Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 gru 2019, o 13:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2015, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1273
Podziękował : 578
Otrzymał podziękowań: 534
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Czy są w sprzedaży kamizelki ratunkowe wyposażone w lokalizatory gps?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8463
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3176
Otrzymał podziękowań: 2096
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nie. Ale są z kieszonkami na ukaefkę czy plawkę PLB/AIS

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 7970
Podziękował : 1723
Otrzymał podziękowań: 2230
Uprawnienia żeglarskie: -
Ojtam ojtam.
Oczywiście że są, "komplety" sprzedawane. Zwykle z PLB alarmującym macierzysty statek (na AIS lub DSC, MSLS), ale można też kamizelkę z dedykowaną kieszonką i lokalizator według gustu. Istotne by mieć PLB które się włączy samo, wraz z nadęciem kamizelki. Różnie może być...
(A number of devices are marketed as being able to integrate into a lifejacket, with some automatically activated by the lifejacket inflating.
*Please note that the integration of an EPIRB-PLB or AIS device with a lifejacket is at the owner's liability.
;) )
Na szybko:
http://www.kannadmarine.com/en/safelink-r10
http://www.secumar.com/content.e.151.219.html
http://www.lifejackets.co.uk/products/4 ... tor-beacon

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 2291
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 433
Otrzymał podziękowań: 667
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
taka_jedna napisał(a):
wyposażone w lokalizatory gps
A co to jest "lokalizator gps"?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 7970
Podziękował : 1723
Otrzymał podziękowań: 2230
Uprawnienia żeglarskie: -
Urządzonko (PLB) zawierające GPS i podające pozycję nieszczęśnika w wysyłanym sygnale. Definicyjnie jest 'lokalizatorem' ;)
albo takie nadające jako EPIRB do satelity, albo nadające jako AIS do statków w otoczeniu, zatem wyświetlają się załodze macierzystej na ploterze - najlepiej gdy nadają też alarm na DSC (do ukf-ki).
No i są też, właściwie najczęściej, takie które nadają sygnał na częstotliwości lotniczej (121,5 czegośtam) - przestarzały system, bez sensu dla nas.
W żeglarskiej praktyce najlepszy byłby Epirb nadający również w AIS i DSC, ale nie ma i przepis nie przewiduje.
Podobnie przepis nie przewiduje by PLB nadające na EPIRB uruchamiało się automatycznie, bo PLB przepisowo nie są na morze! :evil:
Dlatego zwracam uwagę na to automatyczne uruchamianie...

http://www.yachtingworld.com/features/e ... aids-62213

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 7970
Podziękował : 1723
Otrzymał podziękowań: 2230
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S. przykład, znaczy konkretnie - kamizelka z GPS...
http://www.yacht.de/ausruestung/neue_au ... 72053.html
http://www.secumar.com/content.d.153.608.html
http://www.stormylifejackets.co.uk/life ... -with-plb/
i sprytny PLB http://oceansignal.com/products/mob1/

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2015, o 20:34 

Dołączył(a): 7 cze 2015, o 10:03
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pytanie odnośnie kamizelki PILOT 165N HAMAR, możliwej do kupienia w Decathlonie. Troszkę się zgubiłam w tym wszystkim i może akurat ktoś będzie mi potrafił odpowiedzieć.

Zależy mi na zwalniaku hydrostatycznym, ze względu nie nieprzyjemne doświadczenia z tabletkami - aktywującymi się przy bryzgu lub od wilgoci na drewnianym jachcie. Czy element "HAMAR" w nazwie nie sugeruje, że taki właśnie powinien być?
Na polskiej stronie (https://www.decathlon.pl/kamizelka-pilo ... 35263.html) nie ma właściwie żadnej istotnej informacji. Nawet nie potrafię dociec, czy kamizelka ma zapinanie na rzepę, czy na zamek (wygoda składania).
Gdzie indziej w opisie tej samej kamizelki (http://www.waveinn.com/zeglarstwo-wedka ... /1333674/p) jest mowa o butli CO2 i nic więcej. Natomiast na stronie producenta (http://www.plastimo.com/en/gilet-pilot-165-n-9747.html) jest tak wiele, hm, rodzajów tego samego modelu (? jeśli dobrze rozumiem tabele), że właściwie to już nie wiem, na jakich zasadach ta kamizelka działa.

I czym się różni system uruchamiający w kamizelce takiej jak ta z Decathlonu, a np. dwa razy droższej Crewsaver Ergofit (http://system-k.pl/product-pol-764-Kami ... -HAMM.html)? Oczywiście cenę tej drugiej buduje na pewno także marka, wyporności i dodatki, ale czy ona ma także w sobie taką samą butle CO2, tylko zwalniak nie ma tabletki, a urządzenie hammara?

Zależy mi na kamizelce dla żeglarstwa pełnomorskiego, głównie Bałtyk/Północne, ze zwalniakiem hydrostatycznym i możliwością doczepienia wąsów. Może jeśli nie ta wskazana, macie coś konkretnego do polecenia? Nie zależy mi natomiast na żadnych dodatkowych gadżetach (kieszeniach, kapturach, gwizdkach, uchwytach, etc.). Zaczęłam się tym niedawno interesować, bo potrzebuje dobrego sprzętu jeszcze w tym roku, a informacji jest wszędzie bardzo dużo, stąd pytania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 21:10
Posty: 69
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: mam
No i w końcu nie kupiłem (nadal) kamizelki.
Powiedzcie mi, poza ceną i ewentualnym odcieniem, jest jakaś różnica między:
https://www.waveinn.com/zeglarstwo-wedk ... /1333671/p a https://www.decathlon.pl/kamizelka-pilo ... 35263.html ?

Warto jest brać pilota 275N, czy wystarczy 165N? Różnica to kilka stów: https://www.waveinn.com/zeglarstwo-wedk ... /1333715/p

Chyba, że polecicie coś jeszcze? ;) Przypomnę: 85 kilo, rejsy pełnomorskie i częściej "mokre" i zimne, niż suche i ciepłe. Więc tabletki raczej odpadają. No i musi mieć "wbudowaną" uprząż.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 19:24 

Dołączył(a): 7 cze 2015, o 10:03
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wcześniej o podobne kamizelki pytałam, na forum nie dostałam odzewu, ale poradzili mi znajomi żeglarze, dokonałam zakupu i mogę podzielić się teraz własnymi wrażeniami;)

Ostatecznie wybrałam taką kamizelkę:
http://www.plastimo.com/en/gilet-pilot-165-n-9747.html
Numer seryjny 63435.
I na chwile obecną uważam, że wybór był doskonały. Kupiona w październiku, pływała ze mną cały listopad i grudzień po Bałtyku, a cały styczeń i luty ze mną lub moimi znajomymi po Atlantyku. Też byli z niej zadowoleni. Za trzy miesiące popłynie ze mną do Arktyki.
W warunkach sztormowych, nawet na drewnianych, bardzo cieknących jachtach, nie robiła żadnych problemów, ale to dzięki zwalniakowi. Wybrałam czarną ze względu na to, że akurat była tańsza, ale ma takie pasy odblaskowe, że jak ktoś w niej robi coś na dziobie, to tego kogoś widać zza steru (na jachtach do 16 metrów). W przypadku wypadnięcia za burtę w warunkach 6-7 B okazała się niezawodna i była jednym z elementów, które uratowały mi wtedy życie. Wcześniej testowałam ją w basenie, ale to nie to samo, co rzeczywista sytuacja. Uruchomiona błyskawicznie, nie zdążyło mi nawet braknąć tchu, a byłam na powierzchni, i mimo dużego zafalowania prawie cały czas bez problemu utrzymywała mnie na powierzchni. A byłam w pełnym rynsztunku.
Jedyne jej minusy jak dla mnie to zapięcie na rzepy (po rozłożeniu nie ma mocnych, aby złożyć ją fabrycznie, i upchanie jej sensownie do środka tak, żeby te rzepy trzymały i nie wyłaziła co chwile, jest nie lada wyzwaniem) oraz koszt wymiany użytego zwalniaka, ale to przywara każdego hammara.

Wypronośc 275N według mnie nie jest do niczego potrzebna. Trzeba by wypaść chyba z kotwicą, chociaż i takie zdarzenie nie jest niemożliwe. Według mnie 165 jest zupełnie wystarczająca, zarówno dla mnie, jak i to kilku moich kolegów potwierdzało, że dla nich też, mimo że ważą więcej ode mnie, nawet do setki. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy taką kamizelkę kupuje się na przykład na własny jacht, i chciałoby się, żeby pełniła funkcje ratunkowej - dla takiej SOLAS wymaga (miedzy innymi) tak dużej wyporności. Ponadto kiedyś miałam okazje pływać na jachcie, na którym cały sprzęt był z bardzo wysokiej półki. I była tam taka właśnie kamizelka, ratunkowy pneumatyk, 275N. Szczerze mówiąc, ciężki. Po ośmiu godzinach na pokładzie, też przy mocnych warunkach, wiec było trochę roboty, ciążył. A czasami trzeba i dużo więcej siedzieć, jak załoga niedomaga. Może i jestem kobietą, ale przyzwyczajoną do długich wędrówek z ciężkim plecakiem. Ale na pokładzie uważam, że nie powinnam czuc, że mam taką kamizelke na sobie, nie powinna mi ciążyc ani przeszkadzac. Dlatego zdecydowanie 150-165N wystarcza.

To tyle ode mnie, kamizelkę polecam każdemu, na zimne i mokre szczególnie;)



Za ten post autor Lounarette otrzymał podziękowania - 4: hoopak, Marian Strzelecki, martinez98, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2016, o 01:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 21:10
Posty: 69
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: mam
Dzięki za rozbudowaną wypowiedź :). Wychodzi mi, że Twoja to będzie ten model: https://www.waveinn.com/zeglarstwo-wedk ... /1333671/p Jednocześnie nie widzę większych różnic między tą, a tą z Decathlonu, więc chyba sprawa jasna. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2016, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2015, o 23:48
Posty: 23
Lokalizacja: W-wa 52.202 21.019
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: coraz bliżej :)
Szukając informacji o tej kamizelce natrafiłem na ten test.
Jak dla mnie dyskwalifikacja :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2016, o 06:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To ja w ramach pokazów ratownictwa wodnego podczas Świętojańskiego Pikniku Żeglarskiego odpaliłem na żywym pozorancie dwie kamizelki Mulion Stream 150 (na pastylkę).

Pierwsza odpaliła natychmiast, droga ku uciesze licznie zgoromadzonej gawiedzi nie odpaliła przez jakieś 10 - 15 sekund. Pozorant nie czekał dłużej i odpalił kamizelkę ręcznie.

Jednak obydwie kamizelki zadziałały prawidłowo odwracając pozoranta na wznak twarzą do nieba :D Wojtek narzekał tylko, że dość mocno zaciskają się na szyi.

Nie wiem dlaczego automat nie zadziałał. Wymieniałem po imprezie pastylki, naboje i zabezpieczenia i obydwa bobiny były rozpuszczone. Może trzeba było jeszcze chwilę poczekać....

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2016, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
To i ja skorzystam z rad i doświadczenia. Czy ktoś miał doświadczenia z Sigmami?
https://www.bosman.sklep.pl/pl/p/Kamize ... -170N/1668

http://www.anwb.nl/water/waterkampioen/ ... sigma-170n

Wydaje się, że jedynie dość toporne wrażenie sprawia, ale działa chyba jak powinna, pas krokowy w komplecie. Czyli złoty środek również cenowy jak dla mnie. A w praktyce? a może jakaś podobna alternatywa, którą może ktoś polecić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2016, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 4284
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 415
Otrzymał podziękowań: 1045
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Taka drobna uwaga... Mam BALTIC WINNER 165 i bardzo sobie cenię, że dzięki polarowemu kołnierzowi nie obciera karku...
http://sklepwind.pl/pl/p/Kamizelka-pneu ... automat/48

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2016, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jurmak napisał(a):
Taka drobna uwaga... Mam BALTIC WINNER 165 i bardzo sobie cenię, że dzięki polarowemu kołnierzowi nie obciera karku...


O, to, to ! To mnie wrukwia w moim Mulionie.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2016, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 4284
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 415
Otrzymał podziękowań: 1045
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jeszcze rozwijając moją myśl... Kamizelka spełni swoją rolę wtedy i tylko wtedy gdy będzie na grzbiecie nawet przy ładnej pogodzie. Dlatego najważniejsze jest to, żeby była wygodna i jak najmniej upierdliwa...
Ze 100% pewnością mogę stwierdzić, że trzech moich kolegów żyło by gdyby mieli kamizelki.
Jurek Dankowski - główki Helu, warunki owszem ciężkie ale rzut beretem od brzegu
Edek Zając - Zatoka, warunki lajtowe...
Gienek Płóciennik - Zatoka, jak wyżej...
Dlatego moja rada, nie oszczędzajcie na kamizelkach i gdy na rejs pakujecie sztormiak bierzcie też swoją własną kamizelkę...


Załączniki:
kamizelka.JPG
kamizelka.JPG [ 75.65 KiB | Przeglądane 3487 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła

Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, martinez98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2019, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Długo wybierałem - przebierałem aż w końcu przyciśnięty brakiem czasu zanabyłem w sklepie internetowym "Decathlona" dwie kamizelki "Tribord" w dobrej cenie. O takie:

https://www.decathlon.pl/kamizelka-lj-1 ... 61992.html

Po dwóch tygodniach noszenia na grzbiecie mogę ją polecić z czystym sumieniem. Jest wygodna, zakłada się ją łatwiej niż tradycyjnego kształtu, nawet na sztormiak. Nosiłem ją bez zdejmowania ciurkiem przez kilkanaście godzin.

Posiada także to na czym mi zależało. Miejsce kontaktu z szyją jest obszyte neoprenem i nie obciera nawet spoconego karku. :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2019, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011, o 19:02
Posty: 70
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: st.m.
Ja też od kilku lat pływam w tej z Decathlona i potwierdzam, że jest bardzo wygodna. No i ma wbudowany pas. Rok temu zrobiłem w Darłowie próbę i wskoczyłem w niej do wody: odpaliła szybko, trzyma głowę nad wodą. Polecam.

Przy okazji: przewoziłem ją co najmniej trzy razy samolotem w bagażu głównym, nigdy nie było problemów. Choć to oczywiście uwaga generalna o kamizelkach a nie o tej konkretnie.

Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2019, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No, o uprzęży nie pisałem i pasie jajecznym - bo to oczywista oczywistość jest. :)

Innej bym nie kupił.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2019, o 22:01 

Dołączył(a): 4 lut 2018, o 18:03
Posty: 59
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Też używam, polecam...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2019, o 18:42 

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 19:48
Posty: 92
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Podziękował : 53
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: LRC + IWC + STCW + ŻJ PZŻ
Pozwolę sobie ,,odkopać" temat.

Szanowni Państwo,

proszę o poradę i lekką podpowiedź na co zwracać uwagę przy wyborze kamizelki pneumatycznej.

Stanąłem właśnie przed wyborem jakiegoś fajnego praktycznego prezentu dla mojego dobrego przyjaciela. Jako, że złapał on bakcyla żeglarskiego pomyśleliślałem, że fajnie byłoby mu kupić coś, co będzie dla niego przydatne w realzowaniu się żeglarsko.

Chciałbym mu kupić dobrą kamizelkę pneumatyczną. Problem jest w tym, że ja nie za bardzo znam się na tych wszystkich modelach a nie chciałbym kupić czegoś co byłoby nietrafione.

Sam przeglądając oferty kamizelek natrafiłem na kilka interesujacych modeli:

Spinlock deckvest 5D
Spinlock deckvest VITO
Crewsaver ErgoFit 290

Po zapoznaniu się z niniejszym wątkiem sam bardziej skłaniałbym się ku produktom Spin lock.

Napiszę może jeszcze, jaki byłyby wymagania odnośnie kamizelki:

- Osoba, która ją będzie nosić ma ok 100 KG wagi. Stąd chciałbym oby kamizelka miała taką lub większą wyporność.
- Kamizelka będzie zakładana w różnych warunkach wodnych: od żeglugi mazursko-jeziorowo-śródlądowej przez rejsy na Bałtyku aż po Morze Śródziemne i dalej. Chciałbym więc aby sprawdziła się w możliwie każdych warunkach.
- kamizelka będzie zakładana zarówno na sztormiak jak też okazjonalnie na samą koszulkę
- Kamizelka musi mieć możliwość umocowania uprzeży - tak by dało się przypiąć do pokładu podczas rejsu morskiego
- Fajnie gdyby dało sie zamontować w środku pławę PLB aby w razie W móc być od razu lokalizowanym przez SAR

Cena jaką jestem gotowy przeznaczyć to powiedzmy 2000 PLN (na ten prezent składamy się w kilka osób, więc potencjalnie większy wydatek rozkłada się i jest mniej odczuwalny).

Teraz pytania:

- Jaki rodzaj wyzwalacza jest najlepszy jeśli chodzi o kamizelki??
Ogólnie chciałbym kamizelke automatyczną ale jakie są plusy i minusy np. wyzwalacza hydrostatycznego nad wyzwalaczem UML Pro , tego niestety nie wiem. Może ktoś z Państwa ma/miał wyżej wymienione kamizelki spinlock lub crewsaver i mógłby z perspektywy praktyka coś o nich powiedzieć. Jak się sprawdzają.
- Chciałbym aby taka kamizelka mogła obdarowanemu służyć kilka lat. Jak więc wygląda kwestia utrzymania jej w ,,gotowości bojowej". Czy co jakiś okres należy ją poddawać jakiejś formie homologacji (tak, jak gaśnice), czy może wystarczy raz na jakiś czas mieniać nabój CO2? Jednym słowem jak wygląda kwestia utrzymania i serwisowania tego typu kamizelek?
- Gdzie w Polsce w okolicach Katowic, Krakowa lub Warszawy mógłbym w sklepie organoleptycznie zbadać Spinlock-a lub Crewsaver-a?? Jakoś boję się tego typu sprzęt zamawiać li tylko na podstawie zdjęć z internetu.

Za wszelkie rady i wskazówki na co zwracać uwagę z góry Państwu dziękuję.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz K. SP9GMK (ex. FIGA1)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 paź 2019, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 642
Podziękował : 111
Otrzymał podziękowań: 210
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Witaj,
mam/uzywalam zarowno Spinlocka jak i Crewsaver. Obydwie spelniaja wszystkie Twoje zalozenia. Skoro kupujesz dla kolegi, to nie ma znaczenia, dla kolezanki powiedzialabym ze Crewsaver jest po prostu wygodniejszy. Standardowo chyba wszystkie tego typu kamizelki maja obecnie mozliwosc zaczepienia "szelek"; te dodatkowe opcje to lampka, PLB i to tyle. Kwestia wyzwalacza, to glownie kwestia tego, co kto lubi ;) Nie ma obiektywie "najlepszego". Podejzewam, ze kazda z osob ktora zapytasz, udzieli innej odpowiedzi. Subiektywnie, to na mojej lodce na piec kamizelek dwie maja tzw. Hammar a trzy nie. Nasi koledzy i tak zawsze przyjezdzaja ze swoimi wlasnymi kamizelkami, kazdy uwaza, ze jego wlasna jest najlepsza....Zapasowe "naboje" kosztuja, ale warto je miec, one maja termin waznosci, podobnie jak ten zamontowany fabrycznie w kamizelce. Co do wytrzymalosci: na jednej z oceanicznych lodek regatowych, na ktorej czasami plywam, sa kamizelki Spinlocka, ktore maja piec lat i wygladaja na praktycznie nieuzywane, a korzystaja z nich -intensywnie- regatowe zalogi plywajace prawie caly rok. Tam wymagane jest uzywanie kamizelek ktore sa na wyposazeniu, tj. nie mozna miec wlasnych, ze wzgl na ubezpieczenie.
Co do serwisu, teoretycznie powinien byc robiony co rok, ale jak plywa sie tylko okazjonalnie i nie startuje w regatach...W internecie sa poradniki jak samemu zrobic serwis, ale tego nie robilam, u nas jest to zalatwiane niejako hurtowo, ze znizka. NB. nie wiem, ile kosztuje serwis w Polsce niestety. Spinlocka Vito niestety nie znam/nie spotkalam jeszcze. To tyle, calkowicie subiektywnie.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 05:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zamów taką:

https://www.decathlon.pl/kamizelka-lj-1 ... 61992.html

możesz to zrobić w sklepie internetowym. Jest polecana wyżej.

Nie jest droga, a wygodna i dobrze działa. :)

Zwalniaka na pastylkę się nie obawiaj. Używam takich wiele lat, ani deszcz ani bryzgi ich nigdy nie uruchomiły. I to intensywne, wielogodzinne opady i słone bryzgi, po których jest się mokrym od stóp do głów. Mam takie cztery na jachcie: dwa takie Tribordy i dwa Muliony Stream 150.
Dobrze mieć dodatkowy zestaw naprawczy, kosztuje niecałą stówę. Wymienia się go samemu.

Szkoda wydawać kasę na drogie kamizelki, no chyba, że komuś zależy na szpanowaniu w marinie. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 642
Podziękował : 111
Otrzymał podziękowań: 210
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Kurczak napisał(a):
Zamów taką:

https://www.decathlon.pl/kamizelka-lj-1 ... 61992.html
(...)Mam takie cztery na jachcie: dwa takie Tribordy i dwa Muliony Stream 150.
Dobrze mieć dodatkowy zestaw naprawczy, kosztuje niecałą stówę. Wymienia się go samemu.
Szkoda wydawać kasę na drogie kamizelki, no chyba, że komuś zależy na szpanowaniu w marinie. :)

Nie wiedziałam ,że kamizelki służą do noszenia w marinach, jak to się człowiek całe życie uczy.... :kiss:
A na poważnie: jedna, ale znacząco ważna funkcja tych nowych typów kamizelek, to wbudowany "kołnierz" automatycznie odwracający głowę. To jest ważne. Na kursach bezpieczeństwa (nie wiem jak to się nazywa, tutaj: Ocean safety); często podkreślają, że częstą przyczyną utonięć jest zachłyśnięcie się zaraz po zanurzeniu jeśli głowa(tj.twarz jest skierowana w dół, tj. zanurzona); i temu ma zapobiegać taka konstrukcja kamizelki.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 21:10
Posty: 69
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: mam
Spinlock deckvest 5D oraz Crewsaver ErgoFit 290 posiadają jednak trochę więcej niż decathlon. Sprayhood jednak robi różnicę, tak samo dodatkowe oświetlenie, czy możliwość bezkolizyjnego wsadzenie PLB. W Spinlocku podoba mi się system oświetlenia na "antence" oraz oświetlenie Lume-On, przez co przy wypadnięciu człowiek jest lepiej widoczny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Aniu, wszystkie kamizelki pneumatyczne, nawet te budżetowe są tak zaprojektowane aby:

1. odwróciły rozbitka twarzą do góry,
2. utrzymywały go w tej pozycji w sposób zapewniający możliwość oddychania,
3. większość posiada funkcję "ustnego" pompowania/dopompowania.

Kilka lat temu testowaliśmy kamizelki Muliona za wówczas 250 zł. Spełniały to zadanie bez pudła. :)

01_Anna napisał(a):
Nie wiedziałam ,że kamizelki służą do noszenia w marinach, jak to się człowiek całe życie uczy.... :kiss:


Zdejmujesz kamizelkę przed zacumowaniem ? Bo ja dopiero po zakończeniu manewrów i podziękowaniu załodze. :kiss:
Zupełnie nieszpanersko prezentuję więc kamizelkę jeszcze łażąc po kei/pomoście. :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 09:16 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 96
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
01_Anna napisał(a):
Nie wiedziałam ,że kamizelki służą do noszenia w marinach, jak to się człowiek całe życie uczy....

Kurczak napisał(a):
Zdejmujesz kamizelkę przed zacumowaniem ? Bo ja dopiero po zakończeniu manewrów i podziękowaniu załodze.
Zupełnie nieszpanersko prezentuję więc kamizelkę jeszcze łażąc po kei/pomoście.

Więc możecie się zdziwić odwiedzając woj. dublińskie. W wielu portach zarówno ''słonych jak i słodkich'' jest obowiązek poruszania się po kei w kamizelce bez względu na warunki. Taki miejscowy tyłkochron. :D
Mało kto tego przestrzega, ale gdyby co to tablice informacyjne są i raz byłem świadkiem zwrócenia uwagi kolesiowi na kei przez pracownika portu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dość często widuję niemieckich żeglarzy poruszających się po pomostach w kamizelkach.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 642
Podziękował : 111
Otrzymał podziękowań: 210
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Kurczak napisał(a):
Dość często widuję niemieckich żeglarzy poruszających się po pomostach w kamizelkach.

To chyba po prostu zalezy od wielkosci mariny!
U nas jest obowiazek noszenia kamizelek na pomostach przez osoby ponizej 18lat. My doplywamy, cumujemy, zdejmujemy kamizelki, i zostawiamy na lodce. A potem maszerujemy dzielnie...rozebrane (hm...?!) :mrgreen: po kilkusetmetrowym pomoscie do mariny.
Tak jak napisalam wczesniej , my uzywamy Crewsaver. Ani lepszy, ani gorszy od innych, w naszym konkretnym przypadku (istoty rodzaju żeńskiego....) po prostu wygodniejszy.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2019, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12648
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
01_Anna napisał(a):
Nie wiedziałam ,że kamizelki służą do noszenia w marinach, jak to się człowiek całe życie uczy....


01_Anna napisał(a):
U nas jest obowiazek noszenia kamizelek na pomostach przez osoby ponizej 18lat.


Czegoś tu nie qmam, czyżby pomost nie był częścią mariny ? :-o

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL