Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 lip 2025, o 16:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2016, o 20:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
junak73 napisał(a):
M@rek napisał(a):
A tymczasem taka nowina zeby nam sie w Szczecinie ( ktory za PiS em nie glosowal) w glowach nie poprzewracalo

http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1, ... z3yqMRTgdH

czy mozna sie dziwic ze sa sporadyczne co prawda glosy ze pod niemieckim zarzadem byloby lepiej ? Tunel w Swinoujsciu drugi Police-Swieta bylyby zapewne juz od lat.


Nie ma pieniędzy na pogłębienie toru do Szczecina ale na pogłębienie do Elbląga się znajdą :rotfl:


Zbyszku to nie chodzi o postulowane od lat poglebienie toru do 12,5 metra a o utrzymanie aktualnych glebokosci ktore wynosa ok 9,5 metra.
To jest to samo co z zaniedbaniami na Odrze czyli po prostu sabotaz Pomoza Zachodniego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2016, o 23:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Zwiększenie o kwotę 19.500 tys. zł. wydatków bieżących zabezpieczonych w ramach rezerwy celowej w części budżetowej 83 poz. 79 – Środki dla urzędów morskich na wykonanie prac czerpalno-refulacyjnych, w tym na wykonanie prac czerpalnych na obrotnicy służącej obsłudze stanowiska przeładunkowego NATO w Świnoujściu, tj. do kwoty 27.500 tys. zł.
O te chodzi?

"Dodatkowe środki proponowane do zabezpieczenia w ramach rezerwy celowej budżetu państwa na 2016 r. w kwocie 19.500 tys. zł związane są z pilnymi potrzebami dotyczącymi bieżącego utrzymania torów wodnych i podejściowych (w Świnoujściu, Szczecinie, Ustce, Łebie, Tolkmicku, Piaskach, Elblągu), administrowanych przez dyrektorów urzędów morskich. Urzędy morskie miały ograniczone możliwości realizacji w wystarczającym stopniu potrzeb związanych z utrzymaniem infrastruktury zapewniającej dostęp do portów od strony morza.

Nie zgłoszono zastrzeżeń do opinii Komisji."

Coś się zmieniło?
A może by kto siem zlitował i zacytował? :roll:
Bo, wicie-rozumicie - nie każdy opłaca abonament za Wyborczą :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2016, o 10:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nic sie nie zmienil doopinii Komisjibodajinfrastruktury nie bylo zastrzezen natomiast Komisja ds finansow te kwoty uwalila. Konsekwencjato to ze nie bedzie pieniedzy na biezace utrzymanie toru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2016, o 10:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ustawę budżetową na 2016 r. Sejm uchwalił (głosami PiS) w nocy z piątku na sobotę.

Podczas głosowań nad poprawkami do niej, które odbywały się w nocy z czwartku na piątek oraz w nocy z piątku na sobotę, Sejm zajął się ponad 300 wnioskami. Przyjęto tylko ok. 20 poprawek - wszystkie zgłoszone przez PiS.

W uchwalonym przez Sejm budżecie na 2016 nie ma pieniędzy na utrzymanie toru wodnego Szczecin-Świnoujście. To oznacza, że Urząd Morski w Szczecinie nie ma za co usuwać zalegającego na dnie mułu, co grozi wypłyceniem toru, ograniczeniem żeglowności i zapaścią portu w Szczecinie.

Sejmowa komisja ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej zatwierdziła na to 12 mln zł. Ale te pieniądze zablokowali posłowie z komisji finansów. Całkiem wypadły z budżetu państwa uchwalonego głosami PiS. To tym dziwniejsze, że zapewnienie właściwych warunków rozwoju zespołowi portów Szczecin - Świnoujście było jednym z haseł wyborczych PiS.

Inne "szczecińskie" projekty też przepadły w Sejmie. Kilka poprawek, jako wnioski mniejszości, złożyli zachodniopomorscy parlamentarzyści PO. Akademii Sztuki w Szczecinie chcieli dać dodatkowe 5 mln zł na działalność dydaktyczną. 300 mln zł próbowali zagwarantować na drogę S 11 między Koszalinem a Bobolinem. Wnioskowali też o 160 mln zł na budowę DK 13, czyli nowego wjazdu do Szczecina z autostrady A6 do ronda Hakena. Był też wniosek o 8 mln zł na dokumentację projektową zachodniego obejścia Szczecina. Wszystkie te poprawki przepadły w głosowaniach.

Cały tekst: http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1, ... z3yuKfo7Tq


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2016, o 12:45 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Marku , bo gdyby tor wodny Szczecin - Świnoujście przebiegał na granicy z Rosją to byście dostali jeszcze z górką a tak to lipa. A propos , a co na to przyboczny prezesa - Brudziński? Toć On wasz ziomal. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2016, o 21:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ty tu z Rosją nie wyjezdzaj, się nie opłaca inwestować w Szczecin i Świnoujście bo itak Niemiec przyjdzie i zabierze :-o

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 05:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
To tym dziwniejsze, że zapewnienie właściwych warunków rozwoju zespołowi portów Szczecin - Świnoujście było jednym z haseł wyborczych PiS.


I Ty uwierzyłeś? :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 06:36 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Podobno wątek jest o rowku w mierzeji?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 09:05 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Za darmo tego rowku nikt nie przekopie. Forumowicze szukają (prawdziwych) źródeł finansowania pomysłu.

Pozdrowienia,
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 09:09 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jurmak napisał(a):
M@rek napisał(a):
To tym dziwniejsze, że zapewnienie właściwych warunków rozwoju zespołowi portów Szczecin - Świnoujście było jednym z haseł wyborczych PiS.


I Ty uwierzyłeś? :rotfl:


Jerzy, jestem drugim pokoleniem zwiazanym ze Szczecinem i gospodarka morska. Nie wierze zadnemu z politykow wszystkich opcji od SLD przez PO po PiS, nawet tym wybranym glosami naszych mieszkancow.
naiwny nie jestem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
Jerzy, jestem drugim pokoleniem zwiazanym ze Szczecinem i gospodarka morska.


To tak jak ja :D tylko tyle, że ja z Gdańskiem...

M@rek napisał(a):
Nie wierze zadnemu z politykow wszystkich opcji od SLD przez PO po PiS, nawet tym wybranym glosami naszych mieszkancow.


Przykre, ale niestety prawdziwe :evil:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2016, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2016, o 23:26
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Witam pierwszy raz. Wychowałem się nad Soliną. PRL nie pytał czy chcemy zapory, zbudowano i już. Chłopi bronili swoich chałup krytych szczechą i krowy żywicielki z siekierą w ręku przed milicja. Ci co trochę mieli oleju w głowach dzis maja pensjonaty lub campingi. A to atrakcja Bieszczadów. Cudów nie ma ale bez tego i bez przemysły to by była katastrofa. A ludzie bez pomyślunku do dziś opłakują dwa morgi co zostały zalane 46 lat temu. Nie ma kanału nie ma pomysłów, będzie kanał coś się wymysli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Saper ale zalew soliński spełnia rolę do której został zbudowany, nie? Piętrzy wodę dla elektrowni, która pracuje i produkuje energię, nie? A tylko przy okazji powstały kempingi i pensjonaty, nie? A w pobliży nie ma innego duże akwenu wodnego, nie? A w poblizu planowanego przekopu jakby jest.

A tutaj chce się budować za sporo kasy kanał, który z definicji nie będzie spełniał swojej roli. Roli, która jest też co najmniej dyskusyjna. Kanał, który co roku bedzie pochłaniał miliony złotych na utrzymanie, a nie będzie działał. I przekonuje nas sie, że to nic, bo przy okazji powstaną pensjonaty i kempingi?

Zastanówcie się co tak naprawdę ten kanał zmieni? Z jakie powodu nagle miałyby pojawić się tutaj setki mazurantów, których nie ma teraz? Dlaczego miałyby powstać kempingi i pensjonaty, których nie ma teraz, w jaki sposób miałby ów kanał poprawić tę turystykę? Bo ja nie rozumiem.

Moim zdaniem wpływ ewentualnego przekopu jest znikomy i nijak nie spowoduje przenosin istotnej ilości mazurantów na Zalew, nie powstaną pensjonaty i kempingi. Bo niby dlaczego miałby powstać? W jaki sposób powstanie kanału wpłynie na atrakcyjność regionu ściągając rzesz turystów, dla których miałyby powstać te kempingi i pensjonaty? Przecież woda w Zalewie już jest, plaże są, atrakcje turystyczne są, zabytki są, więc co zmienia powstanie kanału z punktu widzenia zwykłych turystów? Wszystko ma się nagle zmienić i poprawić z powodu ułatwienia dostępu dla kilkudziesięciu żeglarzy z Trójmiasta? Z powodu ułatwienia dostępu dla kilku Szwedów czy Niemców? Z powodu turystów z Kaliningradu? Tzn co zmienia kanał dla turystów z Kalinigradu? Bez jaj, nie ma ani jednego mocnego punktu tego projektu.

Dużo większą szansą dla Zalewu, Elbląga, Tolkmicka, Braniewa czy Fromborka jest inwestowanie w sieć śródlądową, w przystanie, w chociaż jedną stację benzynową, (żeby nie trzeba było jeździć z Kątów 50km po paliwo do łódki), w dokończenie remontu i pogłebienie Kanału Elbląskiego, że o udrożnieniu całej E70 i E40 nawet nie wspominam.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
Nie wierze zadnemu z politykow wszystkich opcji od SLD przez PO po PiS,


Jest może kilku - słownie kilku polityków - których cenię i których zdanie wydaje mi się rozsądne.
Co to reszty niestety M@rku masz rację.
Kłopot polega a tym, że nie ma praktycznie żadnego przesiewu osób starających się o wybór do parlamentu a moim zdaniem winien być wprowadzony wskaźnik IQ oraz obowiązkowa wizyta w zespole minimum trzech psychiatrów.
Od lat chadzam po przeróżnych komisjach i podkomisjach sejmowych i mam niestety coraz gorsze zdanie o osobach w nich zasiadających.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Saper napisał(a):
będzie kanał coś się wymysli.


A możesz napisać co się wymyśli ?
Ale tak spokojnie - punkt po punkcie - jakie korzyści osiągniemy po wybudowaniu tego kanału ?
Bo osobiście nie widzę ani jednego punktu owych realnych korzyści ale może źle patrzę.
Natomiast widzę wyrzucane w błoto pieniądze na coroczną jego konserwację i pogłębianie.
Także bez uszczypliwości ale napisz co konkretnie miałeś na myśli.
Tylko nie pisz proszę ogólnikami typu "ściągniemy mazurantów" a napisz punkt po punkcie czym chcesz ich ściągnąć i jakie korzyści będzie miał dla ich ten akwen po wybudowaniu omawianego kanału na tyle większe niż obecnie, że zdecydują się gromadnie opuścić mazury i przyjechać na Zalew Wiślany.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 08:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bury_kocur napisał(a):
Saper napisał(a):
będzie kanał coś się wymysli.


A możesz napisać co się wymyśli ?

Jakby napisał, nie trzeba byłoby wymyślać. :-D
Ale poważniej, to co miałby dodawać do tego, co już tu zostało napisane? Wystarczy przeczytać.
Zalew ma specyfikę dość podobną do wszystkich większych akwenów śródlądowych, wielce prawdopodobny więc jest przeskok części mazurantów. A przekop pozwoli na bezproblemowe wyjście na Zatokę, co z pewnością zachęci niejednego. Przy tym oferowałby możliwość schronienia w razie pogorszenia pogody. Dziś jest to ślepy zaułek dla jachtów i żeglarzy szuwarowych.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Alterus napisał(a):
wielce prawdopodobny więc jest przeskok części mazurantów. A przekop pozwoli na bezproblemowe wyjście na Zatokę, co z pewnością zachęci niejednego.


Powstaje pytanie o statystykę ...
Ja wiem, że statystyka to taka nauką, którą się udowodni dowolnie wybraną tezę ale dla ilu potencjalnych chętnych miałby być wykonywany ten kanał ?
Tzn ilu tzw. "mazurantów" - po wybudowaniu owego kanału - zdecyduje się przeciągnąć swoje jachty ileś tam km dalej na północ ?
Jak szacujesz skalę zjawiska ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
krzychuAPIA napisał(a):
Maciek , policzmy : zakładam że płyniesz jachtem żaglowym i nie składasz masztu , silnik pracuje na 1500 obrotów. Startujesz z np. Neptuna więc : most pontonowy w Świbnie , sluza Przegalina , ok.5 km pod prąd Wisłą , śluza Gdańska Głowa , most zwodzony w Drewnicy/Żuławkach nast. most kolejowy i samochodowy w Rybinie a potem już z górki. To jest kilkadziesiąt kilometrów ( sama Szkarpawa to ponad 30 kilometrów ) jazdy na silniku z w/w przerywnikami gdzie musisz zaczekać ( mosty ) zacumować i pójść dokonać opłaty ( śluzy ) opcja przez Mikoszewo ok.7 km pod prąd. Da się w jeden dzień przy opcji " manetka na pulpicie " ale nie o to biega w żeglarstwie rekreacyjnym ( subiektywnie )(...).

Ja nie Maciek, ale policzyłam. Na takich obrotach Wiedźma robi już 3-4 węzły i to na morzu (fala i takie tam drobnostki) - przez dzień żeglugi (zauważ, że piszę "żeglugi", nie zwiedzania, jak dodasz zwiedzanie to trasa samochodem z Warszawy do Gdańska może łatwo trwać 4 tygodnie, nie 4 godziny) oznacza to 36 do 48 mil. Prawie setka kilometrów (liczę tylko w dwanaście godzin....). W rzeczywistości więcej, bo i Wiedźma i ja wolimy te kilka obrotów więcej i utrzymywanie prędkości na poziomie 5 węzłów (a to 60 mil w 12 godzin). A to jest z dala od "manetki w pulpit" (nie mam pulpitu :) ) - większość mocy silnika Wiedźmy nie jest normalnie wykorzystywana, jest po to, aby te 5 węzełków móc utrzymać pod prąd i falę. Większość morskich żeglarzy których znam, też woli takie rzędy prędkości...

Więc mówiąc o żegludze na Zalew to jeden dzień normalnym jachtem morskim. Maksimum. Jeśli mówimy o zwiedzaniu - to jakby kompletnie inne kryterium....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Alterus napisał(a):
Zalew ma specyfikę dość podobną do wszystkich większych akwenów śródlądowych, wielce prawdopodobny więc jest przeskok części mazurantów.
Dlaczego nie przeskoczyli dotychczas i w jaki sposób kanał spowoduje masową migrację mazurantów na Zalew?
Alterus napisał(a):
Dziś jest to ślepy zaułek dla jachtów i żeglarzy szuwarowych.
Taki sam jak Mazury. Nie mniej mazuranci się nie garną. Myślisz, ze z powodu braku kanału? Wątpię.
Alterus napisał(a):
Przy tym oferowałby możliwość schronienia w razie pogorszenia pogody
W jaki sposób? W taki sam jak oferują inne porty polskiego wybrzeża? :)
bury_kocur napisał(a):
Tzn ilu tzw. "mazurantów" - po wybudowaniu owego kanału - zdecyduje się przeciągnąć swoje jachty ileś tam km dalej na północ ?
Jak szacujesz skalę zjawiska ?
Wszystkich trzech? :)


Moniia napisał(a):
Więc mówiąc o żegludze na Zalew to jeden dzień normalnym jachtem morskim
przy prędkości 4-5kts z Mariny na Szafarni (centrum Gdańska) do Kątów 10 godzin. Bez pospiechu :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marian.Kowalski napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Nie wiem, ale nawet jakby mi dawali apartament za darmo to bym nie chciał mieszkać w Warszawie.


Właśnie, ja, mimo mieszkania w Warszawie od urodzenia, to lubię w niej mieszkać tylko w długie weekendy i święta.

Na długie weekendy nie jadę na łódkę na Mazury, które pamiętam jak były ciche i żeglarze mili i uczynni, więc nie psuję tej pamięci.

A święta i długie weekendy w Warszawie? Bajka.

Wtedy "warszawiacy" jadą do Ojców, a w moim mieście luz, ulice całkiem przejezdne, wolne miejsca parkingowe i ludzie tacy bardziej uprzejmi i uśmiechnięci...


Jako urodzona Warszawianka nie mogę się nie zgodzić :)
To potrafi być wspaniale miasto, pod warunkiem, że nie ma w nim całego województwa (co jest stanem permanentnym... ).
Było projektowane na mniej więcej połowę obecnych mieszkańców...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
skipbulba napisał(a):
A w pobliży nie ma innego duże akwenu wodnego, nie?
Ale są za to liczne akweny lądowe, nie? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skipbulba napisał(a):
Dlaczego nie przeskoczyli dotychczas i w jaki sposób kanał spowoduje masą migrację mazurantów na Zalew?
Powiadają - nie od razu Kraków zbudowano... Raczej nie rozpatrywałbym tego jako nagłej inwazji. :-)
Przekop, czyli łatwość wyjścia na "prawdziwe morze", ale i łatwość rejterady jak coś nie tak, ma wszelkie szanse, aby stać się przyciągającym środlądowców magnesem. Dlaczego nie dziś? A bo tego magnesu brak, podobne warunki żeglugi oferują duże jeziora. O infrastrukturze nie wspominając, ale ta będzie się tworzyć zgodnie z prawem popytu i podaży.
Ucieczka przed złą pogodą na Zalew może bardzo się różnić od schronienia w porcie, bo warunki na Zalewie często pozwalają na pływanie, gdy na Zatoce to ryzykowne. Nie tracimy więc czasu na bierne wysiadywanie ze świadomością, że urlop upływa...
bury_kocur napisał(a):
Tzn ilu tzw. "mazurantów" - po wybudowaniu owego kanału - zdecyduje się przeciągnąć swoje jachty ileś tam km dalej na północ ?
Jak szacujesz skalę zjawiska ?
Jak wyżej - uważam, że jest to rzecz rozwojowa. Turystyka przymorska i morska będzie rosła. Trochę artykułów w gazetach, moda, i w krótkim czasie na Zalewie może pojawić się sporo żagli, a Elbląg, Fromborg czy Braniewo stać się atrakcyjnymi miejscami. Nowość! :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:29 

Dołączył(a): 17 paź 2011, o 21:07
Posty: 56
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Odpowiedzią niech będzie mój przykład.
Zmęczony troche Mazurami i ciekawy "nowej wody" większość sezony spędziliśmy na okolicach Ostródy a potem kanał, Zalew, Zatoka.

W planach miałem pozostawienie jachtu na Zalewie. Podobało mi się . Ale sam Zalew to za mało. Dopiero w połączeniu z Zatoką robi się ciekawy akwen.
Jednak łódka wróciła we wrześniu na Mazury. Dlaczego? Głównie trochę zawiedziony infrastrukturą , a raczej jej brakiem. Ale przede wszystkim właśnie koniecznością piłowania na silniku kanałami i rzekami pomiędzy Zalewem a Zatoką.
Ja się ucieszę z przekopu. Ucieszę się też z innej formy przeprawy na skróty np pochyli na wzór kanałowych.

PS
No i ognisk nie ma gdzie palić... :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Z tymi ogniskami nie jest tak źle. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Alterus napisał(a):
ma wszelkie szanse, aby stać się przyciągającym środlądowców magnesem
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Bo ja własnie w to wątpię :)
Alterus napisał(a):
Ucieczka przed złą pogodą na Zalew może bardzo się różnić od schronienia w porcie, bo warunki na Zalewie często pozwalają na pływanie, gdy na Zatoce to ryzykowne. Nie tracimy więc czasu na bierne wysiadywanie ze świadomością, że urlop upływa...
Wyobraź sobie jaki musiałby być awanport wejscia do tego przekopu, żeby mogły bezpiecznie tam chować się mazursko-śródlądowe łódki w razie pogorszenia się pogody.
Alterus napisał(a):
Jak wyżej - uważam, że jest to rzecz rozwojowa. Turystyka przymorska i morska będzie rosła. Trochę artykułów w gazetach, moda, i w krótkim czasie na Zalewie może pojawić się sporo żagli, a Elbląg, Fromborg czy Braniewo stać się atrakcyjnymi miejscami. Nowość!
Uważasz, ok. Ale ja wolałbym jakieś fachowe opracowanie w tym względzie, które mogłyby rozstrzygnąć spór między nami, bo akurat ja uważam zupełnie inaczej :)
kemot napisał(a):
W planach miałem pozostawienie jachtu na Zalewie. Podobało mi się . Ale sam Zalew to za mało. Dopiero w połączeniu z Zatoką robi się ciekawy akwen.
I co Cię powstrzymywało przed wypłynięciem na tę Zatokę :)
kemot napisał(a):
Ale przede wszystkim właśnie koniecznością piłowania na silniku kanałami i rzekami pomiędzy Zalewem a Zatoką.
Aha, dobra, przyjmuję argument, teraz tylko przydałby się jakiś szacunek ilu jest takich jak Ty. Czy to jest jakaś znacząca liczba dla tego regionu czy zupełnie bez znaczenia. W sensie czy mówimy o dziesiątkach tysięcy rocznie czy o setkach? Bo moim zdaniem są to setki, może tysiąc. Czyli bez znaczenia dla regionu. Mazury są atrakcyjne, bo są relatywnie blisko Warszawy. Zalew jest daleko.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skipbulba napisał(a):
Wyobraź sobie jaki musiałby być awanport wejscia do tego przekopu, żeby mogły bezpiecznie tam chować się mazursko-śródlądowe łódki w razie pogorszenia się pogody.
Wyobrażam sobie, że o pogorszeniu pogody dowiedzieć się będzie można parę godzin wcześniej, ale nie znam się na tym, pewnie ludzie na Zatoce załapują jak fala na trzy metry, a strzępy żagli odfruwają w siną dal. :-D
Cytuj:
Uważasz, ok. Ale ja wolałbym jakieś fachowe opracowanie w tym względzie,
Z pieczątką, gwarancją i karami umownymi..? :-D
Zalew Wiślany (z wyjściem na Zatokę) może być atrakcyjny, bo jest znacznie bliżej niż Zalew Szczeciński. Ponadto łączy go z taką Warszawą łatwa dla szuwarowców droga wodna, co niesie dodatkowe możliwości.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 11:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
bo jest znacznie bliżej niż Zalew Szczeciński. Ponadto łączy go z taką Warszawą łatwa dla szuwarowców droga wodna, co niesie dodatkowe możliwości.


i to rozumiem, to jest argument, że bliżej Warszawy :D

z innej beczki się nie można doprosić żeby częściej otwierano most w Wolinie żeby barziej udrożnić trasę Szczecin- Dziwnów a chodzi tylko o dwa dodatkowe otwarcia :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 11:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Alterus napisał(a):
Zalew Wiślany (z wyjściem na Zatokę) może być atrakcyjny, bo jest znacznie bliżej niż Zalew Szczeciński. Ponadto łączy go z taką Warszawą łatwa dla szuwarowców droga wodna, co niesie dodatkowe możliwości.

Tyle, że mazuranckie jachty na Zatoce to się potopią....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 11:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jaszra napisał(a):
Tyle, że mazuranckie jachty na Zatoce to się potopią....



na 100 procent!!!!

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 11:29 

Dołączył(a): 17 paź 2011, o 21:07
Posty: 56
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
skipbulba napisał(a):
I co Cię powstrzymywało przed wypłynięciem na tę Zatokę :)



Nic, wypłynęiśmy i miesiąc kręciliśmy się po Zatoce, ale drugi raz ( a co dopiero np kilka razy w miesiącu) już mi się nie chce przez mosty, śluzy itp.
Z Mazowsza nad Zalew jadę niewiele dłużej niż na Mazury , więc odległość nie jest problemem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL