Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 05:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2015, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Wtej sytuacji rozważyłabym co z mojego, subiektywanego punktu widzenia, jest mniejszą stratą. Kasa czy opinia. I wzięła to na klatę bo skiper kwardy musi być. To praca niemal tak ciężka jak przedszkolanki ;)
Kurczaku wg mnie sytuacja "oni chcą pływać bo chcą" a "oni wpadają w histerię że nie zdążą na samolot" jest diametralnie różna.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Co nie zmienia mojego poglądu, że skiper nie jest sponsorem niezadowolonych lub spanikowanych załogantów.
Jeżeli nie chcą płynąć - pronciem bałdzo - ale organizują sobie transport własnym sumptem....

Co w sytuacji gdyby to była wyspa na którą pływa prom raz w tygodniu ? Skiper powinien dla zachowania "dobrej opinii" o sobie zafundować im lot wynajętynm śmigłowcem ? :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Zbieraj napisał(a):

taka_jedna napisał(a):
A jeśli już, to wsiadam w pociąg powrotny i po temacie.
Aniu, Grzywiasty już podał, że to było na wyspie. Z wyspy trudno jest wrócić pociągiem do domu (sprawdzić, czy nie Anglia :rotfl: )


:rotfl: Popłakałem się ze śmiechu. Zbieraj wisisz mi...

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A macie coś specjalnego w tym eurotunelu że się tak śmiejecie? Jest tunel, jest pociąg, bardzo wygodny zresztą. A parę wysp, podłączonych do stałego lądu mostami (kolejowymi) pewnie bym znalazła....
Czy naprawdę to Anglia was tak śmieszy? I tylko Anglia, czy Walia, Szkocja i Kornwalia także? Pomijam już północną Irlandię... Bo prawidłowa nazwa wyspy jest nieco różna od "Anglia", kraju zresztą też.
Ale nie wiem, może Niemcy też nazywacie Meklemburgią, to mniej wiecej byłoby to samo....

No, poparskałam sobie nieco (wstawić fotkę wkurzonej kotki) a teraz powiedzcie mi co Was tak śmieszy w pociągu na wyspę, bo za nic nie mogę dojść...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: nauaag, RadekNet
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 12:44
Posty: 15
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: żj
Zbieraj napisał(a):
Krzysztof, sorry, ale to są dobre rady cioci Zosi.

I właśnie takie miały być :)

Zbieraj napisał(a):
załoga nie chciała za ten prom płacić

Chodzi mi tylko o to, że niektóre sytuacje są do przewidzenia. Utknięcie gdzieś z zagrożeniem niedotarcia na powrotny samolot się zdarza i warto to wcześniej zakomunikować nieznanej załodze.

Nie wiem o jakich kosztach mówimy ale może można było zaproponować jakiś udział albo zwrotną pomoc finansową w kosztach promu? Nie wiem czy odmowa była spowodowana trudną sytuacją finansową bo np. się spłukali podczas nieplanowanego pobytu na wyspie czy głodnym wężem w kieszeni.

No i oczywiście, jak się trafi na totalnych roszczeniowców niezadowolonych ze wszystkiego to niewiele pomoże. Oby nie skończyło się w sądzie bo na tym tylko adwokaci zarobią. :(

Pozdrowienia
--
Krzysm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Większości normalnie myślących ludzi nie trzeba uświadamiać jak małe bobo, że utknięcie z zagrożeniem niedotarcia na powrotny samolot się zdarza i to nie tylko w przypadku rekreacyjnych rejsów jachtami , tak jak się zdarzają problemy z wylotem spowodowane awarią samolotu, strajkiem, złą pogodą, chorobą pasażera i co tam się jeszcze może wydarzyć.... :D

Robienie precedensu i zwracanie przez skipera kosztów alternatywnego transportu w pojedynczym przypadku może załatwić sprawę, ale przy współczesnym dostępie do środków masowego komunikowania, forów, fejsbuków, twiterów i innych erów w skali dłuższej i większej może się okazać dla tegoż skipera i nie tylko dla niego strzałem w kolano.....

Brałeś to pod uwagę ? :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 3: Były user, essi001, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 14:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Mało to wypadków było, bo załoga się spieszyła na samolot? :roll:

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 12:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wiało 6-7B. Po co gadać o wypadkach? Takim argumentem można zabić pomysł wychodzenia nawet przy 3B.
Tu nie rozważamy kwestii bezpieczeństwa w ogóle, bo ta sprawa pozostaje JEDYNIE w gestii skipera. Rozważamy jak zrobić dobrze załodze. Gdyby miało być niebezpiecznie - pytania by nie było.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Kurczak napisał(a):
Większości normalnie myślących ludzi nie trzeba uświadamiać jak małe bobo, że utknięcie z zagrożeniem niedotarcia na powrotny samolot się zdarza i to nie tylko w przypadku rekreacyjnych rejsów jachtami , tak jak się zdarzają problemy z wylotem spowodowane awarią samolotu, strajkiem, złą pogodą, chorobą pasażera i co tam się jeszcze może wydarzyć....
Dlatego w takiej sytuacji należałoby w opisie rejsu lub wstępnej umowie zastrzec, że w przypadku tego regionu mogą wystąpić takie niedogodności. Sugestia organizatora rejsu powinna iść kierunku proponowania wykupienia "otwartego biletu lotniczego". Jest oczywiście droższy, ale zabezpiecza uczestników przed utratą normalnego. W takiej sytuacji, najwyżej ewentualne koszta organizatora sprowadzą się do dłuższego pobytu "załogi" na jachcie. Ale ani armator ani skipper nie utracą na wiarygodności.
Za TICKETSPL:
W wyniku sytuacji, gdy pasażer nie zna dokładnej daty powrotu, istnieje możliwość kupienia biletu z otwartą datą.

Bilet otwarty, według stosowanych przepisów i reguł, może być wystawiony na okres trzech, sześciu lub też dwunastu miesięcy. W tym okresie, istnieje możliwość zamówienia biletu na dokładną datę i lot, bezpośrednio w biurze przewoźnika lub agencji partnerskiej. Dopłata za bilet nie jest wówczas konieczną, z wyjątkiem przypadków, gdy na wybrany przez pasażera lot nie ma miejsc w określonej klasie, podanej w bilecie. Należy także pamiętać o tym, że w przypadku wyboru klasy droższej — dopłata jest obowiązkowa.

Bilety z otwartą datą, są zazwyczaj droższe od biletów z datą określoną dokładnie, wówczas gdy bilet otwarty w obie strony - jest zazwyczaj względnie tańszy od osobno kupowanych biletów w jedną i drugą stronę.

Miejsca na lot, dla biletów wystawionych z otwartą datą, są rezerwowane w zależności od dostępnych wolnych miejsc na pokładzie dla odpowiedniej, podanej klasy. Ważność biletu otwartego następuje w chwili wpisania daty i numeru lotu.

Jeżeli nie znasz dokładnej daty powrotu - najlepiej jest kupić bilet z otwartą datą.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
essi001 napisał(a):
Mało to wypadków było, bo załoga się spieszyła na samolot?
Jakoś nie przypominam sobie orzeczenia IM, w którym uznano by, że przyczyną wypadku był pośpiech na samolot. Masz jakieś konkrety????

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Leszku, powiedz mi, jak mam kupić otwarty bilet na samolot. Serio pytam - bo z tego, co sprawdzałam, jest to obecnie mocno utrudniona czynność - co nie oznacza, że niemożliwa. Ale ja sposobu nie znalazłam...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
plitkin napisał(a):
Rozważamy jak zrobić dobrze załodze. Gdyby miało być niebezpiecznie - pytania by nie było.


Nie do końca Wiktorze.

Wyobraź sobie następującą sytuację:

Załoga wynajmuje skipera na rekreacyjny rejs wyczarterowanym jachtem z punktu "A" do punktu "C" przez punkt "B". Przekazanie jachtu następuje w punkcie "C".
W trakcie przelotu we czwartek zmienia się pogoda, załoga chowa się przed sztormem w punkcie "B" , który jest na wyspie, z promem pływającym raz w tygodniu w niedziele. W sobotę załoga musi być w punkcie z dwóch powodów.
1. Mają tam zdać jacht,
2. Mają tego dnia samolot do domu.
Warunki pogodowe się pogarszają prognoza przewiduje, ze sztorm ustąpi dopiero na poczatku następnego tygodnia.

Zgodnie z aktualnie panującą sytuacją skiper podejmuje decyzję, że nie wyjdzie w tych warunkach w morze, najprawdopodobniej nie wyjdzie w morze wcześniej niż w poniedziełek - wtorek. Załoga zgadza się bez szemrania, ale po chwili namysłu zawiązuje sie Załogowy Komitet Protestacyjny, który żąda od skipera zorganizaowania im transportu na kontynent, ponieważ chcą zdążyć na samolot i nie interesuje ich, że to nie jest jego ( skipera) wina.
Wspaniałomyślny skiper otwiera więc szeroko portfel po czym finansuje załodze lot wynajętym śmigłowcem wycelowanym w krótkie okienko pogodowe.....

Załoga jest zachwycona postawą skipera i wielbi go pod niebiosa, skiper został w marinie bez załogi i bez szans na zdanie jachtu w terminie.

Skiper staje się gwiazdą interenetu, co napędza mu całą masę chętnych na skorzystanie z jego usług, jednak po sezonie bankrutuje...

Nie dlatego, że jest starym rozpustnikiem, tylko z tego powodu, że takich załóg, którym "zrobił dobrze" , które z różnych powodów chciały wracać do domu lub zdążyć na samolot było tyle, że pero perooo bilans wyszedł mu na " - " A głupie mu było odmówić bo wcześniej "zdrobił dobrze" innym załogom....

To jest oczywiście hipotetyczny i mocno przejaskrawiony przypadek, ale chodzi o pokazanie jakie mogą być skutki takiej wspaniałomyślności niezależnie od tego, czy była to sytuacja nie do przewidzenia czy foch załogi....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 14:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Zbieraj napisał(a):
essi001 napisał(a):
Mało to wypadków było, bo załoga się spieszyła na samolot?
Jakoś nie przypominam sobie orzeczenia IM, w którym uznano by, że przyczyną wypadku był pośpiech na samolot. Masz jakieś konkrety????

Pierwsze primo - nie pisałam nic o orzeczeniach IM. Drugie primo: Nashachata?
"Załoga rozpatrywała opcję sztormowania na otwartym oceanie, z drugiej strony naciskała by wejść do Kanału Beagle, co gwarantowało dotarcie na czas na samolot."

plitkin napisał(a):
Wiało 6-7B. Po co gadać o wypadkach? Takim argumentem można zabić pomysł wychodzenia nawet przy 3B.
Tu nie rozważamy kwestii bezpieczeństwa w ogóle, bo ta sprawa pozostaje JEDYNIE w gestii skipera. Rozważamy jak zrobić dobrze załodze. Gdyby miało być niebezpiecznie - pytania by nie było.

To chyba był zbyt duży skrót myślowy z mojej strony - chodziło mi o to, że ostateczna powinna być decyzja kapitana, a nie naciski załogi. W opisanej sytuacji - naciski na przeczekiwanie "sztormu" 6 B, czy ile tam, z argumentem "bo się porzygają" są delikatnie mówiąc śmieszne i pewnie bym zaryzykowała na miejscu kapitana obsmarowanie mnie na forach "bo kapitan wyszedł z portu, a wiała straszna "6" :roll:

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
No cóż, takie są również dylematy skippera za pieniądze, które w części były rozważane w wątku o "near gale" na M. Północnym.
Pierwsze i podstawowe pytanie, które się pojawia, to czy skipper jest w stanie SAMODZIELNIE doprowadzić jacht w tych warunkach do portu przeznaczenia. Jeśli nie, to nie ma czego rozważać, bo siedzimy na dupie w porcie. Jeśli natomiast jest w stanie, to też nie ma czego rozważać. :mrgreen: Wychodzimy, a kto nie ma ochoty, na własny koszt kończy rejs. I o ile jestem zdania, że jeśli płacę za rejs to nikt nie może zmusić mnie do pływania w trudnych warunkach, to również uważam, że jeśli sam zrezygnuję, to ponoszę pełne konsekwencje finansowe.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowania - 3: essi001, Kurczak, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 14:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Bastard napisał(a):
Pierwsze i podstawowe pytanie, które się pojawia, to czy skipper jest w stanie SAMODZIELNIE doprowadzić jacht w tych warunkach do portu przeznaczenia.

O właśnie, tego zapomniałam dopisać.

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kurczak napisał(a):
Wyobraź sobie następującą sytuację:...


Ale po co? W sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa sytuacja byłaby jasna i mogliby pyskować do woli. Tu nie było niebezpieczeństwa - część załogi nie chciała płynąć przy rozbujanym morzu jachtem tylko chciała kasę na prom żeby być wcześniej na lotnisku. Jachtem też by zdążyli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A właśnie dlatego to napisałem. Bo w miarę rozchodzenia się informacji o tym, że można skubnąć skipera istnieje ryzyko, że roszczenia załóg będą eskalowały w tym kierunku wbrew jakiejkolwiek logice...

Bo gdy chodzi o pieniądze kończą sie sentymenty, hamulce, logika i tym podobne ograniczenia itp. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bastard napisał(a):
czy skipper jest w stanie SAMODZIELNIE doprowadzić jacht w tych warunkach do portu przeznaczenia
Jeśli dobrze rozpoznałem ( :) ), to jest ich dwoje.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
Jeśli dobrze rozpoznałem
Źle rozpoznałeś.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Nie do końca Wiktorze.

Wyobraź sobie następującą sytuację:


Z przyjemnością pogadam na temat jeszcze kilkunastu innych wariantów. Tylko to OT w tym wątku. :D



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Skoro tak Wiktorze uważasz - niech i tak będzie :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
plitkin napisał(a):
Z przyjemnością pogadam na temat jeszcze kilkunastu innych wariantów.
Nawet gdyby tych wariantów było kilkadziesiąt a nawet kilkaset, to w żadnym z nich dawanie pieniędzy na powrót nie będzie sensowne. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowania - 3: Były user, Kefas, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Bastard napisał(a):
w żadnym z nich dawanie pieniędzy na powrót nie będzie sensowne

A domaganie się w tych okolicznościach pieniędzy od skippera dowodzi zwyczajnego buractwa.
Skipper zapił? Zaćpał? Może poszedł na du..y i go wetło na 3 dni? O ile nam wiadomo, nic takiego nie zaszło.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Sensowne jest rozwiązanie które zminimalizuje straty.
Gdyby z jednej strony kasa na prom nie była dużym obciążeniem a z drugiej perspektywa spędzenia kolejnych dwóch dób z burakami-marudami i ich pretensjami to nie wahałabym się ani chwili i ze słodkim "spierdalamento gamonitos" wsadziłabym towarzystwo na prom i jeszcze dopłaciła kapitanowi żeby dopilnował ich wysadzenia na brzegu.
Była mowa o połowie załogi, myślę że z tą drugą połową da się rade płynąć.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Napisałem, że to był tylko z premedytacją koksuhardcorowy przykład do tego o czym dyskutujemy :D

Ustępowanie, zwracanie kosztów w jednym przypadku na dłuższą metę będzie szkodliwe dla wielu potencjalnych skiperów.....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja bym zrobił to samo bez wypłacania im kasy na bilet :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Kasa kapitanowi i rolka szarej taśmy?

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie ! Taśma dwustronna i do drzewa, latarni lub innej trwałej konstrukcji :-P

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może też trochę nauczka dla skiperów, żeby jednak nie każdego brać. Wiem że koszty i jacht ma zarabiać, konkurencja duża, to i bierze się na pokład każdego kto się zgłosi...

A żeglowanie wcale nie jest dla każdego. Zwłaszcza dla takiego, który ogląda piękne reklamówki z tropików, gdzie śliczna pogoda, drynki z palemką i panie w bikini i on też tak chce. Tak to na "Statku miłości" a i to nie zawsze. Ale wytłumacz takiemu...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
To skutek uboczny liberalizacji i komercjalizacji. Teraz, panie, to byle kto może pływać. A jak ten byle kto płaci i to niemało to i wymaga. Jak to o Zawiasie Zbieraj pisał, że z grupy wycieczkowej jakiejś gimbazy wyrośnięci młodzieńcy patrzyli obojętnie jak dziewczyny-wolontariuszki dźwigły ciężki trap. No bo oni zapłacili za wycieczkę nie po to, żeby robić.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Ostatnio edytowano 26 lut 2015, o 15:22 przez Zielony Tygrys, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL