Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 11:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 wrz 2015, o 18:25 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
taka_jedna napisał(a):
Będziesz jakoś wykańczał okna, czy zostawisz takie kanciaste?
Masz na myśli kształt , czy to że wystają ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2015, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
I jedno i drugie. Elementy wyglądają jakby miały ostre krawędzie.

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2015, o 18:06 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
taka_jedna napisał(a):
I jedno i drugie. Elementy wyglądają jakby miały ostre krawędzie.
Jeśli chodzi o kształt , to takie wydają mi się odpowiednie do linii łódki . Krawędzie są faktycznie ostre . Mam pewien pomysł na łagodne krawędzie , ale to dopiero w zimie , jak najdzie mnie chęć na dalsze prace dopieszczające łódkę . Na razie muszę podgonić inne prace . Zamontowałem bramę segmentową w garażu , a teraz elewacja ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2015, o 12:05 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wrócę jeszcze do zmian i poprawek o których ( chyba) nie pisałem , bo czasami się gubię . Po pierwszym wodowaniu okazało się , że ster jest za nisko zamocowany. Pierwsza poprawka uświadomiła mi jakie siły działają na długą płetwę sterową :-( . Rzecz w tym , że zawiasy muszą być prawie ponad pawężą . Wykonałem kolejną poprawkę .


Załączniki:
DSC03756.JPG
DSC03756.JPG [ 243.41 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
DSC03755.JPG
DSC03755.JPG [ 239.35 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
DSC03754.JPG
DSC03754.JPG [ 264.87 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
DSC03752.JPG
DSC03752.JPG [ 197.61 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
DSC03751.JPG
DSC03751.JPG [ 235.84 KiB | Przeglądane 6254 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2015, o 19:27 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Koleja rzecz to cęgi masztu . Zostały dodatkowo wzmocnione (usztywnione) . Oczywiście do tego nowa większa kostka pod cęgi .


Załączniki:
DSC03647.JPG
DSC03647.JPG [ 285.68 KiB | Przeglądane 6159 razy ]
DSC03646.JPG
DSC03646.JPG [ 315.5 KiB | Przeglądane 6159 razy ]
DSC03645.JPG
DSC03645.JPG [ 330.51 KiB | Przeglądane 6159 razy ]
DSC03644.JPG
DSC03644.JPG [ 268.21 KiB | Przeglądane 6159 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 14:47 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zrobiło się zimno , więc resztę poprawek zostawiam na wiosnę . Na razie wracam po kilkuletniej przerwie do innej pasji , więc projektuję i buduję sobie kolejny karabinek :D . Chciałbym natomiast wrócić do kwestii przyczepy podłodziowej , która w moim przypadku nierozerwalnie jest związana z budową łódki . Niestety zajęty pracami przy łódce i przy domu , przegapiłem datę zmian przepisów odnośnie budowy przyczep . Przy obecnym stanie prawnym budowa przyczepy lekkiej typu SAM nie ma sensu , bo opłata homologacyjna wynosi mniej więcej tyle , co nowa przyczepa . Ja miałem kupioną głównie ze względu na podwozie zarejestrowaną przyczepę . Zgodnie z przepisami jest możliwość przebudowy , z tym że była to dość uciążliwa , wręcz wq .....a droga no i niestet dość kosztowna . Szczęśliwie mam to za sobą i mogę się cieszyć dopasowaną przyczepą . Teraz łódka na koziołki i trochę prac przy przyczepie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
silver_stas napisał(a):
Zgodnie z przepisami jest możliwość przebudowy, z tym, że była to dość uciążliwa, wręcz wq .....a droga no i niestety dość kosztowna.

Możesz napisać coś więcej?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 16:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
No tak, zbudowałeś jacht i masz przyczepę. Możesz startować w PPJK. I od razu masz karę za nie seryjność. Zgłoś proszę swoją Sztrandusię do regat w PPJK. I niech się szacowne gremium martwi co z tym zrobić....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 19:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Zgodnie z przepisami jest możliwość przebudowy, z tym, że była to dość uciążliwa, wręcz wq .....a droga no i niestety dość kosztowna.

Możesz napisać coś więcej?
MJS
Dotyczy to zarejestrowanej przyczepy np. towarowej , czy kempingowej . Przebudowa na przyczepę podłodziową powinna być dokonana przez serwis dokonujący takich przeróbek i akceptowany przez Wydział Komunikacji . Po dokonaniu zmian wizyta w Okręgowej Stacji , która wykonuje odpowiedni przegląd .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2015, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
...Ale ale.. co to jest kategoria "wózek podłodziowy?
Ja dotychczas woziłem łódki na wózku jakimkolwiek (zwykle na dwóch trzech oponach): był on już podłodziowym czy nie był jeszcze?

Chyba nie ma definicji wózka specjalistycznego ...no może oprócz kempingowego.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2015, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
Dotyczy to zarejestrowanej przyczepy np. towarowej , czy kempingowej . Przebudowa na przyczepę podłodziową powinna być dokonana przez serwis dokonujący takich przeróbek i akceptowany przez Wydział Komunikacji . Po dokonaniu zmian wizyta w Okręgowej Stacji , która wykonuje odpowiedni przegląd .
Marian Strzelecki napisał(a):
Chyba nie ma definicji wózka specjalistycznego ...no może oprócz kempingowego.
Ja w tym roku wymieniałem dowód rejestracyjny przyczepy. Skończyły mi się rubryki na badania techniczne. Moja przyczepa to przyczepa podłodziowa produkcji Cymermana w starym dowodzie miałem zaznaczone, że jest to przyczepa do łodzi czy coś w tym rodzaju. Stary dowód służył mi nieco dłużej niż to wynikało z rubryk na badania techniczne a to dlatego, że parę lat trwała modernizacja mojego PIPa i olałem jeżdżenia z przyczepą na badania. Po prosto jacht w czasie prac przy nim stał na przyczepie. W nowym dowodzie w rubryce "Rodzaj pojazdu"; mam wpisane:przyczepa ciężarowa, a w rubryce: "Przeznaczenie": gdzie mogłoby być wpisane do przewozu łodzi mam zakreskowane o tak :---. I ja bym się tam specjalnie tymi przepisami nie przejmował tylko przystosował przyczepę do łódki i nikomu nic nie mówił. Zresztą ze swoją tak zrobiłem.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2015, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja wygrałem: mam wbite, że nie muszę mieć przeglądów... nigdy! :cool:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 19:19 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Ja wygrałem: mam wbite, że nie muszę mieć przeglądów... nigdy! :cool:
MJS
Ja też :D . Dlatego projekt łódki uwzględniał od początku przewożenie przyczepą lekką . Dla mnie schody zaczęły się przy przerejestrowaniu , bo przyczepa była zarejestrowana jako specjalna , ale przy doprecyzowaniu okazało się , że jestem w czarnej d...e . Szczęśliwie udało się znaleźć rozwiązanie , ale trochę zdrowia mnie to kosztowało . Teraz spokojnie mogę dopieszczać przyczepę . Właśnie wymieniłem amortyzator hamulca najazdowego . Udało się kupić prawie identyczny , a bałem się się że będzie trudno ze względu na wiek przyczepy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 19:15 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wymieniłem również dodatkowe amortyzatory przy osi skrętnej . Muszę jeszcze dokonać drobnej zmiany konstrukcyjnej w przyczepie , więc łódka na koziołki i wyjazd z przyczepą . Teraz widzę , że warto było sobie zadać trochę trudu i zrobić koziołki , bo pewnie jeszcze nie raz się przydadzą . Postanowiłem też ułatwić sobie podnoszenie przodu łódki , aby wyjechać z przyczepą , bo rozciąganie lin na sporej wysokości jest uciążliwe . Nie miałem odpowiedniej belki , ale znalazłem długie żerdzie i już mam :D .


Załączniki:
DSC04150.JPG
DSC04150.JPG [ 285.6 KiB | Przeglądane 5758 razy ]
DSC04149.JPG
DSC04149.JPG [ 301.81 KiB | Przeglądane 5758 razy ]
DSC04148.JPG
DSC04148.JPG [ 270.24 KiB | Przeglądane 5758 razy ]
DSC04147.JPG
DSC04147.JPG [ 318.43 KiB | Przeglądane 5758 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2016, o 13:57 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zima w pełni , więc niewiele się dzieje . Właśnie zakładam do przyczepy nową wciągarkę. Otóż kupując różne element do przyczepy podłodziowej , kupiłem najmniejszą wciągarkę , bo łódka ciężka nie jest . Niestety podczas ostatniego wyjazdu , przy wciąganiu łódki doszło do uszkodzenia zębatek . Nie zwróciłem uwagi , że cały mechanizm jest składany na " sucho " i ze sporymi luzami i dlatego do tego dość szybko doszło . Nabyłem więc mocniejszą i po rozmontowaniu nasmarowałem wszystkie powierzchnie ślizgowe , bo oczywiście ani grama smaru nie było . Trafiła się też ciekawostka po wymontowaniu śruby na której obraca się bęben z liną . Nie wdając się w teorię pasowania i tolerancji , jako oś wystarczy sworzeń o średnicy 12 mm . Tylko że założona tam śruba M 12 miała gwint aż do połowy , a gładka część była podtoczona do bodaj 10 czy 11 mm :-? . Kupiłem śrubę M12 z krótkim gwintem , dociąłem tulejki dystansowe aby skompensować luz poosiowy i mam nadzieję że wciągarka posłuży długo .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2016, o 20:41 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Teraz zajmuję się czymś innym , ale jak przechodzę koło łódki , to uświadomiłem sobie , że całe szczęście , że na początku nie zdawałem sobie spraw ile to pracy , bo mógłbym się nie zdecydować na budowę :rotfl: . Myślę że pora na małe podsumowanie , bo łódka zbudowana , a poprawki to pewnie jak inni budowniczowie będę jeszcze jakiś czas robił . To może od początku . Przede wszystkim , to miałem kupę szczęścia , że od zakiełkowania myśli o budowie ,do jej rozpoczęcia minął rok , bo miałem inne rzeczy do zrobienia . Początkowo myślałem o prostej otwartopokładowej 5 m łódce . Z czasem zacząłem "dopasowywać projekt do potrzeb " . Jako że najbardziej spodobała mi się "Sztrandusia sport " Wojtka Kasprzaka , na jej bazie zacząłem projektować w CAD i robić modele . Była to z początku czysto teoretyczna zabawa , bo zdawałem sobie sprawę z praw autorskich i nie wiedziałem , czy otrzymam zgodę na zmiany . Na szczęście otrzymałem od Wojtka zgodę na realizację i zacząłem budowę . Kolejna rzecz , to totalny brak wiedzy na temat budowy . Tutaj pomogły mi dwie rzeczy : " Sam zbuduj łódź " , która jest niezbędna każdemu początkującemu budowniczemu , oraz udostępnione przez Wojtka projekty jego łódek od najprostszych do złożonych . Jestem Mu niezmiernie za to wdzięczny , bo analizując Jego projekty zdobyłem niezbędną wiedzę . Zresztą łódka którą zbudowałem , jest kompilacją kilku Jego projektów . Taki był początek ....



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2016, o 14:49 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Podsumowanie c.d. . Do tego , aby zacząć budowę od razu od dość sporej jednostki skłoniło mnie posiadane zaplecze . Na mojej działce znajduje się wielka stodoła . Środkową część o wymiarach 8x5 m przeznaczyłem na szkutnię , która po otwarciu wrót uzyskuje nieograniczoną długość . Doceniłem to dopiero w trakcie budowy , gdy operuje się naprawdę długimi elementami i daje to spory komfort pracy . Kolejna rzecz , to narzędzia . Do budowy zużywa się kilkaset mb listew o różnym przekroju i tu najważniejsza okazała mocna obrabiarka wieloczynnościowa , dzięki której mogłem je wykonać na miejscu . No i oczywiście wszelkie możliwe elektronarzędzia , bo nieraz do wykonania pozornie prostego elementu trzeba kilku narzędzi . Piszę o tym , bo moim zdaniem dzięki tym czynnikom w dużej mierze znalazłem się wśród ok. 20% szczęśliwców , którzy zakończyli budowę :D . Oczywiście można zbudować łódkę dysponując różnymi warunkami . Paradoksalne , ale ja zamiast zachęcać do budowy , tylko staram się pokazać kandydatom do tych 80 % skalę trudności . Zresztą jak wiadomo , własnoręczna budowa jest właściwie pod prawie każdym względem bez sensu . Dla mnie , podobnie jak w poprzednich projektach zdobywanie wiedzy , projektowanie i budowa są celem samym w sobie . Produkt końcowy jest tylko dodatkowym bonusem . Budowa jest procesem długotrwałym , są chwile zwątpienia , wq....a , trzeba od siebie krócej , lub dłużej ( nawet ponad miesiąc ) od siebie odpocząć , a jak najdzie chęć :rotfl: , to się wraca do pracy . Wtedy im łatwiej można prace kontynuować , tym chętniej się do nich wraca .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2016, o 18:17 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kończąc podsumowanie , proponuję też budowniczym prowadzenie relacji na forum , bo to mobilizuje do pracy :rotfl: . A tak poważnie , chciałbym jeszcze raz serdecznie podziękować forumowiczom za podzielenie się doświadczeniem i pomoc przy rozwiązywaniu problemów związanych z budową . Podsumowanie zrobione , a teraz pora na poprawki nieprawidłowości , które się ujawniły po pierwszym sezonie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Teraz trzeba rozpocząć budowę proa. Doświadczenie już jest :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 10:34 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Micubiszi napisał(a):
Teraz trzeba rozpocząć budowę proa. Doświadczenie już jest :D

Normalnie Micu gada z sensem!!! :-P :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Czasami tak mam jak jestem głodny ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
proponuję też budowniczym prowadzenie relacji na forum , bo to mobilizuje do pracy


To prawda, ale wymaga dużej odporności psychicznej ;) i tolerancji dla własnych błędów. :mrgreen:
Błędy się w budowie czy remoncie zdarzają, ważne żeby je poprawiać i się za bardzo nie przejmować krytyką.
I nie dać się zwariować "dobrymi radami", tylko umieć wyłowić te naprawdę dobre rady.

Grunt że zakończone, gratulacje!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Errak, silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2016, o 21:08 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
waliant napisał(a):
silver_stas napisał(a):
proponuję też budowniczym prowadzenie relacji na forum , bo to mobilizuje do pracy


To prawda, ale wymaga dużej odporności psychicznej ;) i tolerancji dla własnych błędów. :mrgreen:
Błędy się w budowie czy remoncie zdarzają, ważne żeby je poprawiać i się za bardzo nie przejmować krytyką.
I nie dać się zwariować "dobrymi radami", tylko umieć wyłowić te naprawdę dobre rady.

Grunt że zakończone, gratulacje!
Dzięki . W czasie budowy popełniłem trochę błędów , o czym zawsze pisałem , aby inni ich uniknęli . Z racji moich rozlicznych zainteresowań bywam na różnych forach , ale tak merytorycznego jeszcze nie spotkałem . Tutaj wypowiadają się ludzie , którzy mają naprawdę coś do powiedzenia , za co jeszcze raz dziękuję . A propos błędów , to uzbierało się trochę rzeczy do poprawki , które ujawniły się po pierwszym sezonie . Tak więc dalej jesteście skazani na moją relację :rotfl: .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2016, o 03:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czekamy :kiss:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 21:00 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zaczyna się wiosna , więc pora zacząć prace przy łódce , tym bardziej , że mam zaległości w ogrodzie . Mam na działce wiekowy sad i staram się utrzymać stare odmiany drzew , niestety kolejna jabłoń obumarła ze starości i musiałem ją wyciąć :-( . Ale do rzeczy , kolejne zmiany w sterze . W zeszłym roku dwa razy zmieniałem wysokość i sposób mocowania do pawęży , teraz czas na rumpel. Zrobiłem "oldskulowy" z drewnianymi knagami , jednak decyduje ergonomia , więc nowy kształt , oraz knaga zaciskowa i samowypinająca . Przyszedł mi też do głowy pomysł na " rogatnicę" , co pokazuję na zdjęciach . Co o tym sądzicie ?


Załączniki:
DSC04542.JPG
DSC04542.JPG [ 300.71 KiB | Przeglądane 5100 razy ]
DSC04541.JPG
DSC04541.JPG [ 286.71 KiB | Przeglądane 5100 razy ]
DSC04540.JPG
DSC04540.JPG [ 314.09 KiB | Przeglądane 5100 razy ]
DSC04539.JPG
DSC04539.JPG [ 326.27 KiB | Przeglądane 5100 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 21:43 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Przyszedł mi też do głowy pomysł na " rogatnicę" , co pokazuję na zdjęciach . Co o tym sądzicie ?

Sądzę, że utwierdzam się w przekonaniu, iż umysł człowieka naprawdę może wymyślić wszystko co chce. Półrogatnica w pozycji pionowej z wąsami.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2016, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
cors napisał(a):
Półrogatnica w pozycji pionowej z wąsami.

Ja tam widzę wyraźną inspirację porożem antylop; oryks beisa z domieszką bongo.
Przy następnej realizacji sugeruję (z pewną nieśmiałością) inspirację bawolcem.
;)

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2016, o 19:11 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1133
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 242
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
boSmann napisał(a):
cors napisał(a):
Półrogatnica w pozycji pionowej z wąsami.

Ja tam widzę wyraźną inspirację porożem antylop; oryks beisa z domieszką bongo.
Przy następnej realizacji sugeruję (z pewną nieśmiałością) inspirację bawolcem.
;)
Do tego kokpit wykończony w sapeli pochodzącym też z Afryki , więc pełna harmonia kompozycji :lol: . Choć jak popatrzyłem na zdjęcia , to stwierdzam że chyba podświadomie kierowałem się biedermeierem :rotfl: .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2016, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
podświadomie kierowałem się biedermeierem

skoro tak, czas więc na stylowe bakisty
inspiracja -> http://img.archiexpo.com/images_ae/phot ... 125097.jpg
:-P
a tu masz części zapasowe do urządzenia sterowego
http://www.antyki-urbaniak.pl/1417-8476 ... 1825-r.jpg

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2016, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja bym poszedł w tym kierunku:


Załączniki:
mamut1.jpg
mamut1.jpg [ 131 KiB | Przeglądane 4992 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL