozumiec twojej fascynacji jachtem budowanym przez w/w mlodego Kolege. Poza satysfakcja z samodzielnej budowy nie widze zadnego logicznego uzasadnienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Koledzy KWR, OCR, KWŻ, PZŻ to inne wątki: tu mamy o falach kadłubach i Bałtyku... bez narzucania przepisów na garb.
MJS

ad2/ Komentarze? tak ale i widziałem jak pływa i komentowałem nawet: na trzecim forum... ale przestałem bo tam biją. :rotfl:
ad1/... a czym niby się różni szyber od kila? prócz braku bulby.


Widziales jak plywa na fali ,na morzy w trudniejszych warunkach ? :)
Moze nie jestes swiadomy ale przepisy ORC klada bardzo duzy nacisk na bezpieczenstwo konstrukcji i wlasciwe wyposazenie. Do tego tworzone sa i modyfikowane przez praktykow a nie teoretykow :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 20:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
ad1/... a czym niby się różni szyber od kila? prócz braku bulby.


Nie do końca wiem jak w tym wypadku ale cały balast jest w kilu, nisko a nie w podłodze, dzięki temu łódka sztywniejsza jest, oczywiście pisząc bardzo ogólnie.

Siga pływał na typowej łódce jeziorowej i raczej pozwalał żeby go nosiła

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Bo nie slyszlem ze jakies Mini 650 , Imoca czy jakass podobna konstrukcja startowala w ORC z powodzeniem :)


Imoci są za duże, za drogie, za długo robią zwroty, mają za duże zanurzenie. Mini też za wolno manewrują. Obie klasy słabo pływają pod wiatr. Mini są małe, więc trochę za wolne w zwykłych warunkach.
Natomiast LG to zwykły jacht, więc nie wiem, czemu miałby się w ORC nie liczyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Piotrze:
Trochę mylisz pojęcia: sztywność, to raczej z szerokości w linii wodnej wynika.
Kil szybrowy i kil (bez bulby) mają takie same oddziaływanie na łódkę.
Balast w kadłubie jest tylko dodatkiem dla bezpieczeństwa (gdy podniesiemy kil do góry).
Bulbę można mieć i w stałym i w szybrowym kilu taką samą.

Dalej nie wiem dlaczego łódka "jeziorowa" ma/może w każdym szkwale wyrywać ster z ręki i to jest dobrze, a łódka kilowa/morska ma tego z jakiejś przyczyny nie robić.
Pomijam "zboczenie" ze "zrównoważonym" sterem kiedy sił nie czuć na rumplu, ale one tam są i tak.
Pomijam też łódki z dwoma sterami:
bo to jest genialne wyjście z sytuacji w jakiej jacht żaglowy nigdy nie powinien się znaleźć.
(czyli ostrzy w szkwałach, a my udajemy, że "nic się nie stało rodacy".
Dopiero gdy taki (trójkątny w widoku z góry) kadłub ma dwie skośne do osi symetrii powierzchnie bocznego oporu (i dwa stery) zaczyna być logicznym.
Wtedy po przechyleniu płynie na "kajaku" z jednej burty, ale ten kajak płynie wprost a nie z dryfem czyli skosem. (pomijam tu znów złe ustawienie ożaglowania, rycie dziobem w falę itp pomniejsze wady żelazek.)
Waliant też coś powyżej dodał od siebie. :lol:


Załączniki:
500 _ finot.jpg
500 _ finot.jpg [ 50.13 KiB | Przeglądane 6339 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 13 sty 2015, o 22:01 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 22:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Piotrze


inaczej, Jakie róznice są w pływaniu maxusem z mieczem a kilowy, czyż ten drugi nie będzię sztywniejszy i nie będzie trzeba się od razu refować? Może Wiktor pływał na łódce Szymona?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
Gożej


Marian
PLissssssssssss.... :-(
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Gożej


Boże ....
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
czym niby się różni szyber od kila? prócz braku bulby.


Kłopot z wyciągnięciem nóg w mesie w poprzek ?
:rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Były gdzieś w necie uwagi o łódce Szymona i jej wywożeniu na wiatr przy 5-6B kogoś kto płynął z nim (nią) na start.

Ale chyba znikają takie uwagi gdzieś w niebycie tak jak opinie o jachtach pewnej przodującej stoczni robiącej brzydkie żelazka (światowej sławy konstruktora) na włoski rynek.

MJS
ps
Oględniej już się nie da (chyba). :rotfl:


bo będzie gorzej... :oops:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
będzie gorzej... :oops:

YES, YES, YES, :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 22:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Były gdzieś


ale Twoim zdaniem czy będzie róznica miedzy kilową wersją a mieczową w sensie że ta ostatnia będzie częsciej wywożona??

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wywożenie zależy głównie ( o ile nie tylko) od kształtu kadłuba!
Ktoś kto nie pływał np. Folkboatem nie wie jak jachy mogą pływać na wiatr i w przechyle.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 22:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Wywożenie zależy głównie ( o ile nie tylko) od kształtu kadłuba!


również, jasne

Tylko jak masz dwa te same kadłuby jeden kilowy a drugi mieczowy to ten pierwszy będzie mniej wywożony od mieczowego?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2015, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
piotr6 napisał(a):
jak masz dwa te same kadłuby jeden kilowy a drugi mieczowy to

to masz dziwnego katamarana :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 330 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL