Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 22:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sie 2015, o 05:08 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Czy mozecie napisac, cosik tak od serca,by przecietny czlowiek zrozumial Wasze madrosci ?

Jakie elektroniczne podstawowe urzadzenia nawigacyjne powinnien miec na swoim wyposazeniu jacht 18 metrowy?

Wiem,ze dlugosci jachtu nie ma nic wspolnego z urzadzeniami nawigacyjnymi. :roll:


Pzdr

Andrzej


Ostatnio edytowano 16 sie 2015, o 21:05 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Zmiana tytułu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 06:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Dobry ploter z aktualnymi mapami w kokpicie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 06:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sonda +log


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kompas

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W hierarchii ważności kompas, log, sonda. Nic z tego nie musi być elektroniczne ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 09:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
A można nieśmiało zapytać po co log w XXI wieku?
Bo jeśli nawigacja tradycyjnymi metodami (chyba wyłącznie jako zadanie egzaminacyjne) to chyba jeszcze sekstant a jeśli normalnie czyli przy wykorzystaniu satelitów to plotter jest 100x bardziej przydatny.
Ja rozumiem, że na Wyspach tradycja ponad wszystko, szczególnie u nowoprzybyłych ale bez przesady.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 09:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, log elektroniczny czy mechaniczny pokazuje ci predkosc "po wodzie" a gps
"nad dnem" , mysle ze wnioski potrafisz sobie wyciagnac :)

Oczywiscie tez jestem tego zdania co Monia ze na jachcie powinien byc kompas magnetyczny o znanej dewiacji, sonda moze byc reczna a i log burtowy to nie problem.
Jak sie ma mapy papierowe to zapewnia spokojny sen :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bratanek65 napisał(a):
A można nieśmiało zapytać po co log w XXI wieku?
Bo chartplotter może zdechnąć? :)

Moim zdaniem w kolejności kompas, log, ZEGAR, lornetka, namiernik, chartplotter i tylko ten ostatni raczej musi być elektroniczny inne mogą być analogowe :D

Z przydatnych echosonda, wiatrowskaz,

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Nie wiem co dla kogo znaczy, że jacht mieć coś 'powinien' i nie wiem, co oraz kto subiektywnie uznaje za urządzenia 'podstawowe'. Co gorsza - zupełnie nie wiem co jest a co nie jest w sprawach nawigacji zrozumiałe dla przeciętnego człowieka...

Ale z nawigacyjnych urządzeń elektronicznych, poczynając od tych... najtańszych, kupowałbym w pierwszym rzędzie wodoodporny ręczny odbiornik GPS. Albo najlepiej od razu dwa... raczej dwu różnych modeli i/lub producentów.
Zaraz potem chciałbym wyposażyć jacht w echosondę.
Następnie w log/speedometr, ale taki najprostszy, z propelerkiem.
Następnie, wybierając spośród nieco droższych elektroniczno-nawigacyjnych gadżetów, wyposażałbym jacht w chartplotter.
Jeżeli zostałoby mi dość kasy to niemal na pewno kolejną moją inwestycją nawigacyjno-elektroniczną byłby radar.
W ramach kaprysu i dla wygody, oprócz tradycyjnego, całkiem analogowego kompasu, przydatny byłby jeszcze kompas elektroniczny (fluxgate).

No i to chyba byłoby na tyle, w sprawie mojego spojrzenia na podstawowe urządzenia nawigacyjne na jachcie...
Osiemnasto-metrowym, rzecz jasna :-P

PS. Możliwie szybko wyposażałbym też jacht w urządzenie systemu AIS (przynajmniej odbiorcze, choć nadawczo-odbiorcze kuszą jeszcze bardziej, zwłaszcza że stopniowo tanieją...) - i piszę o tym tutaj, mimo że jestem w pełni świadom, że system AIS nie jest systemem "nawigacyjnym".
PPS. Dołożenie do tego aktywnego reflektora radarowego RTE ("Sea-me") uczyniłoby każdy jacht stateczkiem całkiem już solidnie wyposażonym...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 10:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
skipbulba napisał(a):
bratanek65 napisał(a):
A można nieśmiało zapytać po co log w XXI wieku?
Bo chartplotter może zdechnąć? :)


Log takoż. Mój brat przytarł o coś schowanego pod wodą i ułamał skrzydełko padlera.
Log/speed-o-mierz diabli wzięli a plotter nie padł ani razu od chyba 10 lat.
Poza tym każdy rozsądny trzyma w zapasie jakiś komp lub tablet z mapami.
A taki ręczny GPS też nie jest zły pomysł. На всякий случай.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bratanek65 napisał(a):
Log takoż
Wszystko może, ale awaria logu jest mało prawdopodbna. nie mniej chodziło mi bardziej o dywersyfikacje odczytów w razie awarii.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 11:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bratanek65 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
bratanek65 napisał(a):
A można nieśmiało zapytać po co log w XXI wieku?
Bo chartplotter może zdechnąć? :)


Log takoż. Mój brat przytarł o coś schowanego pod wodą i ułamał skrzydełko padlera.
Log/speed-o-mierz diabli wzięli a plotter nie padł ani razu od chyba 10 lat.
Poza tym każdy rozsądny trzyma w zapasie jakiś komp lub tablet z mapami.
A taki ręczny GPS też nie jest zły pomysł. На всякий случай.


Widzisz, w czasie ostatnieho "Poloneza" jacht " Scoobi Doo" dostal sie w burze z piorunami silnym wiatrem i ulewa i wlasnie poza VHF-ka wszystko mu padlo.
Sternik plynal sam , w regatach, pozycji na mapie nie naniosl, z kompasem magnetycznym mial jakies problemy i poprosil o podanie pozycji i kursu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bratanek65 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
bratanek65 napisał(a):
A można nieśmiało zapytać po co log w XXI wieku?
Bo chartplotter może zdechnąć? :)


Log takoż. Mój brat przytarł o coś schowanego pod wodą i ułamał skrzydełko padlera.
.


A wiesz, że propeler logu da sie wymienić w wodzie, w drodze? To tak nawiasem...

A co do potrzeby logu - jest tak jak Marek napisał. Można użyć ręcznego gpsa do pomiaru prędkości, czemu nie, sama tak robię jak mi się logu nie chce rozwijać - na razie elektronicznego, który tez mam, nie zainstalowalam, a drugi jaki mam to tradycyjny Walker Knotmaster, czyli log ciągnięty za rufą - ale ma to taki minus, że nie masz pojęcia, jakie są prądy. Można się nieco zorientować po kierunku, ale średnio...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 18:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Moniia napisał(a):
że nie masz pojęcia, jakie są prądy. Można się nieco zorientować po kierunku, ale średnio...


No jak raz idziesz 12 węzłów a za kilka godzin 2 węzły ( na ploterku po dnie) i warunki i kurs nie zmieniony, to tylko idiota się nie skapnie że płynie pod prąd :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
junak73 napisał(a):
Moniia napisał(a):
że nie masz pojęcia, jakie są prądy. Można się nieco zorientować po kierunku, ale średnio...


No jak raz idziesz 12 węzłów a za kilka godzin 2 węzły ( na ploterku po dnie) i warunki i kurs nie zmieniony, to tylko idiota się nie skapnie że płynie pod prąd :rotfl:

A jak różnica jest np. 1 w ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nawet nie chodzi o orientację, że jest, ale raczej jaki jest...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 18:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Cape napisał(a):
A jak różnica jest np. 1 w ?

To chyba zgodzisz się że specjalnie nie ma wpływu na przebieg rejsu :D wszak za kilka godzin wzrośnie o ten węzełek :-P

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 18:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
junak73 napisał(a):
Moniia napisał(a):
że nie masz pojęcia, jakie są prądy. Można się nieco zorientować po kierunku, ale średnio...


No jak raz idziesz 12 węzłów a za kilka godzin 2 węzły ( na ploterku po dnie) i warunki i kurs nie zmieniony, to tylko idiota się nie skapnie że płynie pod prąd :rotfl:


Widzisz, posluzyles sie najprostszym przykladem a to w zegludze na pradzie takie proste nie jest :) Sa przeciez rozne kursy wzgledem wiatru i taki, ktory wyglada na korzystny bywa niekorzystny :) Zreszta u nas tez prady wystepuja i analiza wskazan Logu i GPS bywa bardzo przydatna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
junak73 napisał(a):
Cape napisał(a):
A jak różnica jest np. 1 w ?

To chyba zgodzisz się że specjalnie nie ma wpływu na przebieg rejsu :D wszak za kilka godzin wzrośnie o ten węzełek :-P

Nooo, jak się płynie np. w regatach (corocznych) wzdłuż Adriatyku, albo z Europy do Brazylii
Prądy, to nie tylko pływy

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
junak73 napisał(a):
Moniia napisał(a):
że nie masz pojęcia, jakie są prądy. Można się nieco zorientować po kierunku, ale średnio...


No jak raz idziesz 12 węzłów a za kilka godzin 2 węzły ( na ploterku po dnie) i warunki i kurs nie zmieniony, to tylko idiota się nie skapnie że płynie pod prąd :rotfl:


Widzisz, posluzyles sie najprostszym przykladem a to w zegludze na pradzie takie proste nie jest :) Sa przeciez rozne kursy wzgledem wiatru i taki, ktory wyglada na korzystny bywa niekorzystny :) Zreszta u nas tez prady wystepuja i analiza wskazan Logu i GPS bywa bardzo przydatna


Tia, na ten przykład jak się zastanawiasz, w którą stronę w jedynce się kierować, jak po prawej ciagle widzisz Formenterę... I wiesz, że Cię nosi, nie wiesz tylko jak bardzo...

Różnica bywa pomiędzy płynięciem do przodu czy wstecz, a w skrajnym przypadku - od skał czy do skał.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 20:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
A wiesz, że propeler logu da sie wymienić w wodzie, w drodze? To tak nawiasem...


a wiesz że nie tylko propelr się psuje? u mnie bardzo się ładnie kręci ale na ekranie nic nie widać :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Ja rozumiem w zimie taki wątek :) ... Ale w sezonie???

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 14:44
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moim zdaniem plan minimum na zestaw nawigacyjny to:

    * podstawowy GPS
    * kompas (busola)
    * wodoodporny zegarek kwarcowy
    * komplet map
    * locja
    * echosonda

W GPS wbudowany jest też zegar i kompas, więc podstawowe narzędzia się dublują. Z locją oczywiście zapoznajemy się ZANIM zaistnieje potrzeba jej znajomości, niemniej jednak czasem zaistnieje potrzeba sprawdzenia szczegółów na bieżąco. GPS powinien być podłączony do UKF-ki, na wypadek distress. Jeśli tylko możesz uzupełnij plan minimum do planu standardowego:

    * GPS
    * zapasowy GPS
    * kompas (busola) - przyda się w razie braku prądu itp. sytuacji
    * komplet map
    * locja
    * echosonda
    * log
    * AIS

Zapasowego GPS możemy podłączyć do laptopa i mieć w ten sposób chartplotter. Możesz też mieć chartpotter jako osobne urządzenie zamiast zapasowego GPS. Pływanie bez możliwości satelitarnego ustalania pozycji to IMHO wariactwo. GPS zawsze powinien być na wyposażeniu, choćby wyłączony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Moniia napisał(a):
A wiesz, że propeler logu da sie wymienić w wodzie, w drodze? To tak nawiasem...


a wiesz że nie tylko propelr się psuje? u mnie bardzo się ładnie kręci ale na ekranie nic nie widać :D


A wiesz, że to co mam na pokładzie nie ma szans się zepsuć? Może ewentualnie być zjedzone... :)

Co do elektronicznego, to on ma takie fajne kołeczka z numerkami a nie wyświetlacz. Podejrzewam, że lutownica do jego naprawy wystarcza :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Glon napisał(a):
(...). Pływanie bez możliwości satelitarnego ustalania pozycji to IMHO wariactwo. GPS zawsze powinien być na wyposażeniu, choćby wyłączony.


No to jestem wariatka najwyraźniej. W dobrym towarzystwie, jednakoż...
Pardey'owie, Anne Hill, Peter Hill i całe mnóstwo innych :)

A, chyba że mówisz o samym ustaleniu pozycji... W sumie, sekstansu mozna użyć na Księżycu, a to satelita. Zasadniczo podejdzie pod "satelitarne ustalenie pozycji" - choć ja wolę taki staromodny termin - astronawigacja.

A serio, na co mi GPS jak płynę do takiego Gibraltaru od wschodu? Tam nie ma jak się zgubić, na upartego Alboran można rozjechać, ale to widać z dwudziestu mil czy nawet więcej....

No chyba, żeby podziwać, jak daleko jeszcze... Ale ta informacja mi średnio potrzebna :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
A wiesz, że to co mam na pokładzie


nie wiem

Moniia napisał(a):
Podejrzewam, że lutownica do jego naprawy wystarcza :D


w moim wypadku wymiana, mistrz lutownicy się poddał. :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Moniia napisał(a):
A wiesz, że to co mam na pokładzie


nie wiem

(...)


No przecież napisałam piętro wyżej... Walker Knotmaster, czysta mechanika :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tylko odnosiłem się do

Moniia napisał(a):
A wiesz, że propeler logu da sie wymienić w wodzie, w drodze?


i zwróciłem uwagę, że nie tylko propeler się psuje, również zwróciłem uwagę, że nie wszystko lutownicą można zrobić.

co do Twojego logu bardzo fajny wiatraczek można wymienić tylko lutownica srednio potrzebna :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A nie, lutownica to do tego drugiego. Stary log Nasa - Stingray, tam chyba elektroniki nawet nie ma, tylko elektryka... Śmieję się, pewnie jest, ale jeśli, to baaaardzo niewiele...

Konkretnie, to jest do wyświetlacza prędkości chwilowej - ale zliczenie jest na tradycyjnych, mechanicznych kółeczkach...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2015, o 22:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Monia,mnie się zepsuł czujnik choć propeler jest w porządku.Mam navmana duet.

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 17 sie 2015, o 06:33 przez skipbulba, łącznie edytowano 1 raz
usunąłem dubla


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL