Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 20:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lip 2016, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Colonel napisał(a):
Wszak każdy forumowicz jest konstruktorem okrętów, wybitniejszym, niż ci, co ukończyli 5 albo 6-letnie studia, popracowali kilka lub kilkadziesiąt lat w zawodzie i zaprojektowali, zbadali ileś jachtów i statków, a do tego o zgrozo prowadzą jachty, żaglowce i statki ns przykład od lat trzydziestu.

Dlatego ja, na ten przykład, pisałem w pozycji horyzontalnej, czyli leżąc plackiem i z czcią najwyższą a bojaźnią przejęty stukałem w klawisze... ;-)
Ale nieśmiało zaznaczam, że choć kto i nóżkę tu niczym koza podetknie nie bacząc, że konie kują, przecie naskakiwać na takiego nie ma powodu.
Boć tu forum, a nie (Baczność!) Akademija Morska (Spocznij!).


Wysłane bez Tapatalka, ale z mojego.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Ostatnio edytowano 28 lip 2016, o 21:25 przez Alterus, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Colonel napisał(a):
Miałem ochotę się wypowiedzieć ale pomyślałem, że nie warto. Wszak każdy forumowicz jest , ...

Też miałem się wypowiedzieć, ale doszłem (bo blisko było ;) ) do podobnych wniosków, tylko z drugiej strony: Wszak tylko dyplomowany inżynier rozumie co jest na rzeczy, gdy jacht się wywraca, albo nie.

MJS

ps Wszak np. taki Michał Anioł inżynierem był (kończąc kopułę) prawda?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Miałem ochotę się wypowiedzieć ale pomyślałem, że nie warto


jeszcze nie zacząłeś a już skończyłeś :rotfl:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
Ciężar rzeczywisty oblicza się z kształtu kadłuba i zanurzenia,


naprawdę wierzę,że tak się robi i da się. Ale również można zważyć, co podejrzewam że może być dokładniejsze.

ps.Zważyć można na dżwigu często mają taką opcję. Swoją łódkę ważyłem dwa razy róznymi dżwigami

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ile kosztuje godzina pracy 40-tonowego dźwigu?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
Ile kosztuje godzina pracy 40-tonowego dźwigu?


no cóz za dokładność trzeba płacić :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
5 minut pracy komputera jest tańsze, a równie dokładne. :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Na dodatek obliczenia zastąpią kilkanaście pomiarów, np tak:


Załączniki:
_wypor.jpg
_wypor.jpg [ 65.01 KiB | Przeglądane 3736 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
5 minut pracy komputera jest tańsze, a równie dokładne. :P


przyjmuje na słowo, nawet w przypadku DN jesteśmy wstanie obliczyć dokładnie wagę kadłuba DN, czy innej np jotki wielokrotnie spawanej łatanej i przerabianej.

http://www.autoland-dzwigi.pl/

ta firma jeśli nie policzymy dojazdu bo to w gruncie to jest najważniejszy element ceny, za 150-300 zł zważy jacht do 17 ton. Widzę, zmienili dźwigi na większe więc niewykluczone że i większe cięzary podniosą. Generalnie to aż taki wielki problem nie jest.Całkiem możliwe,że DN jest zaważony bo w końcu używali dżwigu parę razy i jest szansa że miał wagę. Jak się na to tak spojrzy to koszt ważenia wynosi o zł :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Całkiem możliwe,że DN jest zaważony bo w końcu używali dżwigu parę razy
To niech z tego stworzą taki wykres, jak pokazałem (niezbędny do obliczeń stateczności w różnych stanach załadowania).
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 23:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A dlaczego maja z tego stworzyc wykres?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Ten sam ciężar obliczony teoretycznie, którego wartość "specjalista" uznał za zawyżoną i nieprawidłową (czym dodatkowo uzasadniał konieczność przeprowadzenia "pomiaru bezpośredniego") - wynosił 18.5 kg...
Czyli cała kołomyja była, jak się okazało, zbędna.

Z punktu widzenia wysokości rachunku wystawionego potem przez "specjalistę" - była absolutnie niezbędna.

Alterus napisał(a):
Ale, jak pisze Piotr, w przypadku DN taki pomiar mógłby mieć już sens.

Pomiar "z natury" momentu prostującego dwudzisetometrowego, wypierającego kilkadziesiąt ton turystycznego szkunera w przechyle 90° ? I sens?
Alterus napisał(a):
Jaromir napisał(a):
"Przy okazji" zastosowania tego sposobu armator zdobył też sporo informacji i doświadczeń... hmmm - dodatkowych.
Których by nie zdobył, przygotowując jacht do przechyłu.

Próbę przeprowadzał sam "specjalista", AFAIR pod nieobecność armatora.

Alterus napisał(a):
Przy okazji, te doświadczenia byłyby znacznie dotkliwsze, gdyby doszlo do takiej sytuacji podczas sztormu na pełnym morzu.

Jakoś przez ponad dwadzieścia lat eksploatacji tej łódeczki (a mówię tylko o ostatnim jej armatorze) nigdy do sytuacji stałego, trwającego kilkanaście minut przechyłu o 90° nie doszło.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
A dlaczego maja z tego stworzyc wykres?
Równie dobrze możesz spytać, po co liczyć stateczność.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 23:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ja się nie pytam po co i dlaczego tylko czemu z tego. Po prostu nie rozumiem Twojej wypowiedzi.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Ja się nie pytam po co i dlaczego tylko czemu z tego
A z czego? Jak z obliczeń, to po co ważyć?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 00:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
wiadomo komputer zrobi to w 5 min. Tylko na cholerę robią się próby na imocach i waży się jachty, skoro wszystko można obliczyć. Po co robią to podwójnie?

Oczywiście nie podważam że wszystko można obliczyć, że się nie opłaca robić próby stateczności DN jak w imoce itd

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 01:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Poitr6 ale po co ważyć i obliczać? Na regaty chcesz ten stów wyczarterować? Poloneza?

Forum tłumi pewne fakty ale na żywo wiadomo że to coś tylko unosi się na wodzie jak połówka skorupy orzeszka.

Wszedłbym na pokład tego stwora tylko w ciężkich warunkach, jak np J.Lo rozkraczona czekała na mnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 02:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nicram napisał(a):
Wszedłbym na pokład tego stwora tylko w ciężkich warunkach, jak np J.Lo rozkraczona czekała na mnie ;)


nie wiem czy by mnie przekonała.

Nicram napisał(a):
Poitr6 ale po co ważyć i obliczać?


jedni chcą ważyć drudzy liczyć. Niby wszystko się zgadza tylko jakoś te żaglowce lubią się przewrócić zwłaszcza po przeróbka decku. Niby sami fachowcy to robią i pływają a potem zonk.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotrze, a nie pomyślałeś, ze "imoki" to maszyny regatowe i trzeba sprawdzić, czy armator nie próbuje uzyskać przewagi nad konkurentami poprzez zabiegi niekoniecznie służące poprawie bezpieczeństwa?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 08:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Piotrze, a nie pomyślałeś, ze "imoki" to maszyny regatowe i trzeba sprawdzić, czy armator nie próbuje uzyskać przewagi nad konkurentami poprzez zabiegi niekoniecznie służące poprawie bezpieczeństwa?

_________________


Oczywiście, zapewne też nie wierzą budowniczym i obliczeniom konstruktorów tylko wiesz przy okazji jednak robią jednak pomiary. Żeby było jasne , się nie upieram że nie wszystko można wyliczyć i że sie tak się robi. Jednak jest też tak że stocznie badają swoje łodki jak np imoci.Pozwólcie mi tkwić j w zdziwieniu bo na moje oko to można było przeprowadzić badanie stateczności DN jak imoci. Zgadzam się że tanio by nie było ale jest to możliwe, tym bardziej że łodek był zalany i wielka krzywda by się nie stała. Rozumiem że nie trzeba tego robić ale gdybym był na miejscu to się chyba bym pokusił. kto wie moze to było zrobione?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

W końcu nie często się zdarza żeby 20 tonowy jacht zatonął na prz 5 B i to bez fali

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 09:26 

Dołączył(a): 16 sty 2011, o 16:00
Posty: 11
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: kj
Cytuj:
20 tonowy jacht zatonął na prz 5 B i to bez fali
skąd masz takie informacje ? Prawda jest taka 1. masa 31T (ważone na pusto w środę). 2.Ostatni zapis z AIS prędkość 7 kt (w bajdewindzie - czyli musiało wiać min 8 B ) 3. Jacht zasztauowany przez czarterobiorcę "po swojemu" 4. Otwarte wszystko co się dało. >>>>Sternik próbował odpaść (przy wzroście siły wiatru) na przebranych żaglach ?
BTW
Badania stateczności zlecone PRS przez armatora - będą wykonane do 2 tyg.



Za ten post autor okapi otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 09:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
okapi napisał(a):
skąd masz takie informacje ?


z głowy czyli z niczego :D byłem na wodzie z 30 mil od wypadku i w podstawie nie wiało 8B, może były szkwały. Przynajmniej tak to pamietam. No chyba że coś zle pamietam

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 09:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
okapi napisał(a):
masa 31T (ważone na pusto w środę)


cholera to tym bardziej taki klamot sie nie wywraca nawet przy 8B.

Jedna uwaga pisze w tym w watku nie dlatego,że mnie interesuje DN jakoś szczególnie. Bardziej mni interesuja sprawy statecznościowe, kontrolne ,przegladowe itd. DN jest tylko przykładem. Oczywiscie że DN bym nie popłynął ale i przed wypadkiem też

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
okapi napisał(a):
Badania stateczności zlecone PRS przez armatora - będą wykonane do 2 tyg.


I super!!! Będzie jasność!

Dzięki za tę informację.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 10:41 
Yigael napisał(a):
okapi napisał(a):
Badania stateczności zlecone PRS przez armatora - będą wykonane do 2 tyg.


I super!!! Będzie jasność!

Dzięki za tę informację.


Dokładnie. Tylko co jak badania wykonane przez PRS wyjdą pozytywnie? ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 10:55 

Dołączył(a): 16 sty 2011, o 16:00
Posty: 11
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: kj
Wert23 napisał(a):
Yigael napisał(a):
okapi napisał(a):
Badania stateczności zlecone PRS przez armatora - będą wykonane do 2 tyg.


I super!!! Będzie jasność!

Dzięki za tę informację.


Dokładnie. Tylko co jak badania wykonane przez PRS wyjdą pozytywnie? ;)
Czujny moderator usunie wątek ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
okapi napisał(a):
Wert23 napisał(a):
Yigael napisał(a):
okapi napisał(a):
Badania stateczności zlecone PRS przez armatora - będą wykonane do 2 tyg.


I super!!! Będzie jasność!

Dzięki za tę informację.


Dokładnie. Tylko co jak badania wykonane przez PRS wyjdą pozytywnie? ;)
Czujny moderator usunie wątek ?

Ktoś czujny jak okapi powrzuca więcej rewelacji o niecnych działaniach czarterobiorcy albo o sternikach ostrzących w straszliwym białym szkwale?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 11:20 

Dołączył(a): 16 sty 2011, o 16:00
Posty: 11
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: kj
Jaromir napisał(a):
okapi napisał(a):
Wert23 napisał(a):
Yigael napisał(a):
okapi napisał(a):
Badania stateczności zlecone PRS przez armatora - będą wykonane do 2 tyg.


I super!!! Będzie jasność!

Dzięki za tę informację.


Dokładnie. Tylko co jak badania wykonane przez PRS wyjdą pozytywnie? ;)
Czujny moderator usunie wątek ?

Ktoś czujny jak okapi powrzuca więcej rewelacji o niecnych działaniach czarterobiorcy albo o sternikach ostrzących w straszliwym białym szkwale?
W którym miejscu napisałem o ostrzących ? A zresztą szkoda klawiatury, jak powiedział mały prezes " i nikt nas nie przekona że czarne jest czarne a białe jest białe !"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 11:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jaromirze, bądźmy ściśli :)
okapi napisał(a):
Sternik próbował odpaść (przy wzroście siły wiatru) na przebranych żaglach ?
A po co pytajnik? IMHO, to nie jest kadłub do ostrzenia.
Należy też przypomnieć że wymagany przepisem PRS zakres stateczności dla tej wielkości łajby to do 90 stopni, ewentualnie do 100 (nie znam KLW). Czyli z pozycji żaglami na wodzie wstać obowiązan nie jest. Tak dla ścisłości...

Że będąc doma, a wątpiąc w zamknięcie jakże merytorycznego, pouczającego wątka, ;) przy okazji służę ku pożytkowi czytaczy. Wyjściowy typ, szkuner.
Załącznik:
DSC00306 (1024x768) (2).jpg
Załącznik:
DSC00309 (1024x534).jpg
Down North miał (oryginalnie) ze dwa metry rufy więcej:
Załącznik:
DSC00310 (1024x850).jpg


Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2016, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wert23 napisał(a):
Yigael napisał(a):
okapi napisał(a):
Badania stateczności zlecone PRS przez armatora - będą wykonane do 2 tyg.


I super!!! Będzie jasność!

Dzięki za tę informację.


Dokładnie. Tylko co jak badania wykonane przez PRS wyjdą pozytywnie? ;)



Co będzie, będzie znana stateczność jednostki. Nie widzę powodu do kasowania wątku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL