Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 03:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sty 2016, o 23:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
martinez98 napisał(a):
A co jak ktoś zacznie chorować i z 3 osób zrobi się... dwie, jedna?

No wiesz... czasem ludzie tam żeglują w pojedynkę, i nie tylko tam.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: Węzełek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2016, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
martinez98 napisał(a):
A co jak ktoś zacznie chorować i z 3 osób zrobi się... dwie, jedna? co jeśli jakaś awaria się przydarzy co w przypadku Polonusa jest niestety możliwe? Ja absolutnie poważnie pytam.


Czekaj...
Chcą płynąć więc co mają zrobić ?
Jak czytam i rozumiem - jest ich tylu ilu jest - znaczy trójka - i mają wybór jak Adam Ewę w raju.
Znaczy muszą w trójkę doprowadzić Polonusa do kraju.
Z tego co rozumiem i czytam, to brak jest jakoś tłumu chętnych do dodatkowego składu załogi czy tez źle mi się wydaje .... ?
Chyba, że jest coś o czym nie jest napisane lub Ty chciałbyś ich wspomóc...
Coś napisałem lub zrozumiałem źle ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ja zrozumialem, ze we trojke musza nie do kraju, lecz przez Drake-a.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Problem z "małym składem" rozumiem tak:
- nie są oni pasjonatami samotnej źeglugi, nie przygotowywali siebie ani jachtu;
- wachty w tamtej okolicy to nie to samo co na M. Sródziemnym, 4 godziny to moźe być naprawdę ogromnie dużo.
- zakładam, że awarie się nie zdarzą, lecz kciuki trzymać trzeba, choćby za zdolność trójki, czy moźe dwójki, do poprowadzenia jachtu...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Ostatnio edytowano 17 sty 2016, o 10:30 przez Janna, łącznie edytowano 2 razy
poprawiłam edycję i usunęła dubel



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 09:42 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Szkoda że autopilota,lub samosteru nie ma. Wtedy bym z zazdrością patrzył nawet na 2-os załogę. 8 godzin snu na dobę to optymistycznie policzone bo nie wierzę że się uda. W dodatku nawarstwiające sie zmęczenie, chłód i wilgoć. Nie doczytałem czy jest ogrzewanie, ciepła woda...

_________________
Ave Ja
"Bądź dzielny T.G." - jestem Przyjacielu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
martinez98 napisał(a):
[(...)ja bym pewnie taki 3 osobowy skład uznał za minimum. (...)

Toteż i ja go nie uznaję za maksimum :)
Awarii nie biorę pod uwagę z prostej przyczyny - w wypadku jakiejkolwiek poważnej awarii jest kompletnie nieistotne, czy na pokładzie jest trzy, czy pięć osób (choć można by uznać, że mniejsza liczba może być pod pewnymi względami korzystniejsza :) ).
Natomiast do żeglugi uważam, że trzy osoby w zupełności wystarczą.
Czy osiem godzin realne? To już dużo zależy od pogody. W gorszej raczej mało realne, w nieco lepszej są szanse.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Andrzej, ja wiem. I przypominam, że w cytacie była też Arktyka :) poza tym oczywistym jest, że wyjściowe założenia koryguje pogoda - a w złej gdziekolwiek 4 godziny na sterze to katorga, więc trzeba to zmienić. Nadal, przy tym układzie są dwie osoby "na nogach", a to nie marwoj więc ustalenia są elastyczne... Nic nie stoi na przeszkodzie, aby te dwie zmieniały się co godzina nawet. Chodzi o to, aby trzecia miała możliwie nieprzerwany odpoczynek (o co wystarczająco ciężko w polarnych szerokościach w lecie, niektórzy naprawdę nie potrafią spać za dnia..).

Ja nie mówię, że to proste. Ja mówię, że jest całkowicie wykonalne... (Btw. Przy pięciu osobach na pokładzie układ wyglądałby podobnie, więc nie byłoby żadnej różnicy...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam. Jeżeli można, to jak oceniacie stan jachtu? Czy budzi w Was jakieś szczególne wątpliwości (obawy)?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Colonel dobrze prawi.
Moniu oczywiście do żeglugi - inna sprawa, ale to IMHO nie rejs rekreacyjny. Dla mnie wciąż akcja ratunkowa. Ok nie było tych pytań. W zasadzie znów nie wiemy jakie mają plany i jak to wszystko w rzeczywistości tam wygląda na pokładzie, ale tutaj teorie każdy ma swoją. Poczekajmy na jakiekolwiek wieści o planach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Płynęliśmy kiedyś we dwóch przez Atlantyk. Armator nad naszym losem się zlitował i napisał, że przyśle nam trzeciego...

Reakcja kolegi: przyśle nam jakiegoś palanta i jeszcze trzeba będzie go pilnować... niech spier....

A tam jest trzech dobranych i sprawdzonych :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 5: cine, Maar, Moniia, zbigandrew, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:27 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Moniia napisał(a):
w wypadku jakiejkolwiek poważnej awarii jest kompletnie nieistotne, czy na pokładzie jest trzy, czy pięć osób
Mnie się wydaje, że wyrażając ten i inne poglądy oderwałaś się od rzeczywistości :oops:
Z życia: rozdarcie sztaksla, rozdarcie grota, złamanie bomu, zaczepienie bomu grota o baksztag (i wszystkie ręce na pokładzie do bezana na wiatr), wciąganie na maszt, wiadrowanie zenzy przy awarii pompy, przelewanie/przepompowywanie paliwa, wyrzucenie tratwy za burtę, kręcenie korbą silnika, desant na ląd - zdecydowanie łatwiej wykonac przy załodze 5-osobowej niż przy 3-osobowej (tu nie piję do załogi Polonusa, lecz do Twojego wpisu). Monia, weź Ty się zastanów czasem parę razy zanim coś wyślesz, bo przejdziesz do historii polskiego żeglarstwa i za parę lat ktoś dzióbnie nosem mówiąc "przecież Monia tak napisała" :kiss:
PS. I uśmiechnij się, do jasnej cho.... :D


-----
Stara Zientara napisał(a):
Płynęliśmy kiedyś we dwóch przez Atlantyk. Armator nad naszym losem się zlitował i napisał, że przyśle nam trzeciego.
Opcja bardzo mi się podoba :oops: Dronem? :rotfl:


Ostatnio edytowano 17 sty 2016, o 10:49 przez 666, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor 666 otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Stara Zientara napisał(a):
Płynęliśmy kiedyś we dwóch przez Atlantyk. Armator nad naszym losem się zlitował i napisał, że przyśle nam trzeciego...

Reakcja kolegi: przyśle nam jakiegoś palanta i jeszcze trzeba będzie go pilnować... niech spier....

A tam jest trzech dobranych i sprawdzonych :)


Czym plyneliscie? W passatach, jak mniemam? Wyplynwliscie jak mniemam z Kanarow (czy okolic), dobrze przygotowanym jachtem. Mieliscie oplacone bilety, wynagrodzenie i zaopatrzenie, jak rozumiem? Kolega tez zawodowiec, jak mniemam? Przed wyplynieciem jak mniemam mogles kupic wszysto czego brakuje, albo zrezygnowac z plyniecia, jak jacht nie spelnial Twoich wymogow bezpieczenstwa. Nawet jak sie pomylilem w polowie, to i tak to zupelnie inne okolicznosci.

Tutaj mamy mimo wszystko przypadkowa ekipe. CHYBA razem wczesniej nie plywali (nie wszyscy przynajmniej, tak wynika z kontekstu), nie moga skoczyc do marketu po piwo w puszkach, zaglownia nie naprawi im zagla, autipilot sie wyokretowal, a Drake passatami z baksztagu nie rozpieszcza.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Moniia napisał(a):
Natomiast do żeglugi uważam, że trzy osoby w zupełności wystarczą.
Czy osiem godzin realne? To już dużo zależy od pogody. W gorszej raczej mało realne, w nieco lepszej są szanse.


Popatrzyłem jeszcze raz na aktualne warunki i prognozy.
Ta "nieco lepsza" oznacza wiatr 20-25kn i temperaturę około zera rosnącą do +5 na wysokości Falklandów. 0st przy wietrze 10m/s i wilgotności powyżej 90% to odczuwalna -18st C. +5st i wiatr 25kn to koło -12st odczuwalna.
Sternik bedzie musiał schodzić pod pokład raczej cześciej niż co godzinę.
Fajnie że przez 3 miesiące się zaaklimatyzowali, ale i tak lekko nie będzie.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
j.666 napisał(a):
Moniia napisał(a):
w wypadku jakiejkolwiek poważnej awarii jest kompletnie nieistotne, czy na pokładzie jest trzy, czy pięć osób
Mnie się wydaje, że wyrażając ten i inne poglądy oderwałaś się od rzeczywistości :oops:
Z życia: rozdarcie sztaksla, rozdarcie grota, złamanie bomu, zaczepienie bomu grota o baksztag (i wszystkie ręce na pokładzie do bezana na wiatr), wciąganie na maszt, wiadrowanie zenzy przy awarii pompy, przelewanie/przepompowywanie paliwa, wyrzucenie tratwy za burtę, kręcenie korbą silnika, desant na ląd - zdecydowanie łatwiej wykonac przy załodze 5-osobowej niż przy 3-osobowej (tu nie piję do załogi Polonusa, lecz do Twojego wpisu). Monia, weź Ty się zastanów czasem parę razy zanim coś wyślesz, bo przejdziesz do historii polskiego żeglarstwa i za parę lat ktoś dzióbnie nosem mówiąc "przecież Monia tak napisała" :kiss:


To aby nie przeszło w formie tu zaprezentowanej (bo jak widać przedpiśca ironii nie zrozumie, jak się jej nie podpisze...) to informuję, że nie uważam tego co powyżej za "poważne awarie". To rzeczy, które na jachtach się zdarzają.

Poważną awarię mam na myśli, myśląc o takiej która powoduje niemożność kontynuowania lub znaczące spowolnienie planowanego rejsu i KTÓREJ USUNIECIE SIŁAMI ZAŁOGI (nieważne, jak licznej) jest niemożliwe.
I ironicznie zaznaczyłam dalej (dla dalej nie rozumiejących - ze względu na ograniczoność zapasów na jakimkolwiek jachcie), że mniejsza ilość załogi w takim przypadku może być nawet korzystna...

Ale oczywiście można czytać to literalnie, nie bronię. Tylko ktokolwiek będzie powoływał się na tą ironiczną wypowiedź udowodni tylko, że nie rozumie ironii...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: meping, wolnym
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:51 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 808
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 474
Otrzymał podziękowań: 462
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
Moniia napisał(a):
(o co wystarczająco ciężko w polarnych szerokościach w lecie, niektórzy naprawdę nie potrafią spać za dnia..).

No nie przesadzajmy z tym "wiecznym dniem".
To są w porywach szerokości geograficzne Sztokholmu, a po 1 -2 dniach płynięcia na północ, takie nasłonecznienie jak w PL latem.
Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
j.666 napisał(a):
(...):
PS. I uśmiechnij się, do jasnej cho.... :D

(...):


Uśmiecham się cały czas. Jak widać po twoich postach, nie zauważasz.
Nie będę emotikonów wszędzie wstawiała.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
Czym plyneliscie? W passatach, jak mniemam? Wyplynwliscie jak mniemam z Kanarow
Źle mniemasz.
Jachtem regatowym przygotowanym do żeglugi z załogą 10-osobową w zimie przez północny Atlantyk.

Miami - 16 lutego, Świnoujście - 23 kwietnia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
j.666 napisał(a):
Monia, weź Ty się zastanów czasem parę razy zanim coś wyślesz, bo przejdziesz do historii polskiego żeglarstwa i za parę lat ktoś dzióbnie nosem mówiąc "przecież Monia tak napisała"
Szkoda, Jacku, że Ty wcześniej nie przeszedłeś do historii polskiego żeglarstwa. Takie piękne listy mógłbym swego czasu wysyłać:

Do Chichestera: Ser, nie płyń samotnie, bo Jacek powiedział, że może Ci się bom grota zaczepić o baksztag.
Do Blytha: Ser, nie płyń samotnie, bo Jacek powiedział, że może będziesz musiał wybierać wiadrem wodę z zęzy.
Do Knox-Johnstona: Robin (jesteśmy na Ty), nie płyń samotnie, bo Jacek powiedział, że może Ci się sztaksel podrzeć.
Do Baranowskiego: Krzyś, ocipiałeś? Nie płyń samotnie, bo Jacek powiedział, że może Ci się bom złamać.

No, troszkę przesadziłem z tą listową grzecznością i kindersztubą. Chichester i Blyth przed rejsem jeszcze nie byli Serami. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 9: AIKI, meping, Moniia, RRumpel, Stara Zientara, tomasz piasecki, wolnym, zbigandrew, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 10:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Stara Zientara napisał(a):
plitkin napisał(a):
Czym plyneliscie? W passatach, jak mniemam? Wyplynwliscie jak mniemam z Kanarow
Źle mniemasz.
Jachtem regatowym przygotowanym do żeglugi z załogą 10-osobową w zimie przez północny Atlantyk.

Miami - 16 lutego, Świnoujście - 23 kwietnia.


To przynajmniej szybko :mrgreen:

Scampi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
soko napisał(a):
Moniia napisał(a):
(o co wystarczająco ciężko w polarnych szerokościach w lecie, niektórzy naprawdę nie potrafią spać za dnia..).

No nie przesadzajmy z tym "wiecznym dniem".
To są w porywach szerokości geograficzne Sztokholmu, a po 1 -2 dniach płynięcia na północ, takie nasłonecznienie jak w PL latem.
Pozdrawiam Krzysztof


Od mniej więcej czterech godzin* ciemności na King George's Island do 6 na wysokości Port Stanley. Ja nie mówię o niezachodzącym słońcu, do tego musisz być POZA kołem podbiegunowym. Ja mówię o długim dniu. Który oznacza, że większość załogi musi spać za dnia...

*bezpiecznie liczyć godzina po zachodzie do godziny przed wschodem. I bardziej na południe, tym więcej... Zachód słońca o 2.14, wschód jutro o 7.50 nad Arctowskim... Zupełnie jak u nas :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
Scampi?
Scamp... skrzyżowanie omegi z okrętem podwodnym. :rotfl:


Ale wtedy nam wcale nie było do śmiechu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:10 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Jak zmęczony to i w południe zaśnie, pozatym pod pokladem trochę ciemniej niż w kokpicie ;-)

_________________
Ave Ja
"Bądź dzielny T.G." - jestem Przyjacielu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Wpis Tomka na fb sprzed 4h:

Będziemy chcieli ruszyć w drogę. Dzisiaj o dziewiętnastej czasu polskiego. Do zobaczenia w Polsce :) Na razie od wodowania - cykl wacht kotwicznych...

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tak, Scamp (literowka). Ogladalem go w Gdyni. Ponoc potrafi 18knt latac. Frajda...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:15 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Historia polskiego żeglarstwa jest otwarta.... Niejeden zdąży.

Istotne w 3 osobowej załodze, na długim przelocie jest system wacht.
Osobiście stoję na stanowisku, aby wyjściowo był ustalony precyzyjnie.
Moja propozycja (wyłącznie jako materiał do dyskusji):
1. 00-03 M+Sa
2. 03-06 Sa+Se
3. 06-09 Se+M
4. 09-12 M+Sa
5. 12-15 Sa+Se
6. 15-18 Se+M
7. 18-21 M+Sa
8. 21-00 Sa+Se
9. 00-03 Se+M
10. 03-06 M+Sa
....
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: 666
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:30 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zbieraj napisał(a):
Takie piękne listy mógłbym swego czasu wysyłać
A do Alaina Colas i Erica Tabarly wysłałeś, czy nie?


-----
vaginal napisał(a):
Istotne w 3 osobowej załodze, na długim przelocie jest system wacht. Osobiście stoję na stanowisku, aby wyjściowo był ustalony precyzyjnie. Moja propozycja:
1. 00-03 M+Sa
2. 03-06 Sa+Se
3. 06-09 Se+M
4. 09-12 M+Sa
5. 12-15 Sa+Se
6. 15-18 Se+M
7. 18-21 M+Sa
8. 21-00 Sa+Se
9. 00-03 Se+M
10. 03-06 M+Sa
I teraz szybko do PZŻ, żeby to zatwierdził :rotfl:

BTW (abstrahując od Polonusa, taki off-topic) od tradycyjnego 4-godzinnego (i do tego jeszcze z dzieloną wachtą poobiednią) wolę właśnie jak napisałeś system 3-godzinny i lubię podział:
0200-0500
0500-0800
0800-1400
1400-1700
1700-2000
2000-2300
2300-0200
0740, 1340, 1940 posiłki (+ w nocy sami sobie) - jak do tej pory sami zadowoleni :kiss:


Ostatnio edytowano 17 sty 2016, o 11:37 przez 666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:30 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Tomek Mysłowice napisał(a):
Jak zmęczony to i w południe zaśnie, pozatym pod pokladem trochę ciemniej niż w kokpicie ;-)


PAC!
Poza tym.
Już Ci "alkochol" odpuściłem, bo był cytowany.

Sprawdzaj pisownię, jeśli nie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13163
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
Ponoc potrafi 18knt latac. Frajda...
Nasz rekord był 23 chwilowej (na zjeździe z fali na Biskajach)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:36 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj !


Hihi, to już im wachty będziemy planować? :rotfl: To może jeszcze menu... :mrgreen:
I gdzie ( i z kim ) ma spać :rotfl: :rotfl: :rotfl:

pozdrawiam
Lech



Za ten post autor Pasat otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 11:37 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Chciałem poprawić ale nie mogłem edytować postu. Moderator to może zrobić ;-)

_________________
Ave Ja
"Bądź dzielny T.G." - jestem Przyjacielu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL