Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 19:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 13:28 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam wszystkich żeglarzy!
Nawiązuję do słów pięknej szanty: "Spróbuj chociaż raz north-westowe przejście zdobyć".
Mam pytanie odnośnie stopnia niebezpieczeństwa żeglugi dla 17-letniego stalowego kadłuba o długości 14 metrów przez Przejście Północno-Zachodnie pomiędzy lipcem a październikiem.
Na czym polega właściwie taka żegluga pośród topniejących lodowców? Nie wyobrażam sobie, żeby jacht był w stanie ominąć wszystkie pływające zagrożenia, przede wszystkim kry. Czy stalowy kadłub posiadający klasę lodową po prostu rozbija mniejsze kry, a większe stara się ominąć? Czy w tym rejonie jest oznaczony jakiś bezpieczniejszy szlak przepływowy? Jak wygląda sytuacji z ewentualnym ratownictwem (szybkość reakcji i skuteczność)? Jakie wiatry dominują w tym okresie?
Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wątpię, czy wśród nas jest ktoś z doświadczeniem z tamtych stron. 17-letni jacht stalowy może mieć albo bardzo dobrą albo bardzo złą wytrzymalość kadłuba. To zależy od jego stanu i od konstrukcji. Generalnie 14 m wydaje sie troche mało, a jacht nie budowany specjalnie na te wody -potencjalnie trochę słaby. Ale poczytaj relacje ze "Starego"!
O warunkach lodowych i wiatrowych musisz dowiadywac się z profesjonalnych źródeł, a nie na jakimkolwiek forum.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 13:47 
Nie jestem pewien ale największe przeszkody to pewnie zezwolenia ,,,


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Radi napisał(a):
Witam wszystkich żeglarzy!
Na czym polega właściwie taka żegluga pośród topniejących lodowców? Nie wyobrażam sobie, żeby jacht był w stanie ominąć wszystkie pływające zagrożenia, przede wszystkim kry. Czy stalowy kadłub posiadający klasę lodową po prostu rozbija mniejsze kry, a większe stara się ominąć? Jakie wiatry dominują w tym okresie?
Dzięki za pomoc.

leci "serial" Kiedy jachty były z drewna a ludzie ze stali.
W odcinku VIII - pojawi się za jakies 3-4 dni( a może masz Polskie Jachty na oceanach?) opisana jest gehenna kapitana Dariusza Boguckiego. Głównie, rzeczywiście z pozwoleniami. Tylko, ze wtedy Polska była w Ukladzie Warszawskim a Kanada w NATO. Reszta to pikuś :shock:

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL