Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 22:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2016, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skipbulba napisał(a):
fikcyjny napisał(a):
Jak nie pójdzie na przekop, pójdzie do innego worka. Na kolej, drogi, albo na kupowanie poparcia Kościoła Katolickiego, albo na wypłatę Barbórki dla deficytowych górników, albo na podwyżki na mundurówki by trzymała w szachu społeczeństwo, albo na wykup wraku Tuplolewa za jego wagę w złocie...
Może tak, a może nie. Założenie : wyrzućmy pieniądze na głupi pomysł, bo jak nie to pójda na inny głupi pomysł jest idiotyczne.
Sam piszesz "może tak, może nie", bo dobrze wiesz, że wymienione przez Fikcyjnego sposoby wydatkowania pieniędzy są więcej niż prawdopodobne. Chyba, że do tej pory żyłeś w jakimś innym kraju.
Cytuj:
wymuszanie budowy absurdalnego kanalu słuzącego "do niczego" za to kosztującego majątek jest właśnie takim "sukna ciąganiem"?
Idea przekopu i kanału być może byłaby absurdalna, gdyby jedynym jej celem było uczynić z Elbląga port pełnomorski. Tymczasem przynajmniej kilkadziesiąt wpisów w tym wątku podnosi i udowadnia, że absurdalnym jest właśnie takie rozumowanie, gdyż korzyści będą wielorakie. Niezależnie od tego, co podawane jest w urzędowych pismach jako główna przesłanka inwestycji. Nie wiem dlaczego tak uczepiliście się tego portu i trzymacie się go jak pijany płota.

Cytuj:
Gospodarki nie przywraca się ukazem i kanałem tylko stworzeniem warunków ekonomiczno - gospodarczych.
Czasem przywraca się ukazem i niebagatelna liczba dużych inwestycji w kraju i na świecie tak została przeprowadzona. Nigdzie nie jest powiedziane, że ukaz nie może opierać się na rzetelnych analizach, tworzonych z szerszej perspektywy niż ta, ktora wpływa na przywoływane tu argumenty malkontentów.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Alterus napisał(a):
Sam piszesz "może tak, może nie", bo dobrze wiesz, że wymienione przez Fikcyjnego sposoby wydatkowania pieniędzy są więcej niż prawdopodobne. Chyba, że do tej pory żyłeś w jakimś innym kraju.
Kurde, ale wole zaryzykować niż opierając się ww. absurdalnej argumentacji stwierdzić " a niech wyrzuca tę kasę w błoto, bo i tak w jakies błoto je wyrzucą". Kurcze, a może jednak nie wyrzucą.
Alterus napisał(a):
Tymczasem przynajmniej kilkadziesiąt wpisów w tym wątku podnosi i udowadnia, że absurdalnym jest właśnie takie rozumowanie, gdyż korzyści będą wielorakie.
Kilkadziesiąt wpisów mówi, ze korzyści będa wielorakie, tylko żaden nie mówi o tym jakie to racjonalne korzyści bedą. No po za tym, że paru żeglarzy sobie przepłynie.
Alterus napisał(a):
Nie wiem dlaczego tak uczepiliście się tego portu i trzymacie się go jak pijany płota.
My?! Czytałes uzasadnienia tego projektu? Po za tym, turystycznie, żeglarsko, wodniacko ten projekt jest jeszcze bardziej dyskusyjny niż "portowo".
Alterus napisał(a):
Czasem przywraca się ukazem i niebagatelna liczba dużych inwestycji w kraju i na świecie tak została przeprowadzona.
Owszem, socjalizm rządzi. Ale to nie znaczy, ze tak być powinno. Ale skłonny byłbym przymknąć oko na takie odstepstwo od zdrowej gospodarki rynkowej :) gdyby było uzasadnienie ekonomiczne takiego ukazu. Jak na razie żaden z kilkudzieściu wpisów oraz zalozenia projektowe takiego uzasadnienia nie dają.
Alterus napisał(a):
Nigdzie nie jest powiedziane, że ukaz nie może opierać się na rzetelnych analizach, tworzonych z szerszej perspektywy niż ta, ktora wpływa na przywoływane tu argumenty malkontentów.
Problem polega na tym, że w tym wypadku to malkontenci mają znacznie szerszy ogląd sprawy niż zwolennicy kierujący się swoim małym, zeglarskim interesikiem :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A ja się tak zastanawiam, czy osoby, które z głębokim przekonaniem głoszą zdanie przeciwne budowie przekopu widziały, o, na ten przykład takie zestawienie z realizacji budżetu w kilku kolejnych latach: https://www.nik.gov.pl/plik/id,6907.pdf

Na samym końcu zestawienia są tabelki, 500-600 mln to połowa tego co wyrzucono na... handel (BTW rząd dotuje handel?!) albo na mistrzostwa Europy w krykieta i wsparcie kibolstwa.

Nie bardzo rozumiem, ze swojego płacicie?!

Jeżeli te pieniądze nie zostaną zainwestowane w przekop, śluzę, pogłębienie toru to się rozejdą na inne "niezbędne" wydatki. W formie rozdawnictwa w ramach programu 250 zł na drugie dziecko, dwa razy Światowe Dni Młodzieży da się zorganizować, albo będzie można wesprzeć urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.

No to co wolicie? Kanał czy remoncik w urzędzie kontroli skarbowej w Elblągu?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 3: Alterus, Bombel, krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Mareczku,
Nie ma takich pieniędzy, których nasza nowa, wspaniała "wadza' nie potrafi wydać dla naszego oczywiście dobra i z woli jakiegoś tam "suwerena" (nie znam człowieka) :rotfl:
W tym kontekście też wolę tę dziurę w mierzeji ... coś się będzie chociaż działo.

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tunel pod Martwą Wisłą to zapewne 20000 aut na dobe...
Jest różnica?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Colonel napisał(a):
Tunel pod Martwą Wisłą to zapewne 20000 aut na dobe...
Jest różnica?

W ilości spalin?
Kolosalna! ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
Tunel pod Martwą Wisłą to zapewne 20000 aut na dobe...
Jest różnica?
Różnica w czym?
Co ma wspólnego budowa tunelu z budową przekopu?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Maar napisał(a):
Co ma wspólnego budowa tunelu z budową przekopu?
I to i to będzie coś z czymś łączyć. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2016, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Bastard napisał(a):
I to i to będzie coś z czymś łączyć.
Podobnie jak frenulum preputii.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 00:04 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Maar napisał(a):
frenulum preputii.

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 05:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Colonel napisał(a):
Tunel pod Martwą Wisłą to zapewne 20000 aut na dobe...


20 000 ??? Z całym szacunkiem, ale 20 000 aut to chyba tak jak 3,5 mln w Elblągu...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maar napisał(a):
Co ma wspólnego budowa tunelu z budową przekopu?

Zadaj to pytanie temu, co już dwukrotnie wywoływał tunel! Pierwszy raz zignorowałem ale pozwolić na powtarzanie bzdury to pozwolić się jej ugruntować. A potem masz nocne posiedzenia.... w biurze projektowym.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 08:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Na samym końcu zestawienia są tabelki, 500-600 mln to połowa tego co wyrzucono na... handel (BTW rząd dotuje handel?!) albo na mistrzostwa Europy w krykieta i wsparcie kibolstwa.
Rozumiem, że uważasz, że skoro wyrzuca sie w błoto pieniadze na inne rzeczy, to co tam wyrzućmy i te? Marek, weź nie pier.... :)
Maar napisał(a):
Nie bardzo rozumiem, ze swojego płacicie?!
A z czyjego? Te piniądze to Motomyszy z Marsa przywiozły? Tajemniczy sponsor z Peru? Przecież to nasze pieniądze.
Maar napisał(a):
Jeżeli te pieniądze nie zostaną zainwestowane w przekop, śluzę, pogłębienie toru to się rozejdą na inne "niezbędne" wydatki. W formie rozdawnictwa w ramach programu 250 zł na drugie dziecko, dwa razy Światowe Dni Młodzieży da się zorganizować, albo będzie można wesprzeć urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.
Wybacz ale to pieprzenie demagogii.
Maar napisał(a):
No to co wolicie? Kanał czy remoncik w urzędzie kontroli skarbowej w Elblągu?
Kolejna demagogia. Co wolicie niepotrzebny do niczego kanał czy potrzebny remont szkoły? Co wolisz Marku?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 08:19 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
Maar napisał(a):
Co ma wspólnego budowa tunelu z budową przekopu?



Elbląg i okoliczny region widzi szansę w przekopie. Choć pewnie podobna kwota zainwestowana w Warszawie czy Wrocławiu przysłuży się większej ilości przewozów na wydaną złotówkę. Jednak z tego punktu widzenia jakiekolwiek inwesytycje wydane na tzw. Polskę B mijają się z celem, skoro większy zwrot można mieć w gęściej zaludnionych miejscach i najszybciej rozwijających sie metropoliach. Podobnie tunel pod Martwą Wisłą czy port w Gdyni mogą dać większe przewozy za wydaną złotówkę. W takim razie może całą kasę z warmińsko-mazurskiego, podlaskiego czy innych regionów Polski B, przetransferujmy bo Trójmiasta, Wrocławia, Katowic, Warszawy, bo dadzą tam wyższy zwrot?

Spójrzmy na tą mapkę:

Obrazek

proponuję zabranie większości kasy z tych najciemniejszych województw i przerzucenie do tych najjaśniejszych, bo to ekonomicznie bardziej uzasadnione.

Ciekawe po co kopano kiedyś te wszystkie kanały na Mazurach? Lepiej było inwestować w tam w kolej czy drogi. Tylko jak by wyglądała dziś tam turystyka gdyby każde jeziorko było odcięte od innych?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Bredzisz fikcyjny jak Piekarski na mękach. Dyskutujesz z jakimiś nie wypowiedzianymi tezami, które sam sobie wymyśliłeś. Teza o przerzucaniu pieniędzy w inne rejony to Twoja teza. Nikt niczego takiego nie mówił. Nikt nie mówił, że lepiej wydać te pieniądze w Gdańsku, Warszawie czy Łodzi.
Problem lezy nie w tym czy pieniądze wydać w Warmińsko - Mazurskim czy w Pomorskim, tylko w tym czy te pieniądze wydane na kanał zmienią coś w ww. województwie czy też będa to pieniadze wywalone w błoto. Założenia projektowe każą sądzić, ze beda to pieniadze wyrzucone w błoto, bo idea Morskiego Portu Elbląg to utopia, a tych kilku żeglarzy czy motorowodniaków co kanałem przepłyną nijak szansy dla regionu nie stanowią.
Uważam, że pieniadze te mozna wydac lepiej chociażby budując dobre drogi do Elbląga, Tolkmicka i Fromborka, może magistrale kolejową lub udrożniając drogę wodną E 70.


PS. Tak na marginesie to tubylcy tak strasznie czekają na turystów, że gdy byłem w lipcu w Kątach to na nowej przystani wybudowanej za obrzydliwe eurounijne pieniadze na kejach nie było prądu, bo "szef kazał wyłączyć, bo żeglarze kradną, podłączają się, a potem uciekają nie płacąc", kibelki i prysznice były czynne jedynie w czasie urzędowania bosmana, bo "żeglarze niszczą i brudza, a po za tym przyłażą menele ze wsi i... niszczą i brudzą". Za to wszyscy byli zdziwieni, że żeglarza zasrali i zaszczali wszystkie okoliczne trzciny i krzaki. Taki niekulturny naród i jeszcze im kibelki nowe dac do dyspozycji?! To jest problem z turystyką na Zalewie, a nie brak kanału. Wierzcie mi lub nie, ale zmarnowałem trochę czasu na wyjaśnienie obsłudze zależności między zamkniętymi kibelkami i zasranymi trzcinami, ale.... nie mam chyba talentu pedagogicznego, bo nie dotrało. No i oczywiście problem z zabezpieczeniem przed dostępem dla meneli lub tez, nie daj Boże, turystów nie będących wodniakami jest nierozwiązywalny. tzn. rozwiązywalny na całym świecie tylko nie w Polsce, w tym na Zalewie. Jak myślicie ilo można by kupic zamków kodowych lub na kartę za te 800 melonów?
Bo, żeby mnie zachęcić do ponownego wybrania się na Zalew lepsza byłaby swiadomość, ze moge podłaczyć się do prądu, zatankować wodę i paliwo oraz skorzystać z prysznica i toalety niż Kanał Z-Z. Kanał nie jest mi potrzebny, zeby dotrzeć na Zalew, kibel tak.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 08:51 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A ja tak, w tej chwili sobie dumam. Oczywiście nie zmieniłem zdania na temat bezsensowności tego przekopu, ale..
- Skoro udało nam się zbudować lotnisko w Radomiu i jedynym sukcesem jest to, że je mamy, to moze zbudujmy tem przekop. Moze z raz do końca swojego zycia przepłynę się nim? Kto wie? A jak go nie będzie to nie bedę miał takiej możliwości. :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 10:06 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Maćku , zastanawiasz się czy masz talent pedagogiczny . Nie , nie masz ( komunikacja ). Bo jeśli próbowałeś obsługę przekonać do oczywistej oczywistości tak jak nas przekonujesz do bezsensowności budowy Z-Z to jak mawiają Francuzi marne sząse. Dlaczego na Zalewie infrastruktura nie działa poprawnie ? "Efekt Skali" Nikomu nic się nie opłaca bo mało turystów-żeglarzy , turystom-żeglarzom nie opłaca się płynąć na Zalew bo długo ( 1-3 dni ) itd. Czy Z-Z to zmieni ? Nie wiem , choć można przypuszczać , że tak. Co do demagogii , to od zawsze jest tak , że jeśli ktoś ma odmienne zdanie od interlokutora to najprościej i najskuteczniej zbić jego argumenty takim właśnie stwierdzeniem. PS . Pamiętam , gdy rozpoczynano budowę mostu wantowego nad Martwą Wisłą to dopiero była jazda w prasie i internecie , że po co , że pieniądze wyrzucone w błoto , że droga donikąd itp. , itd . A dziś ??? Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 10:14 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
skipbulba napisał(a):
Bredzisz (...) bo idea Morskiego Portu Elbląg to utopia, a tych kilku żeglarzy czy motorowodniaków co kanałem przepłyną nijak szansy dla regionu nie stanowią.
Uważam, że pieniadze te mozna wydac lepiej chociażby budując dobre drogi do Elbląga, Tolkmicka i Fromborka, może magistrale kolejową lub udrożniając drogę wodną E 70.


Nie jestem przekonany że przekop da wielki rozwoju transportu morskiego w Elblągu, choć jeśli pojawią się możliwości to pojawią się też firmy które z tej opcji skorzystają. Zajęło by to jednak pewnie lata.

Za to mógłby być to impuls do turystycznego rozwoju regionu, dziś z kompletnie niewykorzystanym potencjałem. Na Mazurach jest latem tłoczno i część tego tłoku mogłaby trafić na Zalew.

Przemysłowo region za bardzo nie ma atutów, bo za daleko od granicy z Niemcami. Rozwija się Dolny i Górny Śląsk, bo jak ktoś chce postawić fabrykę części w "low cost country" to chce miec w miare blisko do fabryki wyrobu gotowego w Niemczech. Na budowę fabryk czekają jeszcze tereny aż do Łodzi, z bardzo dobrą infrastrukturą drogową. Tu warmińsko-mazurskie nie ma szans konkurować o inwestorów. Przemysł funkcjonuje jeszcze tam, gdzie były fabryki pobudowane za komuny. Jakiegoś pędu na stawienie nowych nie widać.

To co, zaorać to miejsce i zrobić skansen dla ekologów?

Atutem mógłby być przemysł wykorzystujące lokalne zasoby. Drzewny (meblarstwo akurat się rozwija) i spożywczy (czarnoziemy na Żuławach). Materiały budowlane (wykorzystujące lokalne zasoby, np. piasku). Część pewnie pasuje do transportu wodnego. Ale, jak wspominałem, port w Elblągu więcej by zyskał na modernizacji śródlądowego szlaku E70, E30 i E40 niż na przekopie. Teoretycznie Obwód Kaliningradzki jest atutem, ale z Rosją interesy są ryzykowne.

skipbulba napisał(a):
Tak na marginesie to tubylcy tak strasznie czekają na turystów, że gdy byłem w lipcu w Kątach to na nowej przystani wybudowanej za obrzydliwe eurounijne pieniadze na kejach nie było prądu, bo "szef kazał wyłączyć, bo żeglarze kradną, podłączają się, a potem uciekają nie płacąc", kibelki i prysznice były czynne jedynie w czasie urzędowania bosmana, bo "żeglarze niszczą i brudza, a po za tym przyłażą menele ze wsi i... niszczą i brudzą".


Turystyka ma potencjał, ale miejscowi musieliby zobaczyć ten potencjał. Na razie wolą pewnie inwestować w kolejne pokoiki nazywane "apartamentami" dla typowego polskiego Janusza-plażowicza, który przejdzie na urlopie w klapkach ten kilometr na plażę i drugi na piwo.

Przekop mógłby być impulsem do przekroczenia masy krytycznej, która otworzyła by region dla wodniaków. Byłoby niezłe miejsce dla stopniowego łagodnego, przechodzenia z pływania śródlądowego na morskie.
Jeziora -> Zalew (przepisy morskie) -> Zatoka Gdańska (najpierw przy dobrej pogodzie).

Musi się pojawić odpowiednio więcej jachtów, by inwestorzy zobaczyli sens pakowania kasy w mariny, w kibelki, w miejsca do naprawy jachtów. Zawsze ktoś coś zepsuje, ale jak z mariny skorzysta w sezonie 100 jachtów, to te naprawy są dużą pozycją w budżecie i sens utrzymywania mariny jest mizerny. A jak kilka tysięcy, to już procentowo znacznie mniejszą. Nawet jeśli jakiś żeglarz zmyje się bez płacenia za prąd, to będzie to nieznaczący % w ekonomicznej kalkulacji biznesu. Bez sensownego obrotu wszystkie inwestycje w Wielką Pętlę Żuławską nie będą remontowane i się rozsypią.

Polski Związek Żeglarski wydaje rocznie jakieś 25 tysięcy patentów. Gdzie ci ludzie mają pływać? Wszyscy się na WJM nie pomieszczą. Jak trafią na Zalew, i jedna marina będzie miała sensowny standard, a druga kiepski, to zarobi ta pierwsza i reszta będzie musiała się podciągnąć. Przy odpowiedniej ilości żeglarzy opłacalne staną się i mariny, i czartery, i oferta zimowania jachtów, i szkółki żeglarskie, i jakieś małe stocznie remontowe, itp.
A wtedy większa oferta przyciągnie więcej żeglarzy. Po przekroczeniu masy krytycznej wszystko zacznie się kręcić.

W obecnym tempie, bez dużej inwestycji państowej, budowanie infrastruktury żeglarskiej na poziomie zajmie 10-20-30 lat. O ile się zbuduje, bo wcześniej ci co zainwestowali zbankrutują z braku klientów. Albo będą ciąć koszty zamykając toalety, wyłączając prąd, bo obrót za mały by utrzymać choćby kogoś do sprzątania czy dopilnowania by wszyscy uiścili opłaty.
A zniechęceni tym żeglarze nigdy nie zapełnią tego regionu w wystarczającym do prowadzenia biznesu stopniu.

Przekop to szybki dostęp z Zatoki na Zalew, duża marina na Zalewie i od razu skok ilościowy jachtów na Zalewie.
Nie samym przemysłem i transportem żyje gospodarka. Niektóre z turystyki ciągną całkiem niezłe dochody i całkiem spory % PKB z tego powstaje.

Grunt by ewentualny przekop zrobić z głową, bo czasem jeden za niski most, jeden za nisko powieszony kabel elektryczny, o pół metra za płytki tor wodny tworzy wąskie gardło i ogranicza korzyści z drogiej inwestycji.


Ostatnio edytowano 12 sty 2016, o 10:28 przez fikcyjny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 10:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz. poczytaj sobie o Zalewie Szczecinskim i Trzebiezy :)
Tak na marginesie, zupelnie niedawno wybudowano nowy, maly most z Wolina na Karsibor w miejsce starego, ktory siesypal. Srodowisko postulowako o zwodzony bo Stara Swina moglaby byc fajnym szlakiem zeglarskim. Niestety wybudowano staly.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 10:33 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Wiesz. poczytaj sobie o Zalewie Szczecinskim i Trzebiezy :)


Z Warszawy wyskoczyć na weekend na Zalew Wiślany a na Zalew Szczeciński to dwie zupełnie inne sprawy. Odległość i czas dojazdu drastycznie różny. Sporo ludzi z Warszawy mogłoby w weekend zostawiać kasę na Zalewie Wiślanym, a do Szczecińskiego niestety nie dadzą radę w jeden weekend dojechać, popływać i wrócić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 10:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Podobno na Warszawie Polska sie nie konczy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Podobno na Warszawie Polska sie nie konczy :)

No nie.
Ale Warszawa to takie hasło pod którym mieści się cały obszar kraju, skąd bliżej do akwenów ujścia Wisły niż nad Zalew Szczeciński. Prócz Warszawy jest tu jeszcze parę miast i wsi. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 12:40 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
M@rek napisał(a):
Podobno na Warszawie Polska sie nie konczy :)

No jak nie jak tak. :-P
Alterus napisał(a):
Prócz Warszawy jest tu jeszcze parę miast i wsi. :-)

Ale każden wsiowy(bez urazy) marzy o tym by ""ach zamieszkać, zamieszkać w Warszawie"".
A jak się już zaczepi to zapomina gdzie kartofelki kopał i staje się rdzennym z dziada pradziada warszawiakiem.
A że często z dziada to insza inszość :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 13:23 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Podobno na Warszawie Polska sie nie konczy :)


Oj, przyczepili się do tej Warszawy. Chodzi o to Warszawa to sporo ludzi (sporo niebiednych żeglarzy) którzy mogliby się podzielić kasą z biednym regionem, z największym bezrobociem w Polsce (warmińsko-mazurskim). Duży rynek, duże pensje, małe bezrobocie - dlaczego nie mieliby wesprzeć swoimi portfelami regionu nad Zalewem Wiślanym, jeśli znaleźliby tam dobrą ofertę na spędzenie weekendu?

Ale nie tylko Warszawa, ale też Łódź, Toruń, Bydgoszcz:
Obrazek

Łatwy dostęp do Zalewu Wiślanego z Zatoki mógłby ściągnąć też trochę żeglarzy z UE.

Rozwój infrastruktury w regionie zachęciłby żeglarzy z Obwodu Kaliningradzkiego do odwiedzin po polskiej stronie, bo po ich stronie z tą infrastrukturą cienko. Tam jest prawie milion mieszkańców, mieszkających trochę jak w obozie wojskowym. Sensowna oferta żeglarska po polskiej stronie, mogłaby ich skusić do weekendowej turystyki. Nie tylko przypływanie na swoich jachtach, ale przyjazd samochodem, czarter na miejscu, szkółki żeglarskie (z językiem rosyjskim). Raz - kasa, dwa - oddolna normalizacja stosunków.

Wrocław na Zalew Szczeciński, Warszawa na Mazury (a mogłaby też na Zalew Wiślany).
Dodatkowo jak ktoś pływa po Zalewie Szczecińskim, część kasy zostawi po niemieckiej stronie. Gdyby pływał po Wiślanym, z racji rosyjskiej polityki zostawiłby 100% po polskiej. I gospodarka będzie się kręcić, jeśli mówimy o ekonomicznych aspektach przekopu.
WJM są już zatłoczone i mogą z tego powodu wiele osób już zniechęcać. A cały obszar Zalewu Wiślanego leży odłogiem, z punktu widzenia turystyki żeglarskiej. Rozwój tego regionu to też rozwój całego obszru Pętli Żuławskiej, oraz dodatkowe argumenty za modernizacją E70 i E40. Coś by się ruszyło w tym temacie w regionie.

Ilu jest żeglarzy w Polsce? 800 tysięcy? Milion? PZŻ wydaje rocznie jakieś 25 tys. patentów, czyli zakładam że ich przybywa. Potencjalnie chętnych do żeglowania po Zalewie byłoby więcej niż kilkuset. Musi być jednak rynek - parking dla auta, oferta czarteru, mariny z infrastrukturą, gastronomia, obsługa...

więcej żeglarskich miejsc = więcej żeglarzy (ktoś pojedzie ze znajomymi i złapie bakcyla) = większy żeglarski rynek = biznes i podatki = więcej inwestycji w żeglarską infrastrukturę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Znacznie więcej żeglarzy niż kanał przyciągnęła by prosta zmiana przepisów - zmiana Zalewu Wiślanego z wód morskich na śródlądowe.

Ale wtedy paru urzędników straci pracę, a Urząd Morski trochę waaadzy. :evil:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 14:22 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
fikcyjny napisał(a):
Potencjalnie chętnych do żeglowania po Zalewie byłoby więcej niż kilkuset.

Niby mosz recht, ale.......
Jak to przetłumaczyć Skipciowi??????

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 14:29 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Znacznie więcej żeglarzy niż kanał przyciągnęła by prosta zmiana przepisów - zmiana Zalewu Wiślanego z wód morskich na śródlądowe.

Ale wtedy paru urzędników straci pracę, a Urząd Morski trochę waaadzy. :evil:


Dlaczego? Abstrachując od urzędników, śródlądowi mogą pływać po Zalewie. Patent żeglarski to dowolne jachty na wodach środlądowych, oraz żeglowanie po morzu do 2 mil morskich od brzegu. Zalew się łapie. Za to już ostrożniej, bo to większe niż Śniadrwy, więc akurat uznanie to za wody morskie wymusza większy respekt.

Zacytuję coś:

"Wielu żeglarzy uważa, że żeglowanie po Zalewie Wiślanym jest bardzo dobrym wstępem do żeglugi po morzu. Jeśli jesteś żeglarzem śródlądowym ale znudziły Ci się już zatłoczone Mazury i kusi Cię „zapach słonej wody”, Zalew Wiślany jest właśnie tym akwenem który pozwoli Ci łagodnie przenieść się ze śródlądzia na morze."


http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/zalewis/zalewis.htm

"To znakomity akwen dla tych śródlądowych żeglarzy, którzy mają już dosyć pływania po śródlądziu i myślą o wyjściu na szersze wody. Zalew Wiślany to dobre przedszkole morskiej żeglugi. Spore odległości, długohalsowa żegluga. Konieczność czytania mapy i locji. Korzystanie z gps przy zamgleniu lub gorszej widoczności. Morskie oznakowanie portów i torów wodnych, pławy, światła, stawy... Wreszcie, to możliwość rejsu z pierwszym, jakże ekscytującym „nocnym” wejściem do portu.

”Morskość” Zalewu spowodowała jego wieloletnią blokadę dla żeglarzy. Śródlądowcy kiedyś nie mieli tu wstępu (przypominam – dzisiaj można tu swobodnie żeglować jachtami śródlądowymi), zaś dla żeglarzy mających jachty morskie po uporaniu się z „papierkologią” na Zalewie było zbyt ciasno, gdy obok mieli Zatokę Gdańską i Bałtyk. Duży problem stanowiła także i stanowi niewielka głębokość Zalewu, i ciągłe spłycanie portów i torów wodnych. Swobodnie się tu żegluje jachtem o zanurzeniu nie przekraczającym jednego metra. Z kolei te niewielkie głębokości przy błyskawicznej zmianie pogody powodują powstawanie krótkiej, stromej fali, która potrafi dokuczyć nawet opływanym żeglarzom."


http://www.zalewwislany.pl/zalew-wislany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 15:00 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
fikcyjny napisał(a):
Duży problem stanowiła także i stanowi niewielka głębokość Zalewu, i ciągłe spłycanie portów i torów wodnych. Swobodnie się tu żegluje jachtem o zanurzeniu nie przekraczającym jednego metra.


Czy ten cytat odpowiada realiom na ZW?

Prosze o zdanie znawcow.
Na pierwszy rzut okiem jest to istotnie ograniczenie dla zainteresowanych odwiedzeniem Zalewu Wislanego.
Dla srodladowaych zbyt niebezpiecznie, dla morskich za plytko (z wyjatkiem toru wodnego do Elblaga).

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Do znawców się na pewno nie zaliczam, ale pływałem po Zalewie. Z pewnością zanurzenie może być większe niż metr, choć uważać trzeba. Kłopotliwsze są sieci, często rozstawione rzędami w taki sposób, że trudno określić początek i koniec poszczególnych, i slalomuje się na łut szczęścia. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 15:49 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
"Średnia głębokość to 1–1,5 m, a im dalej na południe, tym płycej. Wyjątkiem jest tor wodny Zalew–Elbląg. Na odcinku Zatoki Elbląskiej gwarantowana głębokość toru to 2,2 m, dalej na rzece Elbląg 3,5-4 m. Porty na Zatoce są małe, ze słabo rozwiniętą infrastrukturą wodniacką. [tu akurat się poprawiło - projekt Pętla Żulawska - ale jet jeszcze sporo do zrobienia] .


Południowe porty Zalewu:
Największym portem regionu jest Suchacz, dostępny dla jachtów o zanurzeniu do 1,5 m. Pozostałe porty są dostępne dla jachtów o mniejszym zanurzeniu – Nadbrzeże (1,2 m), Kamienica Elbląska (1,2 m.), Jagodna (0,8 m)."

"Chcąc skierować się z głównego toru wodnego Zalewu do portów, należy trzymać się torów podejściowych i kierować się na nabieżniki. Jest to praktyka znana żeglarzom morskim, ale może stanowić novum dla wodniaków i żeglarzy śródlądowych."


http://mdwe70.pl/web/aplikacja/index.php?id=przewodnik&str=39&lang=pol

Obrazek

I akurat tor do Elbląga by pogłębiono. Więcej jachtów na Zalewie to więcej motywacji na pogłębianie torów wodnych i wejść do portu.

"Po stronie rosyjskiej Zalew Kaliningradzki łączy się z Morzem Bałtyckim poprzez Cieśninę Piławską, zwaną również Rynną Bałtyjską (Rinna Bałtiskaja) i Kanałem Morskim (Morskoj Kanał). To właśnie owa cieśnina jest najgłębszym akwenem na Zalewie. Władze rosyjskie utrzymują jej głębokość na poziomie 10,5 do 11 m, co powodowane jest celami handlowymi i militarnymi."


Andrzej Kolod napisał(a):
Dla srodladowaych zbyt niebezpiecznie, dla morskich za plytko (z wyjatkiem toru wodnego do Elblaga).


Śródlądowi mają tu szanse nauki, nim wypłyną na morze. Z pełną świadomością, że to już nie jeziora (ale jeszcze nadal nie morze). Jest oznakowanie morskie, granica państwowa, latarnia morska, pławy... mini-morze w pigułce, a do lądu niedaleko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL