Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 12:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 75  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2016, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Sajmon napisał(a):
Zagadka. Jak sądzisz jaka jest żywotność drąga wbitego w dno, podczas przypływu z falą i pakiem lodowym?

Nie będę zgadywał...

A trzy kantówki połączone w trójkąt i podstawą oparty na dnie, szpic uwiązany do burty?

Tak czy owak - czas na holownik.
Może nadać sygnał SOS?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 17:00 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Każde ciało obdarzone masą, ma w polu grawitacyjnym skłonność do osiągania stanu o najniższej możliwej energii potencjalnej. Wydaje mi się że wywrotka i takie ściąganie są nieuniknione. Trzeba tylko dobrze zabezpieczyć burtę przed uszkodzeniami.

Chyba że coś tam jeszcze sami wymyślicie.

... cholera ... :-( :-(


PS. Jest jeszcze jedna alternatywna możliwość, ale pewnie wam się nie spodoba. Zabezpieczyć burtę, przy wysokiej wodzie położyć go, wciągnąć spowrotem na ląd i czekać na lepszą okazję. Dzięki temu nie uszkodzi się. I tak dużo osiągnęliście, naprawiliście go, doprowadziliście do stanu użyteczności. Armia czasem się cofa taktycznie, żeby później przepuścić kontratak. Wam pozostaje tylko ściągnięcie go na wodę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Trzeba by wszystkie leżące w zapasie opony dać na jedną burtę (najlepiej tą nieużywaną ;) ) i wywalić go na nie przy wysokiej wodzie.
Potem powoli wyciągać opony (od głębszej strony), może obrócić bokiem do linii brzegu tak, żeby łatwiej było (z masztu) przechylać dalej.
Łódki daje się przesuwać dość łatwo tzw. kaczym ruchem:
obciążyć dziób i pchać rufę o kilkanaście stopni , a potem odwrotnie.
Im większa różnica obciążeń (kolebka) tym więcej się przesunie.
Ale to tylko takie dywagacje.
W każdym razie jak leży (na oponach) to mu nie grozi przewróceniem.!

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mam rysunek Bruceo, zaczynam freeshipować.
Załącznik:
Bruceo3.jpg
Bruceo3.jpg [ 429.88 KiB | Przeglądane 4843 razy ]

A w tym czasie przygrywka:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 17:55 

Dołączył(a): 7 mar 2013, o 19:56
Posty: 55
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Czy macie szanse na tak konkretne żelastwo, żeby przykręcając je do grodzi, od zewnątrz pionowej części burty, na wymiar "do dna", zrobić podporę może nie przesuwalną, ale dającą czas. Dźwig " może pan być za tydzień" może być tańszy...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Czy nie można nadać z jakiejś stacji brzegowej info NAVTEXem o potrzebie pomocy?
Może ktoś się zjawi? Może ktoś znajdzie chwilę? Może trzeba się z jakąś stacją skontaktować aby nadali.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
redgrist napisał(a):
o potrzebie pomocy

Znaczy się mayday ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Mam rysunek Bruceo, zaczynam freeshipować.

Od "skrytoczytacza" dostałem takiego maila:
Cześć
Jeśli Polonusa będą przewracać na wysokiej wodzie, opony mogą tylko utrudnić całą operację, bo zanim je spod niego powyciągają stracą cenne godziny, a niewyciągnięte będą działać jak hamulce. Przewracając się przy głębokości 1,5-1,6 m Polonus nie ma prawa uderzyć o dno. To już bezpieczna głębokość. Mało tego. Uważam że zyska już pływalność i tylko od oderwania kila od dna będzie zależało jak szybko wyciągną go na głęboką wodę.
Powinni się śpieszyć, bo lada chwila Poldek się zwoduje w najmniej kontrolowany sposób i wtedy może być "po ptokach"
Pozdrawiam

I sie z nim zgzdzam !

MJS

ps Ja niestety nie mam kompa z działającym Freeszipem więc szybko nie pomogę.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:37 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
mjs napisał(a):
Załącznik:
Bruceo3.jpg
Czy ktoś wie:
Jaka jest grubość blach płetwy balastowej?
Czy kil jest zalany ołowiem / zabetonowanym żeliwem (w sensie czy pełny monolit, czy miejscami pusty w środku - na wypadek ewentualnego pociągnięcia kilem po skale)?



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cape napisał(a):
Znaczy się mayday ?


Nie, informację, że jest potrzebna asysta.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
redgrist napisał(a):
Cape napisał(a):
Znaczy się mayday ?


Nie, informację, że jest potrzebna asysta.

Na lądzie ???

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cape napisał(a):
Na lądzie ???


Nie da się Navtexem wysłać normalnego komunikatu? Tak aby statki w okolicy widziały, że ktoś potrzebuje wsparcia? I może jakiś by się zdecydował na wsparcie?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
redgrist napisał(a):
Nie da się Navtexem wysłać normalnego komunikatu?

Nie da się, to nie poczta z ....telegrafem :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cape napisał(a):
Nie da się, to nie poczta z ....telegrafem


No nie da...

"Wiadomości są przypisane do kategorii (wezwania pomocy, ostrzeżenia nawigacyjne, prognozy pogody, działalność systemów nawigacyjnych itp)"


Lipa.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:21 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
redgrist napisał(a):
Czy nie można nadać z jakiejś stacji brzegowej info NAVTEXem o potrzebie pomocy? Może ktoś się zjawi? Może ktoś znajdzie chwilę? Może trzeba się z jakąś stacją skontaktować aby nadali
Można popróbować z UKF-ki z DSC, jeżeli model na jachcie ma taką możliwość :roll: Swoją drogą ściskajmy kciuki za akumulatory.


-----
Marian Strzelecki napisał(a):
Od "skrytoczytacza" dostałem takiego maila:
Przewracając się przy głębokości 1,5-1,6 m Polonus nie ma prawa uderzyć o dno. To już bezpieczna głębokość. Mało tego. Uważam że zyska już pływalność i tylko od oderwania kila od dna będzie zależało jak szybko wyciągną go na głęboką wodę.
Najwyższą forma "nie ma prawa", "bezpieczna", "uważam że" jest wpłacona własna zaliczka lub kaucja :cool: Tym niemniej przyglądając się liniom jachtu widać, iż ma sporo rozszerzone burty, co świadczy o wysokiej stateczności kształtu w przechyle, i będzie bardzo korzystne przy przechylaniu aż do kąta, gdy połączenie burt z kadłubem dojdzie do powierzchni wody. Na moje oko to ok. 40° przechyłu, ale oko dobrze byłoby poprzeć obliczeniami. Nadal nie mogę się dowiedzieć, czy jest możliwość użycia miejscowego RIB-a do odholowania jachtu za top grotmasztu (na holu rzędu 40-80 mb) oraz ile jeszcze centymetrów brakowało od powierzchni wysokiej wody do linii wodnej jachtu :roll: U forumowiczów jest inna koncepcja przechylania jachtu liną z lądu, tyle że wtedy potrzeba więcej środków działania: jeden do przechylania jachtu, drugi do odholowywania jachtu w morze :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
j.666 napisał(a):
Na moje oko to ok. 40° przechyłu, ale oko dobrze byłoby poprzeć obliczeniami


Tu:


Nieco w przyśpieszonym tempie widać kiedy pojawia się pływalność.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Są rysunki!
Załącznik:
Bruceo.jpg
Bruceo.jpg [ 161.7 KiB | Przeglądane 4702 razy ]

Załącznik:
Bruceo.fbm [55.73 KiB]
Pobrane 86 razy

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
POLONUS stoi bardzo stabilnie. Nie mamy obaw chodxić po pokłsdzie. No powiedzmy - w czasie gdy nie ma zafalowania. Cały niemal ciężar spoczywa na dnie, na trzech podporach. Przechył powoduje, że wspiera się pozostałym ciężarem na jednej rufowej ocalałej podpirze. Póki ta podpora stoi nie uszkodzona....
- Panika nie występuje
- Nastroje hmmmm nie wypowiadam się za innych
- burty sukcesywnie zabezpieczamy oponami, dołożymy jeszcze tak, że będą po cztery warstwy, są spiete pod kilem, pod stępka, sa spiete miedzy sobą, tak sobie już wiszą jakiś czas...
Dno za rufą jest kamieniste pochylone w strone głębi, postawienie płóz na rolki - niewykonalne. Byc może uda nam sie wkopać przed płozę, drewniany okrąglak, po którym sanie mogły by ruszyć w pierwszej fazie ciągnięcia.
Moźna zapomniec o ciąganiu przez kotwicę - za duże opory, przy braku możliwości toczenia po rolkach.
Moźna zapomniec o pochylaniu jachtu, nie wymyśliliśmy w tych warunkach bezpiecznego sposobu.
Dzisiaj Janusz z Basia i Marcinem, odbudowali na niskiej wodzie, czwartą podporę. Wyszłynfajne metalowe zastrzały, znowu oprócz podstawy, mamy teoretycznie, cztery moźliwe punkty podparcia.
Szukamy możliwości pomocy z zewnątrz, pomocy statku.
A teraz przy wysokiej wodzie, dyskutujemy sobie w cieple i przy herbacie o sensie, życia i różnych życia modelach, o drzewach genealogicznych (bo po kim do cholery to mamy :) :) )

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 4: Były user, jedrek, Margrabi, MaxLux
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kadłub w przechyle 45*
Zanurzenie = 0,85 m
Załącznik:
Bruceo 45.jpg
Bruceo 45.jpg [ 79.51 KiB | Przeglądane 4693 razy ]

Wyporność: 15,4 t
-
Zanurzenie projektowe: 1,82 m
Wyporność projektowa: 12,2 t
Balast: 3,64 t

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 7 sty 2016, o 19:59 przez Mir, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 8: cine, Colonel, Jaromir, krzychuAPIA, Marian Strzelecki, markrzy, MaxLux, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:44 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
redgrist napisał(a):
Nieco w przyśpieszonym tempie widać kiedy pojawia się pływalność
Na tym filmie każde drgnięcie masztów to kamień pod burtą :oops:
Nie śledziłem historii: czym wyholowywano jacht (na filmie nie widać?)?

-----
mjs napisał(a):
Kadłub w przechyle 45° Zanurzenie = 0,85 m Wyporność: 15,4 t
Wynik byłby bardzo korzystny, choć wg mojego "nosa", kciuka i sufitu nieco zbyt optymistyczny :roll: Tym niemniej nawet, jeżeli będzie to 1,05 metra jesteśmy w domu :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
j.666 napisał(a):
Nie śledziłem historii: czym wyholowywano jacht (na filmie nie widać?)?
Od tego miejsca w dół:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=336688#p336688


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
redgrist napisał(a):
Czy nie można nadać z jakiejś stacji brzegowej info NAVTEXem o potrzebie pomocy?
Może ktoś się zjawi? Może ktoś znajdzie chwilę? Może trzeba się z jakąś stacją skontaktować aby nadali.

Navtexem nie konkiecznie, ale mailami, już poszukujemy wsparcia od strony wody]

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mjs napisał(a):
Sajmon napisał(a):
Zagadka. Jak sądzisz jaka jest żywotność drąga wbitego w dno, podczas przypływu z falą i pakiem lodowym?

Nie będę zgadywał...

A trzy kantówki połączone w trójkąt i podstawą oparty na dnie, szpic uwiązany do burty?

Tak czy owak - czas na holownik.
Może nadać sygnał SOS?


To teraz ja nie będę zgadywał

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mjs napisał(a):
Kadłub w przechyle 45*
Zanurzenie = 0,85 m
Załącznik:
Bruceo 45.jpg

Wyporność: 15,4 t
-
Zanurzenie projektowe: 1,82 m
Wyporność projektowa: 12,2 t
Balast: 3,64 t


Dajesz gwarancję? ALBO inaczej, bez komputera stawiam, że zanurzenie Polonusa w przechyle 45 stopni bedzie minimum metr. Podejmiesz zakład? :) Jeśli mam rację obstawiasz holownik?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sajmon napisał(a):
ALBO inaczej, bez komputera stawiam, że zanurzenie Polonusa w przechyle 45 stopni bedzie minimum metr.
W jakiej fazie pływu w stosunku do wysokiej wody były robione zdjęcia Polonusa. 1. to w którym jeden z was był w wodzie i 2. to na którym widać, że Polonus nie ma wsyzstkich podpór?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Nie mam zdrowia przegladać wątku i starych zdjęc. Przy niskiej wodzie, aktualnie, płozy od strony przegu są na poziomie "0" w wodzie, przy wysokiej, poziom wody siega do grsnicy kil-burta

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 20:17 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
mjs napisał(a):
Kadłub w przechyle 45° Zanurzenie = 0,85 m Wyporność: 15,4 t Zanurzenie projektowe: 1,82 m Wyporność projektowa: 12,2 t Balast: 3,64 t
Możesz policzyc, o ile zmienia się zanurzenie kadłuba, gdy jacht bardzo mocno przegłębimy na dziób (np. holując za top masztu w przód)?

-----
Sajmon napisał(a):
bez komputera stawiam, że zanurzenie Polonusa w przechyle 45 stopni bedzie minimum metr
Nawet jeżeli mój nos mówi, że będzie to 1,30 metra, to i tak jest zysk 0,5 metra :oops:

Sajmon napisał(a):
przy wysokiej, poziom wody siega do granicy kil-burta
Czyli - wg rysunku linii teoretycznych - od granicy kil-burta do KLW (linii wodnej) jest jeszcze 80-90 cm. Teraz trzeba zobaczyć na prognozy pływów (High Water).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Sajmon napisał(a):
zanurzenie Polonusa w przechyle 45 stopni bedzie minimum metr

Może być i więcej... Przecież w kilu jest balast, a we freeszipie nie ma. Środek ciężkości masy kadłuba trochę skoryguje pracę balastu. Dochodzi siła wyporu zanurzanej części burty, która będzie wspomagała siłę balastu ciągnącą w dół. Być może będzie trzeba więcej przechylić, żeby kil był równo z zanurzoną burtą? To pokaże, albo i nie - praktyka. Takielunek też "waży" inaczej w różnych kątach przechyłu... Nie znam masy jachtu.

Przy wysokościach poziomu wody nie można zapominać o grubości łoża pod kilem. Do zwodowania w pionie może być potrzeba 2 m wody.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sajmon napisał(a):
bo po kim do cholery to mamy


Zdecydowanie jesteście rąbnięci! :D
Ale uwaga, to komplement...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Były user, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Sajmon napisał(a):
Przy niskiej wodzie, aktualnie, płozy od strony przegu są na poziomie "0" w wodzie, przy wysokiej, poziom wody siega do grsnicy kil-burta


Ok czyli brakuje mniej więcej metr wody przy HW. Przy tak dużej ilości potrzebnej wody pływ chyba nie da rady, a holownik na który liczycie jak szarpnie to chyba spore ryzyko, że kil o ile nie trafi na porządny kamulec (a przed kilem najpierw ster) to co najmniej sporo poobija kiedy Polonus "spadnie" ten metr z łoża do wody.
Albo czegoś nie ogarniam :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
mjs napisał(a):
Kadłub w przechyle 45*
Zanurzenie = 0,85 m
Załącznik:
Bruceo 45.jpg

Wyporność: 15,4 t
Zanurzenie projektowe: 1,82 m
Wyporność projektowa: 12,2 t
Balast: 3,64 t

Dajesz gwarancję? ALBO inaczej, bez komputera stawiam, że zanurzenie Polonusa w przechyle 45 stopni bedzie minimum metr. Podejmiesz zakład? :) Jeśli mam rację obstawiasz holownik?
[/quote]
Tomku:
M.Sziwa oblicza te szacunki wg. programu do projektowania jachtów:
Z tego co (jego rysunki -(kilkanaście razy)) sprawdzałem to jego symulacje kadłubów są zadziwiająco dokładne....
Zresztą dodaj z pięć ton wagi więcej, a będziesz miał bardziej dokładniejszy szacunek (zanurzenia wzrośnie w centymetrach.) i wyjdzie Ci dalej maximum (a nie minimum) metr - czyli w sam raz na oponki, bo ten przechył (jak sam widzisz) jeszcze nie jest optymalny.
Wg. mojej wiedzy można to wszystko uznać za realne.

MJS

ps Mirosławie (mjs'ie) Sziwo jesteś nieoceniony: zrób/oblicz im jeszcze te 5 ton więcej... :roll: a może będą zadowoleni.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
j.666 napisał(a):
Możesz policzyc, o ile zmienia się zanurzenie kadłuba, gdy jacht bardzo mocno przegłębimy na dziób (np. holując za top masztu w przód)?

Przechył boczny 45*
Przechył na dziób 10*
Załącznik:
Bruceo 45_10d.jpg
Bruceo 45_10d.jpg [ 56.22 KiB | Przeglądane 4479 razy ]

Wyporność w przechyle = 12,6 t
Zanurzenie w przechyle = 0,86 m

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 5: jedrek, M@rek, MaxLux, PilotR, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 75  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL