Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 15:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 cze 2015, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
A Wy tak potraficie?


_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."



Za ten post autor Eryk otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Waldi_L_N, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Dobre :rotfl:

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Oczywiście ;), tyle tylko, że w taką pogodę nie noszę kamizelki, żeby się opalenizna równo rozkładała....

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Mój styl !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2015, o 21:40
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Oczywiscie :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2015, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja byłbym już odleciał, jak bym był taki nadęty jak ON. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2015, o 22:46 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Kazdy moze sie tego nauczyc. Tylko cwiczenia robia mistrza.


Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2015, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7476
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3737
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
I kilku kolegów za kamerą.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Odnośnie cumowania.
Na stronie Nektona jest zdjęcie http://www.nekton.webd.pl/nekton/historia/duze/35.jpg
Ktoś wie czemu go tak zaparkowano?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ależ on tam nie jest wcale przycumowany!
MJS

ps Może sprawdzali zanurzenie w przechyle 45 stopni?
...wynosi około metra jeśli się nie mylimy (ja razem z mjs ).

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 02:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
boSmann napisał(a):
Odnośnie cumowania.
Na stronie Nektona jest zdjęcie http://www.nekton.webd.pl/nekton/historia/duze/35.jpg
Ktoś wie czemu go tak zaparkowano?

Tonie "parkowanie" tylko jakieś próby przechyłowe raczej

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Cumuję dokładnie jak Pan z pierwszego filmu tylko zamiast kijkow używam zalogantow bywają równie drewniani

Wysłane z telefonu Sony. Nektóre słowa mogły zostać zapisane poprawnie

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Widzieliśmy podobny numer w Sassnitz w wykonaniu wielkiej niemieckiej czarterówki z Kroslin, obsadzonej załogą w postaci równie nadętego Pana i dwóch eleganckich, jadnakowo ubranych i zgrabnych hostess (chyba) :D

Panie z cumami gotowymi do założenia na dalby stały na rufie, pięknie niemal idealnie synchronicznie i z gracją je zarzuciły. W tej samej chwili jacht przy......lił z impetem w pomost.
Widać poskąpił na trzecią, która stałaby na dziobie i ostrzegła, że jacht jest za długi a Pan zza koła sterowego nie do takich celów był stworzony :rotfl:

Piszący te słowa rzucił się ofiarnie chronić dzób ale musiałby być Papajem po szpinaku żeby zatrzymać taką łajbę...

Łódka bodajże Hanse nie ucierpiała. Porządna miemiecka robota :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kurczak napisał(a):
Łódka bodajże Hanse nie ucierpiała. Porządna miemiecka robota

Pewnie miała skośny dziób tzw. "durnowśligowy" a nie jakiś "modniepionowy". ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Właśnie, że nieee :-P

Nie jestem pewien ale raczej modniepionowy :D

Jakiś tam ślad uderzenia pozostał, ale po tym z jaką siłą jacht uderzył w metalową konstrukcję pomostu spodziewałem się jakiś uszkodzeń typu pękniecie czy też wgniecenie laminatu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 19:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bo laminat mocniejszy niż stal, w co Waści nie chce się wierzyć :-P
A być może odniósł znaczne uszkodzenia i to na znacznym obszarze. Czego też w laminacie nie widać tak na oko...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Bo laminat mocniejszy niż stal, w co Waści nie chce się wierzyć :-P
...
Sądząc po Plonusie to nie wierzę!

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 21:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Zrób skorupę z laminatu równie ciężką jak stalowa, ciepnij o skały. A w istocie dość porównać parametry, znaczy wytrzymałościowe. ;)
W Polonusie zresztą od uderzenia pękły spawy. Gdyby uderzenie szło w samą połać blachy, jednolity materiał i bez usztywnienia kantem, może by nie pękła, bo mogłaby się ugiąć. Laminat jest jednolity, zwykle nie ma kantów, a też może się ugiąć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
W Polonusie zresztą od uderzenia pękły spawy.
Od uderzeń! wielu uderzeń i orania przy ściąganiu z...
i: nie wiemy ile pękło i gdzie ... wiją się w zeznaniach. :-P o ile wiciem można nazwać nicniemówienie.
Trudno porównywać obłości z prostokreślnościami... jajko też nie pęka ... do czasu.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ryś napisał(a):
W Polonusie zresztą od uderzenia pękły spawy.


Po tygodniu leżenia na pływowych wodach na skałach i tłuczenia burtą o skały na fali laminatowego jachtu by nie było. Odporność blachy z miękkiej stali i GRP na powtarzające się udary przekraczające zakres sprężystości materiału trafiające cyklicznie w te same miejsca, odporność odkształconej trwale blachy z miękkiej stali i odkształconego trwale GRP są nieco inne. O odporności na abrazję przez skały podczas tego tygodnia i potem nawet nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 23:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Yigael napisał(a):
Po tygodniu leżenia na pływowych wodach na skałach i tłuczenia burtą o skały na fali laminatowego jachtu by nie było.
Temu powiedz :-P

Załącznik:
DSC00113 (800x600).jpg


Choć w zasadzie masz rację.
Ryś napisał(a):
Zrób skorupę z laminatu równie ciężką jak stalowa, ciepnij o skały.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Znaczy Rysiu... Jak staliśmy już we wodzie, na przypływie do pół burty na odpływie po kostki a częściowo na suchym przyszła fala i przyniosła growlery... miałem nieprzyjemność zaobserwować jak na nie w ciągu 8 godzin zareagował materiał nieodporny na abrazję /drewniane belki i krawędziaki/ miękki metal /śruba z brązu/ i mild steel /burta Polonusa. Drewno w tym krawędziaki 12 zniknęło bądź przybrało postać drzazg na kształt pędzla, brąz zwinął się w trąbkę, burta wymagała zasie miejscami malowania... śmiem twierdzić, że burta z GRP zareagowałaby bardziej jak drewno niż jak stal. Widok plasticzanych motorówek w Ushuaia oklejonych na linii wodnej nierdzewką utwierdza mnie w przekonaniu, że mój tok myślenia nie jest całkiem oderwany od rzeczywistości.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 01:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Oczywiście że nie jest oderwany od rzeczywistości. Kto by chciał mieć obdarty kadłub...
A jak siem wam trzymała farba antykorozyjna na blasze? ;)

Ale jeśli mowa o odporności na przebicie/rozbicie kadłuba to już nieco inna sprawa, nie?
Podrzucę inny tok rozumowania, obrazowo: kulka z pistoletu (9 para) przebija do 4-5 mm blachy, jako też 8-9 mm laminatu. Takich jak na kadłub, przeciętnych. Jakiej grubości poszycie może mieć stalówka, a jakiej plasticzana?
Dla ułatwienia stal 7,8 g/cm3; laminat 1,5 g/cm3.
Nikt nie mówi przeca że każdą łódkę zrobią zaraz pancernie jako ten przysłowiowy czołg...
ciekawość że pancerz czołgu w połowie jest z laminatu... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 01:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
...ciekawość że pancerz czołgu w połowie jest z laminatu... :mrgreen:

Ważne z której strony ten laminat jest - nawet workami z piaskiem obkładają
... a i papier-mache toteż laminat.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 01:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Pod stalą. Jak te motorówki w Ushuaia - "ten tok myślenia nie jest całkiem oderwany od rzeczywistości" :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 02:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Z laminatu? Gorzej, z przekładki. Wielowarstwowej. Ultra twardej ceramiki, twardych stopów metali i... materiałów o własnościach plasteliny tudzież innych o gęstości maksymalnie do powietrza zbliżonej... Tylko, że my tu o burcie jachtu, a nie o pancerzu czołgowym i zagadnienia rozpraszania energii strumienia kumulacyjnego czy destrukcji penetratora kinetycznego o wysokiej gęstości i twardości na nieciągłościach w penetrowanym materiale interesują nas nieznacznie. Nie te energie, nie te prędkości, nie te temperatury, nie te opóźnienia. Nie ta paralela. O parę rzędów wielkości.

Farba pozwalała malować w istniejących warunkach zgodnie ze swoją kartą techmiczną więc i trzymać się trzymała. Gorzej z trzymaniem się wałka na wietrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Yigael napisał(a):
Gorzej z trzymaniem się wałka na wietrze.
Znaczy - coś było kiepskie. Albo karta techniczna wałka, albo karta techniczna wiatru.
A może jedno i drugie? :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):
Oczywiście że nie jest oderwany od rzeczywistości. Kto by chciał mieć obdarty kadłub...
A jak siem wam trzymała farba antykorozyjna na blasze? ;)

Ale jeśli mowa o odporności na przebicie/rozbicie kadłuba to już nieco inna sprawa, nie?
Podrzucę inny tok rozumowania, obrazowo: kulka z pistoletu (9 para) przebija do 4-5 mm blachy, jako też 8-9 mm laminatu. Takich jak na kadłub, przeciętnych. Jakiej grubości poszycie może mieć stalówka, a jakiej plasticzana?
Dla ułatwienia stal 7,8 g/cm3; laminat 1,5 g/cm3.
Nikt nie mówi przeca że każdą łódkę zrobią zaraz pancernie jako ten przysłowiowy czołg...
ciekawość że pancerz czołgu w połowie jest z laminatu... :mrgreen:


Chrzanisz, Rysiu. Nie mów o wytrzymałości na uderzenia, bo to tu nieistotne - wiadomo, że laminat o tej samej masie co stal wytrzyma więcej.

Problem polega na tym, że w tak zwanym międzyczasie zostanie zmielony, warstwa po warstwie, przez powtarzające się tarcie o twarde podłoże.
Wyobraź sobie kabel kotwiczny, trący o krawędź pokładu (załóżmy na chwilę, że ktoś tak idiotycznie go założył). Aha, założył dwa, jeden ze stalowej linki a drugi z nylonu. Twoim zdaniem, jak będzie każdy z nich wyglądać po godzinie na lekko rozfalowanym kotwicowisku? Powiem Ci - tego nylonowego praktycznie już nie będzie, stal pewnie wygryzie rowek w pokładzie :). A przecież to materiał znacznie mocniejszy, przy tej samej wadze, od stali? I dlatego, że taki mocny i tak długo może się odkształcać pod obciążeniem, jest preferowany na liny kotwiczne... ale trzeba uważać, aby o nic nie tarł, bo to wykończy go w pół godziny...

Tak samo z laminatem. Niektóre nie lubią tarcia, niektóre nie lubią zginania... mimo, że udarowo są na topie. Ale najgorsza rzecz z laminatami jest taka, że ich odkształcenia nie są plastyczne. Jeśli już coś przekroczy ich wytrzymałość (a w naturze naprawdę o to nie jest ciężko...) to nagle okazuje się, że połączenia, czy warstwy są trwale zniszczone. Następne obciążenie, nawet PONIŻEJ normalnej wytrzymałości, zacznie te pierwsze uszkodzenia powiększać. Jeśli kolejne obciążenia będą znowu większe, niż wytrzymałość materiału - bedą trwale uszkadzać kolejne warstwy. Po godzinie, dwóch - całkiem spora część kadłuba zostanie zniszczona. Po dniu, dwóch - pewnie będzie w kawałkach.

Stal zachowuje się inaczej. Po pierwsze, odkształca się plastycznie, więc do trwałego uszkodzenia potrzeba ZNACZNIE więcej energii, po drugie, nawet jak już się odkształci - zachowuje się trochę inaczej także. Poza tym, jak wyżej wspomniałam, nie traci tej wytrzymałości przez tarcie - oczywiście długie tarcie uszkodzi też ją, ale będzie ono trwało znacznie, znacznie dłużej.

Naprawdę, bazując na samym materiale, wolałabym wejść na skały na jachcie stalowym :) gdybym miała pancernika z laminatu, co to waży tyle, co stalowy, nie obawiałabym się zbytnio uderzenia o pojedyncze skaly - ale leżenie na nich w strefie przyboju to jakby inna bajka...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 12:49 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
https://youtu.be/olZ5blttS0Y
Jak sie nie cumuje, i troche o wytrzymalosci laminatu, okuc i lin

pozdrowienia bartoszek

http://www.bartoszek.de


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4281
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartoszek napisał(a):
Jak sie nie cumuje, i troche o wytrzymalosci laminatu, okuc i lin
Gdzieś w necie, jakiś czas temu, widziałem fotkę, jak jacht wisi na cumach przy kei podczas odpływu...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL