Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 10:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2015, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
piotr6 napisał(a):
tango 30 do regat raczej nie
Dlaczego nie?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 13:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bo wolne.
.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dostałem ciekawy polemiczny list od "skrytoczytacza":
(który zamieszczam z niezbędnymi skrótami):

Panie Marianie,
A. Skrzat jest od lat "nadwornym" projektantem Delphii, prawda ?
Regaty są najlepszą reklamą dla konstrukcji .
... myślę że gdyby potrafił zaprojektować jacht konkurencyjny
...to taki by zaprojektował a stoczni po sukcesach wzrosła by sprzedaż.
Widać Wojtek Kot też nie jest przekonany, bo zainwestował sporo w wykupienie marki Maxi i projekty P. Pettersona który nawiasem mówiąc sukcesy i regatowe i projektowe ma sporo większe od Skrzata :)
...
Co do Cobry 33 - jak wchodziła na rynek i zachwalana była właśnie jako szybki jacht do regat. Jedyna, która się ściga na morzu, zaczęła poprawnie choć nie rewelacyjnie plywać dopiero po zmianie balastu czyli Skrzatowi nie bardzo się udała :)
...
Pozdrowienia...


Szanowny skryto...
Wg. mnie obaj mają te same programy i obaj mogą zaprojektować to samo i obaj pokazali, że jak chcą się ścigać to wygrywać mogą OBAJ.
Skrzat czynił to dopóty dopóki musiał wchodzić na rynek; jak wszedł to już nie musiał. Peterson robił to cały czas bo na tamtym rynku musiał ( żeby istnieć)
Dziś już nie sama intuicja projektanta rządzi, (jak sam Pan widzi) a kalkulacja opłacalności.
Ile taka Delphia mogła by sprzedać jachtów stricte regatowych wśród zachodniej regatowej klienteli? dwa trzy?
Na rynek wchodzi się tym czym można uzyskać sukces.
Delphia weszła i go uzyskała (na swoją skalę), a ile się Skrzat natrudził z przekonywaniem, to tylko On wie.
Teraz "Koty" szukają dalej.
Nie wiemy czy "Marka Maxi" nie była do sprzedania tylko z kompletem projektów Petersona i nie wiemy czy czasem Skrzat nie będzie zaraz płodził regatówek anonimowo - pod marką Maxi do czasu np. jakiegoś spektakularnego sukcesu.
(Peterson już chyba realnie nie projektuje ... obu im taka współpraca może się bardzo opłacać). :-P
Rynek regatowy nie jest za duży, (a wymagający jak diabli ) ani strategiczne umiejętności stoczni nie takie, a jeszcze trzeba by w systematyczne w regaty inwestować
(na dzisiejszym- chwiejnym kapryśnym rynku).
Przekonać klienta jest trudno, a upartego regatowca (a tacy Oni są z reguły) jeszcze trudniej : wide M@rek czy jaszra ;)
...lub choćby historia wprowadzania do świadomości (i do produkcji) szerokodziobych pustaków. ( u nas i na świecie).
Pozdrawiam
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 17:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Drogi Marianie jachty ktore Ty z uporem nazywasz "regatowkami" wcale takimi nie sa.
To normalne, funkcjonalne i dobrze wyposazone jachty dla szerokiej klienteli, ktore na dodatek dobrze plywaja. Taka Salona 37 i 38 jest dostepna w firmach czarterowych, czesto z grotem rolowanym do masztu. To, ze plywa zdecydowanie lepiej niz Delphia 37, to wcale nie przeszkadza :) Farr 400 wystepuje w wersji HPR, czyli prawdziwa regatowka, ale tez w wersji cruiser-racer z bogata zabudowa wnetrza, innym kokpitem i nadbudowka. Taki wlasnie jacht wygral wg ORC ostatnie Sydney-Hobart. Jachty z czolowki najmniejszeh grupy ORC maja znakomite wnetrza i bogate wyposazenie. Dobre wyniki uzyskuja np. X 332 majace juz po kilkanascie lat. Nie wygrywaja jak kiedys, ale dalej plasuja sie w czolowce, bo to po prosty udane konstrukcje i tyle. Gdyby to wszystko zalezalo jedynie od programu, to konkurencyjny jacht moglby zaprojektowac "kazdy glupi" - na szczescie tak nie jest :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Były user, Jaromir, jaszra
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zdaje sie, że nie pierwszy raz mówimy o czymś innym:
Salony 37 czy 38 nigdy bym za regatowe żelazko nie uznał i gdyby takie kształty miały dziś jachty ścigantów nie miał bym nic naprzeciwko, a wprost przeciwnie. :D
Załącznik:
Komentarz: Czyż to nie piękna rufcia ;-))
salona37-3_-1.jpg
salona37-3_-1.jpg [ 87.05 KiB | Przeglądane 6187 razy ]


Zdaje się, że Marku z uporem walczysz z wiatrakami, które są tylko w twojej wyobraźni, a (na pewno) nie w moich wypowiedziach.
Chyba nie czytasz mnie ze zrozumieniem: postaraj się to leży (chyba) w zasięgu Twoich możliwości. :-P
Więc proszę nie wsadzaj w wypowiedzi skierowane do mnie zwrotów demagogicznych typu
" ...bo Ty Marianie (w odróżnienu od tych co projektują i pływają) z uporem bijesz żonę. "*
i nie wmawiaj mi wypowiedzi których nie było.
Bo w końcu weźmie mnie cholera i się odwinę i będzie Ci głupio i przykro.



MJS

ps
Wiem, że MJS dla wielu będzie się kojarzył tylko z szerokimi rufami żelazek, ale to nie jest ani prawda, ani jedyna prawda, a tylko g..... :roll:


*Już dwa razy przez taki Twój (i nie tyko Twój) durnowaty mobbing przestałem bywać na F.S. i preclach i nie mam zamiaru poddawać się po raz trzeci.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 19:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, to precyzujmy piszac na forum o jaka grupe jaqchtow nam chodzi. Unikniemy wtedy nieporozumien. Mnie osobiscie typowe regatowki czyli IMOCA, Class 40, Mini 650 interesuja jedynie jako kibica bo ani wiek ani zasobnosc portfela nie predystynuje mnie do plywania na czyms takim. Interesuja mnie najbardziej dobre jachty dla normalnego zeglarza ktory lubi plywac szybko w miare komfortowo. Takie wlasnie jachty wygrywaja regaty typu MŚczy ME ORC w najmniejszej grupie. Maja srednio 30-40 stop.
Twoja teza ze kazdy majac dobry program moze taki wygrywajacy jacht zaprojektowac, moim zdaniem jest nie do obrony. Sledze temat od wielu lat i widze ze starsi projektanci zostaja wymieniani na nowych ( moze poza biurem Farr ). Od lat Holland, Peterson, Finot,Brian nic wybitnego dla tej klasy nie pokazalo. Ostatnio dominuja konstrukcje Claudio Maletto. Nieco wczesniej Gonzalo Botin. Wielu konstruktorow probuje ale odniesc sukces udaje sie nielicznym.
Inny zestaw konstruktorow specjalizuje sie w IRC a jeszcze inny w typowych w/w regatowkach.
Tak to wyglada z mojego punktu widzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 19:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I jeszcze na koniec, dyskutowalismy tez o szybkich jachtach turystycznych wzorowanych na regatowkach ( Pogo 1250, 30, First 30, Elan 310/350 ) to fajne jachty do szybkiej turystyki ale w regatach ORC sukcesow nie odnosza bo nie do tego sa projektowane.
Zadne obrazy czy filmy z internetu nie zastapia mozliwosci obejzenia na zywo a jeszcze lepiej przetestowania. Mozna sie zdziwic na + ( jak ja z Maxusem 28 ) i na - ( jak z Cobra 33)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A w kwestii mobbingi ... nic?
Myslałem, że coś Ci w główce zaświta. :rotfl:

To ja OT
i wracasz do nieczytanych.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 19:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Chyba sie rozplacze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ciekawy jestem efektów Cobry 33, gdyby ją zrobić z kompozytów.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:25 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Panowie, to miał być temat "Jaki jacht na Bałtyk", a nie jaki jacht do regat na Bałtyku.
Wracajcie do tematu :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Zacietrzewienie. Maryjan wypisuje bzdury a M@rek stara się z tym dyskutować. Jeszcze chwila i będę czytał, że najlepsza IMOCA jest siatkobetonu...
Oszywiście na Bałtyk....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytat z netu:
COBRA 33 to piękny jacht. :rotfl:
Załącznik:
cobra33 1.jpg
cobra33 1.jpg [ 70.01 KiB | Przeglądane 6011 razy ]

No cóż... de gustibus non est disputandum i na tym zakończmy rozważana nad tym opss... cudem ze smukłą kabinką.
MJS

ps
Jaszra - a tak może by merytoryczniej: jakie bzdury napisałem: co? na jaki temat?
i bez przekręcania imion prosił bym.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
emeryt napisał(a):
Panowie, to miał być temat "Jaki jacht na Bałtyk", a nie jaki jacht do regat na Bałtyku.
Wracajcie do tematu :-P
Otóż to!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Już będę grzeczny :mrgreen:
(obaj u mnie znikli) ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
emeryt napisał(a):
to miał być temat "Jaki jacht na Bałtyk", a nie jaki jacht do regat na Bałtyku.


Tematowi to i tak nie zaszkodzi, bo dawno już sensu nie ma:
przecież to tożsame - po co pływać po Bałtyku bez regat?
MSPANC :rotfl:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
emeryt napisał(a):
Panowie, to miał być temat "Jaki jacht na Bałtyk", a nie jaki jacht do regat na Bałtyku.
Wracajcie do tematu :-P


Kazdy jacht ktory wymienilem znakomicie nadaje sie na Baltyk do turystyki a to ze sa to jachty szybko zeglujace w kazdych warunkach chyba nie przeszkadza ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 21:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
Ciekawy jestem efektów Cobry 33, gdyby ją zrobić z kompozytów.


A moze z siatkobetonu ? :)
Tak na powaznie, zmiana balastu na "Polledzie 2" sporo dala, mozna by postawic weglowy maszt, zamowic zagle 3 Di ale dalej konkurencyjny dla najlepszych ORC tej wielkosci nie bedzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Tematowi to i tak nie zaszkodzi, bo dawno już sensu nie ma:
Temat ten mógłby założyć potencjalny armator. Np. w takim stylu: mam tyle kasy..., interesuje mnie jacht o długości..., pływanie raczej turystyczne... akwen Bałtyk, nie wykluczam może kiedyś gdzieś dalej, nie wykluczam od czasu do czasu wziąć udział w regatach, lub: regaty mnie nie interesują. Co radzicie zakupić. Parę odpowiedzi i koniec tematu.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: Apasz, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 21:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, juz wiele postow temu podalem propozycje jachtow w przedziale 9-10 m
z roznych poziomow cenowych :) Pomoglem wybrac, znalesc i sprowadzic pare jachtow i wiem ze im dokladniej sprecyzujemy oczekiwania przyszlego armatora tym trafniejszy wybor.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Pomoglem wybrac, znalesc i sprowadzic pare jachtow i wiem ze im dokladniej sprecyzujemy oczekiwania przyszlego armatora tym trafniejszy wybor.
Wiem, tylko tego przyszłego armatora nie za bardzo widać. A jak się znajdzie to ceny mogą już być nieaktualne. Tu na razie są sami zapaleńcy dyskutanci. Ja wiem, że już większego jachtu sobie nie kupię bo po prostu nie będzie mnie na niego stać. Weźmy sobie przypomnijmy chociażby niedawny wątek Skibulby o cenach rezydenckiego postoju. Muszę dbać o swego PIPa zawsze sobie gdzieś z nim pojadę.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Apasz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 21:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
Jaszra - a tak może by merytoryczniej: jakie bzdury napisałem: co? na jaki temat?
i bez przekręcania imion prosił bym.

Za przekręcenie przepraszam, jakoś tak niezręcznie wyszło. A w kwestii bzdur. Tworzysz teorie żelazka, pustaka. Tak są projektowane na dzisiaj jachty do osiągania dużych prędkości po żaglami. I to się im udaje znakomicie. Żeglują ponad 20 kn i nie sądzę aby inny kształt kadłuba pozwolił na to na oceanicznej fali. Nie są to jakieś dziwaki ścigantów a naprawdę bardzo przemyślane konstrukcje. Taka tendencja również wchodzi do jachtów krążowniczych. Obecne materiały i technologie pozwalają budować jednostki lekkie, z dużą statecznością początkową a przez to mamy sporo kilogramów na wyposażenie "hotelowe".
A jeszcze jest pole do popisu na nazwanie dla kompozytowych żagli czy węglowych masztów.
Dla mnie każdy jacht, czy to krążowniczy czy regatowy powinien być jak najbardziej sprawny nautyczne. Nawet Cutty Sark był projektowany aby wygrywać.



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowania - 3: Były user, jedrek, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2015, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie będę znów zaśmiecał wątku, poczytaj tam:
viewtopic.php?f=5&t=21246
viewtopic.php?f=57&t=16860&start=240#p356978
a kata i trimarany są jeszcze szybsze i nic z tego nie wynika.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 18:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
No i nasz Pan Marian zamilkł w kwestii jachtu na Bałtyk. A polemika była ciekawa. Już szykowałem się na ponowną polemikę a tu nic. I pozostajemy przy szrotach za 30 000 PLN bo "żelazka" się nie mieszczą. Dobrze że do tej pory nikt nie lansował mazurskich okrętów na Bałtyk.



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 19:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jaszra napisał(a):
Dobrze że do tej pory nikt nie lansował mazurskich okrętów na Bałtyk.


hm, trochę ja nadmieniałem :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 19:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
hm, trochę ja nadmieniałem

Bo widzisz, w pewnym wieku cenimy sobie profesjonalizm. Nie interesuje nas ławeczka w parku a wolimy wygodną koję.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 19:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
jaszra napisał(a):
No i nasz Pan Marian zamilkł w kwestii jachtu na Bałtyk. A polemika była ciekawa. Już szykowałem się na ponowną polemikę a tu nic. I pozostajemy przy szrotach za 30 000 PLN bo "żelazka" się nie mieszczą. Dobrze że do tej pory nikt nie lansował mazurskich okrętów na Bałtyk.


Widzisz, ja niekoniecznie jestem zwolennikiem "szrotow" za 30 tys :) Po prostu moje mozliwosci finansowe sa takie a nie inne. Wiem ze znakomicie nadaje sie do turystyki i amatorskich regat taki Dehler 31 ktory ,moim zdaniem bije na glowe nowe Tango 30.
Bardzo mi sie podobaja nowsze 29 i 32 ale sa daleko poza moim zasiegiem finansowym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 20:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Tak byle jak to zrobię taką klasyfikację:
- jacht dla Kowalskiego, który ma określony budżet
- polskie jachty stoczniowe na które niewielu stać
- jachty regatowe na które bez sponsorów nikogo nie stać
W pierwszej kategorii mamy jachty używane, możliwie tanie ale jeszcze dobre.
W drugiej kategorii mamy jachty morskie ale z mazurską przeszłością i tu jest wielkie ryzyko.
W trzeciej kategorii nic nie ma...



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 20:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, pierwsza kategorie mozna podzielic ze wzgledu na rozne poziomy finansow.
Mysle ze to wlasnie podstawa :) Reszta to preferencje potencjalnego armatora.
Jeden wybierze "mazurskiego krazownika" zeby polansowac sie w Mikolajkach a drugi za te same pieniadze fajna morska lodke kilkunastoletnia ale dobrze wyposazona.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
po co pływać po Bałtyku bez regat?


Dla przyjemności popłynięcia TAM
Potem dalej i dalej i dalej...
Bez potrzeby udowodniania, że jest sie NAJ ... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Patrz mi w oczy Tomek - ja tak mam.
I nawet jak obok przepływa jacht i mnie wyprzedza to nie biegam z nerwami po jachcie zagryzając wargi tylko spokojnie piję piwo... :D :) :lol: :rotfl:
pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 180 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL