Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 08:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lip 2015, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SKS = SuperKuter Szczecin
SKG = SuperKuter Gdynia

Nadbudówka jest stalowa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2015, o 22:43 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
albo SKS = Superkuter Świnoujście ;)

I jeszcze - sugerujesz
Cytuj:
całkowicie nowe – stalowe – omasztowanie.
że "stare" omasztowanie nie było stalowe? a przecież tylny maszt służył za "rurę wydechową" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2015, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
_jp_ napisał(a):
I jeszcze - sugerujesz
Cytuj:
całkowicie nowe – stalowe – omasztowanie.
że "stare" omasztowanie nie było stalowe? a przecież tylny maszt służył za "rurę wydechową"


Wskażesz z łaski swojej w poniższym cytacie słowo bądź sugestię odnoszącą się do materiałów z których wykonane było stare omasztowanie?

Stara Zientara napisał(a):
Otrzymał stalowy pokład i nadbudówkę oraz całkowicie nowe – stalowe – omasztowanie.



Bo skoro piszesz, że Zientara coś sugeruje, to napisz gdzie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2015, o 02:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
W eksploatacji (6.15)

Jeżeli stanie przy kei i rdzewienie o eksploatacja...
(staram się wrócić do tematu) :cry:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2015, o 06:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Jeżeli stanie przy kei i rdzewienie o eksploatacja...

W najnowszej wersji spisu stosuję formę: Istnieje (6.15) :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2015, o 08:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
Gwoli prawdy historycznej. Jesienią 1973 r dzisiejszy Kpt Głowacki nosił oficjalną nazwę HENRYK RUTKOWSKI. Taka nazwę miał miał również wiosną 1974 r kiedy wszedłem na jego pokład w Szczecinie. W latach 1974-75 zaliczyłem jako oficer na jego pokładzie 5 dwutygodniowych rejsów w ramach Bractwa Żelaznej Szekli. Miałem nawet "przyjemność" być na rejsie w 1975 r z "Krwawym Mackiem" Szczepańskim prezesem Radiokomitetu. Miał ówczas nazwę Henryk Rutkowski (pieczątki z taką nazwa mam w książeczce żeglarskiej). Wg opowieści ówczesnych "starych" pracowników Trzebieży BIAŁY SŁOŃ to była swoista ksywka na ten odbiegający od innych jacht. Być może używano tej nazwy wzorem Royal Navy określającej tak okręty słabe technicznie, nieprzydatne i kosztowne w eksploatacji?
Pozdrowienia. Bogdan Matowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2015, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Bogdan Matowski napisał(a):
Wg opowieści ówczesnych "starych" pracowników Trzebieży BIAŁY SŁOŃ to była swoista ksywka na ten odbiegający od innych jacht. Być może używano tej nazwy wzorem Royal Navy określającej tak okręty słabe technicznie, nieprzydatne i kosztowne w eksploatacji?


"Biały Słoń, Biały Słoń,
Czarnemu Słoniowi napluł w dłoń!"

... jak refren starej szanty ... ;) ;) ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2015, o 21:29 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bogdan Matowski napisał(a):
Gwoli prawdy historycznej. Jesienią 1973 r dzisiejszy Kpt Głowacki nosił oficjalną nazwę HENRYK RUTKOWSKI. Taka nazwę miał miał również wiosną 1974 r kiedy wszedłem na jego pokład w Szczecinie. W latach 1974-75 zaliczyłem jako oficer na jego pokładzie 5 dwutygodniowych rejsów w ramach Bractwa Żelaznej Szekli. Miałem nawet "przyjemność" być na rejsie w 1975 r z "Krwawym Mackiem" Szczepańskim prezesem Radiokomitetu. Miał ówczas nazwę Henryk Rutkowski (pieczątki z taką nazwa mam w książeczce żeglarskiej).
Pozdrowienia. Bogdan Matowski
A może pamiętasz, albo masz zdjęcia pokazujące na jaki kolor był pomalowany kadłub "Rutka" w tym czasie?

Z którego roku może pochodzić to zdjęcie? Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2015, o 05:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
W 1973 i 74 roku kadłub był koloru białego. W 1975 R w ramach faceliftingu przemalowano na ciemno niebieski. To zdjęcie pochodzi własnie z 1975 roku.Ale mimo podmalowania dalej był to grat okrutny, mocno przeciekający. Pozdrowienia. Bogdan Matowski



Za ten post autor Bogdan Matowski otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2015, o 14:13 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bogdan Matowski napisał(a):
To zdjęcie pochodzi własnie z 1975 roku.

lub z 1976, bo na ostatni sezon pływania chyba już go nie przemalowywali?
Cytuj:
Ale mimo podmalowania dalej był to grat okrutny, mocno przeciekający.
A to już drewniane statki tak mają :) W moim pierwszym rejsie, w 1990 r. a więc w 4 sezonie po zakończeniu przebudowy też mocno przeciekał :lol: . Ale i tak bardzo go lubię :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2015, o 20:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Żenujących "dowcipów" ze strony PZŻ (czyli PYA :evil: ) ciąg dalszy. Wczorajsze "kalendarium" z 22 lipca http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:IFNClEYNMTMJ:www.pya.org.pl/kalendarium_zeglarskie+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
Cytuj:
1959
W Trzebieży odbyła się ceremonia podniesienia bandery na jachcie „Jurand”. Jest to jedna ze słynnych 140-tek zbudowanych na przełomie lat 50-tych i 60-tych, a jacht żegluje do dzisiaj w barwach COŻ Trzebież. Jednostka zaprojektowana przez inż. Henryka Kujawę z zespołem inżynieryjnym (Włodzimierz Kuchta, Zdzisław Pieńkawa, Wojciech Samoliński). Wzorowali się oni na parametrach technicznych znanego, stalowego kecza Peter Von Danzig. W stoczni gdańskiej w latach 1957–1960 zbudowano 6 takich jednostek. Założenia konstrukcyjne stuczterdziestki opierały się na stalowym kadłubie, integralnym balaście, masztach drewnianych lub metalowych. Jachty te są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach, oraz świetne warunki do wypraw w dalekie i trudne rejony. Pozostałe jednostki tej serii to „Dar Opola”, „Śmiały”, „Jan z Kolna”, „Joseph Conrad” i „Otago”.
Taa... Jurand żegluje do dzisiaj od ilu to już lat (ze trzy?) stojąc bez masztów przy nabrzeżu :-( Najwyraźniej leśne dziadki z PZŻ od dawna straciły kontakt z rzeczywistością i nie wiedzą, w jakim stanie jest obecnie związkowy majątek, który powierzono im pod opiekę :evil:



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Bogdan Matowski napisał(a):
Z którego roku może pochodzić to zdjęcie?
Bogdan Matowski napisał(a):
To zdjęcie pochodzi własnie z 1975 roku.
To jest "Rutkowski"????? :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Zbieraj napisał(a):
Bogdan Matowski napisał(a):
Z którego roku może pochodzić to zdjęcie?
Bogdan Matowski napisał(a):
To zdjęcie pochodzi własnie z 1975 roku.
To jest "Rutkowski"????? :roll:


Też mnie zastanawiało gdzie się reje podziały ale ja nie wiem, może po prostu kiedyś nie miał

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
mdados napisał(a):
może po prostu kiedyś nie miał
Oczywiście, że nie miał, bo to był kecz. Brygantyną jest od przebudowy we Władysławowie. Chodzi mi o to, że to nie jest - moim zdaniem - Rutkowski (ten dawny).

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A to nie ten sam?


Załączniki:
f34009-Henryk_Rutkowski.jpg
f34009-Henryk_Rutkowski.jpg [ 400.35 KiB | Przeglądane 6863 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
A to nie ten sam?
Według mnie - nie. Porównaj chociażby prowadzenie fałów gafli i umiejscowienie anten (pozostałość po radiooficerze, który nie podlegał kapitanowi)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 13:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbieraju, ale ja mam skan o wysokiej rozdzielczości tego zdjęcia z 1975/6 roku, i na pawęży rufowej widać wyraźnie napis
H.RUTKOWSKI
TRZEBIEŻ
:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
To może to jak z tymi J140 też coś podienili ;) . A co nudzę się to może jakąś teorie spiskową wymyślę :-P

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2015, o 19:19 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A było z czego podmieniać, było :lol:
4-6 jako pierwszych zarejestrowanych kutrów rybackich ŚWI-49 do ŚWI-54, z niedokończonych kadłubów ze Świnoujścia lub wydobytych z wody bojowych KFK (późniejszy kuter szkolny FRANEK ZUBRZYCKI) - nie mogliśmy się dwóch doliczyć, dalsze losy nie są jasne, być może to jeden z nich został potem "Rutkiem", ale brak dokumentów.

6 kutrów SKS-240, cała seria B-12, te z serii B-25, które miały poszycie drewniane...
Niemiecki, wojenny projekt "KFK" stał się podstawą polskiego powojennego rybołówstwa bałtyckiego!

Były także "do dyspozycji" niemieckie (z NRF, jak wtedy pisano) kutry rybackie przerobione z KFK, które w latach 1950. i 1960. niemal masowo zatrzymywano za połowy rybackie w wodach terytorialnych PRL :D

A na poważnie: H.RUTKOWSKI od rozpoczęcia eksploatacji w 1951 r. do jej przerwania w 1976 r. przechodził remonty i przebudowy.

Czarno-białe zdjęcie wstawione przez Wojtka Zientarę pokazuje, jak wyglądał na początku. Na rufie była tylko niska pokładówka nakryta mniejszą szalupą ratunkową (większa szalupa leżała wtedy na pokładzie pomiędzy masztami przy lewej burcie). Kambuz (jak w pierwotnych KFK i SKS-ach) był w forpiku, na śródokręciu była ładownia na ryby, a przy prawej burcie stały kozły do wydawania i wybierania sieci.

Po jakimś czasie na rufie zrobiono z poziomu pokładu dodatkową kondygnację, w której umieszczono kambuz i toaletę, w forpiku w miejsce kambuza umieszczono koje dla uczniów. Co ciekawe, w rocznikach PRS brak jest śladu po zrobieniu tej nadbudówki, która przecież dodała co nieco kubatury, a przypisana "Rutkowi" wartość BRT się nie zmieniła!

Gdy "Rutek" przestał być używany do szkolnych połowów rybackich, w ładowni urządzono kolejne koje dla załogi szkolnej.

W czasie któregoś remontu usunięto z masztów pierwotne "wytyki antenowe" dobrze widoczne na czarno-białym zdjęciu, być może całe maszty zostały też kiedyś wymienione.

Zdjęcie kolorowe już z czasów trzebieskich przedstawia "Rutka" jak wyglądał tuż przed 10-letnią przerwą w eksploatacji i przebudową w rejową brygantynę.

Oglądając stare zdjęcia warto jeszcze pamiętać, że po przebudowie, wszystkie żagle na brygantynie były koloru białego (od 1986 do 1990 r.), a takie "brązowe" pojawiły się dopiero w 1991 roku.

***************************
A, były też żaglowe kutry patrolowe o nazwie HENRYK RUTKOWSKI w WOP, ale to już "inna bajka" ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2015, o 06:01 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbieraj napisał(a):
Chodzi mi o to, że to nie jest - moim zdaniem - Rutkowski (ten dawny).
Zbieraj napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
A to nie ten sam?
Według mnie - nie. Porównaj chociażby prowadzenie fałów gafli i umiejscowienie anten (pozostałość po radiooficerze, który nie podlegał kapitanowi)
Nie byłbym sobą, gdybym nie podrążył tematu "Rutka" :lol: Jeszcze jedno zdjęcie z ciemnymi burtami, a więc około 1975-6 roku. Wyraźnie widać na grotżaglu numer rejestrowy XXXI PZ-2 co wskazuje, że powierzchnia ożaglowania wynosiła gdzieś tak pomiędzy 305 a 315 m2. Natomiast w okresie "rybackim" dla "Rutka" podawano 234m2. Porównując "zdjęcie z Jasserem" i zdjęcie "rybackie" widać inny sposób noszenia sztaksli:
jako szkolny kuter rybacki ma z noku bukszprytu wypuszczony forsztag do topu grotmasztu oraz stensztag i to na stensztagu nosi kliwra. Natomiast sztag, na którym nosi foka wypuszczony jest +/- z pięty bukszprytu i schodzi się na grotmaszcie ze stensztagiem. W okresie "ciemnego kadłuba" kliwer noszony jest forsztagu, a fok na stensztagu, który wychodzi z pięty bukszprytu. Przypuszczam, że (przynajmniej na papierze) doliczono także topsle na obu masztach i przez to zwiększono pomiarową powierzchnię ożaglowania. Pomiędzy 1951 a 1976 musiały zatem nastąpić zmiany w omasztowaniu i olinowaniu "Rutka". Tylko kiedy? To niesamowite, jaki b...(ałagan) panuje w dokumentacji PRS, niczego nie można być pewnym. :-?

****************
BTW, czy zmiana koloru kadłuba w 1975 r. nie była czasem związana z tym, że w sezonach 1975 i 76 "Rutek" pływał dla Bractwa Żelaznej Szekli? Niekoniecznie z powodu tego, że się prezesowi Radiokomitetu biały kolor nie podobał. Raczej dlatego, że trzeba było kadłub "reanimować" a tylko ciemną farbę okrętową udało się wtedy gdzieś "z przydziału" zorganizować?


Załączniki:
20131128191816_Spotkanie_z_Adamem_Jasserem.jpg
20131128191816_Spotkanie_z_Adamem_Jasserem.jpg [ 392.19 KiB | Przeglądane 6762 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2015, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Bardzo fajna i pouczająca dyskusja o " Rutku " ale czy nie można jej toczyć w odrębnym dziale? Moderatorze! Rozważ tą propozycję bo sprawy Trzebieży giną w gąszczu postów z tematem wątku nie mających nic wspólnego. Pozdrawiam.janusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2015, o 14:57 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie ma sensu rozdzielanie wątku, bo to się wszystko ze sobą wiąże! O "Rutku", Śmiałym, Jurandzie i pozostałych trzebieskich jachtach można (i należałoby) powieści pisać. Tysiące uczniów i żeglarzy przewinęły się przez ich pokłady. A teraz stoją i gniją w Trzebieży wskutek (nie)działania wierchuszki PZŻ. PZŻ zabija swoje legendy!!!
A gdzie są dawni kapitanowie tych jachtów? Przecież nie tylko Zbieraj i Stara Zientara nimi dowodzili. Gdzie są inni "wielcy"? czemu milczą? Teraz trzeba głośno krzyczeć, to może jeszcze któreś z tych jachtów uda się uratować :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2015, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Moim zdaniem w czasach ŻSz i Adama próbowano z kutra z pomocniczym ożaglowaniem zrobić żaglowiec.
Pojawiły się wtedy zmiany w takielunku i być może w aranżacji wnętrza oraz zmiana kolorystyki.
Szczegółów pewnie nie rozgryziemy, chyba że Adam Jasser coś pamięta (zapewne) i zechce skrobnąć (wątpię).
A do Trzebieży pewnie zajadę Tequilą koło poniedziałku. Jutro Dąbie lub Gocław.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2015, o 19:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wyszukiwarka sejmowa pokazuje, że sprawą Trzebieży zajął się poseł Jan Dziedziczak - okręg wyborczy w Kaliszu (pamiętajmy i podziękujmy panu posłowi przy najbliższej okazji :-) )
http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/interpelacja.xsp?typ=INT&nr=33321. Odpowiedź vicemin. sportu na jego interpelację http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=378F8E16 zacytuję w całości, żebyście sami ją ocenili
vicemin.sportu napisał(a):
Odpowiedź na interpelację nr 33321

w sprawie Centralnego Ośrodka Żeglarskiego w Trzebieży

Odpowiadający: podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Bogusław Ulijasz


Warszawa, 20-07-2015

Szanowna Pani Marszałek,Szanowny Panie Marszałku,

w odpowiedzi na interpelację nr 33321 Posła na Sejm RP Jana Dziedziczaka, przekazaną 30 czerwca 2015 r., w sprawie Centralnego Ośrodka Żeglarskiego w Trzebieży, uprzejmie informuję:

W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że sytuacji w Centralnym Ośrodku Żeglarstwa im. Andrzeja Benesza w Trzebieży, a w szczególności braku właściwych działań ze strony władz Polskiego Związku Żeglarskiego (dalej: PZŻ lub Związek) w zakresie utrzymywania i przygotowania do żeglugi znajdujących się tam jachtów szkolnych, jak dotychczas dotyczyła jedna ze skarg, która wpłynęła do Ministra Sportu i Turystyki.

W związku z powyższą skargą, w niniejszej sprawie przeprowadzone zostały wstępne czynności wyjaśniające, z których wynika, iż PZŻ w dniu 22 marca 2011 r. podpisał umowę dzierżawy ze spółką SMART Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni. Jak wynika z przekazanych przez Związek informacji, zgodnie z umową spółka SMART zobowiązała się do podjęcia wielu inwestycji, w tym remontu i adaptacji na cele hotelarsko-administracyjne i szkoleniowe budynku głównego, remontu kapitalnego lub odtworzenia pawilonu restauracyjnego, rewitalizacji terenów zielonych wraz z drogami wewnętrznymi, doprowadzenia na keje mediów, rewitalizacji linii brzegowej, remontu ogrodzenia zewnętrznego ośrodka. Następnie spółka SMART w dniu 29 marca 2011 r. zawarła dalszą umowę dzierżawy i przekazała przedmiot dzierżawy spółce zależnej - Centralnemu Ośrodkowi Żeglarstwa Sp. z o.o. z siedzibą w Trzebieży (dalej: COŻ). Po jej podpisaniu miały rozpocząć się prace zmierzające do wyremontowania zarówno nabrzeża, jak i jachtów.

Jak poinformował Związek, dzierżawca - spółka SMART, ani też dalszy dzierżawca spółka COŻ nie dokonała żadnych nakładów na ulepszenie przedmiotu dzierżawy, a jako przyczynę tej sytuacji wskazywała nieważność umowy. Związek istotnie przyznał, że umowa zawarta w dniu 22 marca 2011 r. wymagała zgody ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa, a jako zawarta z naruszeniem tej procedury, stosownie do art. 3 ust. 7 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967 z późn. zm.), była nieważna, co jak dalej podkreślił Związek, przesądza o tym, iż spółka COŻ jest posiadaczem zależnym w złej wierze.

Odnosząc się do wspomnianych przez Pana Posła okoliczności sporu pomiędzy PZŻ, a dotychczasowym dzierżawcą, należy zaznaczyć, że z wyjaśnień Związku wynika, iż w grudniu 2014 r. objął on w posiadanie nieruchomość wraz z wyposażeniem oraz jachty, jednak posiadanie to zostało naruszone przez spółkę COŻ, co spowodowało skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. W dniu 24 marca 2015 r. PZŻ złożył do Sądu Rejonowego - Szczecin Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie, III Wydziału Cywilnego pozew o ochronę naruszonego posiadania (sygn. akt: III C 492/15).

W tym miejscu należy wskazać, że stosownie do art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2014 r., poz. 715, dalej: ustawa o sporcie), nadzór nad działalnością polskich związków sportowych sprawuje minister właściwy do spraw kultury fizycznej. W ramach tych kompetencji minister właściwy do spraw kultury fizycznej jest uprawniony do dokonywania kontroli polskiego związku sportowego, obejmującej jego działalność pod względem zgodności z przepisami prawa oraz postanowieniami statutu (art. 16 ust. 3 pkt 2 w zw. z ust. 3a oraz 4 ustawy o sporcie).

Ze zgromadzonych w niniejszej sprawie informacji wynika, że znajdujące się w COŻ jachty stanowią własność PZŻ, jednak jak wskazuje Związek, ich posiadaczem zależnym w złej wierze pozostaje spółka COŻ i Związek nie ma możliwości przywrócenia posiadania siłą. Mając na uwadze powyższe, zastrzec należy, że spółka COŻ nie jest polskim związkiem sportowym w rozumieniu art. 7 ustawy o sporcie i nie podlega nadzorowi Ministra Sportu i Turystyki.

Co w niniejszej sprawie istotne, rozważając możliwości kontroli PZŻ w zakresie prawidłowości wydatkowania środków publicznych, wskazać należy, że zakup jachtów z COŻ w Trzebieży nie był sfinansowany ze środków będących w dyspozycji Ministra Sportu i Turystyki. Powyższe potwierdził także pełnomocnik Związku, który w piśmie z dnia 9 czerwca 2015 r. wskazał, że zostały one zakupione w całości ze środków PZŻ.

Związek wyjaśnił przy tym, że PZŻ podpisał umowę dzierżawy z nowym dzierżawcą, który jest gotowy do przejęcia ośrodka wraz z majątkiem ruchomym natychmiast po uporządkowaniu sytuacji i ostatecznym zakończeniu kontaktów gospodarczych ze Smart Sp. z o.o. i COŻ im. A. Benesza Sp. z o.o.

W tym stanie rzeczy, informuję, że podjęcie działań kontrolnych w zakresie zawartym w interpelacji Pana Posła nie jest obecnie planowane. Podkreślić jednak należy, że działania kontrolne dotyczą działalności i zadań realizowanych przez wybrane polskie związki sportowe, a ich podstawą jest w szczególności analiza posiadanych przez Ministra Sportu i Turystyki informacji (m. in. dokumentacja sprawozdawcza, wystąpienia, skargi i wnioski) pod względem zasadności i celowości potrzeby prowadzenia kontroli w danej sprawie. Niniejsza interpelacja wraz z innym sygnałami dotyczącymi działalności Związku zostanie wzięta pod uwagę podczas planowania czynności kontrolnych w kolejnym roku.

Z poważaniem

z. up. Ministra Sportu i Turystyki

Bogusław Ulijasz

Sekretarz Stanu

Czy Wy to widzicie???
Cytuj:
Ze zgromadzonych w niniejszej sprawie informacji wynika, że znajdujące się w COŻ jachty stanowią własność PZŻ, jednak jak wskazuje Związek, ich posiadaczem zależnym w złej wierze pozostaje spółka COŻ i Związek nie ma możliwości przywrócenia posiadania siłą. Mając na uwadze powyższe, zastrzec należy, że spółka COŻ nie jest polskim związkiem sportowym w rozumieniu art. 7 ustawy o sporcie i nie podlega nadzorowi Ministra Sportu i Turystyki.
Czy mamy rozumieć, iż wedle wyobrażeń urzędników MSiT prezes SMART i COŻ pan Ucherek biega pomiędzy jachtami z widłami w rękach niedopuszczając do nich działaczy PZŻ? :rotfl:
Cytuj:
Co w niniejszej sprawie istotne, rozważając możliwości kontroli PZŻ w zakresie prawidłowości wydatkowania środków publicznych, wskazać należy, że zakup jachtów z COŻ w Trzebieży nie był sfinansowany ze środków będących w dyspozycji Ministra Sportu i Turystyki. Powyższe potwierdził także pełnomocnik Związku, który w piśmie z dnia 9 czerwca 2015 r. wskazał, że zostały one zakupione w całości ze środków PZŻ.
Czy ktoś ze starszych wiekiem kolegów i koleżanek pamięta jeszcze w jakich okolicznościach PZŻ stał się "właścicielem" Rutkowskiego, Śmiałego, Juranda, Bolińskiego, "osiemdziesiątek" itd.? Czy aby nie było tam dotacji budżetu Państwa? Ze składek klubowych wszystko to "zakupili"?

Słuchajcie!!! są wakacje, jesteście w rejsach, ale tu potrzeba także Waszego działania. Colonel jeszcze nie może dojść do siebie po tym, co zobaczył na miejscu w Trzebieży. Mam nadzieję, że gdy się trochę uspokoi to opisze, jak to teraz wygląda. :-(

A jeśli teraz nie zrobimy awantury, to w przyszłym roku będzie można powtarzać sobie mój wierszyk

Epitafium dla trzebieskich jachtów.

Gdy nadzieja na pomoc ministra sportu upadła,
pośród "serdecznych przyjaciół" szkolne jachty rdza zjadła.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2015, o 20:18 

Dołączył(a): 12 wrz 2011, o 08:10
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Pocztówka z Trzebieży (zdjęcia wykonane w drugiej połowie czerwca) - jest ich więcej więc wklejam link do fb zamiast wklejać i zwiększać zawartość posta.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.402184536652098.1073741849.358001324403753&type=3



Za ten post autor rulerbeats otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2015, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Chciałbym zamieścić fotoreportaż ale zdjęcia są w telefonie, nie mam kabla do komputera, a wysyłka na pocztę z telefonu to gehenna przy słabym necie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2015, o 21:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Uderz w stół, a nożyce się odezwą I odezwały się na sailforum.pl dziś wieczorem, pojawił się taki wpis
navigo napisał(a):
INFORMACJA DOTYCZĄCA MAJĄTKU PZŻ W TRZEBIEŻY I STANU SPRAW DOTYCZĄCYCH PORTU TRZEBIEŻ

I. Informacja ogólna

Majątek PZŻ w Trzebieży stanowi Nieruchomość zabudowaną składającą się z pięciu działek o łącznej powierzchni 38.080 m² z zabudowaniami o łącznej powierzchni użytkowej 1.407 m2 będąca w użytkowaniu wieczystym PZŻ (dwie działki portowe oraz trzy działki stanowiące zaplecze) wraz majątkiem ruchomym w tym 14 jednostek pływających.

Po czasie zaniedbań jakie wystąpiły w gospodarowaniu majątkiem PZŻ w okresie wcześniejszym, w marcu 2011 roku PZŻ zawarł umowę z firmą Smart Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni. Ten krok zakończył okres niewłaściwego zarządzania nieruchomością i majątkiem ruchomym oraz tolerowania przez PZŻ działalności lokalnych działaczy.

Jednocześnie wiązano duże nadzieje z deklarowanym programem i zapowiadaną działalnością wymienionego powyżej podmiotu zarządzającego tj. Smart Sp. z o.o.

Zgodnie z zapisami zawartej umowy, spółka Smart Sp. z o.o. zobowiązała się do podjęcia wielu inwestycji, a mianowicie remontu i adaptacji na cele hotelarsko-administracyjne i szkoleniowe budynku głównego, remontu kapitalnego lub odtworzenia pawilonu restauracyjnego, rewitalizacji terenów zielonych wraz z drogami wewnętrznymi,doprowadzenia na keje mediów, rewitalizacji linii brzegowej, remontu ogrodzenia zewnętrznego ośrodka. Następnie spółka Smart Sp. z o. w dniu 29 marca 2011 r. zawarła dalszą umowę dzierżawy i przekazała przedmiot dzierżawy spółce zależnej – Centralnemu Ośrodkowi Żeglarstwa im. A. Benesza Sp. z o.o. z siedzibą w Trzebieży.

Wskazać należy, iż umowa dzierżawy z dnia 22 marca 2011 r. została zawarta w warunkach pełnej swobody kontraktowej.
Po objęciu ośrodka w Trzebieży firma Smart Sp. z o.o. nie mając do tego tytułu prawnego zawarła umowę dzierżawy z COŻ Sp. z o.o. w konsekwencji próbując uwłaszczyć się na majątku PZŻ. Po pierwszym roku działalności, który dawał nadzieję na okres dobrego zarządzania ośrodkiem w Trzebieży nastąpił zdecydowany spadek aktywności dzierżawcy.
Pomimo zwolnienia z opłat czynszowych zarządzający majątkiem PZŻ w Trzebieży prowadził praktycznie rabunkowa gospodarkę całkowicie nie dostosowując uzgodnionego poziomu inwestycji do aktualnych potrzeb oraz nawet minimalnych wymagań, które, zapewniałyby w miarę normalne funkcjonowanie obiektu a przede wszystkim jednostek pływających.

Na 14 jednostek pływających tylko 3 sporadycznie 4 były udostępnione do prowadzenia jakiejkolwiek działalności szkoleniowej i komercyjnej.

W efekcie wskazany dzierżawca nie sprawdził się, głownie z uwagi na:

- brak odpowiedniego, ustalonego wcześniej poziomu inwestycji

- brak identyfikacji nakładów , dokumentacji deklarowanych nakładów i zgodnego z zasadami rachunkowości rozliczenia ewentualnych nakładów,

- ograniczenie w wykorzystaniu jednostek pływających,

W lutym 2013 roku COŻ Sp. z o.o. podjął próbę bezprawnego uwłaszczenia się na majątku PZŻ w Trzebieży. Próbę noszącą znamiona oszustwa podjął Zarząd COŻ Sp. z o.o. z inicjatywy Prezesa Zarządu tej spółki Zdzisława Uherka.
Wprowadzając w błąd Sąd Rejonowy ds. wieczystoksięgowych doprowadzono do wpisania jako właściciela działek o powierzchni ok 1,50 ha i wartości ok. 3 mln. zł, COŻ Sp. z o.o. Wpis Spółki jako właściciela, był całkowicie niezgodny ze stanem faktycznym i prawnym.
PZŻ zaskarżył postanowienie Sądu, w wyniku takiego działania została przywrócony poprzedni zapis tj. COŻ PZŻ im. A. Benesza. Powrót do poprzedniego wpisu nastąpił w październiku 2013 r.

W kolejnym 2014 r., pomimo sygnałów ze strony PZŻ, użytkownik Ośrodka PZŻ w Trzebieży firma Smart Sp. z o.o. i zależna od niej COŻ Sp. z o.o. nie realizowały zadań
wynikających z przyjętych przez te firmy zobowiązań. Nie były realizowane zobowiązania
finansowe tych firm oraz nie podejmowano żadnych działań remontowych i inwestycyjnych.
Weryfikacja zadeklarowanych w latach wcześniejszych remontów i inwestycji wykazała, że zakres prac był znikomy w stosunku do tego jaki ustalono w trakcie negocjacji i ustalaniu zasad współpracy jeszcze w 2011 r. Do końca 2014 r., dzierżawca - spółka SMART, ani też dalszy dzierżawca spółka COŻ Sp. z o.o. nie dokonała żadnych nakładów na ulepszenie przedmiotu dzierżawy, a jako przyczynę tej sytuacji wskazywała nieważność umowy.

Umowa zawarta w dniu 22 marca 2011 r. wymagała zgody ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa, a jako zawarta z naruszeniem tej procedury, stosownie do art. 3 ust. 7 ustawy o portach i przystaniach morskich była nieważna, co prowadzi w konsekwencji do wniosku, iż także dalsza umowa dzierżawy zawarta między spółkami SMART a COŻ również była nieważna, co przesądza o tym, iż spółka COŻ Sp. z o.o. jest posiadaczem zależnym w złej wierze.

Jeszcze w ciągu 2014 r. PZŻ dawał spółce COŻ i SMART szansę na zawarcie nowej
umowy dzierżawy, jednak okazało się, że przyczyną braku inwestycji była fatalna kondycja finansowa spółki COŻ, w stosunku do której obecnie toczy się postępowanie upadłościowe przed Sądem Rejonowym Szczecin Centrum, XII Wydziałem Gospodarczym w Szczecinie, sygn. akt: XII GU 68/15. W październiku 2014 r. po przedstawieniu analizy stanu zarządzania nieruchomościami gruntowymi i obiektami w Trzebieży postanowiono zerwać współpracę z firmami Smart Sp. z o.o. i COŻ Sp. z o.o. Podjęto działania formalno-prawne zmierzające do wyegzekwowania wszelkich zobowiązań tych firm wobec PZŻ.

W grudniu 2014 r. PZŻ objął w posiadanie nieruchomość wraz z wyposażeniem oraz jachtami,jednak posiadanie to zostało naruszone przez spółkę COŻ Sp. z o. z osobistym udziałem jej Prezesa Pana Zdzisława Uherka, co spowodowało skierowanie przez PZŻ sprawy na drogę postępowania sądowego.

W dniu 24 marca 2015 r. PZŻ złożył do Sądu Rejonowego - Szczecin Prawobrzeże i Zachód w Szczecinie, III Wydziału Cywilnego pozew o ochronę naruszonego posiadania (sygn.akt: III C 492/15).
Wskazać przy tym należy, iż spółka COŻ jest posiadaczem zależnym w złej wierze i PZŻ nie ma możliwości przywrócenia posiadania mienia siłą.

Niestety pomimo usilnych starań do dnia dzisiejszego nie dokonano formalnego i ostatecznego przejęcia nieruchomości i ruchomych składników majątku od firmy Smart Sp. z o.o. i COŻ Sp. z o.o. głównie z uwagi na :

– istniejący ogólny bałagan na terenie obiektu ,

- brak identyfikacji dokonanych naniesień i dokumentacji naniesień,

- brak rzetelnej ewidencji rozgraniczającej składniki majątku PZŻ od majątku Smart Sp. z o.o. i COŻ Sp. z o.o.

Wszelkie podejmowane przez PZŻ działania stanowią próby odzyskania zarówno
nieruchomości, a także majątku ruchomego, w tym jachtów. Do chwili obecnej podejmowano trzy takie próby niestety z uwagi na obstrukcyjne działania Prezesa COŻ Sp. z o.o. bezowocne.

Należy podkreślić, iż wyłączną przyczyną obecnego stanu ośrodka w Trzebieży i
znajdujących się tam rzeczy ruchomych, w tym jachtów, są bezprawne działania podejmowane przez COŻ Sp. z o.o. i osobiście przez Prezesa Z. Uherka, który od ponad czterech lat był w posiadaniu tego majątku w tym w szczególności jednostek pływających i prowadził rabunkową gospodarkę posiadanym w złej wierze majątkiem PZŻ.
Zły stan jednostek w tym w szczególności S/Y „Kapitan Głowacki”. jest przyczyną
odwołania planowanych czarterów. Dodatkowo uruchomienie tych jednostek jest uniemożliwiane przez Zarząd COŻ m.in. z uwagi na bezprawne przetrzymywanie dokumentów rejestrowych.

Niezależnie od stanu formalno-prawnego umowy Prezes COŻ Sp. z o.o. Z. Uherek do dnia
dzisiejszego nie jest w stanie przedstawić wiarygodnych dokumentów finansowych i księgowych potwierdzających dokonanie i prawidłową ewidencję jakichkolwiek nakładów w tym w szczególności nakładów na ulepszenie przetrzymywanego majątku, z którego czerpał w tym okresie znaczące pożytki. Próbuje natomiast przemycić nie mające podstawy prawnej zapisy w celu wyłudzenia nienależnego świadczenia.

II. Roszczenia PZŻ wobec COŻ Sp. z o.o.

Łączna wysokość roszczeń PZŻ wobec COŻ Sp. z o.o. z tytułu czynszu za bezumowne
korzystanie z majątku PZŻ oraz nienależnych pożytków wynosi ok. 5 100 000 zł.

III. Umowa z nowym dzierżawcą

W celu zapewnienia kontynuacji działalności i uzyskiwania pożytków z majątku od kilkunastu miesięcy PZŻ prowadził negocjacje z potencjalnym nowym dzierżawcą.
Następnie podjęte zostały działania zmierzające do podpisania umowy dzierżawy z tym
podmiotem, który będzie w stanie prawidłowo zarządzać obiektami PZŻ w Trzebieży i realizować ambitny program remontowy i inwestycyjny.
Ostatecznie zakończono negocjacje i podpisano umowę dzierżawy z firmą Trade Wind Sp. z o.o. Spółka Trade Wind Sp. z o.o. będąca formalną stroną umowy z PZŻ jest zarządzana przez osoby zawodowo związane z zarządzaniem nieruchomościami, działalnością inwestycyjną, obsługą działalności związanej z pozyskiwaniem środków pomocowych. Są to przedsiębiorcy doskonale znający realia występujące w Trzebieży, związani z tym ośrodkiem poprzez organizowane rejsy, kursy i doświadczenia szkoleniowe jeszcze z okresu dawnej świetności Trzebieży jako głównego ośrodka szkoleniowego.
Przewidywana jest realizacja konkretnego programu inwestycyjnego, znacznego wzrostu zakresu działalności szkoleniowej, organizacji rejsów, współpracy z innymi jednostkami i instytucjami o zbliżonych do PZŻ celach statutowych.
Nowy dzierżawca zgłasza gotowość przejęcia Ośrodka niezwłocznie po ostatecznym
wyeksmitowaniu Smart Sp. z o.o. i COŻ Sp. z o.o. oraz formalnym odzyskaniu majątku.

IV. Stanowisko PZŻ w sprawie roszczeń zgłaszanych przez COŻ Sp. z o.o.

Podkreślić należy jednoznacznie, że nie istnieje jakakolwiek wierzytelność COŻ Sp. z o.o. wobec PZŻ. W dokumentacji finansowo-księgowej przesłanej przez COŻ Sp. z o.o. do Sądu ds.upadłościowych i naprawczych w postępowaniu w sprawie z wniosku o ogłoszenie upadłości COŻ Sp. z o.o. nie ujawniono takiej wierzytelności. W pozycji należności długoterminowe – występuje kwota zero złotych, w pozycji należności krótkoterminowe – występuje kwota zero złotych. W bilansie COŻ Sp. z o.o. nie wskazano ani należności od PZŻ ani nakładów - inwestycje w obcym majątku. Wg bilansu COŻ Sp. z o.o. inwestycje tej Spółki w obce środki trwałe wynoszą zero złotych. COŻ Sp. z o.o. nie przedstawił żadnej dokumentacji potwierdzającej dokonanie nakładów,nie przedstawił ewidencji środków trwałych z własnego systemu finansowo-księgowego . Bilans COŻ Sp. z o.o. nie wskazuje aktywnej pozycji - inwestycje w obce środki trwałe – jest to wielkość równa zero. Nie ma podstaw do podejmowania jakichkolwiek działań zmierzających do ustalenia wysokości zwrotu nakładów w oparciu tylko i wyłącznie o twierdzenia o bliżej niesprecyzowanych nakładach, które nie zostały w żaden sposób wykazane nawet we własnej dokumentacji finansowej COŻ Sp. z o.o.

V. Stan aktualny w Porcie Trzebież

Obecnie cały ośrodek PZŻ w Trzebieży jest zamknięty. Zabezpieczony jest również majątek PZŻ. Wszystkie jednostki pływające są zabezpieczone i nie ma możliwości ich niekontrolowanego wyprowadzenia. Cztery jednostki są na wodzie: S/Y Kpt. Głowacki, S/Y Śmiały, S/Y Jurand, S/Y Ina. Pozostałe jednostki znajdują się na lądzie.
Całość majątku ruchomego i nieruchomego jest chroniona – ochronę sprawuje Juventus Ochrona Sp. z o.o.

Osobą sprawującą bieżący nadzór właścicielski i odpowiedzialną za lokalne kontakty oraz w razie konieczności obsługę prywatnych armatorów jest Pani Kapitan Magdalena Kaczorowska .
Osobą sprawująca bieżącą opiekę nad jednostkami pływającymi jest Pan Kapitan Jerzy Sroka.
Przedstawiciele PZŻ na bieżąco współpracują z Kapitanem Portu w Trzebieży.

Z uwagi na zamknięcie całego ośrodka oraz zły stan techniczny zamknięte zostało nabrzeże północne i pirs północny. Z uwagi na zaniedbania poczynione przez COŻ Sp. z o.o. ,użytkownika w złej wierze, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów odcięło dopływ wody natomiast Zakład Oczyszczania nie wykonuje obsługi terenu w zakresie gospodarki odpadami. Upoważnione jednostki podjęły stosowne działania administracyjne zmuszające COŻ Sp. z o.o. - użytkownika w złej wierze do doprowadzenia do stanu normalnego tj. odblokowanie dopływu wody pitnej i usunięcie wszelkich odpadów. Taki stan obiektu nie pozwalał na przyjęcie uczestników rejsów i regat żeglarskich.

Ze strony PZŻ mogę jedynie serdecznie przerosić cała brać żeglarską za taki stan rzeczy i zapewnić, że dołożymy wszelkich starań aby obiekty PZŻ w Trzebieży i funkcjonowanie ośrodka wróciło możliwie szybko do dawnej świetności.

Z żeglarskim pozdrowieniem

Jerzy Domański

Dyrektor ds. majątku i inwestycji PZŻ
podpis

Wybaczcie, ale teraz po nocy mogę napisać tylko b.krótki komentarz ad vocem, żeby pokazać te informacje od drugiej strony:

Na fali "komercjalizacji" działalności PZŻ w 1992 utworzono spółkę prawa handlowego "COŻ PZŻ im.A.Benesza w Trzebieży" ze 100% udziałem własnościowym PZŻ. Odtąd ośrodek w Trzebieży był zarządzany przez tę spółkę (działającą w sumie jako "firma rodzinna S."). Ośrodek podupadał, jachty marniały a zadłużenie tej spółki rosło przekraczając wartość jej kapitału założycielskiego. Obejmując w 2011 r. dzierżawę ośrodka firma SMART spłaciła zadłużenie COŻ-PZŻ Sp.zO.O. stając się w ten sposób jej nowym i jedynym właścicielem i podniosła jej kapitał założycielski. Dokonała także w sądzie rejestrowym małej zmiany nazwy spółki - usuwając z niej "PZŻ". SMART wykonywał dzierżawę ośrodka w Trzebieży poprzez tę wykupioną od PZŻ spółkę "COŻ".

Ponieważ dla części działek gruntowych jako użytkownik w księgach wieczystych wpisana była COŻ PZŻ im.A.Benesza", a nie PZŻ - stąd SMART rości sobie do nich prawo jako obecny i jedyny właściciel spółki COŻ.

Resztę wyjaśnień napiszę jutro lub w niedzielę, gdy tylko będę miał na to trochę wolnego czasu, czekajcie cierpliwie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2015, o 21:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dalszy ciąg ad vocem. I to pisany z pozycji użytkownika trzebieskich jachtów, a nie osoby powiązanej ze SMARTem.

Stan ośrodka i jachtów, jakie spółka SMART (i COŻ) objęła w 2011 roku był tylko i wyłącznie "zasługą" PZŻetu i blisko 20.letniej działalności jego firmy COŻ-PZŻ im. A.Benesza w Trzebieży Sp. z O.O. Dla każdego, kto w latach 2011-14 bywał w Trzebieży inwestycje SMARTu w ośrodek i jachty były zauważalne. I utrzymywanie teraz przez przedstawicieli PZŻ tezy, jakoby SMART (COŻ) nic nie zainwestował, jest po prostu kłamstwem!!!. Owszem, nie były to inwestycje wystarczające do potrzeb, ale też trzeba pamiętać, że dzierżawa miała wedle umowy trwać 20 lat, a skończyła się po niecałych czterech. W ciągu tego, niespełna czteroletniego okresu Kpt.Głowacki był, dla przykładu, dwukrotnie wyciągany w kołobrzeskiej stoczni dla wymiany zużytych planek poszycia kadłuba, wymieniono też echosondę, log mechaniczny, na nowo urządzono dziobowy kibelek i parę innych rzeczy. Jeżeli dziś stan Kpt.Głowackiego jest "zły" to ja zadaję publicznie pytanie p. Domańskiemu:
Co się dokładnie stało, że jacht, który w ubiegłym roku wygrał TSR w klasie "żaglowców rejowych" a od grudnia ub.r jest "pilnowany" przez firmę ochroniarską wynajętą przez PZŻ znajduje się obecnie "w złym stanie"? :-?

Inne pytanie do Was: czy dostrzegacie jakąś logikę w wypowiedzi p.Domańskiego?
Skoro w grudniu ub.r. ośrodek został zamknięty na kłódkę (dosłownie) przez firmę ochroniarską wynajętą przez PZŻ uniemożliwiającą dalsze prowadzenie dzierżawy przez SMART-COŻ, to dlaczego PZŻ dziwi się teraz, iż SMART-COŻ nie płaci za wodę, prąd, wywóz śmieci??? :-o

Ale najważniejsze pytanie dotyczy tego, dlaczego od grudnia PZŻ nie dokonuje żadnych zabiegów usprawnienia lub choćby konserwacji swoich jachtów??? Wszak każdy kolejny dzień bezczynności zwiększa zakres i koszty ich przyszłych remontów (o ile takie remonty będą w ogóle miały w przyszłości techniczne i ekonomiczne uzasadnienie :evil: ).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2015, o 22:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Przeplywalem dzisiaj,mizeria.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2015, o 10:55 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kompletnie nie rozumiem waszego oburzenia na (brak)czynności PZŻ w Trzebieży.
Przecież wszyscy doskonale zdajecie sobie sprawę, że PZŻ ma w nosie jachty, przystań, ośrodek, jakąś śmieszną tradycję itd.
PZŻ wyłącznie liczy kasę którą można gdziekolwiek wyrwać i na tym się koncentruje.
I to wcale nie musi być związane z żeglarstwem.
To noże być cokolwiek byle była z tego kasa dla PZŻ.
Ot na przykład dymanie kolejnych naiwnych najemców.
I wszyscy to wiedzą.
Może zamiast oburzać się na coś co jest już oczywiste spróbujemy coś wymyślić.
Może zarejestrować jakąś fundację czy inną francę żeby była jakaś licząca się przeciwwaga dla w PZŻ. Może zacząć nachodzić wszystkich swoich posłów i senatorów w okręgach wyborczych. Tak na przykład raz w miesiącu lub nawet raz na 2 miesiące każdy żeglarz swojego posła. Przy tej ilości żeglarzy nie mieliby czasu napić się kawki.
Może wynająć (np. poprzez fundację właśnie) jakąś firmę prawniczą czy lobbystów?
A może odkupić od PZŻ ten złom.
Żeglarzy jest trochę. Jak widać po efektach akcji ratowania Polonusa, jak by nie było prywatnego jachtu da się zebrać jakąś kasę nawet bez własnej korzyści.
Samym narzekaniem jak widać niczego się nie zmieni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL