Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 20:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 paź 2015, o 09:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://milkajung.com/2015/10/24/imoca-s ... generacji/



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2015, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Cytuj:
„Nigdy jeszcze regaty transatlantyckie nie zgromadziły na starcie tylu jachtów IMOCA. Z 20 jednostkami, 12 regaty TJV wyrównują wynik Vendée Globe z roku 2004 i 2012.


W 2008 w Vendee Globe startowało 30 jachtów.

Do reszty artykułu nie ma się co czepiać

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Co do TJV. Wyścig nabiera rumieńców. Część IMOC tnie przez Biskaj, a inne wybrały kurs 270 gdzie ich skiperzy będą szukać silniejszego wiatru.
W klasie Ultimeit i Multi wszytkie jachty idą przez Biskaj.
Jeszczejedna uwaga co do Imoca. Jak narazie nie widać jakiejś ogromnej przewagi nowych jednostek

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Pierwsza z nowych Imoca wycofana Edmond de Rothschild. Safran na trackingu także wygląda jak by zawracał

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
mdados napisał(a):
Safran na trackingu także wygląda jak by zawracał


Jednak zawraca i płynie do Brestu.

W klasie Ultimate, Prince de Bretagne także według trackingu wraca do Francji.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mdados napisał(a):
na trackingu także wygląda

A gdzie to widać?
Link ...jeśli można.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2015, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
http://tracking.transat-jacques-vabre.com/fr/

_________________
Mirosław Dados



Za ten post autor mdados otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 05:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Prince de Bretagne wywrócił się, załoga bezpieczna

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2015, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mdados napisał(a):
Prince de Bretagne wywrócił się, załoga bezpieczna

To trimaran - to mu wolno... one tak mają ;)
Załącznik:
prince-de-bretagne 2013.jpg
prince-de-bretagne 2013.jpg [ 151 KiB | Przeglądane 6774 razy ]


ale już w 2009 miał niejakie problemy
Załącznik:
princedebretagne_avarie.jpg
princedebretagne_avarie.jpg [ 72.08 KiB | Przeglądane 6774 razy ]
(o ile to ten sam)

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2015, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Jest filmik z akcji ratunkowej http://www.dailymotion.com/video/x3b8rw ... nole_sport

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2015, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Multi50 La French Tech Rennes Saint-Malo straciła część pływaka.

Kolejna nowa Imoca z problemami. Tym razem Hugo. Alex pisze że ma jakieś drobne problemy techniczne, które wymagają naprawy. Na trackingu widać że chyba zawrócił w stronę Brestu.


Załączniki:
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png [ 265.37 KiB | Przeglądane 6665 razy ]

_________________
Mirosław Dados
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2015, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
St-Michel/Virbac zgłosił problemy techniczne i płynie w kierunku Madery.
W stawce Imoc z hydroskrzydłami pozostała już tylko jedna Banque Populaire VIII lider wyścigu w klasie.
Z Imoc starszego kłopoty dziś zgłosiła pierwsza z nich Adopteunskipper.net.

Klasyfikacja na dziś: 1. Banque Populaire VIII
2. PRB
3. Queguiner - Leucemie Espoir ( ex Safran)
4. SMA (ex Macif )

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2015, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
mdados napisał(a):
St-Michel/Virbac zgłosił problemy techniczne i płynie w kierunku Madery.


Coś im pękło http://www.transat-jacques-vabre.com/en ... hel-virbac


Załączniki:
1.png
1.png [ 132.66 KiB | Przeglądane 6579 razy ]

_________________
Mirosław Dados
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2015, o 20:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Po 17 "Spirit of Hungary" stracil maszt :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2015, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Skiperzy Hugo Bossa zostali podjęci przez helikopter. :(

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2015, o 21:31 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mdados napisał(a):
Coś im pękło

Normalne, wungiel Panie pęka. Jak ktoś klei wzdłużnik burtowy z 100% laminatu węglowego na klajster, to ma takie efekty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2015, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Jest filmik na fejsiku z akcji ratunkowej załogi Hugo https://www.facebook.com/salvamentomari ... 148652696/

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2015, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Bez masztu, jednego steru, z opuszczonymi oboma mieczami (lub bez nich) z kilem na prawej burcie i żaglami na tej samej: Czyżby fiknął kozła przez dziób?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2015, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Coś Hugo Boss nie ma farta... :roll:
Gutkowy nie zatrybił w regatach. Później (nie licząc mniejszych wydarzeń) też.
Kolejny Gutkowy... zniszczył huragan tuż przed transakcją.
Teraz ten HB pada na oceanie.
Dziwne, albo logiczne.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2015, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
mjs nie do końca jest tak jak piszesz. Co do Gutkowego masz rację jakiś pechowy.
Jego następca za to ukończył Vendee Globe 2012, TJV 2013 i dopiero w BWR stracił maszt.
Teraz ten nowy faktycznie padł, ale z nowych trzyma się jeszcze tylko Banque.
Zaraz sprawdzę co się stało z tym drugim Hugiem dzieje.

Już wiem. Pływa pod nazwą ADOPTEUNSKIPPER.NET i z TJV już się wycofał

_________________
Mirosław Dados



Za ten post autor mdados otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Z jachtów IMOCA połowa jeszcze płynie do mety:
http://milkajung.com/2015/11/02/tjv-bil ... -tygodnia/

12 edycję regat Transat Jacques Vabre zapamiętamy na długo. Po tygodniu regat 16 z 42 jachtów wycofało się z rywalizacji. W klasie IMOCA zostało tylko 10 z 20 jachtów, w klasie Ultime 2 z 4. Najmniej ucierpiały najmniejsze jednostki – w Class 40 wycofały się zaledwie 3 z 14 załóg a w Multi 50 jedna z trzech. Daje to 38% zamiast „normalnego” poziomu 25% startujących, którzy nie kończą wyścigu.

Ciekawostka w załodzeprowadzącego stawkę; Banq.Pop.VIII (jedynego "z uszami" jaki jeszcze płynie) jest: ErvanTabarly :D
MJS


Załączniki:
zrzut-ekranu-2015-11-02-godz-12-31-11.png
zrzut-ekranu-2015-11-02-godz-12-31-11.png [ 80.32 KiB | Przeglądane 6350 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 21:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Warto zastanowic sie dalczego wlasnie jednostki Class 40 sa najmniej awaryjne a do tego najtansze ( chociaz tanie nie sa).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Skiperzy SMA po stwierdzeniu że mają zepsuty kil
Cytuj:
He discovered that the trailing edge of the keel fin is almost completely torn off.
Postanowili że zamiast do mety popłynął na Guadelupe.
Jest filmik tej awarii ale ja nie mogę na nim nic dojrzeć
https://www.youtube.com/watch?v=402v4wkzAoE

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Masz:
Załącznik:
SMA kil.jpg
SMA kil.jpg [ 38.63 KiB | Przeglądane 6336 razy ]

Zgadza się tył kila "odjechał", ale jak to się stało i czemu???

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2015, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Marian Strzelecki napisał(a):
Zgadza się tył kila "odjechał", ale jak to się stało i czemu???

MJS


Tu jest link do opisu sytuacji i ich podejrzeń
http://www.transat-jacques-vabre.com/en ... sma-retire

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Na stronie Milki Jung są już wyniki i podsumowanie:

Latająca na skrzydłach IMOCA; Bank Pop. przegrała ze "starym" jachtem PRB sterowanym "RĘCZNIE"!!!
Riou – wygrał w warunkach, które we współczesnym żeglarstwie regatowym można by uznać za nierealne – bez elektroniki. O awarii zawodnicy poinformowali dopiero na mecie. Żeglując „na czuja”, płynęli 4,45% szybciej niż w roku 2013, pokonując dystans dłuższy o 4,35% niż poprzednio.
W ogóle ciekawe wyniki tych regat, w których prawie połowa połowa startujących nie dopłynęła do mety, a przecież, żadnych ekstremalnych warunków nie zanotowano.

Cyrk gladiatorów przechodzi na następny etap rozwoju:
"Ilu z nas dopłynie cało do mety".
Po ostatnich nieudanych rejsach naszych oceanicznych wyczynowców, wpisujemy się w międzynarodowy trend awaryjności.
Takie czasy... nastały.

MJS


ps
Ciekawe co na to Monika Matis której rejs wspomagamy tu:
http://www.crowdfunder.co.uk/sea-witch- ... ears-later
a zapewniam, że pieniążki na jej eskapadę będą wydane logiczniej niż na niejedną sławę. :D


Załączniki:
Wiedzma 002_o.jpg
Wiedzma 002_o.jpg [ 243.29 KiB | Przeglądane 6191 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Cyrk gladiatorów przechodzi na następny etap rozwoju:


mnie się wydaje,że to jest wliczone w koszty i dzięki temu jest postęp i rozwój

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozna pokusic sie o podobne wnioski z ostatniego Mini Transat. Wygraly sprawdzone konstrukcje . jeden nowatorski sie wycofal po uszkodzeniach a drugi do czolowki stracil bardzo wiele.
Co do liczby awarii w w/w regatach to warto je rozbic na startujace klasy :)
Gutek sprzedal lodke , moze wyciagnie wnioski i skusi sie na class 40, kasy powinno wystarczyc :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Marian Strzelecki napisał(a):
Na stronie Milki Jung są już wyniki i podsumowanie:

Latająca na skrzydłach IMOCA; Bank Pop. przegrała ze "starym" jachtem PRB sterowanym "RĘCZNIE"!!!
Riou – wygrał w warunkach, które we współczesnym żeglarstwie regatowym można by uznać za nierealne – bez elektroniki. O awarii zawodnicy poinformowali dopiero na mecie. Żeglując „na czuja”, płynęli 4,45% szybciej niż w roku 2013, pokonując dystans dłuższy o 4,35% niż poprzednio.



Co ręcznie sterowali?? Czytałem wywiad z Riou i coś Milki koloryzuje :D.
Czy aż tak Banque przegrał z takim starym jachtem PRB (2010). Czas chyba 8h. Napewno PRB więcej opływane. Nowe Imocisą w fazach testów i to były ich pierwsze poważne regaty.
Czy nie było ciężkich warunków?? Zależy z jaką się prędkością pływa

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
A żeby na koniec jeszcze tak dodać :D
Cytuj:
ps
Ciekawe co na to Monika Matis której rejs wspomagamy tu:
http://www.crowdfunder.co.uk/sea-witch- ... ears-later
a zapewniam, że pieniążki na jej eskapadę będą wydane logiczniej niż na niejedną sławę. :D


Często wspminany na forum Robin Knox-Johnston SIR ( nic do niego nie mam) w roku 2006 wystartował w regatach Velux5Ocean na Imoce Saga Insurance. To chybabyła już wtedy edycjaktórą organizował. Ciekawe czemu nie zmienił na wyścig longkilerów??

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL