Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 00:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sty 2015, o 14:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
No to napisz dokladnie na ktorym plywales ?

AMAR CWM ZHP Gdynia. Rejs wrześniowy...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 15:18 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
plitkin napisał(a):
Membranki sa fajne. Polecam sprobowac. Ja sie przekonalem.

Dakron tez dakronowi nie rowny.

No i nie wszystko co stare i sprawdzone jest dobre. Nie jezdzisz starym Uralem ani Lada, choc sprawdzone sa przez miliony :)


Wiesz ale za moim pierwszym motorem znalezionym w komorce pod Szczecinem mi teskno ( MZ BK 350 ) :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5559
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3171
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Posty opisujące żeglowanie w PRL-u przeniosłam do istniejącego już wątku na ten temat, żeby łatwiej było znaleźć te, niemieszczące się niekiedy w głowach młodych żeglarzy, opowieści

viewtopic.php?f=3&t=7451&p=345927#p345927

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca



Za ten post autor Janna otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Żagle membranowe są fajne, ale nie na każdy jacht. A to dlatego, że nie można ich składać, a trzeba rolować. Gdzie mam na swoim jachcie zmieścić rulon z genuy, o długości dobrze ponad 4 metry?
Zaczynam podejrzewać, że małe foki i duże groty mogą być także skutkiem stosowania żagli z tworzywa innego niż dakron. :)
Na znanym mi jachcie Słoni jest specjalna "koja dla żagla" - półka przy burcie, z otworem w grodzi, żeby taki rulon (znacznie mniejszy niż u mnie), było gdzie trzymać ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 20:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tomku, w Helsinkach znaczna czesc duzych jachtow byla na membranach. Duze zagle byly skladane.

Sa tez membrany z tafeta, bardziej odporne na skladanie. Kolega ma takie i uzywa lazy jack-a.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja mam tez membrane z tafeta ale tez mam lazienke z zagielkoja gdzie ten zrolowany zagiel sie miesci :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale Wiktor, to chodzi o stosunek długości rulonu z żaglem do długości jachtu. U mnie to jest jak 1:2 ;)
Wiem że są żagle bardziej odporne na składanie, ale do dakronu to jednak im daleko.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
gdzie ten zrolowany zagiel sie miesci


No właśnie, bo to jakiś mały foczek ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 17:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
No to teraz po wszystkim co było proponuję zaprojektujmy jacht na Bałtyk.
Przyjmijmy, że będzie miał 32 stopy (9,75 m). Dlaczego? Bo jest to długość, która jeszcze może być w rozsądnej cenie. Zakładam również, że ma być to jednostka o możliwie małej wyporności. Duża wyporność to duże koszty - wszystko rośnie a koszty najbardziej!
Na wstępie proponuję określić pozostałe parametry: Lc = 9,75 m, szerokość = ?, zanurzenie = ?, wyporność konstrukcyjna = ?, powierzchnia ożaglowania = ?.
Dacie się namówić na taką symulację projektu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
Duża wyporność to duże koszty - wszystko rośnie a koszty najbardziej!

Powtarzam to nie jest prawda: duża stateczność rodzi te koszta, a nie sam ciężar.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 18:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozna cos wybrac :)
https://www.youtube.com/watch?v=7GwtXoMNRHg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 18:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przypadkiem znam wyniki tego testu :) Sun Fast najszybszy, Dehler najbardziej komfortowy i najlepiej wypadajacy w ORC Int.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 18:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Powtarzam to nie jest prawda: duża stateczność rodzi te koszta, a nie sam ciężar.

I tu się nie zgadzam. Ale o stateczności proponuję trochę później. Przy dużej wyporności wszystko musi być "większe", masa jachtu, takielunek, żagle itd. A wolimy przecież mieć tą masę dla lodówek, pralek, itp.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 18:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Rzeczywiście coś w sobie te Dehlery mają

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 18:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
Przypadkiem znam wyniki tego testu :) Sun Fast najszybszy, Dehler najbardziej komfortowy i najlepiej wypadajacy w ORC Int.

Wyniku nie znasz bo ma być to jacht, który chcemy mieć. A czy dobrze wypadnie w ORC, zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:27 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
jaszra napisał(a):
Przy dużej wyporności wszystko musi być "większe", masa jachtu, takielunek, żagle itd. A wolimy przecież mieć tą masę dla lodówek, pralek, itp.
Nie przesadzajmy - toć przy 'dużej wyporności' chodzi właśnie o to że chcemy mieć zapas - na te lodówki i pralki... i zbiorniki, i silniki, i porządne umeblowanie, i żarcie, i bambetle załogi różniaste... I solidny zapas stateczności, by tona różności władowana na burt nie zagrażała wywrotką. ;)
Co oczywiście nie jest potrzebne w "Jachcie na Bałtyk", używanym do krótkich rejsików urlopowych.
Ale w drugą stronę - lekka konstrukcja, pod regaty, wymusza droższe rozwiązania konstrukcyjne. Celowałbym w średnie wyporności.
piotr6 napisał(a):
Rzeczywiście coś w sobie te Dehlery mają
Przykładowo spójrz na nowoczesny Dehler 32 ma wyporność 4,5 tony (wersja turystyczna, kil zwykły). I praktycznie to jest ciężar, czy "wyporność na pusto" - bo na zbiorniki i ładunki tam co kot napłakał. Ale przynajmniej dali balastu, zamiast minimum minimorum prawem dopuszczalne... To w sprawie ciężaru :-P
Natomiast takielunek do normalnego pływania wolałbym normalny topowy. Dosłownie uciąć ostatni metr masztu i dać wanty na boki.
Wewnątrz niebogato; jak kto woli - standard dzisiejszy. Taki na Bałtyk...
Znaczy gdyby włożyć to co u mnie zaważyłby 6,5 - 7 t. To tak by zobrazować sprawę "dużej wyporności". :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Obrazek

Tu jest Arion, podobny ma Kocur, jak dla mnie super łódka.myślę że i na regaty też byłaby dobra,

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 26 sty 2015, o 19:37 przez piotr6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Przekonstruowany "na Bałtyk" wedle doświadczenia Kocura, znaczy? :D
Ale Jaszra chciał 32.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
jaszra napisał(a):
M@rek napisał(a):
Przypadkiem znam wyniki tego testu :) Sun Fast najszybszy, Dehler najbardziej komfortowy i najlepiej wypadajacy w ORC Int.

Wyniku nie znasz bo ma być to jacht, który chcemy mieć. A czy dobrze wypadnie w ORC, zobaczymy.


My to znaczy kto ? bo ja chcialbym wlasnie takiego Dehlera :) Malo tego w wersji regatowej a glebokim balastem :)
Jestem przekonany ze kazdy ma wlasna wizje tego idealnego jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
nowoczesny Dehler 32 ma wyporność 4,5 tony (wersja turystyczna, kil zwykły). I praktycznie to jest ciężar, czy "wyporność na pusto" - bo na zbiorniki i ładunki tam co kot napłakał. Ale przynajmniej dali balastu, zamiast minimum minimorum prawem dopuszczalne... To w sprawie ciężaru :-P
Natomiast takielunek do normalnego pływania wolałbym normalny topowy. Dosłownie uciąć ostatni metr masztu i dać wanty na boki.
Wewnątrz niebogato; jak kto woli - standard dzisiejszy. Taki na Bałtyk...
Znaczy gdyby włożyć to co u mnie zaważyłby 6,5 - 7 t. To tak by zobrazować sprawę "dużej wyporności". :mrgreen:


Jesli uwazasz ze wnetrze Dehlera to niebogato to napisz czego wg.Ciebie brakuje.
Ja te lodke dokladnie ogladalem, na Elanie mialem okazje sie przeplynac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:51 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
na regaty też byłaby dobra

Na regaty Arion 29? Chyba, że o czerwoną latarnię BWZG, to tak.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Ryś napisał(a):
nowoczesny Dehler 32 ma wyporność 4,5 tony (wersja turystyczna, kil zwykły). I praktycznie to jest ciężar, czy "wyporność na pusto" - bo na zbiorniki i ładunki tam co kot napłakał. Ale przynajmniej dali balastu, zamiast minimum minimorum prawem dopuszczalne... To w sprawie ciężaru :-P
Natomiast takielunek do normalnego pływania wolałbym normalny topowy. Dosłownie uciąć ostatni metr masztu i dać wanty na boki.
Wewnątrz niebogato; jak kto woli - standard dzisiejszy. Taki na Bałtyk...
Znaczy gdyby włożyć to co u mnie zaważyłby 6,5 - 7 t. To tak by zobrazować sprawę "dużej wyporności". :mrgreen:


Jesli uwazasz ze wnetrze Dehlera to niebogato to napisz czego wg.Ciebie brakuje.
Porównaj ze wcześniej pokazanym Contest 32. Ja nie mówię że "brakuje". Mówię że 'nie jest bogato'. :cool:
Omawiałem wszak kwestię 'dużej wyporności'- i po co ona komu. Może dodam: Jaszra uważał że dla 9m jacht powinien ważyć 3-4 tony. A mając 2 t balast, 0,5 t zbiorniki, 0,5 t maszynowni; a dodać kotwice, windę, 100 m łańcucha, bączek z motorkiem, zapasowe żagle, liny i inne części, sprzęt, kibel, kuchnię... A gdzie jacht? :rotfl:


Ostatnio edytowano 26 sty 2015, o 20:00 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 19:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
cors napisał(a):
Na regaty Arion 29? Chyba, że o czerwoną latarnię BWZG, to tak.


Przy odpowiednim tuningu stoczniowym nie sądzę żeby był ostatni

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 20:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie raz tu na forum spotkalem sie z opiniami ze wszystkie jachty teraz sa podobne :)
to moze ktos mi wytlumaczy dlaczego jedne plywaja znacznie lepiej niz inne podobnej wielkosci i wygladajace podobnie :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
jaszra napisał(a):
Na wstępie proponuję określić pozostałe parametry: Lc = 9,75 m, szerokość = ?, zanurzenie = ?, wyporność konstrukcyjna = ?, powierzchnia ożaglowania = ?.

Długość Lc = 9,99 m
Szerokość Bc = 3,33 m
Zanurzenie 0,5/1,5 m
Wyporność 5-6 t
Wysokość dziobnicy 1,3 m
Wysokość pawęży 1,1 m
Pow. ożaglowania 50 m2

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2015, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Nie raz tu na forum spotkalem sie z opiniami ze wszystkie jachty teraz sa podobne :)
to moze ktos mi wytlumaczy dlaczego jedne plywaja znacznie lepiej niz inne podobnej wielkosci i wygladajace podobnie :)

Ale mogły by wyglądać też indywidualnie.
Nic nie stoi na przeszkodzie, powiem wiecej: dlaczego ukrywać cechy indywidualne?
Podejrzewam, że brak poczucia indywidualizmu gra dużą rolę: ma byc taki jak u sąsiada*, ale tańszy/szybszy/bogatszy/ (niepotrzebne skreślić)

MJS

* U zachodniego sąsiada. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 09:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, na filmie z testu sa 4 jachty porownywalnej wielkosci, Ja dodalbym jeszcze do testu J 97 bo pasuje. Dla mnie roznice widoczne sa na pierwszy rzut oka. Przy ogladaniu na wystawach, gdzie widac czesc podwodna, roznice sa jeszcze wieksze.
Rozumiem Twoj punkt widzenia plastyka ale dla mnie ksztalt okienek czy sposob malowania to cechy trzeciorzedne.Wazne zeby lodka dobrze plywala i miala ergonomiczne wnetrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 16:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale mogły by wyglądać też indywidualnie.
Nic nie stoi na przeszkodzie, powiem więcej: dlaczego ukrywać cechy indywidualne?

Dzisiaj w dobie tak potwornego postępu konstrukcyjno-technologicznego działa również optymalizacja. Dlatego samochody często odróżniamy np po grilu. O reszcie możemy powiedzieć, że jest porównywalna. W jachtach jest jeszcze trochę inaczej. Hołubimy konstrukcje z przed wieku i współczesne. Zachwyt wzbudza zarówno szkuner America jak i V65. I to, że obie jednostki żeglują i do muzeum im daleko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 16:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Jeszcze nie zaczęliśmy... o wielokadłubowcach, :lol:
ale te chyba źle chodzą na krótkiej bałtyckiej fali.

Niestety nie mamy żadnego doświadczenia w tym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 17:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To ze Wy Towarzyszu nie macie, nie znaczy ze inni nie maja :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2015, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
Niestety nie mamy żadnego doświadczenia w tym zakresie.
:mrgreen:


Załączniki:
Clipboard04a.jpg
Clipboard04a.jpg [ 50.15 KiB | Przeglądane 6077 razy ]
orange.jpg
orange.jpg [ 62.84 KiB | Przeglądane 6077 razy ]
507568034_6.jpeg
507568034_6.jpeg [ 35.96 KiB | Przeglądane 6077 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 194 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL