Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 20:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2010, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Katrine napisał(a):
dobra więc ja się podłączam pod bananowe pytanie.

niech mi ktoś powie czy jak ja będę zdawała egzamin w pierwszym tygodniu lipca to czekają mnie jakieś niespodzianki? tz jaki materiał mnie obowiązuje? taki jak był na sternika do tej pory? czy jakiś większy? tzn pływy tak czy pływy nie?

moim zdaniem absolutnie jak dotychczas. Na Brodę Neptuna i biust Salacji , piszę i piszę :) :) a oni swoje. Cytowane rzekome Rozporządzenie MSiT to projekt jaki poszedł do szuflady. A ustawa o sporcie to jak dotąd tez tylko projekt. Skąd ta panika? :D Katrine- jak dotąd!

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2010, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pisze z Krakowa,więc bez moich materialów: czy mnie pamiec myli, czy w ustawi eo sporcie niema nic o stopniach na morzu? Bo przecież ustawa o żegludze śródlądowej chyba Atlantyku nie dotyczy? A tylko w niej bedzie art 37a zastepujacy dawny 53 a z ustawy o podskokach.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2010, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Colonel napisał(a):
Pisze z Krakowa,więc bez moich materialów: czy mnie pamiec myli, czy w ustawi eo sporcie niema nic o stopniach na morzu? Bo przecież ustawa o żegludze śródlądowej chyba Atlantyku nie dotyczy? A tylko w niej bedzie art 37a zastepujacy dawny 53 a z ustawy o podskokach.

Jeśli posiadłem zdolność czytania to w Ustawie o sporcie nie ma nic o stopniach. Na wszelki wypadek to jedyne punkty Ustawy dotyczące żeglarstwa i nawiązujące do ustawy o żegludze śródlądowej.

Część dotycząca żeglarstwa w projekcie Ustawy o sporcie


Art. 67.
W ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Przepisy ustawy stosuje się także do statków służących do przewozów międzybrzegowych, zarobkowego przewozu osób lub ładunków, uprawiania sportu lub rekreacji, zarobkowego połowu ryb, wykonywania robót technicznych lub eksploatacji złóż kruszywa na innych wodach śródlądowych niż określone w ust. 1.”;
2) w art. 19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Rejestr statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji prowadzi właściwy polski związek sportowy, o którym mowa w ustawie z dnia … 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr …, poz. …).”;
3) art. 24a otrzymuje brzmienie:
„Art. 24a. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia, tryb rejestracji statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, wzory ksiąg rejestrowych i dokumentów rejestracyjnych, mając na uwadze potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi.”;
4) po art. 37 dodaje się art. 37a w brzmieniu:
„Art. 37a. 1. Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji, zwane dalej „uprawianiem turystyki wodnej”, wymaga:
1) posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa;
2) przestrzegania zasad bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej.
2. Przepisy ust. 1 dotyczy statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji:
1) o napędzie żaglowym (jachtów żaglowych), które mogą być wyposażone w pomocniczy napęd mechaniczny;
2) o napędzie mechanicznym (jachtów motorowych), w tym także skuterów wodnych, łodzi pneumatycznych i poduszkowców;
3) o napędzie innym niż żaglowy lub mechaniczny.
3. Uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba powyżej 7,5 m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego wydanego przez właściwy polski związek sportowy.
4. Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h. W przypadku jachtów przeznaczonych do najmu, uprawianie turystyki wodnej wymaga odbycia przez prowadzącego jacht szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wodzie. Wymóg ten nie dotyczy osób posiadających kwalifikacje z zakresu żeglugi morskiej lub śródlądowej określone w przepisach wydawanych na podstawie ust. 5.
5. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, sposób i tryb przeprowadzania szkolenia, o którym mowa w ust. 4, wzór dokumentu potwierdzającego odbycie szkolenia oraz wykaz kwalifikacji z zakresu żeglugi morskiej lub śródlądowej, których posiadanie zwalnia z obowiązku odbycia szkolenia, biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi.


.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dokładnie to miałem na myśli. Czyli mamy art. 37a w żegludze śródlądowej, w ustawie o sporcie znikła podstawa do ustanawiania stopni, nie ma takiej podstawy w żadnej ustawie "morskiej". O ile z założeń w Ministerstwie Infrastruktury nie urodzi się do września nowa ustawa o bezpieczeństwie morskim, to od września będzie bezpatencie na morzu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cytuj:
Będzie będzie bez-patencie
. - Po poprawce Mariusza wycofuję się z tego! Nie będzie bez-patencia!

Art. 91.
1. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie:
2) art. 53a ust. 11 ustawy, o której mowa w art. 93 pkt 1, zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 37a ust. 13 i 14 ustawy, o której mowa w art. 69, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,


Delegacja dla ministra sportu (kultury fizycznej) do określenia stopni jest w tym projekcie ustawy o sporcie. (dodany art. 37a do ustawy o żegludze śródlądowej)

14. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) wymagania niezbędne do uzyskania dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień* , w szczególności dotyczące wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa, oraz odpowiadający im zakres uprawnień do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych,
2) sposób i tryb przeprowadzania egzaminu, o którym mowa w ust. 8,
3) wzory dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień
– biorąc pod uwagę bezpieczeństwo żeglugi;


3. Uprawianie turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba powyżej 7,5 m lub motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego* wydanego przez właściwy polski związek sportowy.

7. Dokument, o którym mowa w ust. 3, określający uprawnienia do prowadzenia określonej wielkości jachtów żaglowych albo motorowych na określonych wodach wydaje właściwy polski związek sportowy osobom posiadającym odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu żeglarstwa oraz spełniającym inne wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 14


IMHO nie da rady zbojkotować tej delegacji samym faktem, że jest to zawarte w ustawie o żegludze śródlądowej. Jest to niedokładność legislacyjna, ale nie sądzę, aby dało się to zbojkotować.

*Tak w ogóle to spotykamy się z pewną nieścisłością w tym przepisie (podkreślone)



pozdrowienia


Ostatnio edytowano 25 maja 2010, o 09:28 przez Carlo, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Spoko, spoko. Zgodnie z artykułem na końcu ustawy (pisze z pamięci, wiec nie przytoczę go) akty wykonawcze wydane do dotychczasowych ustaw, czyli m.in. Ustawy o Kulturze Fizycznej, nadal obowiazują, jednakże nie dłuzej niz 2 lata.
Czyli nic się nie zmienia jeśli chodzi o patencie/bezpatencie

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Masz rację! Nie doczytałem.

Troszkę jednak jestem zdziwiony, że przepisy wykonawcze do nie obowiązującej ustawy mają obowiązywać, szczególnie że zostaje nowa ustawa. Specjalistą w legislacji nie jestem i może to normalne, ale mnie to zaskoczyło.

pozdrowienia


Ostatnio edytowano 25 maja 2010, o 09:30 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Mariusz Główka napisał(a):
Spoko, spoko. Zgodnie z artykułem na końcu ustawy (pisze z pamięci, wiec nie przytoczę go) akty wykonawcze wydane do dotychczasowych ustaw, czyli m.in. Ustawy o Kulturze Fizycznej, nadal obowiazują, jednakże nie dłuzej niz 2 lata.
Czyli nic się nie zmienia jeśli chodzi o patencie/bezpatencie

tylko dodam, Ustawa o sporcie zastępuje tylko Ustawę o kulturze fizycznej i o sporcie kwalifikowanym. To te Rozporządzenia dezaktualizują się z czasem.
Ustawa o zegludze śródlądowej trwa.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape - w zw. z art 91 projektu ustawy - teoretycznie będzie jeszcze więcej czasu na wymianę patentu, niż dzień wejścia w życie ustawy. Ponieważ rozporządzenie lipcowe zachowuje moc "sprawczą" to teoretycznie do wejścia w życie nowego rozporządzenia.

Czyli czasu jest co najmniej do wejścia w życie ustawy (przypuszczalnie połowa września) i od tego momentu jeszcze czas do wejścia w życie nowego rozporządzenia, ale nie później niż dwa lata od wejścia w życie ustawy.

Mam nadzieję że bardzo nie zamieszałem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
carlo napisał(a):
Masz rację! Nie doczytałem.

Troszkę jednak jestem zdziwiony, że przepisy wykonawcze do nie obowiązującej ustawy mają obowiązywać, szczególnie że zostaje nowa ustawa. Specjalistą w legislacji nie jestem i może to normalne, ale mnie to zaskoczyło.

pozdrowienia

Pomyśl spokojnie. Ciągłość funkcjonowania prawa wymaga właśnie tego. Zmiany zaczynają się od ustawy a ustawa dopiero daje delegację ministrom do pisania nowych aktow wykonawczych do tejże, nowej ustawy. Do czasu ukazania się nowego, wg nowej ustawy, Rozporządzenia wykonawczego, aby nie było bezkrólewia muszą obowiązywać aktualne Rozporządzenia ( ustawodawca przezornie daje na to aż! dwa lata). Ciągłośc jak w matematyce:) funkcja musi być ciągła i tak jest z prawem. cbdu :)

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Ja rozumiem ten argument.

Nie rozumiem natomiast, dlaczego to samo ministerstwo, które tworzy ustawę i daje sobie delegację do wydania aktów wykonawczych do tej ustawy, uznaje że potrzebuje dwóch lat na stworzenie tych aktów wykonawczych. Jeżeli tworzy się nową ustawę, powinno od razu przygotować się akty wykonawcze (w ramach tego samego ministerstwa), oraz po przyjęciu ustawy, od razu wydawać akty wykonawcze. Dwa tygodnie bez aktów wykonawczych nikogo by nie zbawiło, przypominam że bywały okresy znacznie dłuższe.
Uważam że obowiązywanie przepisów wykonawczych do przepisów nie obowiązujących, w sytuacji, gdy mamy już nowe przepisy (niby prawie takie same ale inaczej umiejscowione w systemie) jest po prostu błędem legislacyjnym. No ale oczywiście zakładam możliwość, że mogę się mylić.

Ja bym to porównał do takiej o to sytuacji, że zezłomowałem stary samochód, nowy już mam, taki sam, ale nowy, a że jeszcze nie zarejestrowany to jeżdżę na dowodzie rejestracyjnym zezłomowanego samochodu. Spokojnie, tylko do czasu aż zarejestruje nowy. Tylko jeszcze nie wiem, kiedy się za to zabiorę ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
carlo napisał(a):
Ja rozumiem ten argument.

Nie rozumiem natomiast, dlaczego to samo ministerstwo, które tworzy ustawę i daje sobie delegację do wydania aktów wykonawczych do tej ustawy, uznaje że potrzebuje dwóch lat na stworzenie tych aktów wykonawczych. Jeżeli tworzy się nową ustawę, powinno od razu przygotować się akty wykonawcze (w ramach tego samego ministerstwa), oraz po przyjęciu ustawy, od razu wydawać akty wykonawcze. Dwa tygodnie bez aktów wykonawczych nikogo by nie zbawiło, przypominam że bywały okresy znacznie dłuższe.
Uważam że obowiązywanie przepisów wykonawczych do przepisów nie obowiązujących, w sytuacji, gdy mamy już nowe przepisy (niby prawie takie same ale inaczej umiejscowione w systemie) jest po prostu błędem legislacyjnym. No ale oczywiście zakładam możliwość, że mogę się mylić.

Ja bym to porównał do takiej o to sytuacji, że zezłomowałem stary samochód, nowy już mam, taki sam, ale nowy, a że jeszcze nie zarejestrowany to jeżdżę na dowodzie rejestracyjnym zezłomowanego samochodu. Spokojnie, tylko do czasu aż zarejestruje nowy. Tylko jeszcze nie wiem, kiedy się za to zabiorę ;)

Miałbyś calkowitą rację gdyby założyć, że projekt ustawy przechodzi przez skomplikowaną ścieżkę legislacyjną bez zmian!

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Nie przesadzajmy. Znacznych zmian w ustawie, nie będzie, bo jak dochodzi do przeredagowania projektu ustawy to lepiej pisać nową, szczególnie że w komisji sejmowej siedzą przedstawiciele wszystkich opcji, mają czas na zgłaszanie poprawek, to samo z konsultacjami społecznymi, międzyresortowymi, biura legislacyjnego, etc. A drobne poprawki można nanosić na bieżąco. Nie jest to aż taki straszny problem.
Kwestia chciejstwa.

Nasuwa mi się analogia do sądów wojskowych i powszechnych. Sądy wojskowe potrafią załatwiać sprawy karne na jednej rozprawie i często się zdarza, że tak robią, bo prokurator dobrze przygotuje sprawę, a sędzia nie pozwala na opieszałość. W sądach powszechnych jest to prawie nie możliwe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
carlo napisał(a):
Nie przesadzajmy. Znacznych zmian w ustawie, nie będzie, bo jak dochodzi do przeredagowania projektu ustawy to lepiej pisać nową, szczególnie że w komisji sejmowej siedzą przedstawiciele wszystkich opcji, mają czas na zgłaszanie poprawek, to samo z konsultacjami społecznymi, międzyresortowymi, biura legislacyjnego, etc. A drobne poprawki można nanosić na bieżąco. Nie jest to aż taki straszny problem.
Kwestia chciejstwa.

Nasuwa mi się analogia do sądów wojskowych i powszechnych. Sądy wojskowe potrafią załatwiać sprawy karne na jednej rozprawie i często się zdarza, że tak robią, bo prokurator dobrze przygotuje sprawę, a sędzia nie pozwala na opieszałość. W sądach powszechnych jest to prawie nie możliwe.

pas :)

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ale zwroćcie uwagę, że mówi sie tylko o rozporządzeniu wydanym z delegacji art 37a - czyli śródladowym. Jego wydanie uchyli dotychczasowe przepisy wykonawcze, czyli morskie też.
Oczywiście jest sposób: MInisterstwo Infrastruktury poczeka z nowym rozporządzeniem aż do chwili znowelizowania ustawy o bezpieczeństwie morskim.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Colonel napisał(a):
o rozporządzeniu wydanym z delegacji art 37a - czyli śródladowym. Jego wydanie uchyli dotychczasowe przepisy wykonawcze, czyli morskie też.


Z punktu widzenia systemowego, błędem jest umiejscowienie przepisów dotyczących uprawnień morskich w ustawie o żegludze śródlądowej, ale nie sądzę, aby to wystarczyło do zbojkotowania tych przepisów. Wykładnia systemowa nie jest pierwszą jaką się stosuje. Pierwszą jest gramatyczna, a z niej wynika, że ten przepis dotyczy wszystkich wód. Po za tym, to min. sportu jest upoważniony do wydania rozporządzenia, minister pod którego podlega sport i rekreacja, nie zależnie od tego na jakich wodach będzie uprawiany/a.
Problem mógłby się pojawić, gdyby ustawa o bezpieczeństwie morskim wprowadziła przepisy dotyczące uprawnień morskich, wtedy zgodnie z zasadą lex posterior derogat legi priori, późniejsza ustawa była by stosowana w zakresie, który zmienia. Oczywiście nie wierzę, żeby to się stało, no ale ... :)
Oczywiście IMHO :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Po tej ustawie będzie można rejestrować jachty żaglowe z silnikiem stacjonarnym jako jachty motorowe (do 13 metrów) z pomocniczym napędem żaglowym i mamy wymarzone bez patencie !
Mało który jacht osiąga 15 km/godz a po za tym kto to zmierzy na środku morza ?

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Dlaczego z silnikiem stacjonarnym?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
No faktycznie może być tylko z ...silnikiem do 75 KW !
a przecież pamiętamy jak kutry rybackie były rejestrowane w PZŻ jako POL ileś tam ,to i odwrotnie można !

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Mam jakieś dziwne przeczucie, że w kolejnym sezonie pojawi się dużo jachtów motorowych z silnikiem do 75kW i o predkości nie przekraczajacej 15 km/h.
Prawdę mówiąc, to przeczucie miałem ja i kilku kolegów juz wczesniej, w czasie rozmów z niektórymi parlamentarzystami. Ale oni uwazali, że to sie nie sprawdzi.

PS. A propos tej predkosci 15 km/h, w czasie wichury, to nawet kajakiem można ją przekroczyć :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Metodą tak zwanych małych kroczków do celu... :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2010, o 17:47
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ciiiiii :D

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2010, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Piotrek, sam wiesz, ze życie kieruje się własnymi prawami, a niektórzy, często nieudolnie próbują je opisać aktami prawnymi.
A tak na poważnie, to żeby nie wiem jak PZŻ lobbował za dziwnym prawem, które nawet zostanie uchwalone, to zawsze znajdzie się jakiś wentyl, którym można wypuścić nadmiar ambicji tych panów. I coraz więcej ludzi bedzie korzystać z mozliwosci obejścia złego prawa. Ale co mi tam, jak to kiedyś napisał Don Jorge, w tym momencie wykonuję gest przypominajacy sięganie prawą ręką do lewej kieszeni.
A jakby ktoś chciał miec podobny komfort psychiczny, to służę kazdemu radą i doświadczeniem.

Własnie w tym momencie zdałem sobię sprawę z tego, że o ile straszy syn 5 lat temu dał zarobić PZŻtowi i ma kwit z tej organizacji pasozytujacej na zeglarzach niesportowcach, to zrobię wszytko i jestem gotów wydać na to dużo więcj pieniedzy, aby młodszy syn nie dał zarobić im nawet grosza. Będzie miał kwit królewskiego zwiazku.

PS. Nie warto bawić się w jakieś dziwne układy. Trzba zróbić kwit rozpoznawalny na całym świecie i wtedy ma się świety spokój. Nawet gdyby to miało trwać chwile dłuzej.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2010, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Mariusz Główka napisał(a):
PS. Nie warto bawić się w jakieś dziwne układy. Trzba zróbić kwit rozpoznawalny na całym świecie i wtedy ma się świety spokój. Nawet gdyby to miało trwać chwile dłuzej.


I tak sam zamierzam zrobić, jak tylko środki pozwolą. Nie mam noża na gardle bo pływać mogę. Nie wykluczone, że swój (nie jachtu, jachtu nie mam) port macierzysty zmienię na Sztokholm, więc tym bardziej noża na gardle mieć nie będę,... a za rok, dwa planuję postarać się o jakieś solidne kwalifikacje ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2010, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Mariusz Główka napisał(a):
Mam jakieś dziwne przeczucie, że w kolejnym sezonie pojawi się dużo jachtów motorowych z silnikiem do 75kW i o predkości nie przekraczajacej 15 km/h.


Ehe. Akurat tak jak po 2008 roku pojawiło się mnóstwo nowych jachtów poniżej 7.5m, masa ofert czarterów takich jachtów, dziesiątki alternatywnych programów szkolenia i bankructwa szkół organizujących kursy na patent.

Jak wiemy, nic takiego się nie zdarzyło - pewnie dlatego, że żeglarzy, mających problem z patentami, jest jakiś nieznaczący margines marginesu, a nie wykluczam, że większość z nich znam z imienia i nazwiska :>

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2010, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
myszek napisał(a):
Jak wiemy, nic takiego się nie zdarzyło - pewnie dlatego, że żeglarzy, mających problem z patentami, jest jakiś nieznaczący margines marginesu, a nie wykluczam, że większość z nich znam z imienia i nazwiska


Za to każda większa firma na WJM posiada w swojej flocie łodzie motorowe o mocy silnika <10 KW i z radością ogłasza, że można tą łódź pożyczyć bez patentu.

cierpliwości. kropla drąży skałę.

A dla chętnych www.hompuck.org bez patentu można pożyczyć np. nefryty i pływać w żegludze przybrzeżnej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2010, o 15:13 
Mariusz Główka napisał(a):
Piotrek, sam wiesz, ze życie kieruje się własnymi prawami, a niektórzy, często nieudolnie próbują je opisać aktami prawnymi.
A tak na poważnie, to żeby nie wiem jak PZŻ lobbował za dziwnym prawem, które nawet zostanie uchwalone, to zawsze znajdzie się jakiś wentyl, którym można wypuścić nadmiar ambicji tych panów. I coraz więcej ludzi bedzie korzystać z mozliwosci obejścia złego prawa. Ale co mi tam, jak to kiedyś napisał Don Jorge, w tym momencie wykonuję gest przypominajacy sięganie prawą ręką do lewej kieszeni.
A jakby ktoś chciał miec podobny komfort psychiczny, to służę kazdemu radą i doświadczeniem.

Własnie w tym momencie zdałem sobię sprawę z tego, że o ile straszy syn 5 lat temu dał zarobić PZŻtowi i ma kwit z tej organizacji pasozytujacej na zeglarzach niesportowcach, to zrobię wszytko i jestem gotów wydać na to dużo więcj pieniedzy, aby młodszy syn nie dał zarobić im nawet grosza. Będzie miał kwit królewskiego zwiazku.

PS. Nie warto bawić się w jakieś dziwne układy. Trzba zróbić kwit rozpoznawalny na całym świecie i wtedy ma się świety spokój. Nawet gdyby to miało trwać chwile dłuzej.

No królewski to nie to co polski :?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2010, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
marekkvk napisał(a):
No królewski to nie to co polski


Zostawmy patriotyzm na boku. Liczą się fakty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2010, o 06:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
marekkvk napisał(a):
No królewski to nie to co polski :?

Przeginacie. Nie jestem specjalnym fanem PZŻ-tu, ale nie spotkałem się, żeby ktoś nie rozpoznawał mojego patentu. :wink:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2010, o 07:56 

Dołączył(a): 16 maja 2010, o 10:23
Posty: 22
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Batiar napisał(a):
kilka istotnych w zakresie żeglugi Dyrektyw unijnych wyłącza z regulacji jachty i załogi rekreacyjne.


czy może kto zna numery albo daty albo nazwy dyrektyw o których wspomniał Batiar? Chętnie bym je sobie przestudiował.
Zaskarżanie w UE jest dość powszechne, ale nie jest takie proste, w szczególności jeśli robi to osoba fizyczna (co innego jeśli Komisja Europejska), no ale i tak musiałbym zapytać jakich znajomych co to się wyznają na prawie europejskim,

Grzegorz

ps. najważniejsze to ducha nie tracić :D


Ostatnio edytowano 1 cze 2010, o 08:57 przez Banan, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL