Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 23:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwi 2016, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Sąsiad napisał(a):
Siemens z dumą opisywał, że napęd może być przenoszony bezpośrednio z diesli, lub za pomocą Blue Drive, zasilanego z tychże diesli, lub akumulatorów. Nazwano to systemem hybrydowym szeregowo-równoległym (nie wykluczam jakiegoś błędu w tłumaczeniu).


Jaki "napęd przenoszony bezpośrednio z diesli"?
Jakie znów "lub za pomocą Blue Drive"?
Gdzie jakoby chwaląc się swoimi rozwiązaniami napędu elektrycznego "Simens z dumą to opisywał"?

Sąsiad napisał(a):
Pytanie jest proste - czy takie coś będzie również na promie, czy też pędniki zasilane będą wyłącznie elektrycznie?

Od kilkunastu godzin tłumaczę Ci, że śruby pędników azymutalnych na tym promie będą obracane wyłącznie przez silniki elektryczne. Całkiem jak w każdym innym statku z dowolnym wariantem Siemens BlueDrive PlusC. I całkiem jak na każdym innym statku gdzie silniki elektryczne poruszają śruby napędowe...

Widzisz - nieporozumienie polega na tym, że wymyśliłeś sobie jakieś "takie coś".
Bo "takie coś" w postaci systemu napędowego dającego możliwość napędzania pędników azymutalnych jednego i tego samego statku albo mechanicznie "bezpośrednio z diesla" albo silnikiem elektrycznym - istnieje tylko w Twojej wyobraźni!
Nie ma że "bezpośrednio z diesla". Jest albo energią elektryczną czerpaną z baterii, albo energią elektryczną z generatorów, napędzanych silnikami spalinowymi...
No chyba, że chcesz dyskutować o rozwiązaniach stosowanych na okrętach podwodnych kilkadziesiąt lat temu - tak, tam był wybór między kręceniem śrubki silnikiem elektrycznym albo "bezpośrednio z diesla" i wówczas silnik elektryczny zmieniał się w prądnicę. No ale okręty te azymutów raczej nie miewały! :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2016, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Od kilkunastu godzin tłumaczę Ci, że śruby pędników azymutalnych na tym promie będą obracane wyłącznie przez silniki elektryczne.

No teraz rozumiem. Wygląda, że po prostu zagubiłem się w kwiecistości Twojej wypowiedzi gęsto przetykanej wyszukanymi słowy :D. Taki napęd nazywa się szeregowy i, uprzedzając kolejne sugestie, to nie ja tę nazwę wymyśliłem.

Co do reszty - nie mogę wykluczyć, że źle zrozumiałem, ale ten PSV (to jakiś zupełnie nowy okręt, nawodny) opisywali jako taki który może być napędzony silnikiem spalinowym albo elektrycznym. I taka wizualizacja też była. Jak wrócę do domu, to może jeszcze nazwę znajdę, gdybyś potrzebował. Natomiast, uczciwie mówiąc, nie wiem jakie tam zastosowano pędniki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2016, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 23:05
Posty: 11
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
PSV to statki pomocnicze platform wiertniczych.
https://en.wikipedia.org/wiki/Platform_supply_vessel

Statki te z racji specyficznych warunków pracy potrzebują specjalistycznych systemów dynamicznego pozycjonowania na czas wykonywania różnych czynności, np. rozładunku.
Oczywiście największą elastyczność jeśli chodzi o napęd dają silniki elektryczne.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dynamiczn ... nie_statku

Na swojej stronie Siemens opisuje pokrótce sensowność zastosowania równoległego przeniesienia napędu w sposób elektryczny oraz mechaniczny.
http://w3.siemens.no/home/no/no/sector/ ... stems.aspx
Jak widać w wysoko wyspecjalizowanych jednostkach rozwiązania mogą być najróżniejsze.
Co nie zmienia faktu że w zwykłym promie, z praktycznie jednym profilem pracy, istnienie podobnych rozwiązań nie ma większego sensu.


Ostatnio edytowano 11 maja 2016, o 12:43 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem ortografię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2016, o 22:09 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A może ten "zwykły prom" to jednostka podwójnego przeznaczenia? - polskie stocznie miały długą tradycję w budowie takich "cywilnych" statków ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2016, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
A może poszli do lasu... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2016, o 21:21 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Eh, Jaromir chyba nie załapał się na "studium wojskowe", albo na jego akademii uczyli tylko jak ustawiać statki w konwoje. :-)
Czym taka Finlandia mogłaby w razie potrzeby przewozić wojsko pomiędzy swoimi wysepkami (a ma ich od groma)? - Najprościej byłoby im zmobilizować cywilne promy - skoro więc zamawiają nowoczesne promy byłoby dobrze, aby ich napędy były "zdublowane" - większa szansa, że jednak prom dopłynie. 90 pojazdów i 400 "pasażerów" to tak na jakiś mniejszy batalion wygląda ;) Ciekawe, czy będzie przystosowany też do szybkiego montażu torów minowych, jak na naszych "Lublinach"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2016, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2010, o 23:05
Posty: 11
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Ja poszedłbym o krok dalej. Zamontować światełka, namalować pasy i mini-lotniskowiec VTOL gotowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL