Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 01:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2015, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Nie pytaj. Nikt tego nie wie. Wynalazcy chyba też. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2015, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
W pierwszej chwili miałam nadzieję, że rzeczywiście cos ciekawego wynaleźli tylko żurnalisty nie mają pojęcia co i goopoty gadają.
Teraz mi to wygląda na fejk na 1 kwietnia, zwłaszcza patrząc na arcypoważną minę studenta, który się poświęcił dla ludzkości i wygląda jakby resztkami sił powtrzymywał się żeby nie wybuchnąć śmiechem, tylko jak zwykle żurnalisty spaliły.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2015, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Może w tym kabestanie jest mechanizm działający odwrotnie niż mechanizm napinający pasy bezpieczeństwa w samochodzie. W samochodzie powolne naciąganie pasa powoduje jego luzowanie. Natomiast gwałtowne szarpnięcie blokadę i pas się napina. Jeżeli to jest kabestan szotowy to przy stałym obciążeniu szota ten kabestan trzyma szot w miejscu. A podczas gwałtownego przyrostu tego obciążenia np. podczas szkwału luzuje linę realizując bez udziału załogi czy też prowadzącego jacht komendę "żagle luz". Tak sobie myślę? Tylko w prezentowanym materiale tego nie powiedzieli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2015, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian J. napisał(a):
Jeżeli to jest kabestan szotowy
Jaki szotowy?! Pan w telewizorze wyraźnie mówił, że cumowniczy!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2015, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Jeżeli to jest kabestan szotowy
Jaki szotowy?! Pan w telewizorze wyraźnie mówił, że cumowniczy!
Niby racja, ale podejrzewam, że pan w telewizorze nie za bardzo wiedział o czym mówi. To inaczej: można by to ująć z mojego punktu widzenia tak "gdyby to był kabestan szotowy" reszta bez zmian. Bo jak kabestan cumowniczy mógłby zapobiec wywrotce łódki to ja za bardzo nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2015, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Informację mocno bezsensowne w wydaniu żurnalistów :D oglądałem to kilka razy usiłując wypatrzeć coś co być może umknęło mi za pierwszym razem ale nie udało mi się :) Myślę, że chodzi o to, że jest to jakis system kabestanu z knagą a'la pieskową. System majacy zwalniać szot/cumę powyżej pewnego obciązenia. IMHO nie widzę w tym sensu ani szans na przebój handlowy, bo:
1. Kabestany jako takie wynalazł dawno temu niejaki Koba Stanow - rosyjski geniusz samouk z IIIw n.e. :D
2. Nie wyobrażam sobie skippera/armatora chcacego miec na pokładzie kabestany żyjące własnym życiem :D
3. Kabestany.... nawet te "cumownicze" (a może te "cumownicze" w szczególności) raczej nie powinny same zwalniać liny..... cumowniczej :D

Osobną kwestią jest czy kabestan może być wyrwany z pokładu. Oczywiście, że może. Jeśli jest źle zamocowany. Wydaje się to mało prawdopodobne ale widziałem kabestany przykręcone jedynie na 4 śrubki przez laminat bez wzmocnienia :) ( otworów w kabestanie było 8, ale te nierdzewne śruby fi8 są przecież takie drogie :D )
Nie mniej prawdopodobieństwo wyrwania kabestanu z mocowania jest nieduże. Na Aliflanke miałem kabestany mocowane 6 śrubami fi 5 albo 6mm i nic się nie działo, a ten łódek z kabestanami na 4 śruby pływa do dziś i nic mu się nie urwało :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL