Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 17:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lip 2015, o 17:44 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Łódka się suszy , woda już prawie nie spływa do zęzy . Jeszcze kilka zdjęć łódki .


Załączniki:
DSC03953.JPG
DSC03953.JPG [ 267.03 KiB | Przeglądane 4881 razy ]
DSC03949.JPG
DSC03949.JPG [ 248.86 KiB | Przeglądane 4881 razy ]
DSC03855.JPG
DSC03855.JPG [ 278.63 KiB | Przeglądane 4881 razy ]
DSC03838.JPG
DSC03838.JPG [ 285.08 KiB | Przeglądane 4881 razy ]
DSC03854.JPG
DSC03854.JPG [ 279.28 KiB | Przeglądane 4881 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: bartuss1, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2015, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no ładna ogolnie, jest na czym oko zawiesić

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2015, o 21:00 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Aby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości , szczególnie w mniej sprzyjających okolicznościach , przygotowuję balast.

silver_stas napisał(a):
Po dobalastowaniu powinno być OK .


a "konstruktor" tego nie przewidział? Kolejny knot niebezpieczny dla życia żeglarzy?
Może by wreszcie coś policzyć, wykonać okrętową próbę przechyłów na podstawie, której będzie można precyzyjnie ustalić ile i gdzie dołożyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2015, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A
... a mieczówki to takie niebezpieczne som? :mrgreen:

Corsie nie nerwujsia:
- nikt tego nie liczył, widać nie czytałeś wątku od początku.
MJS


ps
Sie dołoży,
sie przechyli ,
sie sprawdzi (tak gdzieś do 110stopni) i będzie bezpiecznie. :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 05:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
sie sprawdzi (tak gdzieś do 110stopni) i będzie bezpiecznie. :cool:

a, coś w styku "wańka wstańka"?

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
A nie będzie tak, że jak się doda balastu i uzyska większy moment prostujący to się straci niezatapialność :roll: Trochę sobie nie mogę tego dobalastowania wyobrazić. Ta łódka jest płaskodenna i ten balast by sobie tak na dnie leżał ?

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 07:54 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Micubiszi napisał(a):
Ta łódka jest płaskodenna i ten balast by sobie tak na dnie leżał ?


No tak to z reguły w mieczówkach się chyba robi? Trochę ołowiu dookoła skrzynki mieczowej. Ja mam tak w swoim Mikronie i wywrócić się nie chce ;).

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
artur_k napisał(a):
Micubiszi napisał(a):
Ta łódka jest płaskodenna i ten balast by sobie tak na dnie leżał ?
No tak to z reguły w mieczówkach się chyba robi? Trochę ołowiu dookoła skrzynki mieczowej. Ja mam tak w swoim Mikronie i wywrócić się nie chce ;).
Ale musi być zamocowany i to przyzwoicie!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 13:46 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
i będzie bezpiecznie.

A masa wzrośnie, zanurzenie też, statek zwolni, przez skrzynki będzie pompować wodę.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
cors napisał(a):
Może by wreszcie coś policzyć, wykonać okrętową próbę przechyłów na podstawie, której będzie można precyzyjnie ustalić ile i gdzie dołożyć.

A ile to będzie u Ciebie kosztować?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Spokojnie, przez tysiące lat budowniczowie małych łódek niczego do nich nie liczyli i wcale nie wszystkie one były jakoś specjalnie niebezpieczne dla żeglarzy.

____
PS: Nie dajmy się zwariować, bo łódka, to nie rakieta kosmiczna. :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 17:49 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
przez tysiące lat budowniczowie małych łódek niczego do nich nie liczyli

..bo nie umieli.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

robhosailor napisał(a):
wcale nie wszystkie one były jakoś specjalnie niebezpieczne dla żeglarzy.

Masz statystykę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
cors napisał(a):
Masz statystykę?

Statystyki też kiedyś nie znali.
Pomimo tego jakoś się wszystko kręciło przez tysiące lat.
Ty też, Corsie, nie wziąłeś się znikąd, lecz jesteś potomkiem tych co pływali i przeżyli.
Skoro już jesteś... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 19:42 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Aby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości , szczególnie w mniej sprzyjających okolicznościach , przygotowuję balast.

silver_stas napisał(a):
Po dobalastowaniu powinno być OK .


a "konstruktor" tego nie przewidział? Kolejny knot niebezpieczny dla życia żeglarzy?
Może by wreszcie coś policzyć, wykonać okrętową próbę przechyłów na podstawie, której będzie można precyzyjnie ustalić ile i gdzie dołożyć.
Właśnie miałem ten dylemat , o czym sam piszesz później , szybciej czy stabilniej . Jak wspomniałem wcześniej pływaliśmy we dwóch w dość silnym i szkwalistym wietrze i była fajna jazda . Ale życie uczy pokory , bo wywaliliśmy się w znacznie łagodniejszych warunkach , a jedna osoba z załogi znalazła się w bardzo niebezpiecznej sytuacji . Nie mówiąc o problemie z podnoszeniem , stąd decyzja o dobalastowaniu . Zresztą przed wyjazdem konsultowałem tę kwestię z Wojtkiem i temu też miał służyć wyjazd , lecz nie zdążyłem przygotować choć części balastu . Okrętowa próba przechyłów jest dość prosta do zrobienia . Do zmierzenia siły na topie używa się dynamometru , można też użyć wiaderka przywiązanego do topu i napełniać go wodą . Można przyjąć , ze litr wody to kG . Jest jeszcze zmienna w postaci kąta otwarcia mieczy . W moim przypadku moment prostujący kończy się poniżej 90 stopni , a muszę zrobić do 110 . Chciałbym dodać , że miejsce na balast zaprojektowałem i zrobiłem w trakcie budowy . Jest jeszcze kwestia wpływu balastu na stateczność podłużną i to też mogę regulować . Oczywistą rzeczą jest dobre zamocowanie , natomiast u mnie jest jeszcze kwestia łatwego montażu i demontażu balastu . Chodzi o to , aby rażąco nie przekraczać DMC przyczepy .


Załączniki:
DSC04065.JPG
DSC04065.JPG [ 306.73 KiB | Przeglądane 4685 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2015, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
Chciałbym dodać , że miejsce na balast zaprojektowałem i zrobiłem w trakcie budowy
Może to Ci się przyda jak nie czytałeś:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=18132
silver_stas napisał(a):
Jest jeszcze kwestia wpływu balastu na stateczność podłużną i to też mogę regulować
Ja po pierwszych próbach zauważyłem, że mój jacht siedzi rufą w wodzie i przeniosłem część balastu w kierunku dziobu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
..bo nie umieli.
Ale też, nie było im to do niczego potrzebne. Budowali, przez dziesiątki lat, wzorując się na poprzednich (tradycja), eliminując błędy i ewentualnie wprowadzając swoje (obserwacja natury) eksperymenty. Tak też budowano nie tylko łodzie, ale i domy, zamki, a nawet katedry. Zdarzały się wypadki, ale jakoś ludzkość przetrwała.
cors napisał(a):
Masz statystykę?
Nikt nie ma takich statystyk. Gdyby tonęło ich więcej, niż jakaś ilość istotna dla populacji, to zaprzestaliby je budować i tyle.

Oczywiście, warto czasem coś policzyć, ale powtórzę: Pięciometrowa łódka żaglowa, budowana przez amatora dla siebie, to nie rakieta kosmiczna, ani sonda New Horizons i nie wymaga żadnych specjalistycznych obliczeń. Wymaga, za to, zdrowego rozsądku, pomyślunku, a także paru prób i eliminacji błędów.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Pozwolę sobie na drobny OT i zapytam o kąt momentu prostującego, który co i raz pojawia się na Forum.
Jak go mierzycie? Od pionu? - wówczas "kąt momentu prostującego 110 stopni", oznaczałby zanurzony maszt w wodzie do -20stopni.
Czy jako sumę prawego i lewego - czyli w tym przypadku 55 stopni?
Anka

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Od pionu.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
taka_jedna napisał(a):
kąt momentu prostującego
A nie chodzi przypadkiem o kąt przechyłu??? I o wartość momentu prostującego przy danym kącie przechyłu?

Kąt przechyłu mierzy się od pionu, jak napisał Yigael.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
robhosailor napisał(a):
taka_jedna napisał(a):
kąt momentu prostującego
A nie chodzi przypadkiem o kąt przechyłu??? I o wartość momentu prostującego przy danym kącie przechyłu?

Kąt przechyłu mierzy się od pionu, jak napisał Yigael.


Dobrze, uściślijmy więc - kąt przechyłu, przy którym jeszcze działa moment prostujący. Czy tak?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
taka_jedna napisał(a):
Dobrze, uściślijmy więc - kąt przechyłu, przy którym jeszcze działa moment prostujący. Czy tak?
Być może... Nie napisałaś, że chodzi Ci o wartość kąta przechyłu, w którym wartość momentu prostującego wynosi >=ZERO:
taka_jedna napisał(a):
zapytam o kąt momentu prostującego, który co i raz pojawia się na Forum.
Jak go mierzycie? Od pionu? - wówczas "kąt momentu prostującego 110 stopni", oznaczałby zanurzony maszt w wodzie do -20stopni.

:lol: :lol: :lol: ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czyli w skrócie: chodzi o taki kąt , przy którym jeszcze łódka wstanie do pionu.
Klasa MICRO definiuje go jako:
Jacht ma się podnieść z przechyłu 90 stopni z obciążeniem 10 kg.=10l. na topie.
Wychodzi z tego mniej więcej, że podniesie się także z tych 120 stopni bez obciążania topu.
Jak i le i gdzie damy balast nikogo nie za bardzo interesuje.
Przykładowo: mój PIP-550 podnosił 24kg/90* (- bakdek bardziej niż Sztrandusia) mając w zęzie 240KG ołowiu(miecze lekkie sklejkowe).
Gdy liczyłem ( :lol: ;) ) kil stały profilowany wyszło mi, że można/wystarczy zalać 150 kilogramami ołowiu... z bulbą na dole wyszło około 100kG.
Załącznik:
PIP  ciężary.jpg
PIP ciężary.jpg [ 160.1 KiB | Przeglądane 4574 razy ]

Tu dla zobrazowania gdzie takie ciężary są.
]Ciekawostka: załogant w koi w kabinie lepiej balastuje niż sternik w kokpicie. :cool:
Oczywiście ważne jest także ile wazy sama łódka i ile ważą załoganci:
Tacy dwaj "słuszni" obywatele" uwieszeni u falszburty, albo u górnej linki relingu mogą wszystkie obliczenia i teorie walnąć w diabły.

MJS

ps
Silver...: utnij tą łuczastą rurę na rufie! po co Ci ona?
..a wiem: teściowa się bała, że wypadnie do tyłu. :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 28 lip 2015, o 13:17 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Gdy liczyłem ( :lol: ;) ) kil stały profilowany wyszło mi, że można/wystarczy zalać 150 kilogramami ołowiu... z bulbą na dole wyszło około 100kG.
Oczywiście ważne jest także ile wazy sama łódka i ile ważą załoganci:
Tacy dwaj "słuszni" obywatele" uwieszeni u falszburty, albo u górnej linki relingu mogą wszystkie obliczenia i teorie walnąć w diabły.
Oczywiście.
Pamiętam np. wykresy momentów prostujących dla Mikrona J. Pieśniewskiego - mam tę dokumentację - jest tam wyraźna różnica, co do wartości momentów, pomiędzy pustym jachtem i z dwiema osobami siedzącymi na burcie. Maksimum momentu prostującego, dla obu wykresów, przypada w okolicach kąta przechyłu 50 stopni.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
i z dwiema osobami siedzącymi na burcie.

Nie pacam, ale:
z dwoma osobami czy z dwiema (dziewczynami) i czy siedzą na burcie? (~~90stopni przechyłu), czy na listwie odbojowej, czy też jeszcze na półpokładzie? :mrgreen:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
z dwoma osobami czy z dwiema (dziewczynami)
Z dwoma facetami, albo dwiema dziewczynami. :-P
Marian Strzelecki napisał(a):
czy siedzą na burcie? (~~90stopni przechyłu), czy na listwie odbojowej, czy też jeszcze na półpokładzie? :mrgreen:
Gdzieś tam właśnie. :D

___
PS: "Ta osoba", a nie "ten osoba" - więc z tymi "dwiema osobami". :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie pacam, ale:
Tylko spróbuj! :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nawet nie będę :oops:
próbował.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2015, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
LukasJ napisał(a):
cors napisał(a):
Może by wreszcie coś policzyć, wykonać okrętową próbę przechyłów na podstawie, której będzie można precyzyjnie ustalić ile i gdzie dołożyć.

A ile to będzie u Ciebie kosztować?


Cors, ponawiam zapytanie.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2015, o 18:44 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1132
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 439
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Woda jeszcze po trochu spływa do zęzy . Przydała się teraz konstrukcja , którą zaprojektowałem do wentylacji :rotfl: . Po wyjęciu podłóg w hundkach , mogłem wyciągnąć część worków z materiałem wypornościowym i reszta pod podłogą kokpitu może dobrze się suszyć . Niektóre worki z materiałem wypornościowym nabrały trochę wody , ale miałem do nich dostęp i mogłem je nakłuć . Jedynie do materiału wypornościowego w figielkoi i części podłogi kokpitu nie mam dobrego dostępu .


Załączniki:
DSC04064.JPG
DSC04064.JPG [ 298.73 KiB | Przeglądane 4449 razy ]
DSC04068.JPG
DSC04068.JPG [ 295.86 KiB | Przeglądane 4449 razy ]
DSC04067.JPG
DSC04067.JPG [ 265.16 KiB | Przeglądane 4449 razy ]
DSC04066.JPG
DSC04066.JPG [ 293.6 KiB | Przeglądane 4449 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2015, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
silver_stas napisał(a):
Po wyjęciu podłóg w hundkach , mogłem wyciągnąć część worków z materiałem wypornościowym i reszta pod podłogą kokpitu może dobrze się suszyć . Niektóre worki z materiałem wypornościowym nabrały trochę wody , ale miałem do nich dostęp i mogłem je nakłuć . Jedynie do materiału wypornościowego w figielkoi i części podłogi kokpitu nie mam dobrego dostępu .

Znaczy; nie rozumiem:
po nakłuciu wyschną czy będą szczelniejsze? :mrgreen:
Myślisz, że pół sezonu wilgoci w komorach pozwoli łódce dobrze zimować?

Masz natychmiast (jeśli chcesz długie lata pływać) wyciągnąć wszystkie worki i po wysuszeniu łódki zabrać się za niedoróbki:takie jak te nie pomalowane boki kokpitu.
Kup zbiornik do oprysków taki (10l) z pompką i sztycą do pryskania, nalej tam rozcieńczonego (terpentyną) oleju lnianego i to wszystko ponasączaj, aż nie wsiąknięte spłynie do zenzy. Wskazane przy tym przewracać łódkę na wszystkie strony.
Tym spłyniętym po dwóch dniach strzelasz..." drugi raz dla pewności"*

MJS





* Cyt. z filmu Kukiza.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL