Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 wrz 2025, o 06:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4939
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 893
Otrzymał podziękowań: 1956
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zielony Tygrys napisał(a):
bo nie ma sztagu

Tygrysico, nie brnij: z brakiem sztagu na kajaku jest dokładnie tak, jak odpychaniem rumpla żeby skręcić na wiatr... :rotfl: :-P
Obrazek
Obrazek

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7478
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3744
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
To nie sztag tylko sztacinek :rotfl:

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:31 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ejdzej napisał(a):
pytania UOKiKu na SRC

Sorki ale co ma Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do SRC?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Obrazek

Wzuszyłem się - Miałem taki kajak w dzieciństwie! Tylko, ze bez żagla niestety.

Znalazłem go w krzakach nad Jeziorkiem Czerniakowskim pod płotem stadniny. Butwiał obok innych takich samych kajaków. Wszystkie miały dziury w dnie - ewidentnie powybijane młotkiem. Zapytałem w stadninie czy mogę sobie jeden zabrać.Powiedzieli, ze nawet wszystkie. Wybrałem taki,który miał najmniej dziur. Konkretnie tylko 3.

Wszystkie trzy dziury zatkałem blachą ze szprotek w oleju (były takie, w prostokątnych puszkach) skręcając blachę od dołu i od góry poszycia i uszczelniłem butaprenem. Miałem 13 lat i kieszonkowego wystarczało mi na 1-2 tubki...

Działało.

Pływałem tym kajakiem do końca pierwszej klasy liceum, ale któregoś dnia jakieś gnojki włamały się do przystani nad Jeziorkiem, rozwalili kłódkę kamieniem, a potem zatopili mój kajak w tataraku.

kiedy go z pomocą kolegów wyciągnąłem na brzeg - okazało się, że ma w dnie kilka kolejnych dziur. Specjalnie je wybili. Może tez młotkiem?

Straciłem kajak.

I zapał.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
cine napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
pytania UOKiKu na SRC

Sorki ale co ma Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do SRC?


Mój "babol" chodziło oczywiście o to inne na U, a UKE :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 18:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Różne głupotki można wyczytać, papier i ekran są cierpliwe


zwłaszcza jak się czyta bez zrozumienia i sensu, przeczytaj co napisałem jeszcze raz ze zrozumieniem by głupot nie pisać :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17572
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
tomek29kce napisał(a):
nigdy nie będę raczej innym niż czarterującym jacht na maksymalnie 2 tygodnie w roku turystycznym żeglarzem
Nigdy nie mów nigdy! :-) Znam takich, co do niedawna twierdzili, że dalej niż Zegrze nigdy nie wypłyną a z tego, że nie płacili haraczu PZŻetowi byli dumni. Teraz żeglują po drugiej półkuli z pezetrzecianymi kwitami dającymi im prawo skiperowania.

bratanek65 napisał(a):
I odechciało mi się zdawać u gości którzy pytają o to na jakiej wysokości nad ziemią znajdują się orbity satelitów i temu podobne niesłychanie ważne i potrzebne rzeczy.
Ja tak miałem z przydawką w podstawówce. Do dziś nie wiem czy ją się odmienia przez przypadki czy przez osoby. Uwierz mi, można bez znajomości zawiłości przydawkowych żyć, a że się czasami wychodzi w czasie rozmowy na durnia, no cóż, no body perfect.
sailhorse napisał(a):
A o światłach sygnalizacyjnych w porcie warto wiedzieć,
O światłach i znakach - w portach Bornholmu to podstawowy sposób komunikacji nieobecnego harbourmastera z łódkami próbującymi wejść w trudnych warunkach.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 21:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
tomek29kce napisał(a):

Zaniepokoiłem się więc, że na egzaminie może mnie spotkać więcej niż 10 pytań, dla których nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi w polecanych materiałach szkoleniowych.


Dlatego organizatorzy kursów cieszą się i będą się cieszyć z klientów pomimo że przystąpić do egzaminu możesz ucząc się samodzielnie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 21:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Maar napisał(a):
O światłach i znakach - w portach Bornholmu to podstawowy sposób komunikacji nieobecnego harbourmastera z łódkami próbującymi wejść w trudnych warunkach.


Maar , w których portach, pytam poważnie bo nie przuważyłem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17572
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2357
Otrzymał podziękowań: 3700
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
piotr6 napisał(a):
Maar , w których portach, pytam poważnie bo nie przuważyłem
Raczej pytałbym w których nie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4939
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 893
Otrzymał podziękowań: 1956
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
których portach

np: Nexø
Cytuj:
Podejście do portu w Nexø
Do tego portu można zawijać zarówno dniem jak i nocą, biorąc pod uwagę wiatr, prąd oraz widoczność, ponieważ manewr ten może okazać się niebezpieczne przy silnych prądach i słabej widoczności. Wokół Bornholmu możliwe są deklinacje magnetyczne. Zielone światła nabieżników na linii 232° zaprowadzą nas bezpośrednio do portu, po drodze miniemy południową głowicę falochronu z czerwonym światłem. Port jest zamknięty, kiedy na północ od wejścia do portu na maszcie sygnałowym zawieszona jest czarna kula. Jeśli port zamknięty jest w nocy, zostanie to zasygnalizowane trzema światłami umieszczonymi pionowo.
Kiedy syrena mgłowa odzywa się z częstotliwością co 20 sekund, należy czekać na pozwolenie wejścia: od poniedziałku do czwartku pomiędzy godziną 7:00 a 15:00 oraz w piątki pomiędzy 7:00 a 12:00. Do portu nie wolno wpływać ani z niego wypływać pod żaglami. Kotwiczenie w strefie podejścia do portu jest zabronione. Prędkość maksymalna: 4 węzły.

http://www.sailing-guide.eu/pl/nexo-4/

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 21:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Maar napisał(a):
Raczej pytałbym w których nie.


aż się boję, :D bo wyjdę na ślepaka

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
np: Nexø


tam nie wpływałem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ostatnio byłem Ronne, Hasle i Hammerhavn i nie za bardzo widziałem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4939
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 893
Otrzymał podziękowań: 1956
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
ostatnio byłem Ronne, Hasle i Hammerhavn i nie za bardzo widziałem
Pewnie akurat nie było zakazu wejścia... :lol:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 22:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Pewnie akurat nie było zakazu wejścia... :lol:


fakt ale haffenmajster kręcił nosem co do wypływania, nawet się trochę przejął :D

muszę temat zgłębić bomna prawdę nie zwróciłem uwagi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4939
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 893
Otrzymał podziękowań: 1956
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
nie zwróciłem uwagi

Jakbyś na głównym maszcie sygnałowym zobaczył trzy czarne koty powieszone za ogony - na pewno byś zwrócił uwagę... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Maszt był pusty, koty nie miauczały a ich ślepia nie świeciły - to na co miałeś zwracać uwagę? :rotfl:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 22:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
to na co miałeś zwracać uwagę? :rotfl:


ja tam żadnego masztu nie widziałem a co dopiero koty i jeszcze miauczące :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12656
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Do portu nie wolno wpływać ani z niego wypływać pod żaglami.


W 2009 roku wchodziliśmy do Nexo na żaglach. I wychodziliśmy. Nikt się nie czepiał. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
waliant napisał(a):
W 2009 roku wchodziliśmy do Nexo na żaglach. I wychodziliśmy. Nikt się nie czepiał.
Bo zakaz, który pisał Wojtek, jest tylko na polskich, nadgorliwych portalach. W przepisach portowych Nexø takiego zakazu nie ma. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sailhorse napisał(a):
jaki jest sens w jechaniu na kurs, żeby dostać kawałek plastiku, a niczego się przy okazji nie nauczyć?

Żeby dostać kawałek plastiku zwany "patentem" nie jest wymagane jeżdżenie na żaden kurs. Od trzech lat...
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zielony Tygrys napisał(a):
No mam nadzieję że ten kawałek plastiku będzie potwierdzeniem umiejętności a nie tylko kolejnym kawałkiem plastiku do kolekcji.

Nadzieja umiera ostatnia...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *


bratanek65 napisał(a):
odechciało mi się zdawać u gości którzy pytają o to na jakiej wysokości nad ziemią znajdują się orbity satelitów i temu podobne niesłychanie ważne i potrzebne rzeczy.

Jak nie chcesz zakuć zdać i zapomnieć tych kilkunastu bezsensownych pytań, jakie wciąż pokutują w puli pytań "na SRC", to zdawaj u innych, którzy o te wszystkie nieprzydatne pierdoły nie pytają.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *


Maar napisał(a):
sailhorse napisał(a):
A o światłach sygnalizacyjnych w porcie warto wiedzieć,
O światłach i znakach - w portach Bornholmu to podstawowy sposób komunikacji nieobecnego harbourmastera z łódkami próbującymi wejść w trudnych warunkach.

Ale to NIE SĄ znaki i światła informujące o sile/kierunku silnego wiatru lub sztormu - czyli nie są to znaki i światła o których traktuje przytoczone tu wcześniej pytanie egzaminacyjne.
Tam w użyciu bywają tylko IPTS albo miejscowe, ustalone lokalnymi przepisami portowymi "traffic signals" - nieprawdaż?
No chyba, że ja na jakimś innym Bornholmie byłem...
Załącznik:
IPTS.gif
IPTS.gif [ 14.03 KiB | Przeglądane 5238 razy ]


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *
tomek29kce napisał(a):
Światło białe nad zielonym w pionie lub czarna kula na maszcie sygnalizacyjnym w porcie morskim oznaczają?
Każda z odpowiedzi mówi o przedziale siły wiatru.
Nie potrafiłem w żadnej z książek polecanych do szkolenia na JSM znaleźć informacji o znakach wywieszanych w portach.


Bo to pytanie z dziedziny... hmmm... archeologii sygnalizacji.
Obecność takiego pytania wśród współczesnych pytań egzaminacyjnych "na patent" świadczy o tym, że wiedza i mentalność osób odpowiedzialnych a układanie pytań pozostają głęboko w mrokach XX wieku. :roll:

Anyway - jeżeli nawet gdzieś wciąż używa się jeszcze wymyślonych w XIXw. portowych masztów sygnalizacyjnych dla ostrzegania przed silnym wiatrem/sztormem, to warto pamiętać, że:
- takie użycie może współcześnie mieć charakter co najwyżej atrakcji dla turystów, a nie sygnalizacji dla jednostek - po prostu wynaleziono radio, prognozy na telefon, Navtex, internet i inne takie...

- uniwersalny międzynarodowy system sygnałów dla ostrzeżeń sztormowych wywieszanych na masztach w portach, wygląda ponoć tak:
Załącznik:
international.JPG
international.JPG [ 43.04 KiB | Przeglądane 5240 razy ]


Ale w użyciu były (są?) bardo różne systemy (świateł, kształtów, flag), w różnych państwach i różnych portach. Np:
Załącznik:
english.JPG
english.JPG [ 21.55 KiB | Przeglądane 5240 razy ]

Załącznik:
US.jpg
US.jpg [ 24.01 KiB | Przeglądane 5240 razy ]


- w Polsce teoretycznie (w każdym razie ja nie zauważyłem przez ostatnich 40 lat ani razu...) funkcjonował system "international". A może nadal funkcjonuje (na papierze przynajmniej... bo papier cierpliwym jest). W każdym razie w locjach o nim wciąż piszą, np:
https://books.google.pl/books?id=YKH8kP ... 22&f=false

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2016, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Czytam , ze kiedyś znacznie lepiej szkolono, nie to co teraz.
Różne głupotki można wyczytać, papier i ekran są cierpliwe


zwłaszcza jak się czyta bez zrozumienia i sensu, przeczytaj co napisałem jeszcze raz ze zrozumieniem by głupot nie pisać :D

Twoje stwierdzenie, że coś przeczytałeś skomentowałem stwierdzeniem, że przeczytać można różne głupotki.
Na prawdę sądzisz, że wyrażenie przekonania, że papier oraz ekran znoszą dowolną bzdurę na nich napisaną, jest wyrazem braku zrozumienia i sensu... dla czegokolwiek?
Pytam, bo trudno mi uwierzyć, że słowa stają się dla Ciebie wyrocznią... tylko dlatego, że można je gdzieś przeczytać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2016, o 01:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Przeczytaj jeszcze raz moją , przez Ciebie cytowana wypowiedź .Moze zrozumiesz, że układanie słów w zdanie powinno mieć czasami sens. Eot.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2016, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 17:23
Posty: 82
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski, VB
sailhorse napisał(a):
ale jeśli w tym zabawnym teście nie jesteś w stanie poprawnie (a nawet bez zastanowienia) odpowiedzieć na 65 z 75 pytań, to znak, że zwyczajnie warto się tego, czy owego douczyć. Dla siebie. Nie dla plastiku.


Nie napisałem, że nie jestem w stanie odpowiedzieć na 65 pytań poprawnie, nie wiem skąd te wnioski.

_________________
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
Spokojnie - zapisz się na kurs - na kursie otrzymasz niezbędne materiały do nauki, zarówno w temacie zadań nawigacyjnych jak i testu.
Jak się nie zapiszesz na kurs a chcesz podejść tylko do egzaminu to możesz dostać pytanie na które większość absolwentów Akademii Morskiej nie będzie w stanie odpowiedzieć....
--
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zsakul napisał(a):
Jak się nie zapiszesz na kurs a chcesz podejść tylko do egzaminu to możesz dostać pytanie na które większość absolwentów Akademii Morskiej nie będzie w stanie odpowiedzieć....


???????????
Podkręciłbyś może odrobinę jasność?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 11:33 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Jaromir napisał(a):
???????????
Podkręcił byś może odrobinę jasność?


???? Podbijam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 16:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Maar napisał(a):
O światłach i znakach - w portach Bornholmu to podstawowy sposób komunikacji nieobecnego harbourmastera z łódkami próbującymi wejść w trudnych warunkach.

_________________


no właśnie tak pytam znajomych, niestety nie mam aktualnej locji i wychodzi mi,że w niewielu portach jest to podstawowy sposób komunikacji

Maar napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Maar , w których portach, pytam poważnie bo nie przuważyłem
Raczej pytałbym w których nie.


Na razie padło Nexo . W jakim porcie Bornholmu jest jeszcze ta popularna komunikacja.?

ponawiam pytanie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12656
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4276
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Bo zakaz, który pisał Wojtek, jest tylko na polskich, nadgorliwych portalach. W przepisach portowych Nexø takiego zakazu nie ma. :D


Z jednej strony krecha dla portali, które wiedzę biorą z sufitu.
Z drugiej strony: uff!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 07:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
Cytuj:
Jaromir napisał:
???????????
Podkręciłbyś może odrobinę jasność?


Jaromirze - patenty i kursy żeglarskie to biznes. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...
Pytania w teście tworzy komisja egzaminacyjna z danego OZŻ i są skonstruowane tak żeby test zdała tylko osoba uczestnicząca w danym kursie.
Przykładowe pytania na które osoba nie będąca uczestnikiem danego kursu nie udzieli odpowiedzi (zapewne nie udzieli poprawnej odpowiedzi większość forumowego gremium):
1. Rok podniesienia polskiej bandery na żaglowcu szkolnym Lwów:
a. 1919
b. 1920
c. 1924

2. Maksymalne zanurzenie jachtu wchodzącego do portu Nexo na Bornholmie to:
a.b.c

3. Chorwacka marina Trogir ACI pracuje na kanel VHF:
a. 17
b. 15
c. 12
itd itp
--
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 09:25 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
zsakul napisał(a):
Przykładowe pytania na które osoba nie będąca uczestnikiem danego kursu nie udzieli odpowiedzi (zapewne nie udzieli poprawnej odpowiedzi większość forumowego gremium):
1. Rok podniesienia polskiej bandery na żaglowcu szkolnym Lwów:
a. 1919
b. 1920
c. 1924

2. Maksymalne zanurzenie jachtu wchodzącego do portu Nexo na Bornholmie to:
a.b.c

3. Chorwacka marina Trogir ACI pracuje na kanel VHF:
a. 17
b. 15
c. 12
itd itp
--
Łukasz


Tylko nie mów że to prawdziwe pytania ???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
No cóż...
W trakcie tego kursu jego uczestnicy na zajęciach teoretycznych otrzymali sporą dawkę wiedzy bezużytecznej w późniejszym żeglarskim życiu. I tak zapoznali się z historią polskiego żeglarstwa i żaglowcem Lwów zakupionym przez WSM w Tczewie latem 1920 roku.
W temacie prowadzenia jachtów dostali informację że trzeba zapoznać się z akwenem (locja, almanach) i dla przykładu do Nexo mogą wejść jednostki o zanurzeniu nie większym niż 4,5m.
A jak będą w Chorwacji to fajna jest marina ACI w Trogirze a info o wolnych miejscach można uzyskać na kanale 17...

Dowiedzieli się również wielu innych rzeczy np: gdzie można łowić ryby z jachtu bez dodatkowych pozwoleń, poznali żagle rejowe...

:mrgreen:
--
Luke


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojtek Bartoszyński i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL