Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 15:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 mar 2015, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Włodek, ja sobie przecież żartuję, trochę prowokuję, co tak powaznie? ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2015, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
waliant napisał(a):
Tematowi to i tak nie zaszkodzi, bo dawno już sensu nie ma:
przecież to tożsame - po co pływać po Bałtyku bez regat?
MSPANC :rotfl:

Bo jest :rotfl:

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2015, o 17:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
http://allegro.pl/jacht-morski-player-3 ... 53091.html

Obrazek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2015, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Mnie o taki by wystarczył https://www.youtube.com/watch?v=-dTYQXyE7jM

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2015, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Na stronach 40 - 43 marcowego Jachtingu, opisano jacht na Atlantyk budowany z 40 arkuszy sklejki: http://www.jachting.pl/node/432
Zszywaniec! :mrgreen:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 13:46 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć .
Okazuje się ,że-- można !!! coś innego i ciekawego zaproponować amatorom .
Niestety nie mamy konstruktorów tego typu "łódek "
Potrafią sobie tylko zaprojektowac ! plastyczane wydmuszki które się nawet nie nadają na kałuże typu Zegrze -- nie wspomne o Bałtyku czy Antlantyku .
Przez to kolesie kupują fajne "szroty" na" inostrannych " lądach .

dobra nie ma co bić "piany "

Jeśli masz( "mjs ") może jakiś scan lub jakiś opis bardziej czytelny niż to widziałem to bardzo proszę .
W moim "pierdziszewie podwarszawskim " nie ma w kioskach tego czasopisemka

z szacunkiem Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ale to jest polska konstrukcja. Olek popłynie na http://www.salmoboats.com/salmo_21-A.html . Konstruktor Andrzej Książyk. Andrzej jest też autorem drugiego oceanicznego projektu http://www.salmoboats.com/salmo_20-F.html, dla Filipa. Ta łódka powinna w tym roku być zwodowana. Więcej o pomysłach chłopaków jest na http://dinghyadventures.pl/.


Załączniki:
Salmo.jpg
Salmo.jpg [ 37.97 KiB | Przeglądane 6408 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/

Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 3: Apasz, Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2015, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Apasz napisał(a):
Jeśli masz( "mjs ") może jakiś scan lub jakiś opis bardziej czytelny niż to widziałem to bardzo proszę .

Kup dostęp on-line za 9,90 zł.
To taniej niż 14,50 zł. w kiosku Tesco. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Apasz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2015, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Prepraszam, że się/Was/nas cofam, ale znalazłem fajną strone o Albinie Wega:
http://www.albinvega.pl/albin-vega/laminatowy-klasyk/

pozdrawiam koneserów
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2015, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A tych którzy wolą real od internetu :-P może zainteresuje takie wydarzenie http://sailbook.pl/artykul/5659-zlot-jachtw-nefryt-i-albin-vega-dacron-70
Obrazek
A jeszcze prywatę zapodam, ale dotyczy tematu. Jeden z organizatorów i właściciel właśnie Albina, płyną ze mną na Pufinie podczas krótkiego, ale paskudnym odcinku z Porto do Lizbony. Wiatr ponad 40 knt z SW do 48 knt, a my blisko brzegu na szelfie. Fala wielka i niestety stroma. My płynęliśmy bajdewindem i robiliśmy wysokość. Kuba wtedy powiedział, że jest zdziwiony, że na tak małej łódce płynie się w zasadzie bezstresowo zarówno na pokładzie jak i w koi. Że u niego jest jednak trochę mniej przyjemnie i w takich warunkach jest bardzie spięty.
Uważam, że uzależnianie zachowania łódki na fali tylko od kształtu kadłuba to mocne uproszczenie. Przecież równie istotne jest przecież min.rozłożenie masy czy przede wszystkim sposób prowadzenia jednostki. Tu często nie wystarczą tylko "złote zasady" bo każdy jacht prowadzi się jednak trochę inaczej. I umiejętności załogi oraz elastyczność w działaniu mają moim zdaniem decydujące znaczenie.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2015, o 19:33 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć . "mjs " ależ z Ciebie "liczykrutpa " i chytrusek :D

1) Brak konta ( u mnie )
2) poczta około 500 m ( spacer wprawdzie nie szkodzi !)
3) Tesko albo jakiś "oszołom " około 25 km samochodzikiem i jeszcze - nie daj Boże - trafić na jakiegoś Piotra K..... :D

No to nie będę czytał bo też jestem liczykrupa i chytrusek :rotfl: :rotfl:

z szacunkiem Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2015, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
"Władek, u mnie słowo droższe od pieniędzy jest..."

Wprawdzie ja myślał ekonomicznie i wyliczył, że Twoje 9,90 to mniej niż moje 14,50 plus 1,5 na paliwo (razem całe 16), ale niech będzie - zainwestuję w ten numer i jutro go kupię. :lol: :cool:
Jak szaleć, to szaleć! ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Apasz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2015, o 19:50 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
mjs !!! bez szaleństwa !!!! szkoda kasiory aż takiej "rujki" to nie mam !!!!



szacunek Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2015, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, toś mi uratował dwie knagi, plastikowe. :mrgreen:
Dziękiii!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Apasz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2015, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
baoo napisał(a):
Uważam, że uzależnianie zachowania łódki na fali tylko od kształtu kadłuba to mocne uproszczenie...
\
Całkowita zgoda... tyle, że wszystkie składowe (zachowania się łódki) tylko "tak jakby" się sumują:
Najlepiej nawet prowadzona, "zła" łódka nie będzie nigdy dobra, a dobrego prowadzenia można się nauczyć.
Czyli jednak nie sumują się jednakowo w obie strony.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 00:31 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć.
Przepraszam ,ale czy w końcu ktoś zdecydowanie zaprezentuje ( zaprojektuje )( czort wie co zrobi !!!) i ..
Jaki jacht , kadłub ,konstrukcja nadaje się na Bałtyk ?????
Tyle postów !!! i generalnie nikt nic nie wie ????--- wszelkie sie nadają ? ( pod warunkiem ,że są prawidłowo prowadzone )

mjs ja Ci zmajstruje knagi !!! z dęba !--- nie kupuj plastyczanych !!!!
dziekuję !

z szacunkiem Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 03:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Apasz napisał(a):
Jaki jacht , kadłub ,konstrukcja nadaje się na Bałtyk ?????

Taki:
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t ... &start=434
:mrgreen:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 05:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marian Strzelecki napisał(a):
baoo napisał(a):
Uważam, że uzależnianie zachowania łódki na fali tylko od kształtu kadłuba to mocne uproszczenie...
\
Całkowita zgoda... tyle, że wszystkie składowe (zachowania się łódki) tylko "tak jakby" się sumują:
Najlepiej nawet prowadzona, "zła" łódka nie będzie nigdy dobra, a dobrego prowadzenia można się nauczyć.
Czyli jednak nie sumują się jednakowo w obie strony.
MJS


Najlepsza nawet łódka, źle prowadzona będzie źle płynąc. To żadna sztuka. Naprawdę uważasz, że płyniecie tylko na genui 120%, 50 stopni do wiatru przy 35-40knt to jest dobry pomysł? Sporo łódek jest wstanie temu podołać.
Uważam że bardzo dobra łódka źle prowadzona będzie płynąc gorzej od złej, dobrze prowadzonej. To widziałem w praktyce.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
baoo napisał(a):
Naprawdę uważasz, że płyniecie tylko na genui 120%, 50 stopni do wiatru przy 35-40knt to jest dobry pomysł? Sporo łódek jest wstanie temu podołać.


Może nie do 35/40 kn wiatru ale do 25 kn na Zatoce często tak pływam i powiedz mi czemu uważasz, że to zły pomysł ?
Lenistwo jest rękojmią zdrowia psychicznego... :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 08:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Halsowka 150 stopni do wiatru dobrym plywaniem nie jest, to oczywiste.
Roznica pomiedzy 25 knt a 35/40 jest zasadnicza.
No i dobre prowadzenie a zle -to roznica zasadnicza. Szymon nie pisal, ze zle prowadzisz.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 09:26 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Tak mi się tylko wydaje, że prawidłowe prowadzenie jachtu to taka oczywista oczywistość a dyskusja dotyczy właściwości nautycznych jachtów z uwzględnieniem bałtyckich warunków.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 09:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Krzys napisał(a):
Tak mi się tylko wydaje, że prawidłowe prowadzenie jachtu to taka oczywista oczywistość ...


Na forum - tak. Na wodzie - różnie. Dlatego wiele osób stara się zwrócić na ten czynnik uwagę.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 11:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
baoo napisał(a):
Uważam że bardzo dobra łódka źle prowadzona będzie płynąc gorzej od złej, dobrze prowadzonej. To widziałem w praktyce.


święte słowa Tylko nie nie o to chodzi.

Jeżeli porównamy np.Carlscrona vigena z długim kilem do łódki typu żelazko lub pokrewne

Obrazek

to ta łodka daje następujące zalety:nie trzeba się szybko refować, czyli nie skaczesz,żeby wymieniać żagle,możesz pływać przeżaglowany ,a nawet jak przyjdzie szkwał to luzik,ma dużą stateczność kursową czyli na ostrych kursach nie musisz dotykać steru a raczyć się kawą. Pewnie jeszcze parę zalet by się znalazło. Jednym słowem łodka dużo wybacza, sternik może być kiepski albo leniwy.Mimo wszystko są to plusy bo nie każdemu chce sie pływać uważnie i aktywnie i szybko.

Tak skrótowo to wygląda i chyba Marianowi min o to chodzi choć nie tylko

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zgadzam się z Piotrem całkowicie.
Natomiast nie rozumiem skąd ta wypowiedź, przecież ja nic takiego nigdzie nie pisałem:
baoo napisał(a):
Naprawdę uważasz, że płyniecie tylko na genui 120%, 50 stopni do wiatru przy 35-40knt to jest dobry pomysł?

Więcej powiem: nigdzie nie wypowiadałem sie na temat praktyki niesienia żagli i o praktyce prowadzenia jachtów na morzu.
(no może tylko o sztormach koło Hornu) :-P

MJS

ps
Jestem ostatnio drażliwy na wkładanie mi w usta wypowiedzi których nigdy nie powiedziałem.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 13:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"Warto zauważyć, że Vega lubi wczesne refowanie. Potrzeba zmniejszenia powierzchni żagla sygnalizowana jest zwiększonymi siłami pojawiającymi się na rumplu.":):)

jesli nie ma sie wlasnych doswiadczen warto siegnac do opinni wlascicieli, sa bardziej miarodajne choc nie pozbawione pewnego subiektywnego spojzenia :)
Kopalnia wiedzu jest szewdzka strona milosnikow klasy na ktorej sa liczne opinie, polemiki oraz propozycje sesownych, sprawdzonych modyfikacji ( m.inn. ster pawezowy zamiast zawieszonego na krawedzi splywu pletwy balastowej )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 13:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I dla zafascynowanych tym starociem do rozwazenia :)
known weaknesses
Here's what to watch for if you're contemplating buying an Albin Vega with ocean cruising in mind:

Weakness of the rudder. There seems to be a problem with the design and/or engineering of the rudder. John Neal, who sailed the Vega Mahina 14,000 miles in the South Pacific in the 1970s, lost his rudder while hove to in a storm. Check the fittings, particularly the heel fitting, and test the rudder for movement while the tiller is held firmly in place. (Ed - I have never heard of any other occurance of this problem.)
Oilcanning of the decks or cabin sides. The former may indicate delamination due to saturation of the core, the latter lack of stiffening stringers. (Ed - Again, I have not heard of this problem.)
Lack of control in reverse gear. The unusual situation of the propeller, aft of the rudder, seems to create difficulties with steering the Vega when she's in reverse gear. She will need to be moving astern at a fairly rapid clip before the rudder takes effect, and while she's building up speed there's no knowing where she might go. Probably it will depend on the direction of the wind - it often happens (not only to Vegas) that a boat going astern will weathercock downwind, that is, pivot from the propeller and point her bow downwind; and nothing you can do will prevent it. It's just a question of experimenting and getting to know your boat. It's not a serious flaw. Vegas don't spend much of their lives in reverse gear. (Ed = As with all long-keeled yachts, practice makes perfect.)
Compression of the deck and bulkhead beneath the mast. In Log of the Mahina, John Neal's story of his adventures in a Vega in the South Pacific, he tells how he discovered damage to the main load-bearing bulkhead. One of the two supports on the bulkhead had broken away and destroyed a 3/8-inch stainless steel bolt. The support had punched through the fiberglass cabin sole. Furthermore, the port side of the bulkhead had started a nasty warp at the top. Check the overhead beams that transfer the thrust of the mast to the bulkhead supports. They need to be much stronger than many builders make them. Check also the glue and mechanical bonds between the supports and the bulkhead. And be sure that the massive downward load from the bulkhead is properly transferred from the fiberglass cabin sole to the hull of the boat. (Ed - There have been many words about this "problem". Easy to strengthen, if needed, but many others state that it is caused by the rigging being too tight. Personally I have seen two Vegas with this so-called problem and both were rectified.)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Na długi rejs też zastanawiałem się nad drugim sterem na pawęży, a z tej wypowiedzi wynika, że jeszcze dobrze było by postawić pilers podmasztowy.
MJS

ps
a co to jest (jak to tłumaczyć) Oilcanning of the decks or cabin sides

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Apasz napisał(a):
mjs ja Ci zmajstruje knagi !!! z dęba !--- nie kupuj plastyczanych !!!!

Ale... czy masz CNC?!? :lol: ;)
Apasz napisał(a):
Jaki jacht , kadłub ,konstrukcja nadaje się na Bałtyk ?????

Nooooo, już wiemy statystycznie (z wątku regatowego), że:
LOA = 9,99 m :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 15:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
Nooooo, już wiemy statystycznie (z wątku regatowego), że:
LOA = 9,99 m :D


Wyciagasz bledne wnioski :) do regat w najmniejszej grupie ORC optymalny jacht to 36-38 feet a wiec nieco wiekszy . 9-10 m to moim i nie tylko, zdaniem rozsadny kompromis miedzy potencjalem regatowym , komfortem wnetrza a kosztami nabycia i utrzymania.
Niestety dla wiekszosci z nas taki poziom wydatkow jest nieosiagalny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
napisał(a):
mjs ja Ci zmajstruje knagi !!! z dęba !--- nie kupuj plastyczanych !!!!

Ale... czy masz CNC?!? :lol: ;)

Tak ma ręczną CNC (Ciąć Nie Ciepać)
MJS
ps
Ja taką taż mam; tylko u mnie ciepie. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 177 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL