Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 11:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 sty 2015, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Obecna poprawność językowa wymaga, abyś nawet wtedy napisał: kobiety lub mężczyzn na pokładzie... A nie tak szowinistycznie :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Obecna poprawność językowa wymaga, abyś nawet wtedy napisał: kobiety lub mężczyzn na pokładzie... A nie tak szowinistycznie :rotfl:


Myślisz że Skipcio da mi za to bana albo chociaż ostrzeżenie? :rotfl:
:D

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Wg mnie sprawa dosc oczywista: przebrane i zle wytrymowane zbyt przeglebione zagle plus brak obciagacza bomu. Jacht nie plynal, tylko walczyl sam ze soba. W mojej ocenie dosc niebezpieczna sytuacja, choc z racji slabego wiatru jacht bral wszystko na siebie i nie dawal we znaki, ze musi walczyc. Byle podmuch wystarczyl by jacht przestal byc zdolny do walki.

Czy akurat przysloniecie wiatru bylo powodem, czy maly szkwalik - nie podejmuje sie oceniac. Raczej zwalalbym na szkwalikplus przysloniecie. Z grota zrobila sie lycha i lodke ponioslo na przebranym zbyt glebokim zaglu z uniesionym bomem.


waliant napisał(a):
Widać grota, bardzo dobrze, od przodu i od tyłu. Widać też flagę na rufie i pod salingiem, która pokazuje kierunek wiatru. Wieje baksztag, a bom grota trochę wystaje za burtę, zamiast być prawie opartym o wantę.


Nieprawidłowo wybrane żagle, brak obciągacza, załogant na dziobie Miciusia ( dodano), jakieś szkwaliki przez cztery minuty 50 sek być może miały miejsce i jacht Miciusia nie ostrzył mimo nieprawidłowości i szkwalików.
Dopiero gdy na przednim żaglu brakło wiatru jacht Albin Vega w ostatnich 10 sek filmu wyostrzył...
Czy gdyby był obciągacz, nowe żagle prawidłowo ustawione do wiatru, to tego zjawiska ( ostrzenia ) byśmy nie obserwowali?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Nieprawidłowo wybrane żagle, brak obciągacza, załogant na dziobie Miciusia ( dodano), jakieś szkwaliki przez cztery minuty 50 sek być może miały miejsce i jacht Miciusia nie ostrzył mimo nieprawidłowości i szkwalików.


Pewnie ostrzył, ale mniej i sterem się kontrowało bezwiednie.

Wojciech1968 napisał(a):
Czy gdyby był obciągacz, nowe żagle prawidłowo ustawione do wiatru, to tego zjawiska ( ostrzenia ) byśmy nie obserwowali?


Mniej albo dużo mniej.
Można testy porobić :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Nieprawidłowo wybrane żagle, brak obciągacza, załogant na dziobie Miciusia ( dodano), jakieś szkwaliki przez cztery minuty 50 sek być może miały miejsce i jacht Miciusia nie ostrzył mimo nieprawidłowości i szkwalików.


Pewnie ostrzył, ale mniej i sterem się kontrowało bezwiednie.

Stawiam na to, że fok na Vedze do czasu gdy nie został przysłonięty przez żagle Piotra miał wpływ na to, że nie nastąpiło gwałtowne wyostrzenie. Kontrowanie sterem mogło występować, większe gdy fok utracił wiatr.
waliant napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Czy gdyby był obciągacz, nowe żagle prawidłowo ustawione do wiatru, to tego zjawiska ( ostrzenia ) byśmy nie obserwowali?


Mniej albo dużo mniej.
Można testy porobić

Zakładam, że efekt byłby ten sam albo podobny bez testów.
Aczkolwiek ciekaw jestem wyników testów :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja
waliant napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Nieprawidłowo wybrane żagle, brak obciągacza, załogant na dziobie Miciusia ( dodano), jakieś szkwaliki przez cztery minuty 50 sek być może miały miejsce i jacht Miciusia nie ostrzył mimo nieprawidłowości i szkwalików.


Pewnie ostrzył, ale mniej i sterem się kontrowało bezwiednie.

Wojciech1968 napisał(a):
Czy gdyby był obciągacz, nowe żagle prawidłowo ustawione do wiatru, to tego zjawiska ( ostrzenia ) byśmy nie obserwowali?


Mniej albo dużo mniej.
Można testy porobić :)


Ja siem zaszczele :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Ja siem zaszczele :lol:

No właśnie, dlaczego Twój jacht przy źle wybranych żaglach nie wyostrzył gdy zajechał Ciebie od tyłu Miciu ? :rotfl:
Miałeś te same warunki co ( użyję dla sprawy ) Kościelny ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Micubiszi, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiem :D ale nie powiem :-P

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Wiem :D ale nie powiem :-P

No tak, tajemnica spowiedzi :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 11:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
przy wybranyn żaglu na fale plus obciagacz bomu dostajemy zupełnie inny kształt żagla co daję inna jego pracę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
przy wybranyn żaglu na fale plus obciagacz bomu dostajemy zupełnie inny kształt żagla co daję inna jego pracę

Zgadza się.

"Analizujemy" przypadek dwóch jachtów z filmiku.
Oba żeglują w tych samych warunkach przy źle wybranych żaglach i bez obciągaczy.
Jeden ostrzy, drugi nieostrzy.
Powód ostrzenia Vegi podałem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 11:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dodam, że jakby przywiało mocniej to róznice w prowadzeniu jachtu były większe na szczęscie Vega i Pumcia dużo wybaczają :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Powód ostrzenia Vegi podałem.


Zgoda i nikt tego nie neguje przecież :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
Dodam, że jakby przywiało mocniej to róznice w prowadzeniu jachtu były większe na szczęscie Vega i Pumcia dużo wybaczają :D

Jak w każdym innym przypadku, gdy jeden czynnik został by zmieniony, wyniki były by inne.

Miciu pytał w pierwszym poście:
Micubiszi napisał(a):
Wklejam filmik z You Dupa :mrgreen: na którym to płyniemy sobie sielankowo z Kurczkiem.
Moja Pani filmuje ja jestem za sterem. Płyniemy dość blisko siebie , tak że możemy swobodnie rozmawiać. Morze jest spokojne wiatr rekreacyjny, prędkość jachtów w okolicach 4 kn. Pod koniec filmu około 4,50 minuty mój jacht raptownie zwraca się w stronę Kurczakowej Pumy i gdyby nie szybka reakcja Kurczaka i moja kontra na sterze mogłoby dojść do katastrofy morskiej :mrgreen: .
Pytanie brzmi : Co takiego się wydarzyło, że jacht w którym sternik równo trzyma kurs nagle sam z siebie raptownie skręca ?
Dodam jeszcze że na rumplu i płetwie sterowej nie było nic luzu.


Nie analizujemy danych, które tu nie występują.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Powód ostrzenia Vegi podałem.


Zgoda i nikt tego nie neguje przecież :)

Obawiam się, że Miciu przyzna się, że sam wyostrzył aby wyłudzić odszkodowanie :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 12:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wojciech1968 napisał(a):
Czy gdyby był obciągacz, nowe żagle prawidłowo ustawione do wiatru, to tego zjawiska ( ostrzenia ) byśmy nie obserwowali?


Śmiem twierdzić, że nie. Jacht na samym grocie w baksztagu potrafi dobrze płynąć. Ale grot bez obciągacza, wydmuchany, z przeluzowanym fałem i zaknagowany na sztywno - to są rzeczy, które były najważniejszą przyczyną ostrzenia. Jestem pewny, że dałoby się płynąć te 4 min i 50 sek na samym grocie tym samym kursie bez ostrzenia.
Mogła też dojść mała falka z lekko innego kierunku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
.....a do tego jeszcze pod jachtami przepływał właśnie okręt podwodny, którego niewidzialny, podwodny kilwater spowodował wytrącenie z równowagi Micujachtu.
I wcale nie było tam szkwaliku - tylko podmuch pochodzący od stealth samolotu, któren to ostrzył zęby na ową submarynę :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Czy gdyby był obciągacz, nowe żagle prawidłowo ustawione do wiatru, to tego zjawiska ( ostrzenia ) byśmy nie obserwowali?


Śmiem twierdzić, że nie. Jacht na samym grocie w baksztagu potrafi dobrze płynąć.


plitkin napisał(a):
Ale grot bez obciągacza, wydmuchany, z przeluzowanym fałem i zaknagowany na sztywno - to są rzeczy, które były najważniejszą przyczyną ostrzenia.

Wiktor, dodaj do tych przemyśleń foka.

Jacht, który żegluje na obu żaglach można zrównoważyć, tak by jednym palcem można było sterować.
Nie zmieniając kursu i ustawienia grota wyluzujesz foka, to jacht ostrzy, tak czy nie?

Jeżeli ten sam jacht wpłynie na zawietrzną drugiego jachtu , to nie zmieniając kursu, ustawienia grota będzie miał tendencje do ostrzenia gdy fok utraci wiatr?

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Panowie to ja sterem żem skręcił na Kurczaka specjalnie bo mieli my z Kościelnym dokonać abordażu inżynierskiej jednostki.
Nie udało się Kurczak zatrzepotał skrzydłami a powstający wtedy szkwalik odepchł Pumę od akatującej jednostki.
Abordaż się nie udał. :-(
Może następnym razem :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Ostatnio edytowano 30 sty 2015, o 13:06 przez Micubiszi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
A ja uważam, że istota zjawiska jest zupełnie gdzie indziej. Gdyby Micuś płynął 3-4 metry dalej od Kurczaka, to mimo przekrycia zupełnie nic by się nie działo ( i to niezależnie od tego czy miałby zagle-balony czy żagle membranowe najlepiej na świecie strymowane). Ostrzenie wywołane brakiem siły na foku to był początek zjawiska, a Micuś był po prostu za blisko i zadziałały prawa hydrodynamiki. Jak byście zwrócili uwagę na film, który zamieścił Zbieraj o przyssaniu statków podczas wyprzedzania, to zauważylibyście, że tu działo się to samo. Stworzyła się dysza, która spowodowała przyssanie dzióbka Vegi. A zjawisko ma tendencje do samopogłębiania, bo im bliżej jachty tym mniejszy wymiar dyszy i większa siłą ssąca.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowania - 4: Kurczak, Marian Strzelecki, Micubiszi, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
To jest podobne zjawisko do dmuchania pomiędzy dwie blisko (równolegle) siebie znajdujące się kartki papieru

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bastard napisał(a):
Jak byście zwrócili uwagę na film, który zamieścił Zbieraj o przyssaniu statków podczas wyprzedzania, to zauważylibyście, że tu działo się to samo.

Masz ten filmik pod ręką?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Wojciech1968 napisał(a):
Masz ten filmik pod ręką?
Niestety został skasowany. Był w tym wątku: viewtopic.php?f=18&t=20587.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Od razu pisałam że się zassali.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
waliant napisał(a):
może wystraszyć kobiety na pokładzie, co z kolei może potem źle wpłynąć na wzajemne, hmm, stosunki :mrgreen:
Chrzanisz! Kobieta wystraszona jest jak klient w krawacie: mniej się awanturuje. :rotfl:

A to zależy, co lub kogo uzna ona za przyczynę przestrachu.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Z tym przysysaniem to szczera prawda, jachty płynęły bardzo blisko siebie :D

Tyle że powinno być odwrotnie, ten większy powinien przysysać tego mniejszego..... :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Siła dźwięku tej trąby jerychońskiej zmieniła bieg dziejów.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Kurczak napisał(a):
Tyle że powinno być odwrotnie, ten większy powinien przysysać tego mniejszego..... :lol:
Nieprawda Kurczaku, albo raczej częściowa prawda. Siła ssąca działa na oba jachty tak samo, tylko punktem obrotu jest miejsce gdzie jest ster. I działając na dzióbek Vegi moment jest wielokrotnie większy niż na korpus Pumy.
A w ogóle to na drugi raz zamiast gadać o dupie Maryni to z Micem pilnujcie kursów! :-P

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Ale jakby pilnowali to takiego ciekawego wątka by nie było.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jaaasne. Zamontuję sobie ustnik trąby jerychońskiej przy kole sterowym :lol:

Ooo ! Przepraszam. Ja byłem czujny jak ważka :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2015, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Bastard napisał(a):
tylko punktem obrotu jest miejsce gdzie jest ster.
Drobna gupota. :oops:
Punkt obrotu jest w punkcie przyłożenia oporu bocznego. W każdym razie przy takim położeniu jachtów moment na dziób Vegi jest dużo większy.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL