Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 00:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 82  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Temat Chassirona z żalem ale przepadł w boju. To jacht dla hobbysty mieszkającego nad morzem i mającego dostęp do warsztatu szkutniczego.
Transport tak dużego jachtu drogami to ogromne koszty, więc sens byłby jedynie taki, żeby wieżć go bezpośrednio do Szczecina i tam naprawiać.
Niestety nie stać mnie na zatrudnienie szkutnika a sam nie jestem w stanie z przyczyn logistycznych i także pewno i fachowych dokonać niezbędnych napraw.
A szkoda - bo to piękny kredens w sam raz dla mnie... :-(

Zmiana tematu.

Co powiecie na temat jachtu o wdzięcznej nazwie Tetis. Jacht ma wymiary zbliżone do Shipmana 28 ale zabudowa wnętrza bardziej mi sie podoba, posiada długi kil ( zanurzenie 135 cm) i i ster głebinowy nie zintegrowany z kilem. Cenowo jest także zbliżony do niego.
Tetis 29 posiada typowy dla skandynawskich łódek układ z kambuzem przy zejściówce, ale w przciwieństwie do Shipmana posiada vis'a'vis porządne stanowisko nawigatora z szufladami i otwieranym blatem, pod którym jest pojemny schowek na mapy i inne papierzyska :D
Ten egzemplarz, który wpadł mi w oko (są różne zabudowy) ma zamykany kibelek obok zejściówki. Hundkę za kambuzem, dwa miejsca do spania w messie i dwa w kabinie dziobowej. Razem 5 :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Może być.
Kurczak napisał(a):

Ten egzemplarz, który wpadł mi w oko (są różne zabudowy) ma zamykany kibelek obok zejściówki. Hundkę za kambuzem, dwa miejsca do spania w messie i dwa w kabinie dziobowej. Razem 5 :)


Jedną koję trzeba przeznaczyć na graty załogi i zapasowe żagle, czyli pewnie ma 4 ;).
Chyba że ta wersja z dwoma rolerami

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Kurczak napisał(a):
Temat Chassirona z żalem ale przepadł w boju. To jacht dla hobbysty mieszkającego nad morzem i mającego dostęp do warsztatu szkutniczego.
Transport tak dużego jachtu drogami to ogromne koszty, więc sens byłby jedynie taki, żeby wieżć go bezpośrednio do Szczecina i tam naprawiać.
Niestety nie stać mnie na zatrudnienie szkutnika a sam nie jestem w stanie z przyczyn logistycznych i także pewno i fachowych dokonać niezbędnych napraw.
A szkoda - bo to piękny kredens w sam raz dla mnie... :-(

Zmiana tematu.

Co powiecie na temat jachtu o wdzięcznej nazwie Tetis. Jacht ma wymiary zbliżone do Shipmana 28 ale zabudowa wnętrza bardziej mi sie podoba, posiada długi kil ( zanurzenie 135 cm) i i ster głebinowy nie zintegrowany z kilem. Cenowo jest także zbliżony do niego.
Tetis 29 posiada typowy dla skandynawskich łódek układ z kambuzem przy zejściówce, ale w przciwieństwie do Shipmana posiada vis'a'vis porządne stanowisko nawigatora z szufladami i otwieranym blatem, pod którym jest pojemny schowek na mapy i inne papierzyska :D
Ten egzemplarz, który wpadł mi w oko (są różne zabudowy) ma zamykany kibelek obok zejściówki. Hundkę za kambuzem, dwa miejsca do spania w messie i dwa w kabinie dziobowej. Razem 5 :)


zapodaj jakiegos linka Kurczak :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
http://www.blocket.se/vi/60616338.htm

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 09:26 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kurczak napisał(a):
http://www.blocket.se/vi/60616338.htm

Fajny

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Kurczak napisał(a):
http://www.blocket.se/vi/60616338.htm


Fju fju, ładny :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Kurczak napisał(a):
http://www.blocket.se/vi/60616338.htm


Motor: MB10A (bensin).

zapomnij Kurczak :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Fajny ale nie da się nim raczej przypłynąć. Stoi na brzegu, jest oczyszczony z antyporostu i częściowo z antyosmozy.
Łoże, na którym stoi jest sprzedawane razem z jachtem. Szkoda je zostawiać - bo jest solidne i przyda się w marinie.
Więc trzeba go przywieźć na naczepie - platformie razem z łożem lub pomalowac go na miejscu przynajmniej antyosmozą a łoże zostawić. Bo transport samego łoża lądem się nie opłaca.
Poza tym jesień idzie, nie ma rady na to...

Z drugiej strony to nawet dobrze - bo można sobie dokładnie dno oblukać. Pod antyporostem mało co widać ...

Nie mam zielonego pojęcia ile kosztowałby transport jachtu na platformie 500 km do Szczecina, choćby powrotnym kursem. Ale myślę, że sporo ...

No i ten benzynowy silnik... Zasadniczo nic do benzynowych silników nie mam więc nie mam zdania czy to tylko źle czy wręcz tragicznie...

Oglądałem w necie jak taki silnik pracuje. I pracuje jak każdy...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
[quote="jachu"Motor: MB10A (bensin).][/quote]

Dlaczego??

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
mdados napisał(a):
[quote="jachu"Motor: MB10A (bensin).][/quote]

Dlaczego??[/quote]


benzynowy stacjonarny silnik nie jest dobrym rozwiązaniem na jachcie .
Zaburtowy to inna bajka. Chocby sprawa oparow beznyny i wentylacji takich pomieszczen zamknietych. Ja bym sie w silnik benzynowy stacjonarny nie pakowal. Ale to moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
To najwyżej jeśli się nie będzie sprawdzał, to kupi sobie diesela

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
mdados napisał(a):
To najwyżej jeśli się nie będzie sprawdzał, to kupi sobie diesela


No dokladnie wymontuje benzynowy , zakupi za ile kilka , kilkanascie tysiecy diesla , wstawi . To jest klopot i koszty dodatkowe wcale nie male. Przerobka loza, elektryki itp rzeczy go czeka . Generalnie mozna tylko po co ? Lepiej zakupic juz docelowo z dieslem .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Spoko Panowie...

Skoro taki silnik był zamontowany oryginalnie i służy przez tyle lat - to chyba nie jest aż tak źle.

Silniki benzynowe są montowane od zawsze w wielu szybkich jachtach motorowych, obok mnie w pałacu stał jeden taki co miał dwie benzynowe "V8" pod pokładem :D

Kwestia wymuszonej wentylacji komory silnika...

Mnie bardziej chodziło o to, czy 10 benzynowych koni wystarczy do sprawnego popychania ciężkiego jachtu, bo te na ropę jakby wydajniejsze som :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kurczak napisał(a):
10 benzynowych koni
Konie są te same. Charakterystyka silnika jest inna, więc pewnie i śruby. No i... benzyna bywa niebezpieczna.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Kurczak napisał(a):
Mnie bardziej chodziło o to, czy 10 benzynowych koni wystarczy do sprawnego popychania ciężkiego jachtu, bo te na ropę jakby wydajniejsze som


Na Chiefie mamy 8 kucyków i jakoś daje radę.
Co do benzyny, na Magnusie Zarembie też jest silnik benzynowy

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Silnik benzynowy jest mniejszy i lżejszy, łatwiej odpala (akumulator i prądy mniejsze). Coś za coś, jak zawsze w życiu ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
O silnik benzynowy trzeba bardzo dbać.
Wszelkie wycieki paliwa, które w dieslu skutkują dotkliwym smrodem w przypodku benzyny grożą pożarem. A pożar na jachcie to samo zuo :-(

Jak zwykle są + dodatnie i + ujemne :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 21:47 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
Konie są te same.

A i pewnie. Tylko jedne pod siodło a inne do pługa.
Do ciągnięcia karety Jaśnie Kurczaka polecam te od pługa.
Nie tylko ilość kucy określa przydatność silnika.
Są jeszcze takie parametry jak np. moment obrotowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2015, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale czy akurat moment obrotowy jest tak ważny przy napędzie śrubowym?
Pytam bo mam wątpliwości; nigdy diesla na łódce nie miałem.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Kurczak chodź się złożymy po 3500zł i jedźmy po to to: http://www.blocket.se/stockholm/LA_Krys ... ?ca=11&w=3 :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Micubiszi napisał(a):
Kurczak chodź się złożymy po 3500zł i jedźmy po to to: http://www.blocket.se/stockholm/LA_Krys ... ?ca=11&w=3 :D


Jestem za a nawet przeciw :D

Wyślij emalię do Szweda, niech przysyła więcej fotek :D

Ten mój Viking od Tetisa na razie nie odpowiada na emalie, choć mu wczoraj napisałem, że nie chcę go oszukać i jak się dogadamy zapłacę w eurasach, ichnych kronorach lub jak ma rachunek bankowy - to przelewem więc w 100 % bezpiecznie :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tutaj dane techniczne LA Cryssara:

http://www.sailguide.com/LA_Kryssare.htm

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Piotrek , litości !!!
Jacht jako taki - fajny
jacht dla Ciebie - nigdy.
1. jak już zamieniać to na coś nieco większego. Sam do malutkich nie należysz. I większe możliwości pływania będą.
2. przy drewniaku , jaki nie byłby śliczny , pracy zawsze dużo. Masz na to czas ?
3. może na spokojnie przeglądaj holenderskie oferty , teraz sezon i trafią się fajne jachty. Sprowadzenie to nie problem - można na luziku kanałami.
4. teraz wydasz niby tylko 3000 Eu , a ile potem ?

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Zobaczcie tu jaki rarytasik. Takiego samego ma chyba Paco : http://www.blocket.se/stockholm/P28___1 ... .htm?ca=11

Natomiast ten to juz przechodzi sam siebie odnośnie ceny :lol: http://www.blocket.se/stockholm/Havskry ... .htm?ca=11

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak, tylko Paco ma chyba całego drewnianego, a ten ma kadłub laminatowy.

Ten Hav - cośtam się mnie średno podoba. Duży achter, duży kokpit, ciasna kabinka :)
I silnik przyczepny - odpada :-(

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Haniu drewniak odpadł w przedbiegach :D

Choć chciałbym mieć kredens - nie jestem niestety w stanie go utrzymać w sprawności. Finansowo i logistycznie :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Kurczak napisał(a):
Tak, tylko Paco ma chyba całego drewnianego, a ten ma kadłub laminatowy.

Ten Hav - cośtam się mnie średno podoba. Duży achter, duży kokpit, ciasna kabinka :)
I silnik przyczepny - odpada :-(

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Haniu drewniak odpadł w przedbiegach :D

Choć chciałbym mieć kredens - nie jestem niestety w stanie go utrzymać w sprawności. Finansowo i logistycznie :)


duzo drewniakow na polamonowane kadluby .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 09:35 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale czy akurat moment obrotowy jest tak ważny przy napędzie śrubowym?
Pytam bo mam wątpliwości; nigdy diesla na łódce nie miałem.


Im wyższy moment obrotowy silnika na mniejszych obrotach tym szybciej i taniej uzyskasz odpowiednią do potrzeb moc.
Bardziej obrazowo będzie tak: diesel sobie pyrka na 1700-1800 obr i płyniemy te kilka Kn a benzyniak o tej samej mocy będzie potrzebował 2500-3000 obr.
Jak wiadomo diesle do niedawna w konkurencji "moment obrotowy" były zdecydowanie górą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
jachu napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Haniu drewniak odpadł w przedbiegach :D

Choć chciałbym mieć kredens - nie jestem niestety w stanie go utrzymać w sprawności. Finansowo i logistycznie :)


duzo drewniakow na polamonowane kadluby .


Ja miałem drewniaka z polaminowanym kadłubem. Ale on był polaminowany na etepie budowy - nie zaś po to, żeby go uszczelnić. To zasadnicza różnica...

Oblaminowanie nie zatrzyma procesów gnilnych w drewnie więc najpierw trzeba takiego drewniaka wysuszyć na pieprz, wymienić wszystkie podejrzane i zgniłe fragmenty poszycia. Dopiero wówczas jest sens go ewentualnie polaminować :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cine napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale czy akurat moment obrotowy jest tak ważny przy napędzie śrubowym?
Pytam bo mam wątpliwości; nigdy diesla na łódce nie miałem.


Im wyższy moment obrotowy silnika na mniejszych obrotach tym szybciej i taniej uzyskasz odpowiednią do potrzeb moc.
Bardziej obrazowo będzie tak: diesel sobie pyrka na 1700-1800 obr i płyniemy te kilka Kn a benzyniak o tej samej mocy będzie potrzebował 2500-3000 obr.
Jak wiadomo diesle do niedawna w konkurencji "moment obrotowy" były zdecydowanie górą.


I dalej są górą. Zwłaszcza te doładowane.
Stare wolnossace diesle i tak mają zwykle wiekszy moment obrotowy niż podobnej pojemności benzyniaki, korzystniej także przebiega krzywa tegoż.

Na chłopski rozum dieselek na 2 biegu i wolnych obrotach będzie pyrgał i jechał. Benzyniak będzie szarpał, prychał i zgaśnie.

Podobnie z jachtem, bo przecież śruba obraca się w środowisku gdzie do pokonania jest nie tylko opór powietrza. Fajnie to widać wtedy gdy śruba na fali wychodzi z wody a silnik dostaje wariackich obrotów :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Mój znajomy mawiał że diesel ma konie na grubych nogach


Załączniki:
Percheron.jpg
Percheron.jpg [ 262.88 KiB | Przeglądane 5232 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2015, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jaki jest qń każden widzi :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 82  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 223 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL