Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 gru 2015, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Z której części opłaty egzaminacyjnej opłacani są egzaminatorzy PZŻ:
- z tych 10% odprowadzanych do PZŻ, czy
- z tych 90% zostających dla OZŻ-etów?

Odpowiedź na to pytanie niejako wskazuje na faktycznego organizatora egzaminu.


Przeczytajże wreszcie opublikowaną przez działaczy PZŻ i dostępną w tym wątku "Procedurę":
Załącznik:
przeczytaj wreszcie 'Procedurę'...JPG
przeczytaj wreszcie 'Procedurę'...JPG [ 64.42 KiB | Przeglądane 4098 razy ]


Owszem - ja też uważam, że kierunek przepływu pieniędzy z wpłacanych przez żeglarzy opłat egzaminacyjnych świetnie wskazuje podmiot, który rzeczywiście przeprowadza egzaminy.
I niejako "przy okazji" - kierunek przepływu i sposób rozliczania wyrywanej od żeglarzy kasy świetnie ujawnia osoby, które przed urzędnikami ministerstwa sportu i turystyki systematycznie rżną głupa, twierdząc że egzaminy przeprowadza właśnie ich firma...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2015, o 20:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
O, bardzo Ci dziękuję. Właśnie o to mi chodziło: czarno na białym (z gustownym czerwonym podkreśleniem). ins chyba nie znajdzie już kontrargumentu. Może jednak wytłumaczy, czemu z takim zapałem, nie po raz pierwszy na tym forum, broni patologicznego układu. Układu egzaminacyjnego PZŻ-OZŻy, który wygląda jak typowa franczyza https://pl.wikipedia.org/wiki/Franczyza w wykonaniu "polskiego związku sportowego", a tego przepisy ustawy o żegludze śródlądowej nie przewidują.

Lista "podmiotów upoważnionych przez ministra" jest już pokaźna, cieszy mnie przede wszystkim to, że parę "podmiotów" harcerskich już się w ten sposób uniezależniło od OZŻ-ów i PZŻ-u i nie musi im płacić haraczu. (jeszcze bardziej cieszyłoby mnie wydłużenie "bezpatencia"). :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2015, o 00:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
_jp_ napisał(a):
Może jednak wytłumaczy, czemu z takim zapałem, nie po raz pierwszy na tym forum, broni patologicznego układu. Układu egzaminacyjnego PZŻ-OZŻy, który wygląda jak typowa franczyza https://pl.wikipedia.org/wiki/Franczyza w wykonaniu "polskiego związku sportowego", a tego przepisy ustawy o żegludze śródlądowej nie przewidują.


1.W czym widzisz patologię? W tym że wyszkoleni przez ze mnie kandydaci na ŻJ i JSM są oceniani przez ludzi nie związanych finansowo z podmiotem szkolącym, czyli nie mający żadnych zobowiazań wobec mnie i klubu w którym pracuję?
Efekty mojego szkolenia podlegają zewnętrznemu audytowi.
Nazywasz to patologią?
2. Gdzie zauważasz u mnie zapał, jeśli już to nikt inny jak wlaśnie Jaromir za zdrowy układ - przedstawia go z wielkim zapałem - i za właściwy, uważa sytuację kiedy wierchuszka warszawska będzie decydować o egzaminach i pieniądzach, ot typowy tz "liberalizator"
2a. Zapał dostrzegalny jest również u Ciebie.
Chcesz na Jeziorze Kierskim zacząć zarabiać na egzaminowaniu?
Tak Ciebie bolą egzaminy PZŻ, że zawczasu chcesz usunąc konkurencję?
3. Nie ma żadnej podstawy - chyba że slowotok Jaromira za takową przyjąć - aby uznać egzaminy przeprowadzane przez egzaminatorow PZŻ i zarejestrowane w PZŻ, jako egzaminy nie przeprowadzane przez PZŻ.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2015, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
...jeśli już to nikt inny jak wlaśnie Jaromir za zdrowy układ - przedstawia go z wielkim zapałem - i za właściwy, uważa sytuację kiedy...

Wyluzuj nieco, przecież już Ci tłumaczyłem:
Jaromir napisał(a):
jak tak tylko plumkam, bo kwestia kto i jak bardzo nielegalnie pasie się na istnieniu zupełnie zbędnego obowiązku patentowego zwisa mi generalnie....


Swoja drogą - mógłbym przyjmować zakłady o to jak szybko w dowolnej dyskusji zniżysz się do argumentum ad personam... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2015, o 00:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Jaromir napisał(a):
jak tak tylko plumkam, bo kwestia kto i jak bardzo nielegalnie pasie się na istnieniu zupełnie zbędnego obowiązku patentowego zwisa mi generalnie....


Swoja drogą - mógłbym przyjmować zakłady o to jak szybko w dowolnej dyskusji zniżysz się do argumentum ad personam


Ponieważ od czasu do czasu uczestniczę w egzaminach - w 2015 w dwóch - to stwierdzenie o nielegalnym paszeniu się, czymże jest, jak nie chamskim "argumentum ad personam"

Ciekawe, co na to podmioty egzaminujące? Który z nich obecnych na forum
wzruszony publicystyką - plumkaniem - Jaromira zrezygnuje z dudków zarabianych, na egzaminowaniu na całkowicie zbędne obowiązkowe patenty.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2015, o 09:09 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
ins napisał(a):
Ponieważ od czasu do czasu uczestniczę w egzaminach - w 2015 w dwóch - to stwierdzenie o nielegalnym paszeniu się, czymże jest, jak nie chamskim "argumentum ad personam"
Przy okazji Cię zapytam: czy jest w tej chwili obowiązek posiadania "instruktora sportu" (kursy robione przez AWF)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2015, o 10:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
j.666 napisał(a):
ins napisał(a):
Ponieważ od czasu do czasu uczestniczę w egzaminach - w 2015 w dwóch - to stwierdzenie o nielegalnym paszeniu się, czymże jest, jak nie chamskim "argumentum ad personam"
Przy okazji Cię zapytam: czy jest w tej chwili obowiązek posiadania "instruktora sportu" (kursy robione przez AWF)?


Aby być egzaminatorem w PZŻ wystarczą papiery IŻ PZŻ i tak mają zdecydowanie wyższą wartość od papierów tz Instruktora Sportu zdobywanego z dala od jachtów i wody w listopadzie lub grudniu na salce.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2015, o 11:16 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
ins napisał(a):
Aby być egzaminatorem w PZŻ wystarczą papiery IŻ PZŻ i tak mają zdecydowanie wyższą wartość od papierów tz Instruktora Sportu zdobywanego z dala od jachtów i wody w listopadzie lub grudniu na salce.
W pewnym okresie bardzo forsowano zdobywanie owych "instruktorów sportu", oczywiście dla nabicia kasy AWF-om. Mam nadzieję, że PZŻ uznaje wszystkie swoje patenty Instruktora Żeglarstwa, niezależnie od daty wydania? Tu też były różne pomysły, sprowadzające się do organizacji kolejnych kursów i egzaminów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 21:46 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
ins, czy Ty naprawdę nie rozumiesz, czy tylko udajesz?
Łopatologiczne streszczenie tego, co pisał Jaromir, i co ja pisałem:

1) Gdyby Twój OZŻ wystąpił do ministra i uzyskał upoważnienie do egzaminowania, to nie 90%, ale 100% opłaty egzaminacyjnej pozostałoby w dyspozycji tegoż OZŻ.

2) Gdyby Twój klub wystąpił do ministra i uzyskał upoważnienie do egzaminowania, to owe 100% opłaty egzaminacyjnej zostawałoby dla klubu.

3) Gdybyś sam wystąpił do ministra i uzyskał upoważnienie do egzaminowania, to 100% opłaty egzaminacyjnej trafiałoby do Twojej kieszeni.


Nie podoba Ci się, że ta sama osoba co szkoliła miałaby egzaminować? A to jeden jedyny ins jest w tym klubie? nie ma w okolicy innego instruktora żeglarstwa? Moglibyście się umówić, że Ty egzaminujesz jego kursantów, a on Twoich. Ale nie musielibyście płacić haraczu na utrzymywanie funkcyjnych PZŻ i ich biura na... Stadionie Narodowym.

W obecnym, patologicznym układzie:
- Ty prawdopodobnie przygotowujesz do egzaminu za frajer,
- Twój klub udostępnia jachty za frajer,
- OZŻ tylko i wyłącznie za pewną robotę papierkową dostaje 90% opłaty egzaminacyjnej, z czego wydziela dolę egzaminatorom (którzy to egzaminatorzy bynajmniej nie przyjechali z centrali PZŻ, lecz zwykle są działaczami danego OZŻ),
- PZŻ wyłącznie za firmowanie egzaminu swoją pieczątką zbiera 10% opłaty egzaminacyjnej.
Natomiast "podmiot upoważniony" jeżeli nie chce dokładać do interesu, to musi w ramach tej opłaty egzaminacyjnej zmieścić się z kosztami i jachtu, i sali wykładowej, i opłat portowych i honorarium egzaminatora. I dlatego tę uprzywilejowaną pozycję PZŻ nazywam patologią wykoślawiającą raczkującą konkurencję na rynku egzaminów żeglarskich.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 21:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cytuj:
Moglibyście się umówić, że Ty egzaminujesz jego kursantów, a on Twoich

Kolega mi proponuje 69? Dziękuje nie skorzystam.

A może mi sie nie chce egzaminować i w związku z tym pozostawiam sprawe PZŻ - etowi.
Wolę szkolić, żeglować, imprezować w piatek, sobotę niedzielę kiedy są najczęściej egzaminy. Mam do tego prawo?

I powtórzę jeszcze raz, nie życzę sobie by PZŻ egzaminował na własnych jachtach i w własnych salach. Nie rozumiesz dlaczego.... da się z tym żyć.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
W temacie. Po nic. Czy muszą być jakieś egzaminy? Jakieś stopnie? Niech pływa kto chce. Tylko jedna uwaga. Jeżeli ktoś chce zarabiać na tym, to sorry, musi wykazać się profesjonalizmem. A jak sprawdzić ten profesjonalizm, to świat już dawno rozwiązał.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Leszek napisał(a):
Czy muszą być jakieś egzaminy? Jakieś stopnie? Niech pływa kto chce.


Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Zezwoleń? Anglicy? Jakich? :roll: :roll:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:52 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Moja odpowiedź jest nie na temat, lecz myślę, że to ciekawsza i bardziej pouczająca lektura niż jałowe, nawet w wykonaniu tak wybitnych teoretyków jak _jp_, paplanie o OZŻ-tach:
http://www.fundacja.e-gap.pl/raport.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Szaman3 napisał(a):
Zezwoleń? Anglicy? Jakich? :roll: :roll:

Niech Anglik pojedzie do Chorwacji i wyczarteruje Elana 28 bez licencji żeglarskiej.
Zapewne tz "liberalizator" Szaman będzie opowiadać że dumny Syn Albionu nie potrzebuje żadnych papierów, ale jak to u tz "liberalizatora" bywa będzie to oszukiwanie samego siebie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.

Szaman3 napisał(a):
Zezwoleń? Anglicy? Jakich? :roll: :roll:

ins napisał(a):
Niech Anglik pojedzie do Chorwacji i wyczarteruje Elana 28 bez licencji żeglarskiej. Zapewne tz "liberalizator" Szaman będzie opowiadać że dumny Syn Albionu nie potrzebuje żadnych papierów, ale jak to u tz "liberalizatora" bywa będzie to oszukiwanie samego siebie.

Piotr Siedlewski


Nie na temat. Nie pytałem o Chorwację.
Pytałem o zezwolenia z których Angole nie rezygnują. No więc z jakich nie rezygnują?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 23:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
http://www.rya.org.uk/coursestraining/e ... fault.aspx

Jakoś rynek wydawania certyfikatow istnieje i zarabia w UK.
Trzymujesz, że nie ma tam egzaminów ani odpowiedników naszych patentów?

A tu po polsku http://www.rejsyiszkolenia.pl/yachtmaster-offshore

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 22 gru 2015, o 23:16 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
http://www.rya.org.uk/coursestraining/exams/Pages/default.aspx

Jakoś rynek wydawania certyfikatow istnieje i zarabia w UK.
Trzymujesz, że nie ma tam egzaminów ani odpowiedników naszych patentów?

Piotr Siedlewski


Nie na temat.
Zezwoleń, powtórzę za Tobą, zezwoleń.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 23:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
unik Szamana
Cytuj:
ins napisał(a):
http://www.rya.org.uk/coursestraining/e ... fault.aspx

Jakoś rynek wydawania certyfikatow istnieje i zarabia w UK.
Trzymujesz, że nie ma tam egzaminów ani odpowiedników naszych patentów?

Piotr Siedlewski


Nie na temat.
Zezwoleń, powtórzę za Tobą, zezwoleń.


Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.

Typowe dla tz. "liberalizatora" czytanie i widzenie nie tego co jest napisane.
Nie pierwszy raz i nie ostatni.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Szaman3 napisał(a):
Zezwoleń? Anglicy? Jakich? :roll: :roll:

Znów nie na temat. Ja nie pytałem o certyfikaty.
No wreszcie powiesz z jakich zezwoleń żeglarskich Angole nie rezygnują, czy nadal będziesz wykręcał kota ogonem? Jak zawsze dotąd?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 23:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Szaman3 napisał(a):
Nie na temat. Ja nie pytałem o certyfikaty.
No wreszcie powiesz z jakich zezwoleń żeglarskich Angole nie rezygnują, czy nadal będziesz wykręcał kota ogonem? Jak zawsze dotąd?

Panie "liberalizator".Wymieniłem parę nazw papierków potwierdzających nabycie jakiś umiejętności, uprawnień etc. Papierki te - dowolnie proszę wybrac nazwę dla nich w zależności od kraju w którym są wydawane -uzyskiwane są po odbyciu jakiegoś egzaminu lub / i przeszkolenia.
UK wydaje swoje, stara się o to, by jak najwięcej ich wydawać na swiecie i zarabiać na tym.
Chce Pan zaprzeczyć temu?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nie na temat.
Ja cały czas pytam o zezwolenia z których Angole nie rezygnują. Z jakich?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 00:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Szaman3 napisał(a):
Nie na temat.
Ja cały czas pytam o zezwolenia z których Angole nie rezygnują. Z jakich?


Jednak nie potrafisz Pan czytać po polsku.
Grupowo wymienione zostały nazwy: certyfikaty, patenty. jakies zezwolenia. Grupowo zostały wymienione kraje w których te papiery sa wydawane.
Nie odniosłem sie ani do czego uprawniają jakieś dokumenty ani czy w danym kraju są bezwzględnie potrzebne do uprawiania zeglugi
Nie istotne jest dla kogokolwiek logicznie rozumującego - z ubolewaniem stwierdzam że jak zwykle nie zalicza się Pan do tej grupy, nie obrażam tylko konstatuję - czy nazwiemy wydawany przez RYA papier zezwoleniam, certyfikatem czy patentem.
Istotne jest to, co posiadacz tegoż papierka może w danym kraju.
W UK o ile nie prowadzi jednostki nazwijmy to zarobkowej nie potrzebuje tegoż papierka ale np. w takiej Chorwacji nikogo nie bedzie to obchodzić że w UK on nie musi. Chce pływać Angol na jachcie z banderą chorwackaą jako skipper, musi posiadac papierek.

Ale nie to jest najistotniejsze. Ważne jest to że, i w Polsce i w UK są szkolenia, są egzaminy i pobierane są za nie pieniadze.
I dziwi mnie sytuacja kiedy padają propozycje by w Polsce nie było systemu nadawania jakiś potwierdzeń umiejetności i uprawnień w połączeniu z szkoleniami a w inym kraju o większym doświadczeniu zeglarskim takowe istnieją i robi się wszystko by były rozpowszechniane w całym świecie..

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Ins, ale widzisz róznice między nieobowiązkowymi patentami, certyfikatami i dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje, a obowiązkowymi zezwoleniami na żeglowanie? Panie "nieliberalizator"? :D
Wykręcasz się Szamanowi od odpowiedzi, miej odwagę cywilną i przyznaj się, że chlapnąłeś. W UK, Szwecji itp nie ma żadnych zezwoleń na żeglowanie, których jakoby mieli się nadal trzymać i z nich nie rezygnować.
Miej odwagę! :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 19:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
skipbulba napisał(a):
W UK, Szwecji itp nie ma żadnych zezwoleń na żeglowanie,

żeby być ścisłym to dla większych jachtów jakieś papiery trzeba mieć :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 19:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
Ins, ale widzisz róznice między nieobowiązkowymi patentami, certyfikatami i dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje, a obowiązkowymi zezwoleniami na żeglowanie? Panie "nieliberalizator"? :D
Wykręcasz się Szamanowi od odpowiedzi, miej odwagę cywilną i przyznaj się, że chlapnąłeś. W UK, Szwecji itp nie ma żadnych zezwoleń na żeglowanie, których jakoby mieli się nadal trzymać i z nich nie rezygnować.
Miej odwagę! :D


1. Dostrzegam róznicę

2. Każdym jachtem bez względu na wielkość można żeglować w Szwecji i UK bez posiadania odpowiednich papierów, certyfikatów zezwoleń patentów odpowiednią nazwę proszę sobie wybrać?

3. niech ten Pan ktorego nazywasz Szamanem ma odwagę przyznac sie do nieumiejetności czytania po polsku.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 23 gru 2015, o 19:25 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
piotr6 napisał(a):
żeby być ścisłym to dla większych jachtów jakieś papiery trzeba mieć
Taaa... dla jachtów do bodajże 15m nie trzeba mieć. Co obejmuje znakomitą większość jachtów
ins napisał(a):
2. Każdym jachtem bez względu na wielkość można żeglować w Szwecji i UK bez posiadania odpowiednich papierów, certyfikatów zezwoleń patentów odpowiednią nazwę proszę sobie wybrać?
Każdym jachtem niekomercyjnym w UK i każdym jachtem niekomercyjnym do bodajże 15m w Szwecji. Co obejmuj.... j.w.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 19:28 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
piotr6 napisał(a):
żeby być ścisłym to dla większych jachtów jakieś papiery trzeba mieć
Taaa... dla jachtów do bodajże 15m nie trzeba mieć. Co obejmuje znakomitą większość jachtów
ins napisał(a):
2. Każdym jachtem bez względu na wielkość można żeglować w Szwecji i UK bez posiadania odpowiednich papierów, certyfikatów zezwoleń patentów odpowiednią nazwę proszę sobie wybrać?
Każdym jachtem niekomercyjnym w UK i każdym jachtem niekomercyjnym do bodajże 15m w Szwecji. Co obejmuj.... j.w.


Jednak jakiś system patentowy jest i ograniczenia również. Czyli o co chodzi Panu zwanemu Szamanem?

Cytuj:
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.


W którym miejscu sie mylę?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
W UK, Szwecji itp nie ma żadnych zezwoleń na żeglowanie,

żeby być ścisłym to dla większych jachtów jakieś papiery trzeba mieć :D


Mylisz się. Nie trzeba. Chyba, że jacht większy niż 24 metry, bo to już podpada pod zawodowe papiery.... Cokolwiek do tej granicy - jeśli jest dla przyjemności - nie wymaga u mnie ŻADNYCH papierów.

Co nie przeszkadza niektórym konfabulować...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
piotr6 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
W UK, Szwecji itp nie ma żadnych zezwoleń na żeglowanie,

żeby być ścisłym to dla większych jachtów jakieś papiery trzeba mieć :D


Mylisz się. Nie trzeba. Chyba, że jacht większy niż 24 metry, bo to już podpada pod zawodowe papiery.... Cokolwiek do tej granicy - jeśli jest dla przyjemności - nie wymaga u mnie ŻADNYCH papierów.

Co nie przeszkadza niektórym konfabulować...


Komu i kiedy?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL