Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 17:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 452 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lis 2016, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
P.S. Hehe, próbuję od jakiegoś czasu sprzedać zwalniak do tratwy - jakoś nie ma chętnych, wszyscy mają?

Jestem zainteresowany ale czy ma on funkcje montowania podpokładowego?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
ale czy ma on funkcje montowania podpokładowego?


Nie mam pojęcia.
A co to jest?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 09:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Poranny handelek.
wailant wezwał pomoc, SIRK udzielił bez wahania.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
Proszę tylko o przyglądanie się realiom, bo dobre rady armatorów jachtów o długości np. 11 metrów do kogoś, kto ma Beckera, Vegę czy Granadę są czasami po prostu, hmm... zabawne.

W ramach przyglądania się realiom można na jacht w okolicach 8-9 metrów zainstalować tratwę 4 - osobową, bo w warunkach jachtu prywatnego poza wodami osłoniętymi niemal nie zdarza się by pływało więcej niż 4 osoby. "Czwórka" jest naprawdę mała, waży ładnych kilka kilo mniej od "szóstki" i jest od niej nieco tańsza.
waliant napisał(a):
Hehe, próbuję od jakiegoś czasu sprzedać zwalniak do tratwy - jakoś nie ma chętnych, wszyscy mają?
A znasz choć jeden wypadek w którym przed ewakuacją załogi z niewielkiego jachtu zadziałał zwalniak? Znaczy - żeby jacht zatonął zanim załoga zwodowała tratwę?
waliant napisał(a):
Autentyczna rozmowa przed regatami na jednym jachcie, który ma roler sztaksla i roler grota. Skipper do mnie: ja nie mam żagli sztormowych, za to mam dwa komplety żagli, i w razie czego, wymienię (grota lub foka, oba, przypomnę, na rolerze). Jaaasne! Ale tratwa była...

A co daje w tej dyskusji przytoczenie przykładu czyjejś hmmm... głupoty?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Wybór oczywiście należy do armatora...

To ja bym wybrał raczej taką jak podałeś, ale czteroosobową.

http://www.smart.gda.pl/produkt,tratwa- ... ,1089.html

I tańsza, i mniejsza, i zapewne lżejsza.


O - no właśnie ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 369
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
A znasz choć jeden wypadek w którym przed ewakuacją załogi z niewielkiego jachtu zadziałał zwalniak? Znaczy - żeby jacht zatonął zanim załoga zwodowała tratwę?


Bieszczady.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
"Czwórka" jest naprawdę mała, waży ładnych kilka kilo mniej od "szóstki" i jest od niej nieco tańsza.


Tak jest, więc oglądając kiedyś tam tratwy z założenia szukałem czwórki, bo szanse na to, że na moim jachcie popłynie więcej niż 4 osoby gdzieś dalej, są zerowe. Ta czwórka Lalizasa wygląda kusząco, w torbie pasuje jakoś tam do bakisty albo właśnie miejsca pod kuchenką (to u mnie, dość chyba rzadkie rozwiazanie). Jeżeli kiedyś kupię, to coś w tym stylu. Szkoda że nie ma mniejszych tratw...

Jaromir napisał(a):
Znaczy - żeby jacht zatonął zanim załoga zwodowała tratwę?


Takich przykładów jest bardzo mało, ale skoro dyskusja zmierza w kierunku zabezpieczania się przed wszystkim, to czemu nie przed tym? Po prostu kolejna cegiełka w murze zabezpieczeń, że tak obrazowo to ujmę.

Jaromir napisał(a):
A co daje w tej dyskusji przytoczenie przykładu czyjejś hmmm... głupoty?

Ilustruje dość niebezpieczny trend, który także i w tym wątku wyczuwam: tratwa to podstawa, reszta cegiełek w murze staje się mniej ważna, czy wręcz bywa pomijana. Fok sztormowy niekoniecznie pasuje do tego wątku, ale już inne detale (np. dostęp do ukf-ki, rakiet, gragbagu, innych) już pasuje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):

Jaromir napisał(a):
A co daje w tej dyskusji przytoczenie przykładu czyjejś hmmm... głupoty?

Ilustruje dość niebezpieczny trend, który także i w tym wątku wyczuwam: tratwa to podstawa, reszta cegiełek w murze staje się mniej ważna, czy wręcz bywa pomijana. Fok sztormowy niekoniecznie pasuje do tego wątku, ale już inne detale (np. dostęp do ukf-ki, rakiet, gragbagu, innych) już pasuje.

Ja takiego trendu nie wyczuwam, ale detale są ważne, bardzo...
A foczka sztormowego zamówiłem jako pierwszą nową rzecz na swoją łódkę ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Ja takiego trendu nie wyczuwam, ale detale są ważne, bardzo...

Ale dyskusja o detalach jakoś zamarła, a o tratwie się ciągnie... Stąd moje zaniepokojenie "trendem".

Jaromir napisał(a):
A foczka sztormowego zamówiłem jako pierwszą nową rzecz na swoją łódkę

To dokładnie tak samo jak ja. I raz się przydał, na Zatoce, ech. :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 16:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zapytaj kto wozi zestaw kolkow i nozyce do ciecia takielunku ? :)

Przeczytalem sobie opis wypadku tej Bawarii 41 i widze kolejny przyklad wyzszosci rumpla nad kolem sterowym :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 16:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A steru podpartego nad "wolnowiszącym"? :mrgreen:
Kołki i nożyce? W zestawie narzędzi - znaczy którejś z ciężkich skrzynek narzędziowych.
To o czym rozmawialim? :lol:
waliant napisał(a):
Ale dyskusja o detalach jakoś zamarła, a o tratwie się ciągnie... Stąd moje zaniepokojenie "trendem"
Trend wątka nie pasuje? Jak wezwać i czekać?

Aczkolwiek warto przypominać - znaczy jeszcze przedtem - te dziwnie jakoś zapominane sprawy...
A jak choćby że elektryka to urządzonko chłodzone powietrzem - boć kable się grzeją - i o wentylacji myśleć trza, a nie w izolację termiczną, w której temperatura będzie rosła i rosła, aż do skutku...
Jak gaśnice które gaszą, a nie jeno posypują proszkiem... skoro rozmowę toczym z powodu pożaru, wszak.
A tu ludziska czule one kabelki palną otulą pianką, 'wykładziną' i drewnem okryją... a i silnik łatwopalną 'wyizolują' a rury palnymi podłączą paliwo...
A który kuk, nad palnikiem w rozkołysie wisząc, zastanowi się czy jego ubranie jest łatwopalne? Co dopiero gdy pożar... Czym różni się sweter wełniany od akrylu/poliestru? :-P

Aleć mnie wzięło na pontoniki i zawrócę - bo może one mało poważne, lecz wielu i tak wozi jakiś, i gdyby jeszcze mieć butlę...
A przecie choćby dla szybkiego pompowania w razie potrzeby nagłej: MOBa ratować; na miel wlazłszy kotwicę wywieźć... coraz poważniej sobie rozważam...

A dla Monii specjalnie - pod jacht wyprawowy - i innych turystów: wciąż dostępna jest lotnicza tratwa ЛАС-5.
(Лодка Авиационная Спасательная - Пятиместная). Produkcja specjalna , na zamówienie, ponad 100 tyś. rubli. :roll:
Ruble - 0.0123 GBP. Brałbym. Choć raczej taniej demobil, biznesowo wspierając ukraińskich towarzyszy. :mrgreen:
Obrazek
Załącznik:
ponton ratunkowy łas-5, rosja.jpg
Załącznik:
ponton ratunkowy ЛАС-5.jpg
Załącznik:
ponton lotniczy Лas-5.jpg

http://myphone.info/photo/s/96343709_8.jpg
Tratwa, ale zarazem solidny ponton (co w arktyce nie pęka, do -30 ;) ) do normalnego użytku (wiosła/silnik), a przy tym z mieczem (obrotowym w szczelnej skrzyni!) i żaglem-pałatką. Kształty na falę, co wielka dziś rzadkość. Tuba śr. 390 mm, podłoga pompowana.
Скорость лодки под парусом 12 км/ч. http://a1.s3.ua/r650/606/171606/78/71be ... 3c4a0e.jpg :D
http://barnaul-rti.ru/product/las-5-m3/ http://xn--80adancmc3bzi.xn--p1ai/blog/ ... /1191.html

Niestety, znaczy dla Walianta, ;) 15-kilogramowy ЛАС-3 z użycia już wyszedł, zdaje się. http://katera.ru/files/magazines/244/086-087.pdf

A lotniczy pontonik? Wielkość jaśka i waży 1,6 kg (3 kg z full wypas) a jak widać dałoby się kupić z demobilu za parę stówek. Dla samotnika?
Лас-1, Łas-1, Młas-1; http://fotelkatapultowy.pl/Naz-7/Opis/003.html
http://fotelkatapultowy.pl/Naz-7/Galeria/Index.html http://s5.gallery.aystatic.by/650/919/1 ... 7919_6.jpg ;)
http://forum.guns.ru/forummessage/114/1422380.html
Albo tratewka PSN-1 jak w/w, http://katerman.ru.s12.hhos.ru/naduvnoy ... 21206.html

BTW, miały 'tabletki do odsalania wody morskiej' (czy cuś podobnie) - ktoś kojarzy co to było?
Bo to ważna rzecz.
Jak się czegoś na łódce nie dopatrzyło i pie..przło, i wysiąść przyszło, i siem tak siedzi, i towarzystwo siem nudzi, to i wypić by się co przydało :-P


Ostatnio edytowano 10 lis 2016, o 16:20 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 369
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Zapytaj kto wozi zestaw kolkow i nozyce do ciecia takielunku ?


Wożę.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 17:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marcin, ja rowniez a teraz pewnie kupie sobie taka "fire ball" choc mam na lodce 2 gasnice. Zdecydowanie wole zainwestowac w sama lodke niz w tratwe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 550
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
marcin_palacz napisał(a):
M@rek napisał(a):
Zapytaj kto wozi zestaw kolkow i nozyce do ciecia takielunku ?

Wożę.

Ja też mam kołki i nożyce :) I te drugie nawet się już przydały. Strażnik miejski na Helu pożyczał ode mnie, aby przeciąć blokadę roweru. Rower podobno kradziony był, a sam strażnik zaklinał się, że nie jest przebierańcem. Oddał po chwili, życząc aby się nigdy więcej nie przydały :)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 369
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
a teraz pewnie kupie sobie taka "fire ball" choc mam na lodce 2 gasnice.


Fire ball to ciekawa opcja.
Ja tylko się zastanawiam, czy to się przypadkiem nie może samo odpalić bez pożaru.
W jakiej temperaturze to eksploduje?
Co z odpornością mechaniczną?
Szczególnie po kilku latach wożenia na łódce.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 18:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ambitniej - gaśnica automatyczna, z rurką: po przetopieniu rurki uwalnia środek we właściwym miejscu.
A nie musi to być ten nieszczęsny proszek, bo można gaz.
http://www.pliszka.pl/_upload/catalog_p ... logowa.pdf
http://flameskill.co.uk/product/abc-pow ... on-system/

i prosta żmija ;) http://www.hasicitechnika.com/en/p-auto ... -car-viper



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 3: Były user, Marian Strzelecki, rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marcin_palacz napisał(a):
M@rek napisał(a):
Zapytaj kto wozi zestaw kolkow i nozyce do ciecia takielunku ?


Wożę.

Marcin


Tez wożę i oby sie nie przydały nigdy.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Kołki i nożyce?


Mam nożyce. Kołków nie, bo kupne mi się nie podobały. Ponoć w Juli bywają kołki gumowe, chcę obejrzeć. W każdym razie będą, takie czy inne.

Ryś napisał(a):
Trend wątka nie pasuje? Jak wezwać i czekać?


Sam wątek pasuje. Ale skupiliśmy się na tratwie, że ma być. Skoro to już wiemy, to warto pomyśleć o "detalach" albo o "dziwnie jakoś zapomnianych sprawach".

Kable się nie grzeją, jeżeli są odpowiednio grube.* Ale stosowanie palnych osłon jest nierozsądne.
Cała reszta - pełna zgoda, to kolejne punkty do przemyślenia. Gaśnice warto mieć halonowe (teraz nie wolno, więc na tzw. środek czysty). Koc gaśniczy. No i cała reszta.

* Ja, tak walczący z ciężarami, mam kable dobrane pod kątem spadków napięć, mniej niż 1%, czyli są faktycznie grube. Do rozdzielni głównej 16 mm2, do rozdzielni podręcznej 6 mm2, do podstawy masztu 2,5 mm2 (kilka żył). Uziemienie 25 mm2 (przewód wyrównawczy 4 mm2).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
A lotniczy pontonik?


Lepszy niż nic :) Ale tratwa, która ma niemalże wszystko, czwórka Lalizasa, najbardziej mi się podoba.

Acz argument o wywożeniu kotwicy jest celny. Co prawda, za moich czasów młodych, to się robiło na kole ratunkowym ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 22:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
waliant napisał(a):
Kable się nie grzeją, jeżeli są odpowiednio grube.*
Grzeją, grzeją, jeno może źle mówię że "się". Otoczenie też.
Grube mniej, lecz każdy prąd wytwarza ciepło, ileś tam, wedle oporu. Gdzieś to ciepło musi ujść, aby kabel się nie przegrzał i nie stopił/zapalił swojej izolacji (gdyby ciepło się nie rozpraszało to przewód stopniowo nagrzewałby się... aż do skutku). Dopuszczalne obciążenie prądem oblicza się zatem przez porównanie ciepła wytwarzanego z tym oddawanym do otoczenia. Znaczy otoczenie musi odbierać tę energię, albo całe "obliczenia" "dobory" i normy są na...
A jeśli kabel ułożon po izolacji termicznej, np. piankowej? Okryty?
Ciepło nie uchodzi, a temperatura w zacisznie ocieplonem zakątku - rośnie. W miarę upływu czasu - boć czas sprawa główna, a rzeczy dzieją się w czasie. Z czasem temperatura może wzrosnąć niesłychanie. A kable nie mogą mieć ponad 70'C.
I kabelek się niszczy; a połączenia kabelków tym bardziej, bo mają większy opór. A im bardziej się niszczą, tym im opór wzrasta. A ciepło nie uchodzi, a temperatura wciąż rośnie... a zwłaszcza izolacji między żyłami czy w wiązce... a uszkodzone izolacje mogą spowodować zwarcie...
A przy zwarciu dochodzi do gwałtownego wydzielania ciepła. Dużego ciepła. Wszystko w funkcji czasu, znaczy temperatura rośnie gwałtownie a bezpieczniki reagują po jakimś czasie (automaty wolniej, nowoczesność...) i pytanie co szybciej: zapłon czy wyłączenie.
Oblicza się to... dla przewodu normalnie chłodzonego, o normalnej temperaturze.

Nikomu przecie nie przyjdzie do głowy że przewód obłożą izolacją termiczną (i to w dodatku zapalną) wskutek czego temperatura rośnie...
Aż w końcu... :cry:

Elementarne :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:17 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
No dobła.
Antena na maszcie, radio z dsc z niezależnym zasilaniem w kokpicie . Wszystko cacy, ale...
Pała złamana - nie ma anteny. Nie ma łączności.
Pożar w kabinie - kable zjarane. Nie ma łączności.
Wobec powyższego, mając jedna antenę może jednak montować ją na koszu rufowym.
Wysokość na maszcie 9 m, na koszu 2,5 m.
Duża strata w zasięgu? ktoś wie?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:21 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
vaginal napisał(a):
Wysokość na maszcie 9 m, na koszu 2,5 m.
Duża strata w zasięgu? ktoś wie?

Zasięg UKF to 2,5*suma pierwiastków z wysokości anten.
Wynik w milach morskich.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
W milach waść, błagam.
1. Wysokość 9 m (25 watów nadawanie) Dystans ?
2. Wysokość 2,5 m (25 watów nadawanie) Dystans?
Zakładam odbiór na statku na wys. 10 m.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:33 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dyskusja o tratwach słabnie.
Elektryka zaczyna dominować dyskusję.

Mam kilka uwag.

Zabezpieczenie dobranych rozmiarami kabli do obwodów elektrycznych i odbiorników oraz źródeł enefgii zabezpieczonych odpowiednimi bezpiecznikami i wyłącznikami jest podstawą
Konceptu bezpieczniejszej żeglugi.
Rozruszniki silników osiągają moc kuchenki elektrycznej.
Grube kable mogą przewodzić prąd przekraczający setki amperów.
Przy wielu silnikach można znaleźć bezpieczniki w obwodach silników.

Pomimo tego zdażają się
pożary czy eksplozje w komorach silników spalinowych w momencie startu, ze względu na wysoką koncentrację węglowodorów (opary łatwopalne, gaz nieszczelnej instalacji gazowej,
farb, rozpuszczalników) i źródło energii jakim może być iskrzący rozrusznik czy alternator
Są one często wymieniane jako przyczyny utraty jachtów.
Wietrzenie pomieszczeń silników czy akumulatorów powinno należeć do rutyny przed uruchomieniem silnika.

Zawór wody chłodzącej na mojej łódce znajduje się przy akumulatorach.
Na łódce jest zainstalowany wentylator tłoczączący świerze powietrze do silnika.
Co muszę zmienić, to położenie zaworów dopływu paliwa. Jeden znajduje się wraz z filtrem w komorze silnika.
Dodatkowy powinien być dostępny w miejscu bezpiecznym.

Myślę , że każdy może swoją łódkę sprawdzić zadając sobie kilka pytań typu co może się wydarzyć, jeżeli.... Taki mały HAZOP.
Nowo budowane, seryjne łódki przechodzą z pewnością tego typu sprawdzenie.
Większość używanych została już w jakiś sposób zmodyfikowana, naprawiona, poprawiona.
Czy wszystko jest tak jak być powinno?

Ktoś pewnie zada mi ponownie pytanie czy się nie boję pływać łódką.
Oczywiście że nie.
Nie biorę się jednak za rzeczy o których mam zbyt mało pojęcia.
Można się poradzić specjalistów, zlecić komuś robotę lub poprosić znajomych fachowców o pomoc.

Na forum wymieniamy poglądy, próbujemy dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.
To jest fajne.

Wszystkie wypowiedzi zmuszają w jakiś sposób do przemyśleń, spojrzenia na pozornie dobrze znane rzeczy pod innym kątem.

Dziękuję przy tej okazji wszystkim dyskutantom.


Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Grzeją, grzeją

OK, napisałem nieprecyzyjnie. Chodziło mi o nadmierne nagrzewanie się. Temperatura rośnie, jeżeli więcej ciepła się wydziela, niż jest dostarczane. Kabel dobrze dobrany, który gdzieniegdzie jest w jakiejś izolacji termicznej, da radę. Problem zaczyna się, gdy przewód jest za cienki. Albo jest nadmiernie zaizolowany cieplnie (przewód w piance - nie wpadłbym na to). Albo jedno i drugie. Wtedy może być niefajnie.
Przewody dobrane pod kątem małych spadków napięcia zazwyczaj są obciążeniowo przewymiarowane. W sumie dobrze.
vaginal napisał(a):
na koszu 2,5 m.
Duża strata w zasięgu? ktoś wie?

Można zrobić kompromisowo jak u mnie - na koszu i na rurze. Zasięg - kilkanaście mil bez problemu, jak spadnie maszt, mam antenę. Krótki kabel bez złączek też swoje dokłada. A można mieć dwie anteny.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:38 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Vaginal, tak daleko jak ty widzisz maszt, statek wysokości 10 m stojąc na pokładzie swojej łódki.
Inną odpowiedzią byłaby mała formułka.
Weź pod uwagę, że na śmigłowcach SAR znajdują się VHFki.
W tym wypadku antena znajduje się dużo wyżej.

Pozdrowienia
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:41 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Łojesu.
Zakładając stację odbiorczą na 0 mnpm, obliczasz tylko zasięg swojej anteny:
2,5*~1,6 = 4 mile, przy wysokości anteny 2,5 mnpm.
2,5*3 = 7,5 mili, przy wysokości anteny 9 mnpm.


Zakładając stację odbiorczą na 9 mnpm (żeby się łatwiej liczyło):
2,5*(~1,6+3) = 11,5 mili, przy wysokości anteny 2,5 mnpm.
2,5*(3+3) = 15 mil, przy wysokości anteny 9 mnpm.

Różnica ta sama (3,5 mili), niezależnie od wysokości anteny stacji odbiorczej.

_________________
noone



Za ten post autor noone otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:44 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zatem kosz.
Podziękowawszy wszem.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Zatem kosz.

Antena bezpośrednio na koszu ma ten feler, że promieniuje w głowy załogi. Podniesiona rurą już nie, no i zasięg rośnie. I to mówię ja, wróg ciężarów i oporów ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:51 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
A dolepka do achtersztagu?
Gupie?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
marcin_palacz napisał(a):
M@rek napisał(a):
Zapytaj kto wozi zestaw kolkow i nozyce do ciecia takielunku ?


Wożę.

Marcin


Me!

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2016, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
promieniuje w głowy załogi.
Gadasz bez przerwy? Bo odbierając nic nie promieniuje.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: bratanek65, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 452 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL