Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 23:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2010, o 20:49 

Dołączył(a): 25 mar 2010, o 20:33
Posty: 6
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz jachtowy
Wyszedłem z założenia że warto kontynuować rozpoczętą w zeszłym roku przygodę z żeglarstwem i postanowiłem w tym roku zapisać się na rejs stażowy. Jednakże całkowicie przygniotła mnie ilość i różnorodność rejsów jakie są oferowane przez różnorakie firmy. Zamęt pogłębiły niejednolite ceny (jedni w cenę wliczają opłaty portowe, paliwo, wyżywienie, inni nie itd.) i niesprecyzowane przeznaczenie rejsu (stażowy? czysto rekreacyjny?). Dołożyć tylko do tego możliwość (albo jej brak) szkolenia na patent ISSA a już nie wiem jak się nazywam ;/

Dlatego kieruję do Was parę pytań i byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi =)

1) Jaki rejs stażowy polecacie? Macie może jakieś miłe doświadczenia? Albo może znacie jakiś organizatorów których lepiej unikać? Zaznaczam że w rachubę wchodzą zarówno rejsy po Bałtyku jak i po innych morzach europejskich. Od rejsu oczekuję głównie luźnej atmosfery, możliwości pogłębienia doświadczenia/wiedzy żeglarskiej i zdobycia godzin stażu morskiego aby móc w przyszłości zawalczyć o patent sternika jachtowego.

2) Czy warto pracować na patent ISSA? Czy to tylko kolejny certyfikat wymyślony w celu wyciągnięcia kasy? Dużo on daje?

3) Niejednokrotnie przy rejsie podana była informacja o pływach lub ich braku, ale nigdy nie znalazłem konkretnego wytłumaczenia o co chodzi. Co to znaczy? Mam na myśli jak pływy wpływają na plan rejsu? Co od nich zależy?

Z góry dziękuję za porady =)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2010, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
ISSA jak na razie nic nie daje, oprócz ew. zdobycia nieco wiedzy.
Na pływach są takie same rejsy, jak gdzie indziej, oprócz tego, że trzeba brać pod uwagę cykliczną zmianę poziomów wody (nawet 8 m), co jest pewną dodatkową trudnością do opanowania.
A jeśli chodzi o firmy, to jest ich tak wiele, że trudno coś doradzić. Warto poszukać rejsu ze znanym i uznanym kapitanem i na możliwie jak najnowszym jachcie (wyższy komfort).

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2010, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
pkt 1 Jak zauważyłeś jest bardzo wiele takich ofert. Ja z tych wielu mogę polecić z czystym sumieniem s/y Berg i jego kapitana i właściciela, Artura. Z nim i na tym jachcie przepłynąłem ok 5000 Mm. http://www.sybeg.pl
pkt 2 Ocenić musisz sam, ja jak na razie patentów ISSA z byt wysoko nie cenię.
pkt 3 Pływy, to rejs po wodach pływowych, najblizej Polski, to Północne. Rejs po takich wodach nie różni się zasadniczo o wód niepływowych, ale ci co chcą mieć patent morsa, muszą 100 h na takich wodach odbyć.
I jeszcze jedno. Każdy rejs jest stażowy

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2010, o 21:48 
polecam.
http://rejsy.tobias.boo.pl/


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2010, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ja swój pierwszy rejs wybrałem z kubryk.pl był to rejs de facto stażowo - rekreacyjny. Stażowy że będziesz miał opinię z rejsu ( godzinki wypływanie). Agencję polecam.
ISSA - hmmm.... to zależy już od skippera, ale na moim przykładzie, musisz być teoretycznie dobrze przygotowany, światełka, przepisy MPZZM i tp itd., wtedy skipper się szczególnie weźmie za Cibie abyś był gotowy na tą wiedzę praktyczną.
Obecnie na sternika jachtowego, wg. wytycznych PZŻ pływy nie są wymagane, choć są w teorii, ale poznać ich nie zaszkodzi w praktyce.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2010, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
r4czek napisał(a):
Dlatego kieruję do Was parę pytań i byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi =)

1) Jaki rejs stażowy polecacie? Macie może jakieś miłe doświadczenia? Albo może znacie jakiś organizatorów których lepiej unikać? Zaznaczam że w rachubę wchodzą zarówno rejsy po Bałtyku jak i po innych morzach europejskich. Od rejsu oczekuję głównie luźnej atmosfery, możliwości pogłębienia doświadczenia/wiedzy żeglarskiej i zdobycia godzin stażu morskiego aby móc w przyszłości zawalczyć o patent sternika jachtowego.

2) Czy warto pracować na patent ISSA? Czy to tylko kolejny certyfikat wymyślony w celu wyciągnięcia kasy? Dużo on daje?
Z góry dziękuję za porady =)

Polecam firmę Bluelog Tomka Lipskiego, założyciela ISSA -Poland. Opinię sam sobie wyrób jak poczytasz informacje pod poniższymi linkami. ISSA - Poland po poczatkowym okresie burzliwego rozwoju spotkało to co w dużo większej skali patenty PZŻ. Brak monitoringu spowodował, na szczęście w małym stopniu pewne obniżenie poziomu. Dotyczy to wyłącznie poziomu podstawowego. Od czasu wprowadzenia wszystkich poziomów szkolenia na wzór RYA, sytuacja jest pod kontrolą. Na wyższe poziomy a o taki ci chodzi szkoli zdecydowanie mniejsza ilość podmiotów a na najwyższy poziom egzaminator jest sprowadzany z ISSA. Patent ISSA z znanych powodów jest w Polsce nieuznawany jako państwowe uprawnienie i w tym sensie wypowiedź jednego z Kolegów, że nic nie daje, jest słuszna. Ale skoro nic nie daje to jak wytłumaczyć zainteresowanie tymi Certyfikatami? Jak można wyciągnąć od kogoś forsę nic nie oferując?!
Aby nie być zbyt jednostronnym to masz jeszcze szkołę kpt. Andrzeja Pochodaja i kilka innych. Niedawno wisiał na Forum wykaz polecanych szkół jako odpowiedź na podobne pytanie. Przestrzegam przed ryzykiem trafienia na kiepskiego skipera w firmach-molochach.
http://zeglarstwo.to.jest.to/opinie_z_r ... rskich.htm - opinie

http://zeglarstwo.to.jest.to/rejsy_zeglarskie.htm - wykaz rejsów

http://zeglarstwo.to.jest.to/patent_zeglarski_issa.htm - o certyfikacie, program

http://zeglarstwo.to.jest.to/nasi_skipperzy.htm - wykaz skiperów

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A ja z opóźnieniem, więc pozwolę sobie na malutki offtopic :-)
cape napisał(a):
I jeszcze jedno. Każdy rejs jest stażowy
Tia? Wczoraj jakiś skończyłem i absolutnie nie przypominam sobie, żeby było on w jakikolwiek sposób stażowy. W zamyśle był łupieżczo-grabieżczy ale w namaszczonym przez PZŻ dzienniku jachtowym wpisałem (żeby zmylić pogonie) bożocielny :-)
A tak bardziej poważnie, to powiedz mi Krzysiu czy według Ciebie rejs w którym uczestniczy 7 osób, płyną ze Świnkowa do Nexo, najniższy posiadany kwit to kapitan jachtowy a prowadzący oprócz tego, że jest żeglarzem z 40 letnim doświadczeniem to na co dzień prowadza tankery do 500 tys. ton, to tez jest rejs stażowy?
Nie myl stażu z doświadczeniem a doświadczenia z nieumiejętnością unikania rutyny.

Macieq napisał(a):
ISSA jak na razie nic nie daje, oprócz ew. zdobycia nieco wiedzy.
A co oprócz wiedzy byś chciał potwierdzać kwitem?
Poza tym ISSA z założenia jest certyfikatem "alternatywnym" do obowiązkowych tu i ówdzie patentów i ta "alternatywność" faktycznie działa - jest wiele czarterowni, które wypożyczają jachty posiadaczom takowych kwitów.
Pomijam już to, że IMHO wszystkie ciepłowodne czarterownie akceptują ISSA u (często obowiązkowego) co-skippera.

r4czek napisał(a):
Mam na myśli jak pływy wpływają na plan rejsu?
Pływy są przewidywalne i nie wpływają na plan rejsu :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
A tak bardziej poważnie, to powiedz mi Krzysiu czy według Ciebie rejs w którym uczestniczy 7 osób, płyną ze Świnkowa do Nexo, najniższy posiadany kwit to kapitan jachtowy a prowadzący oprócz tego, że jest żeglarzem z 40 letnim doświadczeniem to na co dzień prowadza tankery do 500 tys. ton, to tez jest rejs stażowy?
Nie myl stażu z doświadczeniem a doświadczenia z nieumiejętnością unikania rutyny.

Każdy rejs jest stażowy, w rozumieniu stażu PZŻ. Nie ma znaczenia co napiszemy w dzienniku. Ja piszę zawsze "rozrywkowy". Jedynym kwitem dla stażu w rozumieniu PZŻ jest opinia. I Ty Marku dobrze o tym wiesz.
Dlatego pytającemu idzieliłem takiej (czyli prawdziwej) odpowiedzi.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
cape napisał(a):
Każdy rejs jest stażowy, w rozumieniu stażu PZŻ.
Z wyjątkiem tych, w których załoga odmawia przyjęcia opinii (bo im się nie chce po nią ręki wyciągać, na ten przykład).

Krzysiek - reklamowo/ogłoszeniowe stażowy oznaczać IMHO może dwie rzeczy. Jedna to dużo pływania a mało byczenia się w portach a druga (bezsensowna) "wydamy po rejsie opinię".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Rejs stażowy - jest m.in. stażowym - dla tej osoby, która uczestnicząc w rejsie turystycznym, nabiera kolejnego doświadczenia w pływaniu po morzu, po czym dla formalności PZŻecianych ( oraz ISSA ), oraz może i pamiętnikowo - historycznych, chce uzyskać opinie z rejsu, z godzinami i milami i podpisem prowadzącego rejs.
Jak już komuś takie opinie nie potrzebne to ich nie będzie chciał. Np. ww. koledze, co to prowadzi 500tysięczniki.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
a ja wam powiem tak-chciałabym zobaczyć minę Maar'a jak mu ktoś wręcza opinie z rejsu:) obawiam się że to mogłoby być niezapomniany obraz:) ojej może to kiedyś zobaczę :D kto wie?:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
Jedna to dużo pływania a mało byczenia się w portach a druga (bezsensowna) "wydamy po rejsie opinię".


IMHO pierwsza ma duży sens. Zwłaszcza, jeśli to byczenie się w portach jest zastąpione częstym do nich wchodzeniem i wychodzeniem*. Zasadniczo takie jest moje pojęcie rejsu "stażowego"**. Bo opinię to ja mogę wydać nawet komuś, kto rejs przeleżał opalając się na pokładzie. Obecny/a był/a, a to wg PZŻ wystarczy. Tylko co po niej komu??

*na zasadzie wchodzimy coby nam stół się nie kiwał przy śniadaniu/obiedzie/kolacji (niepotrzebne skreślić) i zaraz wychodzimy. Im trudniejszy, tym sensu więcej...
** uprzedzam uprzejmie tych co zaryzykują pływanie ze mną :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2010, o 14:17 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
Wiele racji ma Moniia. Odwalanie stażu to prawie reguła.
Ty bracie po żeglarzu zrób dwa porządne rejsy po 100 h i idz na dobry kurs. Nie bede reklamował ale na pólwyspie helskim jest kilka godnych. Skóry nie złupią a naucza. ISSA sobie dokupisz za 350 zł

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2010, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Właśnie zakończyłem rejs pełniący rolę stażowego i to na pływach. Przepłynęliśmy 911 mil w 216 godzin. Odwiedziliśmy 7 portów (jak najbardziej pływowych) i wszystkie manewry wejścia-wyjścia wykonywali moi załoganci z niezłym skutkiem (fakt - jacht był bardzo stalowy) Myślę, że z czystym sumieniem mogłem wystawić bardzo pozytywną opinię z rejsu, jakkolwiek wiem, że liczą się tylko godziny rejsu a nie moje laurki. Przynajmniej jestem w porządku wobec siebie.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL