Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 sie 2025, o 18:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
INS!

W Polsce jak i wszędzie na świecie, poziom świadczonych usług jest wyższy, gdy istnieje konkurencja!

Cała reszta to metoda małych kroczków do zniesienia obowiązkowych patentów, których na chwilę obecną nie da się znieść, ale wcale to nie oznacza, że nie należy walczyć o poluźnienie łańcucha!
Wiem dla Ciebie to terra incognita, bo to Ty za łańcuch chcesz robić!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Mariusz Główka napisał(a):
Samoster jest zarejestrowany we własciwym rejestrze stowarzyszeń i jako przedstawiciel Samosteru miałem przyjemność prezentować zdanie tejże organizacji na posiedzeniu Podkomisji d/s Ustawy o sporcie w grudniu 2009, gdzie m.in. wskazywałem na konieczność zniesienia monopolu PZŻ na egzaminowanie. Później w trakcie przerwy, wraz z Włodkiem Ringiem przykonywaliśmy panią minister Wypych-Namiotko do naszych racji. Jak widać z częściowym sukcesem. Zatem Twój rozmówca nie bardzo wie o czym mówi.

Rany Boskie- ratunku, juz wyjaśniałem Jurmakowi. To miała być ironia w temacie "jak konkurujemy pomiedzy sobą". Moim zdaniem regon nie ma nic do zreczy, nie ma nic do rzeczy... po prostu nie wyszedł żart a raczej ironia.
batiar

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 11:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Rozumiem ze konkurencja tam ma polegać na jakości.
Czyli że egzamin na np sternika jachtowego powinien uwzględniać rzeczywistość żeglarską.
Jacht egzaminacyjny raczej w okolicach 12 metrów a nie 7. Wyposażony w normalne dla XXI wieku urządzenia, czas trwania egzaminu dla 2- 4 osób około 12 - 24 h w czasie żeglugi. Jestem za.
Pod warunkiem że egzaminatorzy będą przygotowywani do egzaminu przez całkowicie niezależną ( od
ISSA, PZŻ , SAJ, Bryfok ) instytucję państwową i poziom egzaminowania będzie nadzorowany przez państwo.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Czyli że egzamin na np sternika jachtowego


A dlaczego na sternika jachtowego? A może ktoś zechce wybrać inny program szkolenia i egzaminowania, zatwierdzony przez MSiT? np. ISSA, RYA, etc.??
Dlaczego nie potrafisz dopuścić do swojej świadomości, że PZŻ nie jest pępkiem świata?!

Jeżeli będą obowiązywać w Polsce przepisy o nieobowiązkowych certyfikatach kompetencji, a w szkoleniu i egzaminowaniu ( na certyfikaty) będzie prawdziwy pluralizm, to PZŻ może sobie wymyślać dowolne kryteria przyznawania swoich certyfikatów, nawet obowiązku lotu na księżyc!

Nie porównuj wymogów egzaminacyjnych na dobrowolnie zdawany certyfikat kompetencji, do wymogów na obowiązkowe uprawnienia PZŻ!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 11:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ala ja sobie nie roszczę sobie żadnych praw do decydowania o jakości egzaminowania w np ISSA.
Przecież nawet ty Carlo możesz egzaminować i wydać swój kartonik Mi nic do tego.
Piotr siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Więc w czym widzisz problem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 11:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Problem jest taki: Na polskich kartonikach jest napis Rzeczpospolita Polska czyli nadzór nad poziomem egzaminu powinno gwarantować państwo i nie powinno to podlegać konkurencji.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
i teraz tak jest???

ROTFL

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Na polskich kartonikach jest napis Rzeczpospolita Polska czyli nadzór nad poziomem egzaminu powinno gwarantować państwo


Na kartoniku ISSA i RYA pisać tak bynajmniej nie będzie! Nie widzę również powodu żeby na kartoniku PZŻ taki napis widniał PZŻ to tylko stowarzyszenie!

Co do nadzoru to w założeniach ma go sprawować państwo! Generalnie coś Ci się zwoje wyprostowały! Jest wiele prywatnych uczelni w Polsce, które wydają dyplom magistra z godłem kraju i napisem Rzeczpospolita Polska, które są nadzorowane przez państwo i które stanowią pewną konkurencję dla uczelni państwowych. Nie ma tu żadnej sprzeczności

ins napisał(a):
i nie powinno to podlegać konkurencji.


Na jakiej podstawie wnosisz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
i teraz tak jest???

Nie jest. Zbyt wiele egzaminów to farsa. Delegacje w rozporządzeniach, nieścisłości w definiowaniu etc powodują szarogęsienie się PZŻ.
Ale konkurencja w dziedzinie egzaminowania na stopnie żeglarskie ma coś tu wyleczyć ?
To bzdura.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Najpierw uleczcie się sami, a później pouczajcie innych!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo byle byś Ty nie próbował zamieniać się w lekarza to będzie dobrze.
Piotr Siedlewski

ps.
Cytuj:
Na kartoniku ISSA i RYA pisać tak bynajmniej nie będzie! Nie widzę również powodu żeby na kartoniku PZŻ taki napis widniał PZŻ to tylko stowarzyszenie!

Obawiam się Carlo że na oczy jeszcze nie widziałeś kartonika RYA.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Uciekasz od meritum! Prywatne uczelnie w Polsce, konkurencja, na jakiej podstawie zakaz, etc.? Ja się w lekarza zmieniać nie zamierzam,co najwyżej mogę zapłakać nad denatem!

Najgorsze jest to że jesteście tak zaślepieni sobą, że nie dopuszczacie do świadomości, że wprowadzenie konkurencji paradoksalnie mogło by PZŻ pomóc a nie zaszkodzić! Wystarczyło by wprowadzić odpowiedni poziom szkolenia i egzaminowania.Podobnie jak z prywatnymi i państwowymi uczelniami, każdy wie gdzie jest największe obłożenie, oraz które dyplomy są najwyżej cenione!
Tylko ta wasza zachłanność jest przerażająca!

Certyfikat RYA poniżej - "Rzeczpospolitej tam nie ma" więc niech Cię głowa nie boli!

http://www.clairenben.co.uk/qualificati ... 20Sail.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Meritum dyskusji Carlo nie jest system nadawania tytułów i stopni naukowych, sposób zdawania matur, egzaminów gimnazialnych etc tylko system szkolenia i egzaminowania żeglarskiego w Polsce.

Piszesz dużo i nie na temat jak zwykle zresztą gdy tracisz grunt pod nogami.

System szkolenia i egzaminowania na stopnie RYA jest nadzorowany i układany wspólnie z MCA brytyjską organizacją jak najbardziej rządową.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
I jest nieobowiązkowy

a uczelnie to analogia,analogia, że w szkoleniu i egzaminowaniu nawet z napisem Rzeczpospolita, może być konkurencja, ale do ciebie to na pewno nie dotrze. Na szczęście do przeciętnego czytającego, który nie ma interesu w tym, żeby PZŻ zachowało monopol egzaminowania na pewno dotrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
I w związku z tym to co?
Jakie to ma mieć znaczenie dla zbawiennego wpływu konkurencji w zakresie egzaminowania?
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
wiele. Tylko masz za ciasny umysł żeby Ci się to pomieściło.

EOT


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Panowie z SAJ - u czy Carlo jest Waszym doradcą prawnym.
W każdym razie jest niezły.
Radzę zatrudnić.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Elementarnych rzeczy dorosłemu człowiekowi tłumaczył nie będę. Takie podstawy powinien każdy "absolwent" szkoły podstawowej wiedzieć.

Pozdrowienia.

ps. Nie jestem członkiem SAJ! Więc sobie nie ulżysz!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 13:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Tak mamy więc tu dość ciekawy przypadek.
Carlo wkleja link do dokumentu z którego dość jasno wynika, że jest to dokument wystawiony w oparciu o powagę państwa Bo jak mi się zdaje Zjednoczone Królestwo Brytanii i Irlandii jest państwem. ( chociaż Carlo jako wybitny prawnik to stwierdzenie zapewne jest w stanie bez problemu obalić, po czym osobie twierdzącej uparcie, że UK państwem jest zarzucić publicznie ciasnotę umysłu ). W rzeczonym dokumencie jakby na złość Carlowi ktoś wpisał że dokument ten
został wystawiony w oparciu o egzamin przeprowadzony zgodnie z normą państwowej organizacji.

Wnikliwym polecam zapoznanie się dokładnie ze stronami RYA. Może komuś uda się znaleź stosowny akapit w którym RYA chwali się tym że jest jedynym stowarzyszeniem żeglarskim w UK które wydaje dokumenty w oparciu o współpracę z MCA.

Zgroza

Oto w UK nie można przeprowadzić tego co światli liberalizatorzy w Polsce chcą.
Egzamin na stopnie RYA nie może przeprowadzić np członek SAJ z doskoku. Musiał by wprzódy zdać odpowiednie stopnie, przejść szkolenia, zatwierdzić, ostemplować itd.
Powtarzam zgroza i czarna rozpacz.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
A więc Ci odpowiem chociaż obawiam się że i tak nie zrozumiesz, lub posuniesz się do insynuacji i manipulacji jak powyżej.

1. RYA wydaje nieobowiązkowe certyfikaty kompetencji
2. W GB nie potrzeba mieć żadnych uprawnień do żeglowania, a rynek doskonale sobie radzi z oceną które certyfikaty są ile warte - ceny ubezpieczeń chociażby
3. Certyfikaty wydawane przez inne organizacje, czy państwa są honorowane w GB
4. Nikit nie broni PZŻ-owi aby dążył do takiego oto stanu prawnego, że zostaną zniesione w Polsce obowiązkowe patenty, zostanie uwolniony rynek szkolenia i egzaminowania, a PZŻ będzie wydawał nieobowiązkowe patenty uznawane jako patenty państwowe.

Problem polega na tym, że jak do tej pory to nikt z PZŻ nawet nie zaproponował wprowadzenia nieobowiązkowych/obowiązkowych certyfikatów zawodowych na wzór RYA MCA dla skipperów zawodowych, które mógłby wydawać PZŻ jako zawodowe certyfikaty/uprawnienia państwowe. PZŻ woli wysyłać do innych organizacji swoich członków.

http://www.pya.org.pl/pzz/page.php?acti ... sci&id=513

http://www.pya.org.pl/pzz/page.php?acti ... sci&id=790

Jeżeli zaś idzie o fakt, że konkurencja powoduje podniesienie usług, to są to podstawowe prawa rynku i wybacz ale tłumaczył ci ich nie będę.

Odpowiedz sobie tylko na jedno pytanie: Dlaczego to RYA a nie PZŻ jest najbardziej szanowaną organizacją żeglarską na świecie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo. Konkurencja w zakresie szkolenia tak, ale nie w egzaminowaniu.
Obojętnie czy zakres bezpatencia zostanie taki sam czy się zwiększy czy zmniejszy to uprawnienia za którymi stoi państwo zdobywane w czasie egzaminu muszą być zdobywane w takich samych albo maksymalnie zbliżonych warunkach i zasadach.
Bez względu czy egzaminować będzie tylko i wyłacznie PZŻ czy również RYA lub ISSA to chcąc egzaminować na stopnie państwowe egzamin musi przebiegać według wspólnej normy.

Co ja mysle na temat RYA. A co ja moge mysleć na temat organizacji która zaczyna wydawać
stopnie na podstawie egzaminu na wodach zatoki puckiej, w zaciszu szkierów, w greckich zatoczkach. W czym jest ona lepsza od PZŻ.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
A co ja moge mysleć na temat organizacji która zaczyna wydawać
stopnie na podstawie egzaminu na wodach zatoki puckiej, w zaciszu szkierów, w greckich zatoczkach. W czym jest ona lepsza od PZŻ.


Bo na Competent Crew powinni egzaminować między Azorami i Bermudami?

PS. Belki we własnym oku nie widzisz... niedobrze.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Bez względu czy egzaminować będzie tylko i wyłacznie PZŻ czy również RYA lub ISSA to chcąc egzaminować na stopnie państwowe egzamin musi przebiegać według wspólnej normy.


W zakresie programu szkolenia i egzaminowania danej organizacji, zatwierdzonego przez MSiT. Program zaś powinien zawierać niezbędne minimum obowiązujące wszystkie organizacje/programy. (jak dla mnie to nie musi zawierać żadnego minimum, ale to nie przejdzie)

Osoba chcąca uzyskać dokument, sama ma szansę zapoznać się z programami szkolenia i egzaminowania i wybrać tą organizacje, którą zechce. Znając życie nie wybierze tej z minimalnym programem tylko, tą która czegoś uczy!

Nie rozumiem dlaczego oto państwo niby potrafi PZŻ nadzorować w egzaminowaniu, a innych organizacji już ma nie potrafić!

Wracam do szkolnictwa, bo analogia tu najbliższa. Państwo sobie świetnie z tym radzi, a rynek świetnie weryfikuje poszczególne dyplomy.

Kombinujesz jak koń pod górę!


Ostatnio edytowano 20 kwi 2010, o 14:21 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):

Bo na Competent Crew powinni egzaminować między Azorami i Bermudami?

PS. Belki we własnym oku nie widzisz... niedobrze.

Buhaha.
A na YM offshore to nie ?

carlo napisał(a):
ins napisał(a):
Bez względu czy egzaminować będzie tylko i wyłacznie PZŻ czy również RYA lub ISSA to chcąc egzaminować na stopnie państwowe egzamin musi przebiegać według wspólnej normy.


W zakresie programu szkolenia i egzaminowania danej organizacji, zatwierdzonego przez MSiT.

Wracam do szkolnictwa, bo analogia tu najbliższa. Państwo sobie świetnie z tym radzi, a rynek świetnie weryfikuje poszczególne dyplomy.

Kombinujesz jak koń pod górę!


Carlo. Czy RYA i MCA też kombinuje?
Nie ma czegoś takiego jak zdawanie na jakiekolwiek uprawnienia państwowe w oparciu o wewnętrzne przepisy wielu różnych organizacji pozapaństwowych.
Prawo jazdy np. uzyskuje się na podstawie egzaminów które przebiegają w miarę zbliżonych warunkach narzucanych przez państwo.
Nie wiem jak Ty, ale osobiście uważam że egzamin żeglarski jest bardziej zbliżony w zakresie trybu egzaminacyjnego do egzaminu na prawo jazdy niż do procesu uzyskiwania aplikacji radcowskiej.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 20 kwi 2010, o 14:29 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
nie

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17567
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jesteś Wojtuś w mylnym błędzie z tym "nie" :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Panie Kapitanie Zientara jest Pan naiwny jak dziecko we mgle.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak zdawanie na jakiekolwiek uprawnienia państwowe w oparciu o wewnętrzne przepisy wielu różnych organizacji pozapaństwowych.


Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, ale tym razem z uwagą!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2010, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
Jesteś Wojtuś w mylnym błędzie z tym "nie" :-(


Taaa? Uważasz, że na YM Offshore powinno się zdawać na Atlantyku?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: nonejm i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL