Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 21:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 mar 2015, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Wyciagasz bledne wnioski do regat w najmniejszej grupie ORC optymalny jacht to 36-38 feet

Ale tutaj chodzi o jacht na Bałtyk, a później do regat (np. do Władysławowa). Obserwacja natury (czytaj spis z natury, dobór naturalny, wybór własny motywowany) podsuwa teraz właśnie taki rozmiar. Trzy dziewiątki! Pełnia szczęścia i radości. Bingo.
I to jest fundament i korzenie dla takiego jachtu. Aż prosi się, żeby tę liczbę podzielić przez 3, by uzyskać... idealną szerokość kadłuba.

M@rku - zaczyna się nowe, nasze. Długość już jest. Szukajmy dalej...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 17:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
ps
a co to jest (jak to tłumaczyć) Oilcanning of the decks or cabin sides
A wolałbyś "stress wrinkling in sandwich construction resulting in delamination"? ;)
Oil Can = blaszana beczka, na ropę. Nadepniesz i wiesz.
https://www.youtube.com/watch?v=NC9oD7X8FME


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 18:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wyciagasz bledne wnioski do regat w najmniejszej grupie ORC optymalny jacht to 36-38 feet

Ale tutaj chodzi o jacht na Bałtyk, a później do regat (np. do Władysławowa). Obserwacja natury (czytaj spis z natury, dobór naturalny, wybór własny motywowany) podsuwa teraz właśnie taki rozmiar. Trzy dziewiątki! Pełnia szczęścia i radości. Bingo.
I to jest fundament i korzenie dla takiego jachtu. Aż prosi się, żeby tę liczbę podzielić przez 3, by uzyskać... idealną szerokość kadłuba.

M@rku - zaczyna się nowe, nasze. Długość już jest. Szukajmy dalej...


Do takiego celu , moim zdaniem, w zupelnosci wystarczy 899 a koszt istotnie nizszy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 20:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
Do takiego celu , moim zdaniem, w zupelnosci wystarczy 899 a koszt istotnie nizszy

a może lepiej: 333 albo 999


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 21:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A może 666? np Nordship 666. A dla M@rka może Cruiser 22.

Albo kompromisowo 699 (Mantra 7000) ;)

A dla miłośników praktycznych i jajcarskich rozwiązań Etap 21 (i 22)
- niezatapialny, wygodny do wożenia i praktyczny z tem swem płytkiem kilkiem:
Obrazek
Obrazek
Albowiem prócz długości/szerokości i zanurzenie istotne. Znaczy 70 cm nie tylko na Bałtyk się nada.

A są i większe http://www.yachtsnet.co.uk/archives/eta ... ap-30i.htm



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 21:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś, M@rek w tych kilach jest fachowcem :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 21:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A skąd skojarzenie i czemu podjudzam? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 22:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ok. Mała uwaga na zalew szczecinski przyjmuje sie max 150 cm zanurzenia, mam 130 i jest ok.Fakt jak mialem 60cm było super

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 22:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
At, dorzucam z racji dość częstych rozważań łódki "i na śródlądzie i na Bałtyk i do wożenia". A nie wiem jak taki Etap się sprawdza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2015, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
A nie wiem jak taki Etap się sprawdza.

Catz kiedyś pisał, że rewelacyjnie... ich wyregacił. (Nie taki Etap; ale taki kil)\
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
ich wyregacił.

Wyregacił to moze i nie, ale wyostrzył!
Bylo to bolesne, bo konkurenta z takim kilem nikt wtedy nie traktował powaznie.
Zreszta byl to chyba wlasnie ten Etap.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
jaszra napisał(a):
a może lepiej: 333 albo 999

Czyli jest drugi parametr kadłuba - szerokość BOA = 3,33 m.
Dalej proszę... :roll: ;) :lol: :cool:
w sensie... Draft = ?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjs napisał(a):
Draft = ?

2,22 :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wygodniejszy byłby 111. :lol:
Ale jeszcze lepiej 66 :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
V 4,44
Gb2,22
LKLW 8,88
S 44m2

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Hop, hop, hop... nie tak szybko, kurcze na grillu, he, he.
O zanurzenie żywego kadłuba się rozchodzi, jeśli chodzi o ścisłość... znaczy bez głębokości kila... ;) :roll: :)
Bo inaczej FreeShip wyrysuje jaką barkentynę, a trzy maszty trzeba stawiać, to to by było za dużo biegania po rejach...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tk=0,555 :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 10:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
A skąd skojarzenie i czemu podjudzam? :mrgreen:


A czemu masz podjudzac. Taki tandem kil to znakomite rozwiazanie na wody plywowe pozwalajace stanac prosto na osuchu przy odplywie. Dlatego wlasnie Lasery 28 budowane w GB mialy bardzo czesto takie rozwiazanie. W komplecie dodawano aluminiowe 'nogi" mocowane do wlaminowanych w kadlub elementow.
Gdyby ktos byl zainteresowany to chetnie taki balast odstapie bo do regat sa lepsze rozwiazania :)

Moje parametry idealnego jachtu na Baltyk to 899 x 299 x 160 cm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 10:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moim zdaniem ten jest zblizony do mojego idealu. ma wszystko co potrzeba dla 2-4 osob a do tego bardzo dobra nautyke.

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4513

ktos napisal ze teraz wszystkie jachty sa podobne , projektanci maja takie same programy a w praktyce okazuje sie ze roznice w nautyce sa duze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Lc = 9.99 m
Bc = 3.33 m
Tk = 0.555 m
I nasz magiczny kadłub jak malowany! :D
Załącznik:
kjm.jpg
kjm.jpg [ 216.85 KiB | Przeglądane 6768 razy ]

V = 4,72 t
Lklw = 8,11 m
Wolna burta: 1,58/1,32/1,34 m

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 12:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Na pewno nie moj :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
1.6 wolnej burty na dziobie przy takiej wielkości jachtu? Nie przesadziłeś nieco? ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mój też nie. :)
To jest freeshipowy, program taki wygenerował, na podstawie danych.
Teraz trzeba nad nim popracować...
i poprzesuwać punkty w odpowiednie miejsca.

A jaka wysokość dziobu? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2015, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
1,11 ? ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest 1,11. :)
Załącznik:
kjm2.jpg
kjm2.jpg [ 213.3 KiB | Przeglądane 6434 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 00:42 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):


Ładniutka bestyjka. Spanko na rufie, kibelek wygodny...
Minusy? Silniczek malutki czyli lekki, ustawiony centralnie nie dociąża rufy.
Przy topornym, pionowym "nosie" typowego żelazka i dość wysokim ożaglowaniu na pełnych będzie stawiał duży opór z tendencją do nurkowania.
Nie dlatego dziadkowie robili jachty z dużymi nawisami że mieli za dużo materiału.
Wtedy właściwości nautyczne sprawdzało się na własnym tyłku a nie w kompie.
Co widać po ostatniej przygodzie polskiego "superjachtu" pod Bergen.
Jak popatrzyłem na kształt jego kadłuba to doszedłem do wniosku że na pola lodowe powinien zostać przewieziony śmigłowcem bo takie cygaro bez bocznych pływaków pływać nie ma prawa. Chyba że na Zatoce.

To moje osobiste, bandyckie zdanie i z tego powodu nie chciałby tego DEHLER-a.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 06:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No popatrz a byli tacy konstruktorzy, ktorzy silniki umieszczali PRZED masztem i ich jachty znakomicie plywaly :)
Jak to fajnie sprzed komputera pisac jak jacht sie bedzie zachowywal na morzu . Ten glupi jacht zupelnie sie z tym nie liczy i plywa lepiej od tych z dlugimi nawisami i silnikami na rufie :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Były user, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Ten glupi jacht zupelnie sie z tym nie liczy i plywa lepiej od tych z dlugimi nawisami i silnikami na rufie :)

To dopisz jeszcze, że zawsze i w każdych warunkach.
Ostatecznie mamy 1 kwietnia... :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Porównajmy naszego kjm-a z M@rkowym ideałem:
Załącznik:
kjm3.jpg
kjm3.jpg [ 256.63 KiB | Przeglądane 6265 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2015, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
FreeSzip mówi: , że jak podciągniesz rufę do góry to opory radykalnie się zmniejszą.
Wyciągnięcie zaś dziobnicy do pionu daje dużo mniej.

Patrząc więc na twoje rysunki FreeShip się myli... :mrgreen: "bo jak tylu robi tak samo to jak można robić inaczej".
MJS

ps
Niby, że miliony much nie mogą się mylić.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 203 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL