Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 17:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sty 2016, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Dar_bob_63 napisał(a):
Leszek napisał(a):
zbigandrew napisał(a):
Leszku, jak czytasz jakiś tekst, to udaje Ci się wykryć w nim ironię?
Zbigniewie, zazwyczaj tak. Bez urazy. Pozdrawiam.


No to teraz znów ci się nie udało :

Załącznik:
Ironia wredna .jpg
Darku, co za strata. Przykro mi.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 03:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Dobry wieczór! Chociaź w Polsce głęboka noc... Jesteśmy w Puerto Wilims, przycumowani, do opisanego wcześniej , bodaj przez Zgrzyba, wraku/przystani.
Poczytaliśmy forumowe posty...
Dziękujemy wszystkim tym, którzy byli myślami z nami, gdy we trójkę pokonaliśmy przeszło osiemset mil w drodze z Arctowskiego na kontynent. Współczujemy wszystkim tym, którzy powielali, kolportowali kłamliwe posty. Po owocach ich poznacie...
Jaki był cel akcji "Uratuj Polonusa"?
Jacht został naprawiony, zwodowany, doprowadzony do cywilizacji! Cel akcji zstał osiągnięty!
Dopłynęliśmy do kontynentu, mimo, że zamiast paliwa, mieliśy szlam - ropę zmieszaną z wodą. Dopłynęliśmy mimo, że postradaliśmy śrubę... Jacht zdał egzamin! Zawiodło jedynie paliwo i mocowanie śruby. A wszystko to,odbyło się z werwą, z radością, z optymizmem! Kiedy obejrzeliśmy film z go pro, na którym zobaczyliśmy, że na wale nie mamy śruby - jedynie uśmialiśmy się serdecznie :)
Po tych wszystkich, blisko trzymiesięcznych trudach, coś takiego mogło by nas zaskoczyć? Zmartwić? Osłabić? Takich pięciu, jak nas trzech, to nie ma ani jednego :) Selma, Piotrek, zachowali się wspaniale! Pewnie dalibyśmy radę sami, ale trwało by to dwa razy dłużej! Selma poświęciła dwanaście godzin swojego rejsu, że by pewnie, bezpiecznie odholować nas do Puerto Wiliams... Chwała im! Są wielcy!
Na forum widzę na nasz temat chlew... Ale wiecie co? CI którzy nas znają, którzy z nami pływali, którzy z nami biesiadowali wiedzą jak czytać te forumowe rewelacje...
Ci żądni krwi.... Chcecie porozmawiać o FAKTACH? Mam internet. Jestem do Waszej dyspozycji! Zadawajcie pytania.... Ja teź mam kilka pytań....

Seba nie wdawał się w forumowe potyczki, bo to nie ma sensu... Słowo, przecowko słowu... PO OWOCACH ICH POZNACIE!

"Jestem w raju, żaden tłum nie dotarł nigdy na mój szczyt
jestem w raju, gdzie spokojny słyszysz krwi i myśli rytm..."

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 5: katarzyna miła, Mir, peter, Wojtek F., Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Gratuluję powrotu!
A skoro zachęcasz do pytań to chętnie (spróbuję porządku chronologicznego):
1.Czy pomysł na wodowanie pd początku zakładał pomoc innych jednostek, jeśli nie to jaki był w zalozeniu?
2. Czy to prawda, że część z Was miała zakaz wstępu do Stacji? Jeśli tak, to dlaczego?
3. Jak to się stało, że silnik pracował na tym paliwie w Zatoce a potem przestał?
4. Czy i jaki był plan na wypadek niepowodzenia i konieczności ewakuacji załogi?
5. Kiedy okazało się że nie macie śruby?

Masz pięć pytań, na które brak odpowiedzi budził chyba największe emocje.


Wysłane z telefonu Sony. Nektóre słowa mogły zostać zapisane poprawnie

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 07:52 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
sailhorse napisał(a):
3. Jak to się stało, że silnik pracował na tym paliwie w Zatoce a potem przestał?

Na to pytanie to nawet ja mogę odpowiedzieć:
Zanieczyszczone paliwo nie zatrzmuje silnika od razu po odpaleniu. W czasie pracy zanieczyszczenia odkładają sie w układzie (filtry, pompy, wtryski itd.) aż w końcu powodują zatrzymanie silnika.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 08:05 

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 13:54
Posty: 137
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
6. Jak ogólnie przebiegał rejs , warunki itp. ... jak ułożyliście wachty ?

Czy poza śrubą , wyszły jakieś inne problemy techniczne ?

A przede wszystkim Bardzo Wam gratuluję ! Dokonaliście czegoś niezwykłego .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
7. Trwa zbiórka wspierająca powrót Marcina i Tomka. Jak sobie wyobrażacie powrót, kiedy planujecie pakowanie bagażu i zejście z Polonusa ?

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 08:22 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sajmon, gratulacje! Przekaz koniczecznie Marcinowi i Sebie!
Moje pytanie merytoryczne i pretensja jednoczesnie: czemu tak dlugo zwlekacie z publikacja fotek pieknych miejscowych kobiet? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 08:58 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
sailhorse napisał(a):
1.Czy pomysł na wodowanie pd początku zakładał pomoc innych jednostek, jeśli nie to jaki był w zalozeniu?
2. Czy to prawda, że część z Was miała zakaz wstępu do Stacji? Jeśli tak, to dlaczego?
3. Jak to się stało, że silnik pracował na tym paliwie w Zatoce a potem przestał?
4. Czy i jaki był plan na wypadek niepowodzenia i konieczności ewakuacji załogi?
5. Kiedy okazało się że nie macie śruby?

Szóste:
6. Przez co filtrowaliście paliwo wlewając je do zbiorników jachtu (np. sitko w lejku, inny sposób)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
j.666 napisał(a):
6. Przez co filtrowaliście paliwo wlewając je do zbiorników jachtu (np. sitko w lejku, inny sposób)?


Chyba nie byli takimi laikami żeby nie widziec co leją. Moje zdanie jest takie że woda w paliwie mogła się znaleźć przez kondensację w zbiorniku. Przez rok łodka stała na brzegu wkopana w ziemię z ogrzewanym przez słońce kadłubem. Tu paruje tam się skrapla itd.
Ja z beczki 200l stojacej pod wiatą wylałem 4 litry wody po zimie :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Micubiszi napisał(a):
Przez rok łodka stała na brzegu wkopana w ziemię z ogrzewanym przez słońce kadłubem. Tu paruje tam się skrapla itd.
Micuś włącz myślenie.
Po pierwsze primo - w zbiorniku Polonusa od roku nie było paliwa, bo chłopaki z "Castillo" wypompowali je w trosce o bezpieczeństwo ekologiczne, zanim ściągnęli jacht na wodę.
Po drugie primo - w tych antarktycznych letnich upałach chwilami przekraczających plus 5 C olej napędowy nic tylko paruje i się skrapla, paruje i się skrapla. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
7. Poproszę o zdjęcia uszkodzeń kadłuba PRZED i PO zakończeniu prac spawalniczych.
Jak wyglądał proces przygotowania do spawania? KTO SPAWAŁ? - jakim urządzeniem? - z użyciem jakich materiałów? - z jakiego źródła prądu korzystaliście? - z jakich gazów osłonowych? - jaka była dostępność uszkodzeń? - pozycje spawalnicze? - jak sobie poradziliście z wysłonięciem strefy spawania? - co z wilgocią w okolicy spoiny? - zabezpieczenie przed pożarem? Czy prowadziliście prace spawalnicze wewnątrz kadłuba? - Jeśli tak, to jak sobie poradziliście z zadymieniem, oraz dostawą świeżego powietrza dla spawacza?
Czy wymieniliście cały bryt poszycia 5x1m w jednym kawałku, jak to było mówione w ubiegłym roku, czy tylko fragmenty? Ile czasu Wam to zajęło?

Czy napotkaliście na jakieś problemy, a jeśli tak, to jak sobie z nimi poradziliście?

Anka

_________________
Wiosna


Ostatnio edytowano 28 sty 2016, o 09:48 przez taka_jedna, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Micuś ma rację. To normalne zjawisko, które występuje także w naszym klimacie. Dlatego jesienią/wiosną/zimą fachowcy zalecają utrzymywanie możliwie dużo paliwa w zbiorniku samochodu.

Do pustego zbiornika wraz z powietrzem dostaje się wilgoć, która później przy zmianie temperatury skrapla się na jego ściankach i spływa na dno. Przez rok nawet w zamkniętym zbiorniku poprzez odpowietrznik następowała wymiana powietrza w wyniku jego rozszerzalności cieplnej - czyli dostawała się do niego porcja nowego powietrza wraz z wilgocią itd. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 09:46 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ale przecież przed rozpoczęciem wodowania rozkręcali wszystkie mechanizmy, to układ paliwowy chyba też? (filtry?) - większość wody ze zbiornika powinna przy tym wylecieć, skoro jacht stał +/- pionowo?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 09:51 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
taka_jedna napisał(a):
7. Poproszę o zdjęcia uszkodzeń kadłuba PRZED i PO zakończeniu prac spawalniczych.
Jak wyglądał proces przygotowania do spawania? KTO SPAWAŁ? - jakim urządzeniem? - z użyciem jakich materiałów? - z jakiego źródła prądu korzystaliście? - z jakich gazów osłonowych? - jaka była dostępność uszkodzeń? - pozycje spawalnicze? - jak sobie poradziliście z wysłonięciem strefy spawania? - co z wilgocią w okolicy spoiny? - zabezpieczenie przed pożarem? Czy prowadziliście prace spawalnicze wewnątrz kadłuba? - Jeśli tak, to jak sobie poradziliście z zadymieniem, oraz dostawą świeżego powietrza dla spawacza?
Czy wymieniliście cały bryt poszycia 5x1m w jednym kawałku, jak to było mówione w ubiegłym roku, czy tylko fragmenty? Ile czasu Wam to zajęło?

Czy napotkaliście na jakieś problemy, a jeśli tak, to jak sobie z nimi poradziliście?

Anka

UDeT z PIPą na spółkę :rotfl: i PeeReSem :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: staniszewski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Czy została definitywnie zdiagnozowana praprzyczyna wypadku Polonusa ?/ Co było powodem kłopotów z gasnącym silnikiem/. Rok temu poświęciliśmy kupę czasu na rozgryzanie tego tematu , a teraz dalej totalna cisza w tej materii.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 10:38 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 23:51
Posty: 312
Podziękował : 149
Otrzymał podziękowań: 81
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
markrzy napisał(a):
Czy została definitywnie zdiagnozowana praprzyczyna wypadku Polonusa ?/ Co było powodem kłopotów z gasnącym silnikiem/. Rok temu poświęciliśmy kupę czasu na rozgryzanie tego tematu , a teraz dalej totalna cisza w tej materii.


W którymś polonusowym wątku była mowa o cumie, chyba od pontonu, wkręconej w śrubę.

_________________
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)



Za ten post autor mkonst otrzymał podziękowania - 3: Colonel, markrzy, redgrist
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
mkonst napisał(a):
była mowa o cumie



nie widziałem tego......

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 11:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
taka_jedna napisał(a):
Jak wyglądał proces przygotowania do spawania? KTO SPAWAŁ? - jakim urządzeniem? - z użyciem jakich materiałów? - z jakiego źródła prądu korzystaliście? - z jakich gazów osłonowych? - jaka była dostępność uszkodzeń? - pozycje spawalnicze? - jak sobie poradziliście z wysłonięciem strefy spawania? - co z wilgocią w okolicy spoiny? - zabezpieczenie przed pożarem? Czy prowadziliście prace spawalnicze wewnątrz kadłuba? - Jeśli tak, to jak sobie poradziliście z zadymieniem, oraz dostawą świeżego powietrza dla spawacza?



Skrzywienie zawodowe ???? :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
taka_jedna napisał(a):
7. Poproszę o zdjęcia uszkodzeń kadłuba PRZED i PO zakończeniu prac spawalniczych.
Jak wyglądał proces przygotowania do spawania? KTO SPAWAŁ? - jakim urządzeniem? - z użyciem jakich materiałów? - z jakiego źródła prądu korzystaliście? - z jakich gazów osłonowych? - jaka była dostępność uszkodzeń? - pozycje spawalnicze? - jak sobie poradziliście z wysłonięciem strefy spawania? - co z wilgocią w okolicy spoiny? - zabezpieczenie przed pożarem? Czy prowadziliście prace spawalnicze wewnątrz kadłuba? - Jeśli tak, to jak sobie poradziliście z zadymieniem, oraz dostawą świeżego powietrza dla spawacza?
Czy wymieniliście cały bryt poszycia 5x1m w jednym kawałku, jak to było mówione w ubiegłym roku, czy tylko fragmenty? Ile czasu Wam to zajęło?

Czy napotkaliście na jakieś problemy, a jeśli tak, to jak sobie z nimi poradziliście?


Ty tak zupełnie serio?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
redgrist napisał(a):
taka_jedna napisał(a):
7. Poproszę o zdjęcia uszkodzeń kadłuba PRZED i PO zakończeniu prac spawalniczych.
Jak wyglądał proces przygotowania do spawania? KTO SPAWAŁ? - jakim urządzeniem? - z użyciem jakich materiałów? - z jakiego źródła prądu korzystaliście? - z jakich gazów osłonowych? - jaka była dostępność uszkodzeń? - pozycje spawalnicze? - jak sobie poradziliście z wysłonięciem strefy spawania? - co z wilgocią w okolicy spoiny? - zabezpieczenie przed pożarem? Czy prowadziliście prace spawalnicze wewnątrz kadłuba? - Jeśli tak, to jak sobie poradziliście z zadymieniem, oraz dostawą świeżego powietrza dla spawacza?
Czy wymieniliście cały bryt poszycia 5x1m w jednym kawałku, jak to było mówione w ubiegłym roku, czy tylko fragmenty? Ile czasu Wam to zajęło?

Czy napotkaliście na jakieś problemy, a jeśli tak, to jak sobie z nimi poradziliście?



Ty tak zupełnie serio?


Bardzo serio

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2015, o 17:28
Posty: 185
Lokalizacja: Głęboka wieś mazowiecka
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 132
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie jestem żądny krwi, ale są kwestie, które (nie tylko) mnie nurtują:

Co takiego nawywijaliście na Stacji, że jej pracownik prosi (w liczbie mnogiej, tj "prosimy"), żeby jej nie łączyć z projektem Polonus?
Czy prawdą jest, że zapomnieliście załodze Stacji podziękować?

Za komentarzami z pierwszej ręki: http://dompodbiegunem.pl/polonus-na-wodzie/

Maciek Raczkowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
taka_jedna napisał(a):
Bardzo serio


Wzieli blachę, spawarkę kilka elektrod, agregat pradotwórczy, młotek do obijania spoiny, maskę, szlifierke kątową i umiejętności spawania. Do tego mnóstwo entuzjazmu.
Doktoryzować się będą później ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowania - 3: redgrist, staniszewski, Węzełek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 12:24 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 23:51
Posty: 312
Podziękował : 149
Otrzymał podziękowań: 81
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
markrzy napisał(a):
mkonst napisał(a):
była mowa o cumie



nie widziałem tego......


Dobrze pamiętałem ze coś było:
viewtopic.php?f=39&t=23635&p=403796&hilit=%C5%9Brub%C4%99#p403786

inna sprawa czy to jest wiarygodna informacja (jakiś "świeży" jej autor).

_________________
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
mkonst napisał(a):
jakiś "świeży" jej autor)


faktycznie, ktoś założył nowy profil dla tej jednej informacji.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
taka_jedna napisał(a):
pozycje spawalnicze?


Hi hi hi Od przodu i od tyłu i z boku i na boku i na stojaco i na leżąco :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Węzełek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 12:32 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
I przeważnie spoiny pachwinowe :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Jako ciekawostka informacja wynaleziona w internecie.

POLONUS już bywał w Puerto Williams (i to razem z SELMĄ).
Zobaczcie meldunek z pokładu S/Y SELMA EXPEDITIONS:
08.01.2012:
Jesteśmy po odprawie w Puerto Williams, za godzinkę startujemy w kolejny rejs na Antarktydę. Koło nas znowu polski akcent - jacht POLONUS, oni również w tym samym kierunku.
W Puerto Williams sporo znajomych jachtów z różnych stron świata, trzeba odrobić zaległości towarzyskie:) Ale również sporo jachtów, które są po raz pierwszy w tych stronach.
/.../
Prognoza na Drake'a zmienna, będziemy się dostosowywać do warunków. Niezmiennie trzymajcie za nas kciuki:)
Tomek Łopata"

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
sailhorse napisał(a):
Gratuluję powrotu!
A skoro zachęcasz do pytań to chętnie (spróbuję porządku chronologicznego):
1.Czy pomysł na wodowanie pd początku zakładał pomoc innych jednostek, jeśli nie to jaki był w zalozeniu?
2. Czy to prawda, że część z Was miała zakaz wstępu do Stacji? Jeśli tak, to dlaczego?
3. Jak to się stało, że silnik pracował na tym paliwie w Zatoce a potem przestał?
4. Czy i jaki był plan na wypadek niepowodzenia i konieczności ewakuacji załogi?
5. Kiedy okazało się że nie macie śruby?

Masz pięć pytań, na które brak odpowiedzi budził chyba największe emocje.


Wysłane z telefonu Sony. Nektóre słowa mogły zostać zapisane poprawnie

Pierwotny pomysł, nie zakładał pomocy z zewnątrz. Maksymalna pomoc na którą liczyliśmy to PTS ze stacji.
Nie jest prawdą, jakoby ktoś miał zakaz wstępu do stacji. Jedynie w ostatni dzień kierownik nie pozwolił mi pójść do samolotu, pożegnać się z Arctowiakami. To było takie nasze dwuosobowe starcie rozłożone w czasie. Duży człowiek z małym urażonym eo i odrobiną władzy... Kiepskie połączenie. Mieliśmy osobisty zatarg, który nie wpływał na relacje z resztą załogi. Kto ciekaw - poczyta wiadomo gdzie :mrgreen:

Silnik pracował, bo na kotwicowisku paliwo było nie wzburzone. Po wypłynięciu, mniej więcej co pięćgodzin odstojnik był pełen szlamu, wody. Podziwiałem Sebe który sam już nie wiem ile razy rozbierał czyścił cały układ paliwowy. Potem na Drake nie było konieczności używania silnika. Gdy ponownie już na Beaglj odpaliliśmy silnik, okazało się że nie mamy śruby. Ale silnik działa już bez zarzutu, mamy partię paliwa w baniakach, które najwyraźniej jest wolne od zanieczyszczeń.

W przypadku niepowodzenia akcji zakładaliśmy powrot taką ścieżką mniej więcej, jaką wracają Janusz i Basia.Zakładaliśmy, że będzie to grudzien, początek grudnia. Dy to wszystko zaczęło się przeciągać znaleźliśmy się na ścieżce w jedną stronę. Każdy z trochę innych powodów, ale wspólny mianownik to w sposób nieubłagany kasa...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 2: martinez98, sailhorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Emill`76 napisał(a):
6. Jak ogólnie przebiegał rejs , warunki itp. ... jak ułożyliście wachty ?

Czy poza śrubą , wyszły jakieś inne problemy techniczne ?

A przede wszystkim Bardzo Wam gratuluję ! Dokonaliście czegoś niezwykłego .

Dzięki :)
Zasadniczo wachty ustawiliśmy dwugodzinne. Dwie za sterem, dwie na glebie w mesie w gotowości do pomocy, dwie godziny snu. W zależności od formy, pogody, temperatury, robiliśmy modyfikacje. W któryś dzień na przykład miałem nadwyżki energii, humoru, a co najważniejsze było mi ciepło (!!!!) trzasnąłem sobie dzisięć godzin za sterem. To był chyba jeden z dwóch dni, kiedy mieliśmy szanse odprężyć się, porozmawiać, pośmiać. No ale to już było w "cieplejszych" rejonach. Na początku na Brandsfield, ustać dwie godziny za sterem, to był "wyczyn" Koszmarnie marzną ręce (Seba uprzedzał, że tak będzie), jak się nie zabezpieczyć dowolnej jakości rekawice przemoczone. Fale wchodzące na pokład, ro iące nam prysznic, właśnie dla dłoni były najbardziej opresyjne. Po rzech dniach, na wachte ubierało się już "te mniej mokre" rękawiczki... Brrrr )
A teraz ciepło... :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dar_bob_63 napisał(a):
7. Trwa zbiórka wspierająca powrót Marcina i Tomka. Jak sobie wyobrażacie powrót, kiedy planujecie pakowanie bagażu i zejście z Polonusa ?

Jesteśmy pod oromnym wrażeniem takiego pomysłu, bardzo dziękujemy. Nie ma co owijać w bawełnę, że po ponad miesięcznym opóźnieniem wracamy do kraju troszke na zgliszcza.
Na razie próbujemy sie uporać z formalnościami. Szukamy optymalnego pomysłu na sposób powrotu do kraju.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Micubiszi napisał(a):
j.666 napisał(a):
6. Przez co filtrowaliście paliwo wlewając je do zbiorników jachtu (np. sitko w lejku, inny sposób)?


Chyba nie byli takimi laikami żeby nie widziec co leją. Moje zdanie jest takie że woda w paliwie mogła się znaleźć przez kondensację w zbiorniku. Przez rok łodka stała na brzegu wkopana w ziemię z ogrzewanym przez słońce kadłubem. Tu paruje tam się skrapla itd.
Ja z beczki 200l stojacej pod wiatą wylałem 4 litry wody po zimie :roll:

Seba sprawdził stan zbiorników przed tankowaniem. Paliwo z Arctowskiego to generalnie katastrofa...


Załączniki:
14539615453831435310584.jpg
14539615453831435310584.jpg [ 191.19 KiB | Przeglądane 3457 razy ]

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!

Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: martinez98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
taka_jedna napisał(a):
7. Poproszę o zdjęcia uszkodzeń kadłuba PRZED i PO zakończeniu prac spawalniczych.
Jak wyglądał proces przygotowania do spawania? KTO SPAWAŁ? - jakim urządzeniem? - z użyciem jakich materiałów? - z jakiego źródła prądu korzystaliście? - z jakich gazów osłonowych? - jaka była dostępność uszkodzeń? - pozycje spawalnicze? - jak sobie poradziliście z wysłonięciem strefy spawania? - co z wilgocią w okolicy spoiny? - zabezpieczenie przed pożarem? Czy prowadziliście prace spawalnicze wewnątrz kadłuba? - Jeśli tak, to jak sobie poradziliście z zadymieniem, oraz dostawą świeżego powietrza dla spawacza?
Czy wymieniliście cały bryt poszycia 5x1m w jednym kawałku, jak to było mówione w ubiegłym roku, czy tylko fragmenty? Ile czasu Wam to zajęło?

Czy napotkaliście na jakieś problemy, a jeśli tak, to jak sobie z nimi poradziliście?

Anka

Nie niewaj się, ale odpowiem skrótowo, bo to nie ma żadnego znaczenia w tej chwili. Spawał niejaki Jareck z Arctowskiegoi, migomatem w osłonie dwutlenku węgla. Spawane były wykryte chemicznie nieszczelności, tylko od zewnątrz, bez wymieniania fragmentow poszycia. Najwiekszym utrudnieniem byl wiatr. Radziliśmy sobie używając plandek oslaniających przed wiatrem.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 38  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL