Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 sie 2025, o 06:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 lis 2016, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
W tym momencie akumulator rozruchowy jest potrzebny jak umarłemu kadzidło


Ale on sie Piotr naprawdę doładuje w parę minut.
Potem automatyka przełącza ładowanie na hotel.
Z moich obserwacji wynika, że ładowanie aku silnika trwa bardzo krótko.
W zasadzie automatyka prawie cały czas doładowuje hotel szczególnie, że ciągniesz z niego cały czas dużo.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 08:36 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Rozrusznik małego Yanmara.
Doładowanie akumulatora rozruchowego następuje bardzo szybko, jak w aucie.
Problemem są raczej niskie obroty diesla po uruchomieniu (tak zalecają producenci) i straty napięciowe wynikające z zastosowania zwykłych diod przy jednocesnym ładowaniu akumulatorów rozruchowych i tzw. hotelowo-nawigacyjnych.
Automatyczne relais "naprawiają" ten problem.

Bardzo pomocne są tzw. monitory akumulatorów.
W wypadku akumulatorów rozruchowych ich przydatność jest znikoma a cena wysoka
(Shunt dla prądów rozruchowych itd.).

W zwykłych przypDkach obserwacja wzrostu napięcia i spadku prądu ładowania świadczy
O ponownym doładowania akumulatora rozruchowego po starcie.
Dobre relais znajdą ten moment lepiej jak my.

Koniec wymądrzania,
Pozdrowienia

Andrzej

Andrzej


Załączniki:
image.png
image.png [ 320.56 KiB | Przeglądane 5941 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 08:50 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
bury_kocur napisał(a):
Ludzkość wymyśliła przecież separatory ładowania z funkcją ładowania priorytetowego.
Mam takie od przynajmniej trzech jachtów wstecz i spisują się one znakomicie.


Czy możesz na forum ( PW też ) je zareklamować - w dobrym tego słowa znaczeniu - zainteresowanemu w posiadaniu takiego. Marka, typ, cena.

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Andrzej Kolod napisał(a):
Problemem są raczej niskie obroty diesla po uruchomieniu



Wystarczy zastosować mniejsze koło na alternatorze a większe na kole zamachowym. Ja mam u siebie 1 : 2,5 co daje około 4500 obr/min alternatora :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 09:31 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Zakładając, że kręcimy silnika do obrotów maksymalnych albo alternator przystosowany do wysokich obrotów.
Albo?
Jak się to rozwiązanie spisuje?

Próbowałem kupić na ebayu takie coś firmy Sterling, co podłączone międzu alternatorem a akumulatorami udoskonala proces ładowania.
Nowe > 300€

Metod jest sporo, warto ten temat zgłębić.


Pozdrowienia

Andrzej


Załączniki:
Komentarz: Dane alternatora
image.png
image.png [ 158.3 KiB | Przeglądane 5914 razy ]
Komentarz: Diagram
image.png
image.png [ 93.64 KiB | Przeglądane 5914 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Zwykły samochodowy alternator ma przełożenie trochę odwrotnie, około 2:1 co za tym idzie pracuje w zakresie od 500 do 3000 obr/min. Disel łódkowy ma trochę niższe obroty. Mój volvo penta maksymalnie kreci 2500 obr/min. Jedzie się zazwyczaj na 3/4 czyli około 2000 co na alternatorze daje okolo 5000. Trzeci sezon jest ok :roll:
Przy alternatorze mam koło pasowe o średnicy większej niż alternator około 15 cm a to dlatego że mam koło zamachowe o takie o ....Obrazek

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 09:52 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Nie widzę :-(

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Koła zamachowego nie widzisz? To wielkie okrągłe z rowkami na pasek :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:23 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
No to zdjęcie z Libry ( nie jest niebieskie i nie ma znaku zapytania ;) )


Załączniki:
Komentarz: Yanmar w ruchu
image.png
image.png [ 114.8 KiB | Przeglądane 5893 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12606
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andrzej Kolod napisał(a):
Problemem są raczej niskie obroty diesla po uruchomieniu


Ale to chyba powinno być załatwione na etapie projektowania całego układu? W sensie, że jeżeli układ silnik-alternator jest oryginalny (i dobrze zaprojektowany), to nie ma o czym mówić bo problemu być nie powinno.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:32 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Mam doświadczenie z Yanmarami i Kubotą. Renault już nie pamiętam.
Startując na wolnych obrotach lampka ładowania świeci się aż przekroczę 1000-1100 1/min.
Ładowanie akumulatorów prądem powyżej 10A przy wyższych obrotach (diagram powyżej).
Pierwsze 5 minut pracy dieselka powinno odbywać się na najniższych obrotach.
Czyli to się trochę gryzie.
Yanmary są oryginalne, przeznaczone na jachty.
Jak Micuś zauważył, trzeba sobie trochę pomóc.
Ja podwyższam obroty do 1100 i mam ładowanie świadomie łamiąc regułę wolnego startu.


Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Andrzej Kolod napisał(a):
Startując na wolnych obrotach lampka ładowania świeci się aż przekroczę 1000-1100 1/min.


Wystarczy delikatnie przegazować co by się alterek wzbudził. Ze zdjęcia widać przełożenie 1:1,5 . Wolne obroty to około 600 z czego na alternator będzie okolo 400. Alternator musi mieć chociaż 500 obrotów bo to prądnica 3 fazowa. :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12606
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja mam VP i ładowanie zaczyna się zaraz po uruchomieniu silnika, bez gazu oczywiście. Nie wiem jakie to są obroty, bo i skąd?
Jakieś wydumane problemy macie ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
waliant napisał(a):
Ja mam VP i ładowanie zaczyna się zaraz po uruchomieniu silnika, bez gazu oczywiście


No dobrze masz. Przy VP na wolnych obrotach masz około 1200 obr na alternatorze.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:49 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Jest już prawie zima, problemy trzeba podgrzewać aby starczyły d o wiosny....
:rotfl:
Pozdrowienia

Andrzej

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wolne obroty 3GM30 to 850 1/min.
Niestety punkt wtrysku paliwa jest za szybki i poniżej 1000 1/min. chodzi bardzo nierówno lub gaśnie.
Zmiana kąta wtrysku na wiosnę.
Łódka już w hali. Podkładki do pompy już kupiłem.

Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Tu mozna poczytać o alternatorach. Trochę się z tym nie zgadzam . Jednak wiele założeń jest dobrych. http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2124

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Micu, jeśli się nie zgadza to napisz polemikę. Albo odrębny artykuł. Wysyła się na kulinski@rsi.pl

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ten artykuł był napisany dawno temu. Od tamtej pory trochę się zmieniło. Szczególnie w oszczędnościach na oświetleniu. Dawniej samo oświetlenie nawigacyjne pożerało prawie 100W. Teraz można się zmieścić w 10 W. Waży jest bilans dzienny. Jak ktoś ma panel słoneczny 100W ewentualnie wiatraka 50W to dziennie jest w stanie uzyskać z tego prawie 100Ah. A to juz odciąża alternator ewentualnie nie pozwala rozładować głęboko akumulatorów.
No chyba ze ktoś na łódce ma dwie lodówki i płynie przez Atlantyk. Bilans dzienny na Bałtyku jachtu bez lodówki nie jest duży. Chyba że ma się na pokładzie 8 załogantów z laptopami na kolanach słucha muzyki ze 100W głośników i przez cały czas rozmawia przez UKF-kę :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12606
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Inna też sprawa, że są naprawdę różne łódki i różne sposoby pływania. Mój silnik ma moc 7,5 HM, alternator 420 W (czyli prąd maksymalny 35A). I naprawdę nie trzeba więcej. Jeżeli nie ma się lodówki, całe oświetlenie jest ledowe, nie ma autopilota, a przez ukf-kę gada się umiarkowanie, to autonomiczność może sięgać do miesiąca.
Tak w każdym razie było na Pallasie, gdy akumulator był ładowany prostownikiem w sezonie ze 2-3 razy.

Teraz jest podobnie, to znaczy autonomiczność aku hotelowego spokojnie wystarcza na wiele dni. Ładowanie w porcie nie jest krytyczne i nie raz tego nie robiliśmy (choć oczywiście, gdy było można bez problemów, to tak).
Oczywiście autopilot zmieni sytuację, może bardzo, zobaczymy. Dlatego do autopilota trzeba będzie dołożyć mały panel słoneczny.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
waliant napisał(a):
Oczywiście autopilot zmieni sytuację, może bardzo, zobaczymy.


Jak się zrównoważy jacht żaglami to autopilot dużo nie pociagnie. :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12606
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Micubiszi napisał(a):
Jak się zrównoważy jacht żaglami to autopilot dużo nie pociagnie


Sprawdzić czy nie pod spinakerem na baksztagowej fali ;)

Ale oczywiście generalnie racja. W praktyce zobaczymy, na razie to autopilot działał pod silnikiem, bez wiatru, zanim padł.
Ale tym bardziej małe doładowanie solarem powinno dość dobrze zbilansować pobór energii przez autopilota.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 15:06 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Również zdecydowałem się powiększyć solara.
Przy średnim letnim nasłonecznieniu solar powinien zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na enegię. To moje założenie.
Alternator 55A pozostanie.
Solary staniały i to mnie przekonuje.

Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 15:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Waliant na mój gust autopilocie aż tak dużo prądu nie bierze. Przy większej fali i w pewnych kursach i tak się steruje ręcznie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12606
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
mój gust autopilocie aż tak dużo prądu nie bierze


Poczekamy, zobaczymy w praktyce :) Elektroniczny woltomierz, który zamontuję, będzie dokładniej pokazywał stan akumulatorów (w sensie odczytu), i się zobaczy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
emeryt napisał(a):
Czy możesz na forum ( PW też ) je zareklamować - w dobrym tego słowa znaczeniu - zainteresowanemu w posiadaniu takiego. Marka, typ, cena.


Jak dotrę na jacht to spiszę co mam.
Tak z pamięci nie pamiętam.
Ale postaram się nie zapomnieć.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Klamka zapadła. Moja dziecezja także. Będzie przełącznik zamiast separatora. Może będę tego kiedyś żałował ale na teraz jestem przekonany co do słuszności tej diecezji :D

Kolejny temat.

Czas się zdecydować na radio, które powinno spełniać nast. wymagania.

- musi posiadać DSC,
- wyświetlać na ekraniku pozycję,
- mieć możliwość montażu "wpuszczanego" w panel,
- bryzgoszczelność mile widziana,
- atrakcyjną cenę

Czy ktoś ma jakieś propozycje ?

Przy okazji czy ktoś ma doświadczenie z używaniem radyjka zamontowanego w pozycji obróconej o 90 stopni ?

Chcę je zamontować przy zejścówce, po jej prawej stronie z boku panelu elektrycznego. Wydaje mi się, że obrócenie radyjka napisami do zejściówki ułatwi obsługę i odczytywanie danych bez wchodzenia do messy.

W tym samym miejscu będą zamontowane także włączniki oświetlenia nocnego kabiny i oświetlenia roboczego pokładu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 18:27 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Kurczak napisał(a):
Przy okazji czy ktoś ma doświadczenie z używaniem radyjka zamontowanego w pozycji obróconej o 90 stopni ?


na jakimś jachcie - nie pamiętam już na jakim było tak zamontowane. Nie zauważyłem ,żeby powodowało to jakieś niuanse. Może poza wyjątkami, gdy ktoś ma problem z czytaniem odwroconych cyferek, oraz gdyby była konieczność napisania jakiejś wiadomości.

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 18:51 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Micubiszi napisał(a):
Jak się zrównoważy jacht żaglami to autopilot dużo nie pociagnie. :roll:

A samoster wiatrowy to już w ogóle...

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12606
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bratanek65 napisał(a):
A samoster wiatrowy to już w ogóle...


Prawda, ale drogie to jest.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2016, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Waliant na mój gust autopilocie aż tak dużo prądu nie bierze


Autopilot w trybie czuwania 40 mA,
Autopilot pracujący: od 0,5 A do 1,5 A w ciężkich warunkach.

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojciech i 211 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL