Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 15:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2016, o 19:20 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może może nawet powiem więcej jacht nie był przedłużany ani o metr tylko dobudowano sypialnie na rufie i skrócono maszty. Zresztą po co się produkuje, i tak ludzie którzy k acht widzieli tylko na zdjęciach wiedza najwięcej o tej jednostce.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Borys_q napisał(a):
Zresztą po co się produkuje, i tak ludzie którzy k acht widzieli tylko na zdjęciach wiedza najwięcej o tej jednostce.


Ten jacht się wywalił i zatonął. Chodzi o to, że on poszedł na dno a nie powinien.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.



Za ten post autor redgrist otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
redgrist napisał(a):
ten jacht się wywalił i zatonął

I to w łatwych warunkach. W tą feralną sobotę byłem w Greiswaldzie (wracałem z rejsu) i nic w pogodzie nadzwyczajnego się nie działo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Z tego co ja słyszałem , nie jest to oficjalna wersja , szli na pełnych żaglach , przyszła chmura położyła jacht na burtę , pootwierane były luki i woda zaczęła się wdzierać do jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
jachu napisał(a):
Z tego co ja słyszałem , nie jest to oficjalna wersja , szli na pełnych żaglach , przyszła chmura położyła jacht na burtę , pootwierane były luki i woda zaczęła się wdzierać do jachtu.


Z całym szacunkiem, ale ze zdjęcia wynika, że luki są dość wysoko, musiało by ich długo dusić burtą do wody aby doprowadzić do takiej sytuacji. Woda zaś musiała by się przedrzeć przez falszburtę jeszcze wcześniej.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
redgrist napisał(a):
jachu napisał(a):
Z tego co ja słyszałem , nie jest to oficjalna wersja , szli na pełnych żaglach , przyszła chmura położyła jacht na burtę , pootwierane były luki i woda zaczęła się wdzierać do jachtu.


Z całym szacunkiem, ale ze zdjęcia wynika, że luki są dość wysoko, musiało by ich długo dusić burtą do wody aby doprowadzić do takiej sytuacji. Woda zaś musiała by się przedrzeć przez falszburtę jeszcze wcześniej.


Ze zdjęć możne i wynika ale ja ma informacje, ze dlatego własnie zatonął bo woda wdarła się przez otwarte luki. Nie wiem które luki , jak będę jutro jechał na przystań podjadę pod DN i polookam go z bliska .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
jachu napisał(a):
przyszła chmura

Fakt, że burze wtedy tam były. Pomijając burze, to wiało raczej słabo

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 20:10 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Falszburta nie powstrzyma wody, a bulaje były jeszcze z tyłu i raczej je bym podejrzewał o zalanie jachtu, buza, przezaglowanie, brak doświadczonego żeglarza na mostku i prawdopodobnie pół tony zapasów w beczkach na rufie. A ostatnio jakiś porządny jacht nie zatonął przez pootwierane luki? Concordia, czy jakoś inaczej?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 20:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Borys_q napisał(a):
buza,


jaka burza? zaraz sie dowiemy że tornado było. Przyszedł mocniejszy szkwał i położył DN.

Taki wiatr to może położyć omegę a nie taki okręt. O czym ta dyskusja może lepiej poczekać na wynik toczących postępowań? będzie prościej bez domysłów.

No chyba,że się zacznie...

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: Były user, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
jachu napisał(a):
a czemu nie może być ?


A temu, że właśnie się dowiedzieliśmy, że jeden z dyskutantów, przypadkiem broniący tego "jachtu" i piszący

Borys_q napisał(a):
Jak go zrobią to polecam sobie wyrobić zdanie, tylko z porządnym kapitanem.

i
Borys_q napisał(a):
Stała się tragedia nie pierwsza nie ostatnia,


Ma przypadkiem w komputerze dokumentację techniczną tego cudaka. Przypadkiem.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 20:49 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Coś sugerujesz? Na jachcie to z reguły obilem parę zdjęć, jakbym wiedział że go utopią to bym wszystko łącznie z liniami teoretycznymi kadłuba.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 20:57 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Nie wiem czym jest spowodowana nagonka na jacht i właściciela, chyba brak innych tematów. Pewnego powodu zatonięcia dotychczas brak. Otwarte bulaje czy zejściówki ułatwiły zatonięcie bo to chyba jest oczywiste. Posiadanie papierów typu karta bezpieczeństwa czy coś podobnego nie zapewnia pływalności. Mamy przykład załogi innego jachtu wzywającej pomocy bo nabierali wody,papiery mieli ważne. Jacht wypływający w długi rejs w zimne i odludne rejony raczej będzie zapakowany paliwem i zapasami do granic możliwości. Nie znając jachtu łatwo tę granicę przekroczyć. Kapitan chyba też był pechowy bo po roku utracił kolejny jacht. Miałem przyjemność pływać na tym jachcie i bardzo miło wspominam rejs. Właściciel za swoje pieniądze kupił jacht i przypłynął z Kanady do Polski. Sam taki rejs sugeruje że jacht jakoś sobie na dużej wodzie radził. Później było szereg kolejnych rejsów.


Załączniki:
jacht.jpg
jacht.jpg [ 140.38 KiB | Przeglądane 4938 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Michal napisał(a):
przypłynął z Kanady do Polski.
Po przebudowie, czy przed?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Michal napisał(a):
Kapitan chyba też był pechowy bo po roku utracił kolejny jacht.


Strach pod drabiną przechodzić.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 06:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Michal napisał(a):
Nie wiem czym jest spowodowana nagonka na jacht i właściciela


też nie wiem ale dziwi mnie,że uczestniczysz w nagonce na kapitana bo przecież

Michal napisał(a):
Pewnego powodu zatonięcia dotychczas brak


Chcesz pływaj nie chcesz nie pływaj ale głupot chociaż nie pisz :roll:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Michale, nie robię nagonki na nikogo. Ale minął rok i oczekiwałbym informacji o przyczynach (nie o winnych), tymczasem informacje wygłaszane choćby tu na forum są w jawny sposób sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem.

Przyczyną takiej awarii może być nadzwyczajny zbieg siły wyższej - tu chyba raczej wykluczamy, zgodnie z relacjami.
Jeśli nie to niewystarczająca stateczność.
Niewystarczająca stateczność nie musi wynikać tylko z za małego balastu, za dużego kasztelu (ba kasztel w pewnych sytuacjach może nawet poprawić sytuację).
Może wynikać z przeładowania, złego rozłożenia ciężarów, przeżaglowania...
A zatonięcie po nadmiernym przechyle może wynikać np. z pootwieranych otworów (i tu rodzi się pytanie,czy nie były np. zbyt nisko umieszczone).

Kombinacji uwarunkowań jest wiele.
I teraz jeśli "okręt"jest remontowany i ma wrócić do eksploatacji to oczekuję nie gołosłownego stwierdzenia, że stateczność była i jest dobra. Oczekuje informacji, że zostało to policzone, sprawdzone i dodatkowo zweryfikowane przez zewnętrznego fachowca (choćby towarzystwo klasyfikacyjne).
A ponieważ stateczność uprzednio okazała się niewystarczająca, to oczekuję wyjaśnienia CO poprawiono: konstrukcję, czy sposób eksploatacji.

To nie nagonka. To potrzeba zapobieżenia wypadkowi na przyszłość. Historia mnie nie obchodzi. Tyle i tylko tyle. Aż tyle!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 8: Jaromir, Kurczak, M@rek, Marian Strzelecki, martinez98, piotr6, redgrist, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
też nie wiem ale dziwi mnie,że uczestniczysz w nagonce na kapitana bo przecież


Wężykiem!!! Michale wężykiem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cape napisał(a):
redgrist napisał(a):
ten jacht się wywalił i zatonął

I to w łatwych warunkach. W tą feralną sobotę byłem w Greiswaldzie (wracałem z rejsu) i nic w pogodzie nadzwyczajnego się nie działo.


Howgh!

Colonel napisał(a):
I teraz jeśli "okręt"jest remontowany i ma wrócić do eksploatacji to oczekuję nie gołosłownego stwierdzenia, że stateczność była i jest dobra.

"Gołosłowne stwierdzenie".
Szczerze podziwiam - ja nigdy się nie nadawałem do dyplomacji ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Czy ktoś wie jak "Down North" został nazwany po zbudowaniu, w Kanadzie, jeszcze u pierwotnego właściciela? Kto nim był?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
redgrist napisał(a):
Michal napisał(a):
Kapitan chyba też był pechowy bo po roku utracił kolejny jacht.


Strach pod drabiną przechodzić.


http://fyr.blox.pl/2016/06/Rzadko-daje- ... oczyc.html



Za ten post autor Nicram otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
In the immortal words of Zbieraj - Sałabanizm.

Zielony Tygrys napisał(a):
Sałabanizm- zapamiętać i unikać.


Howgh!



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 13:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Colonel napisał(a):
Niewystarczająca stateczność nie musi wynikać tylko z za małego balastu, za dużego kasztelu (ba kasztel w pewnych sytuacjach może nawet poprawić sytuację).
Może wynikać z przeładowania, złego rozłożenia ciężarów, przeżaglowania...
A zatonięcie po nadmiernym przechyle może wynikać np. z pootwieranych otworów (i tu rodzi się pytanie,czy nie były np. zbyt nisko umieszczone).

I teraz jeśli "okręt"jest remontowany i ma wrócić do eksploatacji to oczekuję nie gołosłownego stwierdzenia, że stateczność była i jest dobra.
Oczekuje informacji, że zostało to policzone, sprawdzone i dodatkowo zweryfikowane przez zewnętrznego fachowca (choćby towarzystwo klasyfikacyjne).
A ja bym jednakowoż oczekiwał czego innego zgoła - wyników tych obliczeń.
A oczekiwałbym ich leżących w nawigacyjnej.
Informacja o stateczności dla kapitana!.

A jeszcze bardziej oczekiwałbym informacji: czy te informacje były znane; czy leżały tam, na jachcie, gdy zwalił się i tonął. Czy załoga miała wiedzę, znaczy czy miała szansę...

"Tyle i tylko tyle. Aż tyle!" :evil:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 14:25 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Ryś napisał(a):
A jeszcze bardziej oczekiwałbym informacji: czy te informacje były znane; czy leżały tam, na jachcie, gdy zwalił się i tonął. Czy załoga miała wiedzę, znaczy czy miała szansę...

"Tyle i tylko tyle. Aż tyle!" :evil:


Na ilu jachtach na których pływałeś miałeś takie informacje pod ręką ? :roll:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein



Za ten post autor Seba otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
A ile tych oceanicznych jednostek wykopyrtnęło się i poszło na dno przy /zdania rozbieżne mocno/ 4 bądź podobno 7B?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 16:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Seba napisał(a):
Na ilu jachtach na których pływałeś miałeś takie informacje pod ręką ? :roll:
"Jachtach o długości 21 m i więcej"? :roll:
Ni mam uprawnień, nawet z "PU" :lol:

A dla innych? Właściwie dla wszystkich statecznośc znałem (włącznie z Twoim :-P ) gdzieś to na półce stoi. Wiedza powszechna.
A zauważ: normalnie na jachtach nie ma potrzeby, info jest dostępne i publikowane, a łódki spełniają obowiązkowe kryteria i są certyfikowane. Wymóg prawa.
I dlatego możesz oczekiwać, domyślnie, że właściwie każdy morski jacht, dopuszczony do sprzedaży, bądź dopuszczony do żeglugi, wstanie ze 110 stopni przechyłu...

A jeśli nie jest typowy?
Jeśli nie ma Certyfikacji, Orzeczenia, KB, czy innego dowodu spełnienia zwykłych wymagań - skąd masz wiedzieć? Ile wytrzyma, jaki przechył, kąt zalewania, kiedy refować, co zamykać? Jak nim jechać, ile ładować?
Skąd masz wiedzieć czy się nie wywróci przy pierwszym podmuchu?
Skąd w ogóle możesz wiedzieć cokolwiek o czymkolwiek?

Lecz coś już wiemy (z całą pewnością i dowodami); no i to już co kto lubi, a każdemu według potrzeb.
A ja teraz, bez przedstawienia informacji o stateczności, bym nie wsiadł. Fanaberia taka. Mogiem? :roll:

§ 5. Jacht może być używany w żegludze morskiej, jeżeli odpowiada wymaganiom bezpieczeństwa w zakresie stanu technicznego, [...]
§ 8. Jacht odpowiada wymaganiom bezpieczeństwa w zakresie stanu technicznego, jeżeli odpowiada przepisom technicznym w zakresie: [...]
12) stateczności, pływalności i niezatapialności;

§ 9. Jacht, jego urządzenia i wyposażenie podlegają w zakresie wymagań, o których mowa w § 8, nadzorowi technicznemu, który obejmuje budowę, odbudowę, przebudowę, wyposażenie, remonty i przeglądy techniczne.


(Jaromir mnie zabije? :mrgreen: )


Ostatnio edytowano 18 cze 2016, o 16:55 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 3: Były user, Marian Strzelecki, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 16:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a czy czasem nie ma takiego wymogu żeby były te informacje były na jachcie?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 17:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Zależy kogo konkretnie i jaki wymóg dotyczy. Wolność i swoboda, wszak.
U nas był taki wymóg, w przepisach PRS. Dziś pewnie dotyczy tych ponad 24 m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seba napisał(a):
Ryś napisał(a):
A jeszcze bardziej oczekiwałbym informacji: czy te informacje były znane; czy leżały tam, na jachcie, gdy zwalił się i tonął. Czy załoga miała wiedzę, znaczy czy miała szansę...

"Tyle i tylko tyle. Aż tyle!" :evil:


Na ilu jachtach na których pływałeś miałeś takie informacje pod ręką ? :roll:

Może raczej spytaj - na ilu zarejestrowanych w cywilizowanych krajach, komercyjnie używanych, liczących ponad 20 metrów długości brygantynach (lub szkunerach podnoszących żagle rejowe), charakteryzujących się zakresem dodatnich ramion prostujących zdecydowanie poniżej 90° - takiej informacji brak?
Tyle w sprawie pytania o samą "informację o stateczności"....

Inna para kaloszy - to przydatność oraz aktualność takiej informacji.
Wspomniana tu "Concordia" taką informację miała.
Szukając przykładów w bardziej podobnych rozmiarach - "Zew Morza" - też taką informację miał...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 18 cze 2016, o 17:25 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Michal napisał(a):
przypłynął z Kanady do Polski.
Po przebudowie, czy przed?

Należy zapytać raczej - po której przebudowie?
Jeżeli wierzyć dyskutantom z innego forum, to ta jednostka, projektowana przez Toma Colvina jako żaglowy stateczek towarowy, przeszła zasadnicze zmiany i przebudowę jeszcze przed jej sprowadzeniem do Polski:

-----------------
I exchanged e-mails once with Tom Colvin about a similar project, in steel.
He suggested the design which was shown on page 52 of volume 2 of his Steel Boatbuilding opus. While the vessl shown there ("Down North") is rigged as a brigantine, the design started as a small, gaff rigged coasting schooner intended for short handed work, and most of the vessels built to those lines used the schooner rig. I believe the design itself is called the Yankee Point.
The brigantine itself has been for sale for some time, if you'd rather that rig. It has had an extension added to the stern (which looks awful, IMO), a bow thruster in a bow-bulge (which also looks awful). And you'd need to re-do the interior and deck structure to suit, as it was fitted out as a research boat holding a lot of passengers, rather than anything with cargo space.

-----------------

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 18:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jaromir napisał(a):
"Zew Morza" - też taką informację miał...
A ściślej, bo to młodzież może czytać - w tem cały wic, że niby miał, a nie miał... :roll:

"Inspekcja powinna była doprowadzić do zakwestionowania braku zatwierdzonej informacji o stateczności.
Należy zatem uznać, że Urząd Morski w Szczecinie dopuścił się uchybienia zagrażającego bezpieczeństwu żeglugi przez nieprawidłowe przeprowadzenie inspekcji i wydanie karty bezpieczeństwa dla jachtu nie spełniającego wymagań technicznego stanu bezpieczeństwa w zakresie stateczności.
...
nie mogło być wątpliwości co do obowiązku poddania jachtu analizie stateczności i wyposażania w zatwierdzoną informację o stateczności. Tymczasem wbrew temu dokonano potwierdzenia klasy jachtu ZEW MORZA w dniu 11.07.1979 r. i 09.07.1980 r., bez uwzględnienia informacji o stateczności.

Mając na uwadze, że informacja o stateczności tego jachtu była nieaktualna, stateczność nie znana i nie spełniał on kryterium pogodowego "K" dla żeglugi wielkiej ... "



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Były user, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Borys_q napisał(a):
Może może nawet powiem więcej


Może powiem więcej, wiesz o tym cudaku mniej niż ci, z których usiłujesz rżeć fotograficznie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL